Gå til innhold

Godteposer i barnebursdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke bare skal det være godis i posene, men GAVER til gjestene....merkelig! Vi laget fruktspyd, gjett om de fikk bein å gå på!

Anonymous poster hash: b0609...16c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godteposene er VIKTIG i vår omgangskrets. Så lenge barna selv ønsker, så får de jo det. Godteriet kommer jo ikke i tillegg, men istedet for annet godteri. Er ikke mye de får, og har gjerne en liten leke, lebepomade eller annet oppi også. Godteposen gis i god tid før de skal hjem, de fleste har spist opp alt før de skal gå.

Skrevet

Litt overrasket over at gjestene får gaveposer. Vi har holdt mange bursdager, men aldri hatt godteriposer. Kommer heller ikke til å begynne med det.

Synes egentlig det er en uskikk. Når skal barnet egentlig spise innholdet? Blir gjerne sure miner da posen må vike for kveldsmaten. Er bursdagen på en mandag, så får jo ikke barnet spise av den resten av uka. Skal man spare det halvspiste godteriet til lørdag? Blir også misunnelse blant småsøsken, når storesøster trekker en kjærlighet på pinne opp fra posen.

Muligens jeg som er gammeldags ;)

Anonymous poster hash: 2c6e1...dae

Hallo!! Hvor store mengder tror du det handler om?? Noen få ting og i de bursdagene jeg har holdt eller deltatt på blir disse posene spist opp i løpet av bursdagen. Kjempe moro med skattejakt og så finner man disse posene.

Det er ikke mye godteri det er snakk om

Hallo!! Mine kommer alltid hjem med digre poser.

Skrevet

Jeg snakket med andre mødre i guttens gruppe, for vi organiserer bursdag på lørdag. Det var flere som fremdeles hadde godteri fra fjorårets bursdager liggende i skapet (vi inkl., og gutten har bare vært på 3 bursdager)!

Jeg valgte å lage småposer med et lite spill (type reisespill) og putte noen sjokolademynter (sjørøverfest tema), pluss evt. en kjærlighet på pinne. Er det fint vær skal det være skattejakt ute og skatten blir en eske med godteposene.

Anonymous poster hash: 9215e...818

Skrevet

Jeg synes faktisk nesten det er verre med gaveposer enn godteposer til gjestene i barnebursdag. Hvis lista for hva som er en bra bursdag legges høyere og høyere, blir det bare mer krav og konkurranse mellom barna - og mellom foreldrene.

Var for øvrig negativ til godteposer da jeg hadde mindre barn, men har etterhvert skjønt at det er en viktig del av en barnebursdag som det er vanskelig å komme utenom. Synes det er helt fint med godteposer, men synes de kan deles ut i løpet av bursdagen så noe av innholdet blir spist der. Unødvendig å dele ut på vei ut døra.

Anonymous poster hash: 4b4b6...515

Skrevet

Litt overrasket over at gjestene får gaveposer. Vi har holdt mange bursdager, men aldri hatt godteriposer. Kommer heller ikke til å begynne med det.

Synes egentlig det er en uskikk. Når skal barnet egentlig spise innholdet? Blir gjerne sure miner da posen må vike for kveldsmaten. Er bursdagen på en mandag, så får jo ikke barnet spise av den resten av uka. Skal man spare det halvspiste godteriet til lørdag? Blir også misunnelse blant småsøsken, når storesøster trekker en kjærlighet på pinne opp fra posen.

Hallo!! Hvor store mengder tror du det handler om?? Noen få ting og i de bursdagene jeg har holdt eller deltatt på blir disse posene spist opp i løpet av bursdagen. Kjempe moro med skattejakt og så finner man disse posene.

Hvorfor lage det til en stor sak?? Barna dine har sikkert hatt det kjempe gøy sammen med vennene sine. Men du lager problem av "diger" pose.

Jeg har 4 barn i alderen 2-16 år. Har vært på maaaange bursdager. Noen velger å ha godteposer, andre ikke. Tenk å kritisere andre hva de serverer da!! Så la være å sende ungene dine i bursdag da hvis det er så krise!!

