Gå til innhold

Sier dere virkelig til barna deres

Anbefalte innlegg

Skrevet

At dere er glad i dem / elsker dem mange ganger daglig?

Jeg elsker barna mine over alt, men sier det ikke hver dag. Jeg sier det når vi har de øyeblikkene med nærhet, samstemthet og samhørighet, men ikke som en frase hver dag. Jeg sier det når barna er lei seg og jeg trøster og det er naturlig i situasjonen, men ikke hver gang vi sier "ha det".

Jeg har lest at barn ikke lenger tror på ros og komplimenter når det brukes for mye. Kanskje kan det gå inflasjon i kjærlighetserklæringer også?

Anonymous poster hash: 2a848...44a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg elsker barna mine over alt, men sier det ikke hver dag. Jeg sier det når vi har de øyeblikkene med nærhet, samstemthet og samhørighet, men ikke som en frase hver dag. Jeg sier det når barna er lei seg og jeg trøster og det er naturlig i situasjonen, men ikke hver gang vi sier "ha det".

Jeg har lest at barn ikke lenger tror på ros og komplimenter når det brukes for mye. Kanskje kan det gå inflasjon i kjærlighetserklæringer også?

Har du lest det???

Åh herregud- jeg har nok ødelagt barnet mitt!!

Anonymous poster hash: 89f74...f04

Skrevet

Jeg gjør det ganske ofte ja, men muligens fordi jeg er alene og bare har en?

Vi er nok over gjennomsnittlig kosete, så lenge det varer. Jeg nekter å tro det er negativt å vise og si hvor god han er. Men er ganske streng så sitter jo ikkr bare og koseprater.

Anonymous poster hash: a1611...c7a

Skrevet

Jeg sier det stort sett hver dag. Det faller naturlig når jeg sier godnatt eller etter konflikter når vi "prater ut" om det. Det var ikke vanlig i min egen oppvekst og jeg har savnet det..

Anonymous poster hash: 56155...92b

Skrevet

Ja det gjør jeg, og datteren min sier det til meg.

Jeg har ikke hatt det slik med mine foredre, og ser ikke noe positivt ved det.

Jeg er helt sikker på at dette ikke er fraser det kan gå inflasjon i.. Fordi det er 100% ektefølt, hver eneste dag.

Anonymous poster hash: 041aa...991

Skrevet

Nei jeg må innrømme at jeg sier ikke mange ganger daglig,men sier det når jeg føler det er naturlig.

For meg blir det ikke naturlig å si det foran de ansatte i barnehagen når jeg sier hadet til han.

Gjest xxxxxxxxx1
Skrevet

Jeg kan ikke forestille meg at det kan skade noen å høre den frasen for mye. Så ja, det sies daglig, gjerne flere ganger også.

Skrevet

Nei, er ikke vokst opp med sånt selv. Skulle egentlig blitt flinkere med å si sånt

Skrevet

Å huff. Er det mulig?

Hvordan kan man rette opp dette? Lest noe om det?

Anonymous poster hash: da328...1ac

Skrevet

Jeg sier det hver kveld når jeg legger ham, men ikke så mye ellers. En gang i blant når jeg blir helt overveldet av følelser så jeg ikke klarer å la være, men det skjer nok ikke hver dag må jeg innrømme.

Anonymous poster hash: 7d33e...f11
Skrevet

Ja, jeg sier det hver dag ved leggetid og ellers når det faller seg naturlig. I min barndom var slike erklæringer høyst sjelden, selv om jeg visste at jeg var høyt elsket. Jeg har alltid ønsket at det falt seg mer naturlig og mindre høytidelig å fortelle mine foreldre hvor glad jeg er i de. Så derfor sier jeg det daglig, og sønnen min sier det tilbake. Naturlig og fint og ektefølt hver gang.

Anonymous poster hash: 9bb35...a06
Skrevet

Jeg sier det når jeg føler for det, men venter ikke noe svar. Jeg sier det også ved avskjed da jeg vil at avskjeden skal være god. Jeg er vokst opp med en mor som jeg aldri kan huske at noen gang har sagt at hun er glad i meg, og det gjør vondt langt inn i hjerterota. Om hun en dag kommer å sier at hun er glad i meg kommer jeg vel til å bryte ut i gråt tror jeg. 

Så ja, jeg sier det når det føles naturlig(minst to ganger om dagen) 

Jeg sier det til og med når jeg er sint på han. Forklarer at selv om jeg er sint på han, så er jeg glad i han og vil han det beste. :)

Skrevet

Ja hver dag, faller seg helt naturlig. Liker å si det ved legging. Eks:" Sov godt og drøm søtt. Jeg elsker deg"

Anonymous poster hash: 1979c...993

Skrevet

Jeg sier det hver dag, ja. 

Hver morgen når eldste drar i bhg, og hver kveld når hun legger seg. Minien når han legger seg og ellers når det passer seg for begge to.

Hvorfor skulle jeg ikke det? Jeg elsker dem jo, og jeg er av den oppfatning av at man ikke kan si akkurat det for mye. Eller vise det, for den del. Barn kan i det hele tatt aldri få for mye kos, nærhet og kjærlighet.

Forøvrig forteller mannen og jeg også hverandre at vi elsker hverandre, både morgen og kveld. SÅ klissete er vi, gitt.

Skrevet

"Ge barnen kärlek, mera kärlek och ännu mera kärlek, så kommer folkvettet av sig själv."

Astrid Lindgren

Skrevet

Hver morgen når eldste drar i bhg, og hver kveld når hun legger seg. Minien når han legger seg og ellers når det passer seg for begge to.

Hvorfor skulle jeg ikke det? Jeg elsker dem jo, og jeg er av den oppfatning av at man ikke kan si akkurat det for mye. Eller vise det, for den del. Barn kan i det hele tatt aldri få for mye kos, nærhet og kjærlighet.

Forøvrig forteller mannen og jeg også hverandre at vi elsker hverandre, både morgen og kveld. SÅ klissete er vi, gitt.

Nå hørtes det ut som eldste drar til barnehagen alene hver morgen :P

Anonymous poster hash: 83980...bdb

Skrevet

Nå hørtes det ut som eldste drar til barnehagen alene hver morgen :P

Anonymous poster hash: 83980...bdb

Hehe, så ille er det ikke, men det er far som leverer. ;)

Skrevet

Jeg har aldri brukt ordet "elsker" til frøkna, det fordi jeg personlig kun forbinner ordet til kjærester.. Blir veldig snålt for meg..

Men jeg sier "glad i deg hver kveld, og av og til ut av det blå, når hun kommer med et herlig smil og sier" okay lille mamman min" når jeg ber henne gjøre noe, eller synger sine morsomme versoner av sanger hun ikke helt kan hele teksten eller melodien til..(2,5 år, Trassalder til de grader, disse øyeblikkene blir satt uendelig stor pris på!)

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet (endret)

Sier "glad i deg/dere" når jeg føler for det, om det er annen hver dag, eller annenhver time, har vel ingen andre noe med :)

Som regel blir det en gang hver dag, ungene her i huset blir overøst med kjærlighet, men vi fører da oppdragelse likevel, så ser ikke helt hvor skadelig det skulle være for de å høre at vi er glad i de.

Endret av <3Barn&Engler<3
Skrevet

Jeg sier det så ofte det faller seg naturlig. (flere ganger i uken) Har vokst opp med en mor som BARE sa det etter kjefting, og det førte til at jeg har negative assosiasjoner og hater når hun prøver å være "koselig" fortsatt. Så jeg tror at det er bedre med for mye enn for lite! Barnet mitt skal vite at det er elsket!

Skrevet

Det er meningen til mannen min også. Da vi ble sammen for 10 år siden. At det var noe man ikke måtte si for ofte, for da betydde det ikke like mye. Det endte med at jeg aldri sier det til han.

Til barna mine sier jeg det hver eneste dag! Fordi jeg føler det.

Jeg tror det er en ting man ikke kan si for mye av.

Anonymous poster hash: f1864...3c1

Skrevet

Nei, jeg sier ikke det hver dag, knapt nok hver uke, men jeg gir ganske mye ros for ting de gjør og den de er og jeg klemmer, kysser og bruker kjælenavn.

Anonymous poster hash: 66a1e...d97

Skrevet

Sier sikkert glad i deg fem ganger om dagen, enkelte dager, men alltid to ganger om kvelden. Sier det ved legging og når jeg titter inn før jeg selv skal sove. Han sier av og til "mamma jeg elsker deg" og da sier jeg selvfølgelig det samme tilbake. :)

Skrevet

Jepp, flere ganger daglig gitt...
Vanskelig å unngå, siden jeg elsker han over alt i hele universet :hjerter_rundt:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...