Anonym bruker Skrevet 11. februar 2014 #26 Skrevet 11. februar 2014 Hans ansvar å sørge for at jeg slipper å forholde meg til det - dvs at ingenting på hjemmebane lider, og at han er voksen nok til å gå om han heller vil legge de kreftene inn et annet sted. Dvs ingen viten om den andre, medmindre han har tenkt å gå. Samme holdninger motsatt vei. Så dere har et godt gammeldags åpent forhold? Altså begge to er enige at den andre har lov til å ha sex med andre mennesker? Da er det jo ikke noe rart du har slike holdninger. Trodde at dere hadde tradisjonelt forhold, men at du mente at utroskap er OK. Å ha sex med andre når man er i et åpent forhold og partner godkjenner det er ikke utroskap. Vil ikke si det. Ikke noen institusjonalisert swingers-saker. Det er heller ikke slik at det er noen godkjenning involvert. Det er bare ikke alle som synes det at en skullefinne på å ha sex med en annen er noe ultimat svik og dealbreaker. Troskap kan og bør ligge helt andre steder. Men kan du se at for noen er det ikke slik i det hele tatt? Du uttaler deg så bastant om andres følelser. For meg er sex det ultimate svik, mye mer enn om han hadde forelsket seg i en annen. Det betyr ikke at jeg har noen rett til å mene at alle andre tanker om dette er feil. Anonymous poster hash: ccb25...8ca De aller fleste er ikke slik, det er jo ingen bombe. Men jeg har ingen respekt for innstillingen at alt må tilstås, for at snoking er legitimt, og framfor alt ingen respekt for at ett utenomligg er grunn til å vrake en hel familie. Det er legitimt å mene at snoking er ille, men å mene at sex skal tilgis er jeg dypt uenig i. Moren min hev ut faren min etter noe lignende og det er jeg sjeleglad for i dag. Hadde ikke hatt noen respekt for hverken henne eller meg selv om jeg var opplært til å tenke så lite om meg selv. Anonymous poster hash: ccb25...8ca
PrinsesseHengepupp Skrevet 11. februar 2014 #27 Skrevet 11. februar 2014 Jeg er tilbøyelig til å si meg enig med Luten her (også). På en måte. Jeg syns ikke utroskap er greit, på ingen måte. Men om man har hatt "en glipp" og velger å ikke si noe så er det jo per se ikke skjedd noen skade, med unntak av egen samvittighet. Og har man da en slags åpen avtale med den andre part er det jo kun ens egen samvittighet man har å forholde seg til. Og hvis man da er litt glad i seg selv så dropper man jo uansett å rote rundt. Ergo kan man fint leve i et "åpent forhold" uten å noensinne røre andre, fordi det til syvende og sist er egen samvittighet og ansvaret ovenfor familien som er viktigst.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 11. februar 2014 #28 Skrevet 11. februar 2014 Hans ansvar å sørge for at jeg slipper å forholde meg til det - dvs at ingenting på hjemmebane lider, og at han er voksen nok til å gå om han heller vil legge de kreftene inn et annet sted. Dvs ingen viten om den andre, medmindre han har tenkt å gå. Samme holdninger motsatt vei. Så dere har et godt gammeldags åpent forhold? Altså begge to er enige at den andre har lov til å ha sex med andre mennesker? Da er det jo ikke noe rart du har slike holdninger. Trodde at dere hadde tradisjonelt forhold, men at du mente at utroskap er OK. Å ha sex med andre når man er i et åpent forhold og partner godkjenner det er ikke utroskap. Vil ikke si det. Ikke noen institusjonalisert swingers-saker. Det er heller ikke slik at det er noen godkjenning involvert. Det er bare ikke alle som synes det at en skullefinne på å ha sex med en annen er noe ultimat svik og dealbreaker. Troskap kan og bør ligge helt andre steder. Men kan du se at for noen er det ikke slik i det hele tatt? Du uttaler deg så bastant om andres følelser. For meg er sex det ultimate svik, mye mer enn om han hadde forelsket seg i en annen. Det betyr ikke at jeg har noen rett til å mene at alle andre tanker om dette er feil. Anonymous poster hash: ccb25...8ca De aller fleste er ikke slik, det er jo ingen bombe. Men jeg har ingen respekt for innstillingen at alt må tilstås, for at snoking er legitimt, og framfor alt ingen respekt for at ett utenomligg er grunn til å vrake en hel familie. Jeg er forsåvidt med på tankegangen din. MEN, når to stykker har blitt enige på forhånd om at utenomligg ikke på noen måte er ok (og at dette er et av premissene for forholdet), og i tillegg at en potensiell konsekvens av utenompulings er skilsmisse, så er det jo forsåvidt den som har seg på si som setter familien sin i fare, er du ikke enig? For meg er det ikke selve sexakten som betyr mest i et evt utroskap her i gården, men nettopp tillitsbruddet ved det. Så lenge vi begge er enige om at å ligge med andre er helt uakseptabelt, og vi har lovet hverandre å forbli trofaste, så vil det at disse premissene brytes være hovedproblemet. Og den mangelen på respekt den utro parten da utviser for de løftene vi har gitt, det vi har blitt enige om og de potensielle konsekvensene vi begge vet er der, vil være det som muligvis tar kverken på forholdet og familien. Ikke sexakten i seg selv. For meg handler forhold om tillit, og om man ikke kan stole på at den andre holder det den lover og respekterer det man liksom skal være enig om, så har man et problem. Ikke dermed sagt at jeg ville kasta mannen på huet og ræva ut i det øyeblikket jeg fikk vite at han humpet på en annen,- ting er ikke så svart hvitt, og reaksjonen ville kommet an på en hel del omstendigheter rundt dette-, men det ville skaket forholdet vårt, og ikke minst min tillit til mannen, i grunnvollene. For ikke å snakke om at det hadde vært merkelig om ett sett regler skulle gjelde ham, og et helt annet meg. Dette gjelder forøvrig motsatt vei også. Hva andre gjør i sitt forhold er derimot ikke noe jeg henger meg opp i. Pul i vei, om dere mener det er problemfritt. - Sånn til sist, til dere som hauser dere sånn opp over at Sug Lut mener noe annet enn dere her; Hvorfor betyr det noe, så lenge dere ikke er gift med henne? Dessuten; det at hun ikke synes et evt utroskap er noe stort problem, betyr ikke at hun går rundt og ER uro, eller har tenkt å være det noengang.
Berta_78 Skrevet 11. februar 2014 #29 Skrevet 11. februar 2014 Ulike par, ulike regler og definisjoner. Hvorfor er det så vanskelig å godta?
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2014 #30 Skrevet 11. februar 2014 Hvem er sug lut og hvorfor er hun så interessant? Hvorfor lages det tråder om denne brukeren? Er hun ikke bare fryktelig sur og spydig? Anonymous poster hash: e6031...89f
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2014 #31 Skrevet 11. februar 2014 Hans ansvar å sørge for at jeg slipper å forholde meg til det - dvs at ingenting på hjemmebane lider, og at han er voksen nok til å gå om han heller vil legge de kreftene inn et annet sted. Dvs ingen viten om den andre, medmindre han har tenkt å gå. Samme holdninger motsatt vei. Hans ansvar å sørge for at jeg slipper å forholde meg til det - dvs at ingenting på hjemmebane lider, og at han er voksen nok til å gå om han heller vil legge de kreftene inn et annet sted. Dvs ingen viten om den andre, medmindre han har tenkt å gå. Samme holdninger motsatt vei. Hans ansvar å sørge for at jeg slipper å forholde meg til det - dvs at ingenting på hjemmebane lider, og at han er voksen nok til å gå om han heller vil legge de kreftene inn et annet sted. Dvs ingen viten om den andre, medmindre han har tenkt å gå. Samme holdninger motsatt vei. men man kan jo ikke gardere seg 100% mot uønsket graviditet, samme hvor mye man beskytter seg. Hvis elskerinna hadde blitt gravid, og det kom frem etter hvert at din mann hadde et barn på si, hvordan hadde du håndtert det? Anonymous poster hash: 04f2a...b5b Da hadde han hatt et barn til med det det innebærer av ansvar, omsorg og penger. Og du vil akseptere det om han hadde 10 til rund om? Anonymous poster hash: 51428...bb8
sug lut Skrevet 11. februar 2014 #32 Skrevet 11. februar 2014 Hans ansvar å sørge for at jeg slipper å forholde meg til det - dvs at ingenting på hjemmebane lider, og at han er voksen nok til å gå om han heller vil legge de kreftene inn et annet sted. Dvs ingen viten om den andre, medmindre han har tenkt å gå. Samme holdninger motsatt vei. Hans ansvar å sørge for at jeg slipper å forholde meg til det - dvs at ingenting på hjemmebane lider, og at han er voksen nok til å gå om han heller vil legge de kreftene inn et annet sted. Dvs ingen viten om den andre, medmindre han har tenkt å gå. Samme holdninger motsatt vei. Hans ansvar å sørge for at jeg slipper å forholde meg til det - dvs at ingenting på hjemmebane lider, og at han er voksen nok til å gå om han heller vil legge de kreftene inn et annet sted. Dvs ingen viten om den andre, medmindre han har tenkt å gå. Samme holdninger motsatt vei. men man kan jo ikke gardere seg 100% mot uønsket graviditet, samme hvor mye man beskytter seg. Hvis elskerinna hadde blitt gravid, og det kom frem etter hvert at din mann hadde et barn på si, hvordan hadde du håndtert det? Anonymous poster hash: 04f2a...b5b Da hadde han hatt et barn til med det det innebærer av ansvar, omsorg og penger. Og du vil akseptere det om han hadde 10 til rund om? Anonymous poster hash: 51428...bb8 Eh, jeg har da ikke ræva smak i menn heller. Tusenpuler er ikke attraktivt.
holio__bobo Skrevet 11. februar 2014 #33 Skrevet 11. februar 2014 Syntes det er så fasinerende hvordan alle her har så bastante meninger om utroskap. Og sier at deres menn ville ikke vært utro, dere har full tillitt osv. Dere skulle bare visst, jenter, hvor mange av mennene deres som faktisk er/har vært utro uten at dere vet noe som helst om det ) Fortsett å leve på deres rosa sky!
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2014 #34 Skrevet 11. februar 2014 Desverre må jeg si meg enig i siste innlegg.... Så mange som slipper unna med det for kona er naiv. Anonymous poster hash: 46bd4...180
<3 2G <3 Skrevet 11. februar 2014 #35 Skrevet 11. februar 2014 Syntes det er så fasinerende hvordan alle her har så bastante meninger om utroskap. Og sier at deres menn ville ikke vært utro, dere har full tillitt osv. Dere skulle bare visst, jenter, hvor mange av mennene deres som faktisk er/har vært utro uten at dere vet noe som helst om det ) Fortsett å leve på deres rosa sky! Takk, det gjør jeg Det finnes faktisk menn som er monogame å trives med det
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #36 Skrevet 12. februar 2014 Syntes det er så fasinerende hvordan alle her har så bastante meninger om utroskap. Og sier at deres menn ville ikke vært utro, dere har full tillitt osv. Dere skulle bare visst, jenter, hvor mange av mennene deres som faktisk er/har vært utro uten at dere vet noe som helst om det ) Fortsett å leve på deres rosa sky! Jeg vet at min mann har vært utro. Vet også at eksen min var det. Lever overhode ikke på den rosa sky, men valgte å tilgi mannen og jobbe med forholdet. Elskerinnen var i tillegg veldig forelsket i mannen og prøvde å få meg til å "gi ham fra meg", selv om han angret, avsluttet med henne og ignorerte alle hennes tilnærmelser (noe jeg har bevis på). Ingen naivitet her, men jeg synes ikke det han gjorde var GREIT. Det kostet mye å tilgi og jeg kommer aldri til å glemme. Anonymous poster hash: 04f2a...b5b
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #37 Skrevet 12. februar 2014 Det eneste som provoserer meg er at Sug lut ikke respekterer andres meninger (uttalt at henne selv i denne tråden), men vi andre forventes å skulle respektere hennes. Jeg mener det må være opp til hvert enkelt par å definere "reglene" i forholdet. Om jeg og min mann f.eks. begge synes at "snoking" er helt ok, så er det vår sak. Anonymous poster hash: 7827a...e13
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #38 Skrevet 12. februar 2014 Spiller ingen rolle at tråden er merket. Skal alle drive å stille spørsmål på denne måten, blir forumet fult av slike tråder. Hvorfor kan du ikke stille spørsmålet på pm da? Driter i spørsmålene dine, men dette er spam. Uinteressant og unyttig å fylle innlegg med sånt. Anonymous poster hash: 1b62f...fe8 Hvem er du og hvorfor tror du at du har noe som helst å snill hvilke tråder som er 'lovlige' her inne og ikke? Du er ikke pliktet til å engasjere deg i, du trenger ikke engang å lese, alle tråder som blir opprettet her. Som du ser så engasjerer denne tråden mange, så hva du mener er oss faktisk revnende likegyldig! Anonymous poster hash: 735df...7ab
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #39 Skrevet 12. februar 2014 Det eneste som provoserer meg er at Sug lut ikke respekterer andres meninger (uttalt at henne selv i denne tråden), men vi andre forventes å skulle respektere hennes. Jeg mener det må være opp til hvert enkelt par å definere "reglene" i forholdet. Om jeg og min mann f.eks. begge synes at "snoking" er helt ok, så er det vår sak. Anonymous poster hash: 7827a...e13 Min mann ga meg tillatelse til å gå gjennom hans e-poster, telefon og facebook, det var et av vilkårene for å fortsette. Siden det var en god del ting som var utelatt fra meg da han og hun andre holdt på. Dette var for å berolige meg at ingenting skjer og virkemiddel for å få tilbake min tillit. Hadde han skjult ting fra meg eller nektet meg å sjekke ting hvis jeg mistenkte noe så hadde jeg aldri klart å tilgi og gå videre. Anonymous poster hash: 04f2a...b5b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå