Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #26 Skrevet 12. februar 2014 Jeg forstår deg i hovedinnlegget slik at du muligens har hatt en noe vanskelig barndom. At du aldri var en av de aksepterte gruppene, men holdt deg til en liten gruppe som ble sett på som annerledes og dermed ikke ble inkludert i det store fellesskapet. Jeg forstår at du ikke ønsker at din sønn skal gå igjennom det samme, og derfor nå lurer på om du skal gjøre noen grep for å hjelpe ham med den sosiale biten, slik at han også skal slippe å føle slik du gjorde. Jeg skjønner ut fra det du skriver at du setter gutten din høyt og ønsker ham alt godt. Saken er den at det er ikke sikkert at han vil føle det som seg, selv om han skulle havne i en gruppe som er litt utenfor. Kanskje han setter pris på andre ting enn deg. Du ser det fra din side, og han ser ting fra sin side. Men, dersom du presser ham til å leke med "de kule", vil det kanskje hende at han om en liten stund føler seg annerledes enn denne gruppen, fordi de ikke har helt de samme interessene. Det vil kanskje føles verre for ham, enn om han fikk velge venner etter sine interesser og behov og trives med dette. Mitt råd til deg er at du får la gutten velge vennene sine selv. Prøv å se gutten din sin verden fra hans utgangspunkt og ikke farg det med ditt eget. Klem til deg. Tusen takk for godt svar! Det er godt å vite at noen kan forstå selv om de ikke nødvendigvis er enige. Du har helt rett i det du har forstått ut ifra det jeg skrev. Og tusen takk for godt råd, jeg skal virkelig ta det med meg Igjen, takk Anonymous poster hash: f4036...a20
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 12. februar 2014 #27 Skrevet 12. februar 2014 Drt er ikke snakk om å kutte ut de "ukule" og bare henge med de "kule" ukul og kul brukte jeg formål skille litt mellom gjengene her. Og det er vel heller ikke jeg som er den slemme her... Men de barna som fint kan komme til å mobbe disse barna! De fire han leker med må er flotte gutter! Men det bekymrer meg faktisk litt at de fire har samme kultur og min sønn en helt annen. En annen ting som bekymrer meg er at de fire er DESVERRE tydelig litt utenfor den "normale" kretsen. Jeg vil ikke at han skal kutte ut de! Men jeg vil heller ikke at han skal kutte ut sine andre venner! Hi Anonymous poster hash: f4036...a20 Tank om han har kuttet de, fordi de har bedt han velge, eller de har kuttet han, fordi han ønsket å bli venn med de fire, eller at han og vennene hans rett og slett har "vokst fra hverandre".. Jeg mener enda at du skal holde deg utenfor, om du MÅ gjøre noe, så spør han heller hvorfor han ikke henger _med de andre vennene_ sine lenger, så finner du nok fort ut grunnen også.
Gjest lykkeliggift Skrevet 12. februar 2014 #28 Skrevet 12. februar 2014 Hvis min sønn hadde begynt å leke med kun utlendinger tror jeg rett og slett jeg hadde flytta til ett annet nabolag. Han er norsk og fortjener norske venner. synes ikke noe om at han skal få trykkt syke muslimske kulturer nedover hode, og jeg hadde aldri stolt på at han kunne spise mat hos slike folk. Han skal aldri spise halal før han er voksen nok til å selv ta en standpunkt når det gjelder dyremishandling, og jeg håper han jo at aldri vil si at dyremishandling er greit. Anonymous poster hash: fcf03...a78 Syke syke syke menneske !!!
LittLykkelig Skrevet 12. februar 2014 #29 Skrevet 12. februar 2014 Kan forstå deg til en viss grad. Sønnen min skiftet vennegjeng i bhg. Nå leker han bare med de yngre, bråkete guttene. Har sett at språkutviklingen hans har stoppet litt opp, han er blitt villere, røffere med andre barn og leker plutselig bare herjelek. Da synes jeg det er okei å påvirke litt, f eks møte de andre på fritiden osv. Når det er sagt så høres det ut som sønnen din trives best med de "ukule" og da bør du være glad for at han har gode venner
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå