Elsker jenta mi<3 Skrevet 11. februar 2014 #26 Skrevet 11. februar 2014 Flere ganger om dagen ja. Tror det er bra for barn å høre hvor viktige de er Jeg sier det ved levering i bhg, leggetid og ellers også
Gemini77 Skrevet 11. februar 2014 #27 Skrevet 11. februar 2014 Avslutter som regel dagen med å si at jeg elsker de når jeg pakker dynen rundt de.
jentemamma Skrevet 11. februar 2014 #28 Skrevet 11. februar 2014 Sier "jeg er glad i deg" i hvert fall en gang om dagen, gjerne ved legging. 3- åringen har i det siste blitt opptatt ov ordet "elsker" (pga "Lodda og Linn":) og proklamerer høyt flere ganger om dagen at hun elsker meg. Går aldri lei av det:) og vil ikke tro at barn gjør det heller!
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2014 #29 Skrevet 11. februar 2014 Nei, det gjør jeg ikke. Det er jo ikke nødvendig - det holder vel å si det av og til - da vet de det jo. Handling betyr vel gså en del, at man SER dem, ler med dem, gjør ting med dem, smiler til dem, anerkjenner dem, lytter til dem osv. Jeg tror at det på en måte kan gå inflasjon i de ordene, som du sier, HI. Anonymous poster hash: 7b941...476
❤lille stjerne❤ Skrevet 11. februar 2014 #30 Skrevet 11. februar 2014 Sier det kanskje ikke hver eneste dag, men sier det ofte når jeg sier godnatt eller hadet til henne. I perioder hvor ting er litt vanskelig sier jeg det kanskje litt oftere, tenker at da trenger hun å bli minnet på det, mens i andre perioder sier jeg det kanskje ikke daglig.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2014 #31 Skrevet 11. februar 2014 Ja, jeg sier det hver dag Anonymous poster hash: 89b66...46e
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2014 #32 Skrevet 11. februar 2014 If a child lives with criticism,he learns to condemn. If a child lives with hostility,he learns to fight. If a child lives with fear,he learns to be apprehensive. If a child lives with pity,he learns to feel sorry for himself. If a child lives with ridicule,he learns to be shy. If a child lives with jealousy,he learns what envy is. If a child lives with shame,he learns to feel guilty. If a child lives with encouragement,he learns to be confident. If a child lives with tolerance,he learns to be patient. If a child lives with praise,he learns to be appreciative. If a child lives with acceptance,he learns to love. If a child lives with approval,he learns to like himself. If a child lives with recognition,he learns that it is good to have a goal. If a child lives with sharing,he learns about generosity. If a child lives with honesty and fairness,he learns what truth and justice are. If a child lives with security,he learns to have faith in himself and in those about him. If a child lives with friendliness,he learns that the world is a nice place in which to live. If you live with serenity,your child will live with peace of mind. Anonymous poster hash: ad564...439
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2014 #33 Skrevet 11. februar 2014 Synes det å vise barna at man elsker dem, med kroppsspråk og det man gjør for dem, er viktigere enn å si at man elsker dem hver dag. Jeg sier til dem at jeg er glad i dem eller elsker dem av og til, når det faller naturlig. Selv er jeg vokst opp med en mor som ikke klarte å vise kjærlighet, og kunne i allefall aldri si at hun var glad i oss.. Det hendte hun sa at den dagen jeg ble født var den beste dagen i hennes liv, men jeg fikk det ikke til å stemme med måten hun var ovenfor meg på; svært avvisende, hun var ulykkelig gift og hadde nok med seg selv egentlig.. Hun prøver å bøte på skaden nå, med å være god, hjelpsom og snill, men jeg kjenner at jeg stivner til når hun prøver å gi meg en klem.. Trist! Anonymous poster hash: c8f5b...997
snøsnø Skrevet 11. februar 2014 #34 Skrevet 11. februar 2014 Å si at du er glad i barnet ditt, er ikke det samme som å rose. Å rose er å skryte av ett eller annet de har prestert. Å skryte av barnet er viktig når det har strevd for å få til noe, men det blir helt feil når alt det gjør er helt topp. Da vil skrytet/rosen bli meningsløs. Når jeg har vært nødt til å irettesette barnet mitt, så sier jeg også alltid at jeg er glad i henne uansett. Det skal hun være trygg på selv om jeg er nødt til å oppdra henne og ikke alltid liker det hun gjør.
Trimsi Skrevet 11. februar 2014 #35 Skrevet 11. februar 2014 Synes det å vise barna at man elsker dem, med kroppsspråk og det man gjør for dem, er viktigere enn å si at man elsker dem hver dag. Jeg sier til dem at jeg er glad i dem eller elsker dem av og til, når det faller naturlig. Selv er jeg vokst opp med en mor som ikke klarte å vise kjærlighet, og kunne i allefall aldri si at hun var glad i oss.. Det hendte hun sa at den dagen jeg ble født var den beste dagen i hennes liv, men jeg fikk det ikke til å stemme med måten hun var ovenfor meg på; svært avvisende, hun var ulykkelig gift og hadde nok med seg selv egentlig.. Hun prøver å bøte på skaden nå, med å være god, hjelpsom og snill, men jeg kjenner at jeg stivner til når hun prøver å gi meg en klem.. Trist! Anonymous poster hash: c8f5b...997 Så enig med deg Elsker man barna sine, vil bare blikket du gir de hver morgen kunne fortelle dette. Jeg tror det finnes en dullion måter å vise barn sin kjærlighet, alt fra å sitte trøste de natterstid hvis de har mareritt, hjelpe de med konflikter de har med kamerater til en stooor bamseklem når de kommer fra barnehagen. Barn er også forskjellige når det gjelder behovet for nærhet og kjærlighet, men alle har godt av å høre "gla i deg" når de skal legge seg eller når de er på vei til skolen. Det å ha problemer med å uttrykke kjærlighet med ord eller med klemmer, tror jeg har en del med personlighet å gjøre. Jeg hadde også en mor som kunne slite med dette, og søsteren min stivner helt til hvis man gir henne en klem... Men jeg synes de er flinke å vise sin kjærlighet på andre måter. Jeg har alltid følt meg veldig elsket av mammaen min, men merker at jeg er bevisst på å gi mine egne barn gode klemmer og kjærlige ord, og så lenge det er ektefølt kan det umilig gjøre skade
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2014 #36 Skrevet 11. februar 2014 Både mannen min og sønnen min kommer med kjærlighetserklæringer til meg hver dag og jeg blir ihvertfall aldri noe annet enn veldig glad for å høre det så tipper at sønnen min heller ikke lider av at jeg gnåler om hvor glad jeg er i han:) Anonymous poster hash: a1611...c7a
Honningmelon Skrevet 11. februar 2014 #38 Skrevet 11. februar 2014 Jeg sier at jeg er glad i barna mine hver kveld når de legger seg.
Bananen Skrevet 11. februar 2014 #39 Skrevet 11. februar 2014 Det sier jeg hver kveld når jeg legger, og når vi sier hadet i bhg eller hvis de skal til mormor eller være andre steder uten meg. Bank i bordet, om noe skulle skje så skal det siste de hører fra meg være at jeg elsker de. Syns uansett det er hyggelig,og barna setter pris på det. Eldste kommer ofte til meg og sier hun eksker meg, så tror nok de syns det er hyggelig også
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2014 #40 Skrevet 11. februar 2014 Ja, det gjør jeg. Sier det når det faller meg inn og hver kveld før han legger seg. Verdens beste følelse. Det du skriver er jo bare latterlig. Anonymous poster hash: 23415...53e
Bustetroll Skrevet 11. februar 2014 #41 Skrevet 11. februar 2014 Sier det sikkert 50 ganger daglig 20 ganger på rad ved leggetid:D
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2014 #42 Skrevet 11. februar 2014 Alltid, før han går til skolen, før han skal bort noe sted og før han legger seg, minst! Det er mye kjærlighet og kos i vårt hjem, det håper jeg at aldri endrer seg. Anonymous poster hash: a1fd8...35b
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2014 #43 Skrevet 11. februar 2014 Jeg har aldri sagt til barnet mitt at jeg elsker han. Det blir for rart og klissete for meg. Sier selvsagt at jeg er glad i han en gang i blant, men ikke hele tiden og hver dag... Anonymous poster hash: 55e41...e12
Mamma_til_2 Skrevet 11. februar 2014 #44 Skrevet 11. februar 2014 sier det ( gla i deg ) til største før hun drar på skolen, skriver det på matboksen og sier det ved leggetid. Største kommer og sier det til meg helt ut av det blå og gir meg kos. Minste hører det ved levering i bhg, ved kosen etter middag og ved leggetid, hun koser da masse tilbake. Har ikke tro for at man kan si slikt for mye til barna.
Fru vims Skrevet 11. februar 2014 #45 Skrevet 11. februar 2014 Ja det gjør jeg. For meg så er det helt naturlig å gjøre det.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2014 #46 Skrevet 11. februar 2014 Jeg var voksen før jeg hørte glad i deg fra min mor første gang, så her sier jeg det ofte til mine barn. Ofte under kos i stua hver ettermiddag og i hvertfall hver gang jeg sier god natt. jeg syntes det er viktig å fortelle barna at man er gladi dem og at de får kjenne på følelsene selv. Anonymous poster hash: 65caf...4b1
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2014 #47 Skrevet 11. februar 2014 Jeg tenker at det er forskjellig fra menneske til menneske når det er naturlig å komme med slike kjærlighetserklæringer. For min del er det ikke naturlig å si det til barna hver gang vi sier "hadet" til hverandre. De vet at mamma elsker de ubetinget. Men å si det hver dag er ikke naturlig for oss. Anonymous poster hash: 7204c...181
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå