Anonym bruker Skrevet 11. februar 2014 #1 Skrevet 11. februar 2014 Vet ikke hvordan jeg skal formulere meg uten at det blir feil... Min sønn går i 5.klasse. Han er en aktiv gutt som heller vil leke enn å "henge rundt". Saken er den at de andre som også vil leke, er de "ukule" gutta som ikke har andre venner... Det er snakk om fire stk. Sønnen min har mange kompiser, men nå har han begynt å leke med de gutta som er litt utenfor istede for sine kompiser... Selvsagt så sier den voksne i meg at det spiller ikke noen rolle om han "henger med de kule" eller leker med sensommeren er litt utenfor... Men jeg husker selv hvordan det var å bære barn. Jg hadde ikke muligheten til å være med de kule, jeg var en del av den lille gruppen som var barnslig og litt rar... Skal jeg prøve å gjøre noe med det, eller skal jeg la det gå sin gang??? Beklager jet jeg sier det, men denne gjengen består bare av utlendinger... Jeg har IKKE noe i mot at min sønn har utenlandske venner!!! Men når han er den eneste norske i vennegjengen, syntes jeg det blir litt dumt... Anonymous poster hash: f4036...a20
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2014 #2 Skrevet 11. februar 2014 Så de ukule skal ikke ha venner de da eller, ihvertfall ikke din sønn Anonymous poster hash: 5e059...8ec
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2014 #3 Skrevet 11. februar 2014 Så de ukule skal ikke ha venner de da eller, ihvertfall ikke din sønn Anonymous poster hash: 5e059...8ec Selvsagt skal de ha venner, inkludert min sønn! Men han leker nesten aldri med sine venner lenger! jeg prøver bare å se litt frem i tid... Ikke skyt meg for det. Det er ikke lett å være barn, i allefall ikke ungdom! Han hadde en god vennegjeng som bestod av både flerkulturelle og etnisk norske. Må er det ingen norske og kun de som er litt utenfor... Hi Anonymous poster hash: f4036...a20
Gjest lykkeliggift Skrevet 11. februar 2014 #4 Skrevet 11. februar 2014 Tenker at et voksent menneske som sitter å snakker om kule og ukule BARN, trenger en seriøs realitycheck. Du lurer på om du skal gjøre noe, som hva ? Ødelegge den helt tydelig fantastiske personligheten sønnen din har ?. Han dømmer ingen, leker og inkluderer alle samme hvordan og hvem de er. Hvorfor i alle dager skal du ødelegge en så utrolig fin egenskap ?
Gjest lykkeliggift Skrevet 11. februar 2014 #5 Skrevet 11. februar 2014 Så de ukule skal ikke ha venner de da eller, ihvertfall ikke din sønn Anonymous poster hash: 5e059...8ec Selvsagt skal de ha venner, inkludert min sønn! Men han leker nesten aldri med sine venner lenger! jeg prøver bare å se litt frem i tid... Ikke skyt meg for det. Det er ikke lett å være barn, i allefall ikke ungdom! Han hadde en god vennegjeng som bestod av både flerkulturelle og etnisk norske. Må er det ingen norske og kun de som er litt utenfor... Hi Anonymous poster hash: f4036...a20 Å så er det vel ikke om de er " kule" eller ikke som er problemet her heller tenker jeg. Skinner godt igjennom at du ikke liker at han ikke leker med de etnisk norske ! For en utrolig kvalm holding av deg. Og det er utrolig trist å se at du engang ser på dette som et problem, og vurderer å aktivt gjøre noe for å forandre på det faktum at din sønn har en fantastisk personlighet og egenskaper mange virkelig burde misunne han. Deg inkludert !
Gjest MMJ Skrevet 11. februar 2014 #6 Skrevet 11. februar 2014 La han finne ut av det selv HI. Jeg skjønner hva du mener
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2014 #7 Skrevet 11. februar 2014 Så de ukule skal ikke ha venner de da eller, ihvertfall ikke din sønn Anonymous poster hash: 5e059...8ec Selvsagt skal de ha venner, inkludert min sønn! Men han leker nesten aldri med sine venner lenger! jeg prøver bare å se litt frem i tid... Ikke skyt meg for det. Det er ikke lett å være barn, i allefall ikke ungdom! Han hadde en god vennegjeng som bestod av både flerkulturelle og etnisk norske. Må er det ingen norske og kun de som er litt utenfor... Hi Anonymous poster hash: f4036...a20 Jeg blir matt av sånne som deg. Tenk for en flott sønn du har som ikke bryr seg om de han leker med er kule eller ukule. Bare det at du kategoriserer barna som kule og ukule er helt forkastelig, har ikke ord. Anonymous poster hash: 5e059...8ec
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2014 #8 Skrevet 11. februar 2014 Jeg hadde en "ukul" venninne en gang. Da vi begynte på ungdomsskolen så droppet jeg henne til fordel for de kule, for hvis jeg var sammen med henne så ble jeg også ukul. Dessverre hadde jeg mye mer til felles med henne enn med de kule, som jeg mistet kontakten med så snart vi gikk ut av ungdomsskolen. Savner henne fremdeles, og tror vi kunne hatt et godt vennskap fortsatt hvis ikke jeg hadde ødelagt det den gangen. Hadde det vært min mor som hadde fått meg til å gjøre dette, så hadde jeg vært ganske irritert på henne. Men jeg kan (heldigvis) ikke skylde på andre enn meg selv... Anonymous poster hash: a8ea5...207
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2014 #9 Skrevet 11. februar 2014 Hvis min sønn hadde begynt å leke med kun utlendinger tror jeg rett og slett jeg hadde flytta til ett annet nabolag. Han er norsk og fortjener norske venner. synes ikke noe om at han skal få trykkt syke muslimske kulturer nedover hode, og jeg hadde aldri stolt på at han kunne spise mat hos slike folk. Han skal aldri spise halal før han er voksen nok til å selv ta en standpunkt når det gjelder dyremishandling, og jeg håper han jo at aldri vil si at dyremishandling er greit. Anonymous poster hash: fcf03...a78
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 11. februar 2014 #10 Skrevet 11. februar 2014 Tenk HI, du har en sønn som er en av de sjeldne, du har en sønn som snur ryggen til strømmen, som ikke bryr seg om det å være kul eller ukul, en sønn som allerede i så ung alder, klarer å sette sin mening, uten å bli påvirket av hvor vidt han vil være av de kule om han tar sitt valg! Sønnen din har en gave; Godhet.. Ikke ta det ifra han, la han være med de han ønsker, kanskje han, mot alle andres tankegang, kan gi de 4 en følelse av å høre til, av å være "med de kule", fordi hans venner forstår de må inkludere de fire også, om de vil være venn med han. Sett deg tilbake og la dette gå sin gang, om det oppstår situasjon hvor han blir ertet for det, så griper du inn, men ikke ved å nekte han vennskap med de fire
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2014 #11 Skrevet 11. februar 2014 fy skam på deg HI!!! Anonymous poster hash: 90e79...e4d
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2014 #12 Skrevet 11. februar 2014 Jeg forstår godt hvordan du tenker HI. Jeg hadde oppmuntret gutten til å ha en mer utvidet omgangskrets. Ikke kuttet ut noen, men prøvd å holde en fot i begge leire. Det går seg til etterhvert og de finner plassen sin. Noen tidligere enn andre. Anonymous poster hash: 38766...ddc
Gjest lillehi Skrevet 11. februar 2014 #13 Skrevet 11. februar 2014 Hvis min sønn hadde begynt å leke med kun utlendinger tror jeg rett og slett jeg hadde flytta til ett annet nabolag. Han er norsk og fortjener norske venner. synes ikke noe om at han skal få trykkt syke muslimske kulturer nedover hode, og jeg hadde aldri stolt på at han kunne spise mat hos slike folk. Han skal aldri spise halal før han er voksen nok til å selv ta en standpunkt når det gjelder dyremishandling, og jeg håper han jo at aldri vil si at dyremishandling er greit. Anonymous poster hash: fcf03...a78 Du er klar over at ikke alle utlendinger automatisk er muslimer ikke sant?😳 Beklager å si det men tanken på at så trangsynte mennesker skal oppdra barn til å bli empatiske og samfunnsbevisste mennesker skremmer vannet av meg!😱
Virginia. Skrevet 11. februar 2014 #14 Skrevet 11. februar 2014 Vet ikke hvordan jeg skal formulere meg uten at det blir feil... Min sønn går i 5.klasse. Han er en aktiv gutt som heller vil leke enn å "henge rundt". Saken er den at de andre som også vil leke, er de "ukule" gutta som ikke har andre venner... Det er snakk om fire stk. Sønnen min har mange kompiser, men nå har han begynt å leke med de gutta som er litt utenfor istede for sine kompiser... Selvsagt så sier den voksne i meg at det spiller ikke noen rolle om han "henger med de kule" eller leker med sensommeren er litt utenfor... Men jeg husker selv hvordan det var å bære barn. Jg hadde ikke muligheten til å være med de kule, jeg var en del av den lille gruppen som var barnslig og litt rar... Skal jeg prøve å gjøre noe med det, eller skal jeg la det gå sin gang??? Beklager jet jeg sier det, men denne gjengen består bare av utlendinger... Jeg har IKKE noe i mot at min sønn har utenlandske venner!!! Men når han er den eneste norske i vennegjengen, syntes jeg det blir litt dumt... Anonymous poster hash: f4036...a20 Ikke bland deg inn i det, la din sønn velge sine venner selv, og unngå å overføre dine egne følelser fra barneskolen over på ham . At han er den eneste etnisk norske av flere med annen bakgrunn gjør da ingenting, så lenge han ikke føler seg annerledes eller utenfor i vennegjengen.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2014 #15 Skrevet 11. februar 2014 Skjønner hva du mener HI. Oppmuntre han til å ha mange venner. Jeg vil at mine barn skal være en del av gjengen som syntes det er kult å gjøre lekser. Mine behøver ikke kjempe om å være kulest, men gjerne kjempe om å være flinkest. Anonymous poster hash: 39a88...932
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2014 #16 Skrevet 11. februar 2014 Skjønner godt at du ikke vil at barnet ditt bare skal ha utenlandske venner da. En god mix er best. Jeg vil ikke at barnet mitt skal snakke kebabnorsk/gebrokkent som de andre (også norske) barna her gjør. Anonymous poster hash: a85a5...a97
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #17 Skrevet 12. februar 2014 Drt er ikke snakk om å kutte ut de "ukule" og bare henge med de "kule" ukul og kul brukte jeg formål skille litt mellom gjengene her. Og det er vel heller ikke jeg som er den slemme her... Men de barna som fint kan komme til å mobbe disse barna! De fire han leker med må er flotte gutter! Men det bekymrer meg faktisk litt at de fire har samme kultur og min sønn en helt annen. En annen ting som bekymrer meg er at de fire er DESVERRE tydelig litt utenfor den "normale" kretsen. Jeg vil ikke at han skal kutte ut de! Men jeg vil heller ikke at han skal kutte ut sine andre venner! Hi Anonymous poster hash: f4036...a20
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #18 Skrevet 12. februar 2014 Hvis du vil at han skal beholde begge venneflokker, så tilrettelegger du for treff m den gjengen du kaller kule. Jeg reagerer som flere her på måten du fremlegger dette på, men jeg kan forstå at du ønsker at han skal beholde den vennekretsen han har. Vi vil jo alle bare det beste for barna våre. Uansett pleier slike ting å gå seg til av seg selv, så antakelig bekymrer du deg unødig. Anonymous poster hash: 0970a...f16
Vinterlilje Skrevet 12. februar 2014 #19 Skrevet 12. februar 2014 Så de ukule skal ikke ha venner de da eller, ihvertfall ikke din sønn Anonymous poster hash: 5e059...8ec Selvsagt skal de ha venner, inkludert min sønn! Men han leker nesten aldri med sine venner lenger! jeg prøver bare å se litt frem i tid... Ikke skyt meg for det. Det er ikke lett å være barn, i allefall ikke ungdom! Han hadde en god vennegjeng som bestod av både flerkulturelle og etnisk norske. Må er det ingen norske og kun de som er litt utenfor... Hi Anonymous poster hash: f4036...a20 Han leker med vennene sine. Han har fått nye venner og flere venner.
Strandloppa og lillebror Skrevet 12. februar 2014 #20 Skrevet 12. februar 2014 Jeg forstår deg i hovedinnlegget slik at du muligens har hatt en noe vanskelig barndom. At du aldri var en av de aksepterte gruppene, men holdt deg til en liten gruppe som ble sett på som annerledes og dermed ikke ble inkludert i det store fellesskapet. Jeg forstår at du ikke ønsker at din sønn skal gå igjennom det samme, og derfor nå lurer på om du skal gjøre noen grep for å hjelpe ham med den sosiale biten, slik at han også skal slippe å føle slik du gjorde. Jeg skjønner ut fra det du skriver at du setter gutten din høyt og ønsker ham alt godt. Saken er den at det er ikke sikkert at han vil føle det som seg, selv om han skulle havne i en gruppe som er litt utenfor. Kanskje han setter pris på andre ting enn deg. Du ser det fra din side, og han ser ting fra sin side. Men, dersom du presser ham til å leke med "de kule", vil det kanskje hende at han om en liten stund føler seg annerledes enn denne gruppen, fordi de ikke har helt de samme interessene. Det vil kanskje føles verre for ham, enn om han fikk velge venner etter sine interesser og behov og trives med dette. Mitt råd til deg er at du får la gutten velge vennene sine selv. Prøv å se gutten din sin verden fra hans utgangspunkt og ikke farg det med ditt eget. Klem til deg.
Jallow B Skrevet 12. februar 2014 #21 Skrevet 12. februar 2014 Hvis min sønn hadde begynt å leke med kun utlendinger tror jeg rett og slett jeg hadde flytta til ett annet nabolag. Han er norsk og fortjener norske venner. synes ikke noe om at han skal få trykkt syke muslimske kulturer nedover hode, og jeg hadde aldri stolt på at han kunne spise mat hos slike folk. Han skal aldri spise halal før han er voksen nok til å selv ta en standpunkt når det gjelder dyremishandling, og jeg håper han jo at aldri vil si at dyremishandling er greit. Anonymous poster hash: fcf03...a78 Skjønner godt at du ikke vil at barnet ditt bare skal ha utenlandske venner da. En god mix er best. Jeg vil ikke at barnet mitt skal snakke kebabnorsk/gebrokkent som de andre (også norske) barna her gjør. Anonymous poster hash: a85a5...a97 Wow. Bare...wow. Dere oppdrar barna deres til å mislike barna mine. Flotte greier. Drt er ikke snakk om å kutte ut de "ukule" og bare henge med de "kule" ukul og kul brukte jeg formål skille litt mellom gjengene her. Og det er vel heller ikke jeg som er den slemme her... Men de barna som fint kan komme til å mobbe disse barna! De fire han leker med må er flotte gutter! Men det bekymrer meg faktisk litt at de fire har samme kultur og min sønn en helt annen. En annen ting som bekymrer meg er at de fire er DESVERRE tydelig litt utenfor den "normale" kretsen. Jeg vil ikke at han skal kutte ut de! Men jeg vil heller ikke at han skal kutte ut sine andre venner! Hi Anonymous poster hash: f4036...a20 Kan komme til å mobbe de? I alle dager, snakk om å ta sorgene på forskudd. DU velger ikke venner for din sønn, det gjør han selv. "Samme kultur" ? Hvor er de oppvokst? Har du vært hjemme hos foreldrene? Har du møtt foreldrene? Pratet med disse barna? Hva slags ukultur er det du mener de skal påvirke din sønn så negativt med? Hva er viktigst; at han har venner han kommer overens med, eller at han leker med "de kule" gutta?
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #22 Skrevet 12. februar 2014 Hvis min sønn hadde begynt å leke med kun utlendinger tror jeg rett og slett jeg hadde flytta til ett annet nabolag. Han er norsk og fortjener norske venner. synes ikke noe om at han skal få trykkt syke muslimske kulturer nedover hode, og jeg hadde aldri stolt på at han kunne spise mat hos slike folk. Han skal aldri spise halal før han er voksen nok til å selv ta en standpunkt når det gjelder dyremishandling, og jeg håper han jo at aldri vil si at dyremishandling er greit. Anonymous poster hash: fcf03...a78 Skjønner godt at du ikke vil at barnet ditt bare skal ha utenlandske venner da. En god mix er best. Jeg vil ikke at barnet mitt skal snakke kebabnorsk/gebrokkent som de andre (også norske) barna her gjør. Anonymous poster hash: a85a5...a97 Wow. Bare...wow. Dere oppdrar barna deres til å mislike barna mine. Flotte greier. Drt er ikke snakk om å kutte ut de "ukule" og bare henge med de "kule" ukul og kul brukte jeg formål skille litt mellom gjengene her. Og det er vel heller ikke jeg som er den slemme her... Men de barna som fint kan komme til å mobbe disse barna! De fire han leker med må er flotte gutter! Men det bekymrer meg faktisk litt at de fire har samme kultur og min sønn en helt annen. En annen ting som bekymrer meg er at de fire er DESVERRE tydelig litt utenfor den "normale" kretsen. Jeg vil ikke at han skal kutte ut de! Men jeg vil heller ikke at han skal kutte ut sine andre venner! Hi Anonymous poster hash: f4036...a20 Kan komme til å mobbe de? I alle dager, snakk om å ta sorgene på forskudd. DU velger ikke venner for din sønn, det gjør han selv. "Samme kultur" ? Hvor er de oppvokst? Har du vært hjemme hos foreldrene? Har du møtt foreldrene? Pratet med disse barna? Hva slags ukultur er det du mener de skal påvirke din sønn så negativt med? Hva er viktigst; at han har venner han kommer overens med, eller at han leker med "de kule" gutta? Jeg oppdrar IKKE barnet mitt til å mislike barn fra andre kulturer/hudfarger. Nå får du gi deg!! Jeg er faktisk halvt norsk selv! Men jeg ser jo selvfølgelig at det ikke er bra og KUN ha utenlandske venner/venner fra en annen religion. Det er mange negative sider ved det også. Som at barnet mitt kommer hjem og vil bli muslim eller at han begynner og snakke gebrokkent norsk, som er det "kule" blandt de utenlandske barna. Og de KAN snakke helt norsk altså. Nå leker heldigvis barnet mitt med en god miks da. Anonymous poster hash: a85a5...a97
Jallow B Skrevet 12. februar 2014 #23 Skrevet 12. februar 2014 Jeg oppdrar IKKE barnet mitt til å mislike barn fra andre kulturer/hudfarger. Nå får du gi deg!! Jeg er faktisk halvt norsk selv! Men jeg ser jo selvfølgelig at det ikke er bra og KUN ha utenlandske venner/venner fra en annen religion. Det er mange negative sider ved det også. Som at barnet mitt kommer hjem og vil bli muslim eller at han begynner og snakke gebrokkent norsk, som er det "kule" blandt de utenlandske barna. Og de KAN snakke helt norsk altså. Nå leker heldigvis barnet mitt med en god miks da. Anonymous poster hash: a85a5...a97 Du motsier deg selv fullstendig, ser du virkelig ikke det? At man har venner med utenlandske røtter betyr ikke at man begynner å snakke kebabnorsk, blir muslim eller noe som helst..herregud.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #24 Skrevet 12. februar 2014 Jeg oppdrar IKKE barnet mitt til å mislike barn fra andre kulturer/hudfarger. Nå får du gi deg!! Jeg er faktisk halvt norsk selv! Men jeg ser jo selvfølgelig at det ikke er bra og KUN ha utenlandske venner/venner fra en annen religion. Det er mange negative sider ved det også. Som at barnet mitt kommer hjem og vil bli muslim eller at han begynner og snakke gebrokkent norsk, som er det "kule" blandt de utenlandske barna. Og de KAN snakke helt norsk altså. Nå leker heldigvis barnet mitt med en god miks da. Anonymous poster hash: a85a5...a97 Du motsier deg selv fullstendig, ser du virkelig ikke det? At man har venner med utenlandske røtter betyr ikke at man begynner å snakke kebabnorsk, blir muslim eller noe som helst..herregud. Må ikke det nei, men sånn er det her. Jeg snakker jo ut i fra min erfaring. Anonymous poster hash: a85a5...a97
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #25 Skrevet 12. februar 2014 Jeg oppdrar IKKE barnet mitt til å mislike barn fra andre kulturer/hudfarger. Nå får du gi deg!! Jeg er faktisk halvt norsk selv! Men jeg ser jo selvfølgelig at det ikke er bra og KUN ha utenlandske venner/venner fra en annen religion. Det er mange negative sider ved det også. Som at barnet mitt kommer hjem og vil bli muslim eller at han begynner og snakke gebrokkent norsk, som er det "kule" blandt de utenlandske barna. Og de KAN snakke helt norsk altså. Nå leker heldigvis barnet mitt med en god miks da. Anonymous poster hash: a85a5...a97 Du motsier deg selv fullstendig, ser du virkelig ikke det? At man har venner med utenlandske røtter betyr ikke at man begynner å snakke kebabnorsk, blir muslim eller noe som helst..herregud. Hi her. Jeg har ikke skrevet dette. Anonymous poster hash: f4036...a20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå