Gå til innhold

Godteposer i barnebursdag


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha barneselskap for 4 åringen i huset snart. Har vært i en del selskaper det siste året og lagt merke til at det er vanlig å gi godteposer til barna. Jeg ser virkelig ikke poenget med dette da ungene allerede er proppet til randen med kaker, is, boller og gud vet hva. Tenkte derfor å ha et alternativ til denne godteposen, så spør derfor om noen har noen kjekke tips å komme med...?😃

 

Anonymous poster hash: b8c36...013

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo bare droppe heile dritten? Evnt server kaker is boller og brus i ferdige posjoner og bare "godtefat!". Eller eple eller appelsin eller noe. 



Anonymous poster hash: c5366...c3c
Skrevet

Gele i ulike varianter servert i fargerike porsjonsplastglass er populært. Strø litt smågodt på bordet underveis i selskapet.



Anonymous poster hash: e4caf...5c8
Skrevet

Vi har bare droppet det og heller satt frem litt godteri sammen med kakene. Det var først i 6årsdagen noen kommenterte at det "manglet", da var det to av tjue som spurte, han ene glemte at han hadde spurt før han fikk svar og gikk uten å tenke noe mer på det. Han andre fikk et desperat blikk og løp ut på stua hvor godteriet fortsatt sto fremme og puttet så mye godteri han klarte inn i munnen før han gikk... Jeg syns det er bare tull med pose, for de har fått masse godt i bursdagen og trenger ikke å ha med seg noe hjem i tillegg, verken godtepose eller en pose med noe annet. Hvis du syns du må ha noe, så ville jeg pyntet med ballonger og latt alle få meg seg en ballong hver hjem.



Anonymous poster hash: ccf05...50a
Skrevet

Hadde godtepose de første bursdagene, men må har jeg sluttet med det.

Vanvittig DEILIG, og ingen har etterlyst det.

Skrevet

Vi pleier å sette på en film siste timen/halvtimen. Alle får da en kjærlighet hver. Overraskende nok har ingen kommentert dette hittil.

 

Anonymous poster hash: 07691...d0f

Skrevet

Her får alle hver sin pose, men har ikke så mye oppi. Dette er så stas for barna. Fisker, skattejakt ol. Det er ikke snakk om så mange år!

Skrevet

I treårsdagen til størstejenta fikk barna med seg noen klistremerker og en liten boks play dough hjem. Det synes jeg var et greit alternativ til godteri.

 

Anonymous poster hash: 2b5c2...bb2

Skrevet

Sist gav jeg den oppgaven til mannen, han kjøpte ballonger,bittesmå lekebiler, en fargeblyant med viskelær på toppen og en tannbørst til hver, alle ungene ble litt sånn forskrekket av den tannbørsten, men vi lo godt, det gjorde foreldrene også. Vi blir å droppe hele posen etterhvert:)

 

Anonymous poster hash: 75450...2db

Skrevet

For barna er posen viktig, dersom de er vant til å få det! Jeg ønsker ikke å ha det barnet som ikke fikk ha pose i bursdagen sin, ungene merker det, dessverre (snakker av erfaring).

Men å gi barna posen i det de forlater selskapet er unødvendig. Jeg gir alltid posen en halvtimes tid før selskapet slutter. Da roer ofte barna seg litt med posen, det blir en slags aktivitet i bursdagen å spise av posen. Og en film til, som noen foreslår, er veldig lurt!



Anonymous poster hash: 06b90...15f
Skrevet

Jeg tror du skal være forsiktig med å droppe godteposen hvis de fleste andre har det. Det er en så innarbeidet tradisjon at mange vil bli veldig skuffet og overrasket om de ikke får. Det er ofte festene høydepunkt når de er så små. Vil du utsette barnet ditt for å være den som blir husket for å ha kjip bursdag?

Jeg er ikke så glad i godteposer jeg heller, men jeg forsto raskt at det var viktig for barna.

Skrevet

Jeg tror du skal være forsiktig med å droppe godteposen hvis de fleste andre har det. Det er en så innarbeidet tradisjon at mange vil bli veldig skuffet og overrasket om de ikke får. Det er ofte festene høydepunkt når de er så små. Vil du utsette barnet ditt for å være den som blir husket for å ha kjip bursdag?

Jeg er ikke så glad i godteposer jeg heller, men jeg forsto raskt at det var viktig for barna.

Et tips er foresten å bruke popcorn som fyllmasse i posene. Det fyller godt slik at ungene føler de har fått mye selv ved lite sukker. Eneste aberet er at du nok må støvsuge en del etterpå.

 

Anonymous poster hash: a35cc...b76

Skrevet

Vi har aldri brukt godtepose i våre barns bursdag. Litt på grunn av at vi ikke er noe fan av disse godteposene, og veldig mye på grunn av at våre barn ikke er glad i godteri. Ingen som har reagert på det, selv om de fleste andre har poser i sine bursdager.

 

Anonymous poster hash: 35b0d...ea2

 

Anonymous poster hash: 35b0d...ea2

Skrevet

Jeg gav små poser med minisåpebobler, fløyter, miniatyr fargestifter, en liten blokk å tegne i og en ballong. Det var populært ;) Kan bestille masse smått og spennende på nett som et alternativ til alt godiset :)

 

Anonymous poster hash: a7e9d...005

Skrevet

Jeg gav små poser med minisåpebobler, fløyter, miniatyr fargestifter, en liten blokk å tegne i og en ballong. Det var populært ;) Kan bestille masse smått og spennende på nett som et alternativ til alt godiset :)

 

Anonymous poster hash: a7e9d...005

Skrevet (endret)

Her maser de om godtposene og det er selve høydepunktet i bursdagene. Trenger ikke mye på bordet før de er fornøyd så lenge de vet at godtet kommer. Vi fyller ikke bare med godteri, men også med diverse nips fra ebay f.eks ringer, hårklemmer, småbiler, blyanter, viskelær, reflekser, sprettballer, små puslespill, klistermerker, tatoveringer o.l. Bare søk på party bag fillers.

Endret av Elsker livet
Skrevet

Her er det ikke tradisjon med gotteriposer. Hadde ikke hørt om det før jeg leste om det her inne, og vi har vært i mange barneselskaper.

Har ikke gotteriposer i bursdagen til barna våre heller.



Anonymous poster hash: 1cd92...abe
Gjest Julia1984
Skrevet

Proppa full av...etc..

 

Har vært i mange barnebursdager etterhvert. Men min erfaring er at barna spiser SVÆRT LITE av både kaker, boller etc fordi de er mest opptatt av å leke!

 

Godteposer er vanlig her som en del av "skatten" når de går skattejakt!

 

Ser virkelig ikke noe galt i det.

Selv hadde vi ikke godteposer, ikke noe galt i det heller!

Skrevet

Litt overrasket over at gjestene får gaveposer. Vi har holdt mange bursdager, men aldri hatt godteriposer. Kommer heller ikke til å begynne med det.

Synes egentlig det er en uskikk. Når skal barnet egentlig spise innholdet? Blir gjerne sure miner da posen må vike for kveldsmaten. Er bursdagen på en mandag, så får jo ikke barnet spise av den resten av uka. Skal man spare det halvspiste godteriet til lørdag? Blir også misunnelse blant småsøsken, når storesøster trekker en kjærlighet på pinne opp fra posen.

Muligens jeg som er gammeldags ;) 



Anonymous poster hash: 2c6e1...dae
Gjest Julia1984
Skrevet

 

Litt overrasket over at gjestene får gaveposer. Vi har holdt mange bursdager, men aldri hatt godteriposer. Kommer heller ikke til å begynne med det.

Synes egentlig det er en uskikk. Når skal barnet egentlig spise innholdet? Blir gjerne sure miner da posen må vike for kveldsmaten. Er bursdagen på en mandag, så får jo ikke barnet spise av den resten av uka. Skal man spare det halvspiste godteriet til lørdag? Blir også misunnelse blant småsøsken, når storesøster trekker en kjærlighet på pinne opp fra posen.

Muligens jeg som er gammeldags ;)

 

Anonymous poster hash: 2c6e1...dae

Hallo!! Hvor store mengder tror du det handler om?? Noen få ting og i de bursdagene jeg har holdt eller deltatt på blir disse posene spist opp i løpet av bursdagen. Kjempe moro med skattejakt og så finner man disse posene.

 

Det er ikke mye godteri det er snakk om

Skrevet

 

Litt overrasket over at gjestene får gaveposer. Vi har holdt mange bursdager, men aldri hatt godteriposer. Kommer heller ikke til å begynne med det.

Synes egentlig det er en uskikk. Når skal barnet egentlig spise innholdet? Blir gjerne sure miner da posen må vike for kveldsmaten. Er bursdagen på en mandag, så får jo ikke barnet spise av den resten av uka. Skal man spare det halvspiste godteriet til lørdag? Blir også misunnelse blant småsøsken, når storesøster trekker en kjærlighet på pinne opp fra posen.

Muligens jeg som er gammeldags ;) æø

 

Anonymous poster hash: 2c6e1...dae

Vi har hatt reglen at det som er igjen når de kommer hjem må deles medsøskeneller spares til lørdag. Akkurat det har vært uproblematisk. Det er ikke store mengdr det dreier seg om.

 

Anonymous poster hash: a35cc...b76

Skrevet

Her er godteposene en veldig innarbeidet vane og barna forventer det, de ser frem til det som et av høydepunktene i selskapet og jeg ser virkelig ikke noe galt i det jeg altså... Ungene er langt fra proppet heller, de har sjelden tid til å spise mer enn et kakestykke, ofte spiser de ikke opp det engang for de er så opptatt av å leke. Siden jeg gir godteposer setter jeg heller ikke frem så mye snop på bordene.

 

Har fire barn hvor yngste fyller 5 år i morgen, og det er ikke mye snop jeg har i posene. Har kjøpt en pose med små hjertesjokolader på Nille, en kjærlighet til hver og en kindersjokolade, i tillegg får de hver sin ring og en trekkoppmarihøne. Disse smålekene man kjøper på Ebay er billigere enn sjokolade og godteri på butikken her i Norge :)

 

http://www.ebay.com/itm/Wholesale-50Pcs-Adjustable-Resin-Lucite-Kids-Rings-/181215095623?pt=AU_Children_s_Jewellery&hash=item2a3142eb47

 

http://www.ebay.com/itm/50-x-Love-Heart-Balloons-Wedding-Birthday-Party-Celebration-Decor-Supplies-New-W-/121271242931?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1c3c5450b3

Har i tillegg kjøpt pinner til å ha ballonger på, så alle får med seg hver sin ballong hjem.



Anonymous poster hash: 00d8b...eec
Skrevet

 

Vi har bare droppet det og heller satt frem litt godteri sammen med kakene. Det var først i 6årsdagen noen kommenterte at det "manglet", da var det to av tjue som spurte, han ene glemte at han hadde spurt før han fikk svar og gikk uten å tenke noe mer på det. Han andre fikk et desperat blikk og løp ut på stua hvor godteriet fortsatt sto fremme og puttet så mye godteri han klarte inn i munnen før han gikk... Jeg syns det er bare tull med pose, for de har fått masse godt i bursdagen og trenger ikke å ha med seg noe hjem i tillegg, verken godtepose eller en pose med noe annet. Hvis du syns du må ha noe, så ville jeg pyntet med ballonger og latt alle få meg seg en ballong hver hjem.

 

Anonymous poster hash: ccf05...50a

 

Signerer denne. Personlig synes jeg godteriposene er noe stort tull!!

Skrevet

Jeg mæ ærlig innrømme at jeg synes foreldre som reagerer på godtepose i bursdag er veldig sære. Er det rart det er krig i verden.

 

Anonymous poster hash: 86b81...2af

Skrevet

Vi har alltid hatt utebursdag og vi har hatt skattejakt. Det er ikke så mye til hver, men f.eks. en blåse og en ballong er helt topp og mye mer interessant enn godteriet. I fjor blåste jeg ballonger til jeg ble blå i fjeset og fant frem hyssing i metervis, for ballongene måtte jo ha snor!

 

I år har den unge damen bestilt "fisking", så da blir det det. Ser ikke problemet med godteposer, men er enige i at det skal være noe man selv bestemmer og ikke ett press.



Anonymous poster hash: c4832...b8a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...