Du kan ikke ha store problemer i over ditt når en godteripose tydeligvis velter deg...

Anonymous poster hash: 73747...813

Skrevet

Vi har alltid godteposer, det er jo høydaren for de små håpefulle.

Legger oppi en kinder maxi, en kjærlighet, tyggis med tattoo , fox, ballong,

Litt smågodt .

De får denne siste halvtimen, enten fisking eller skattejakt ;)

Skrevet

Hvorfor lage det til en stor sak?? Barna dine har sikkert hatt det kjempe gøy sammen med vennene sine. Men du lager problem av "diger" pose.

Jeg har 4 barn i alderen 2-16 år. Har vært på maaaange bursdager. Noen velger å ha godteposer, andre ikke. Tenk å kritisere andre hva de serverer da!! Så la være å sende ungene dine i bursdag da hvis det er så krise!!

Du kan ikke ha store problemer i over ditt når en godteripose tydeligvis velter deg...

Anonymous poster hash: 73747...813

Hehehe... Har også 4 barn, og har bare ytret min personlige mening om godteriposer. 

Skrevet

Takker for mange innspill! Tydeligvis forskjellige meninger om dette. Det jeg nesten synes er mest irriterende med det hele er at det er en slags mal alle som inviterer til barneselskap skal følge. Burde det ikke være opp til hver enkelt familie å gjøre det slik de vil? Jeg gidder i allefall ikke å tenke på at jeg skal innfri alle forhåpningene til de andre ungene. Det viktigste er bursdagsbarnet! En flott feiring skal det nok bli uansett. Det skal vi sørge for. Hvis noen synes det er kjipt på grunn av at godteposen uteble er det kanskje på tide de fikk oppleve det og... Men det er meg og slik vi ser på det i vårt hjem.

HI

Anonymous poster hash: b8c36...013

Skrevet

Takker for mange innspill! Tydeligvis forskjellige meninger om dette. Det jeg nesten synes er mest irriterende med det hele er at det er en slags mal alle som inviterer til barneselskap skal følge. Burde det ikke være opp til hver enkelt familie å gjøre det slik de vil? Jeg gidder i allefall ikke å tenke på at jeg skal innfri alle forhåpningene til de andre ungene. Det viktigste er bursdagsbarnet! En flott feiring skal det nok bli uansett. Det skal vi sørge for. Hvis noen synes det er kjipt på grunn av at godteposen uteble er det kanskje på tide de fikk oppleve det og... Men det er meg og slik vi ser på det i vårt hjem.

HIAnonymous poster hash: b8c36...013

Enig med deg her, synes ikke noe om at selskapene skal følge samme format alle sammen. Det skal være lov å gjøre annerledes, og barn bør lære at alt ikke skal være likt bestandig. Viktig både for at barna skal godta forskjeller, og for at de som ønsker å gjøre ting forskjellig ikke skal føle seg dårlig for det.

Vi går for smågaver i stede for godteri av ulike grunner. For det ene, inviterer vi ikke mange barn, vi bor i utlandet og her er det ikke vanlig å invitere mer enn 4-5 stk. Slik sett avviker vi allerede fordi vi inviterer alle guttene i kullet, dvs. 6 gutter, 5 av de kommer. Men vi skal bare ha kake, ikke pølser eller annen mat (inkl. godteri), og det blir minimalt med pynting. Ingen pinata helelr, til tross for at det er "in" for tiden. Men vi skal ha mange organiserte leker, og avslutte med stor skattejakt siden det er sjørøverfest. Vinterferien begynner nå på fredag, og jeg kjøpt små spill å ha i posene, slike som barna kan ha med seg på ferie.

At jeg gjør det på denne måten i år er ingen garanti for at vi gjør det på samme måten neste år. Jeg nekter å la meg fange i en "mal" for hvordan ting skal gjøres, så lenge sønnen ikke ber eksplisitt om det.

Anonymous poster hash: 9215e...818

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...