LillaGorilla♥♥ Skrevet 10. februar 2014 #26 Skrevet 10. februar 2014 Jeg har skrevet bl.annet på fb tøff dag på jobben, det var noe som skjedde med en pasient og ved et annet tilfelle skrev jeg at Fred over ditt minne, men det var jo ingen som visste at det var en pasient som døde og en annen greie var at jeg ikke skrev dette den aktuelle dagen vedkommende gikk bort. Må da være lov og ha følelser eller skal man være steinhard som sykepleier? Anonymous poster hash: 54b80...a0c De følelsene trenger du ikke dele på Facebook. Og hva er det du er ute etter ved å gjøre det? Likes?
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #27 Skrevet 10. februar 2014 eksemplene du nevner er overhodet ikke greit. Jeg synes heller ikke noe om "endelig ferdig på jobb", "jippi, frihelg" eller andre statuser som indirekte er negative om arbeidet. Positive generelle ting er helt greit. For eksempel "jeg har verdens beste kolleger" "Skal kose meg på jobb i helgen" e.l. Det betyr ikke at man er negativ til jobb om man gleder seg til helgen da. Skal man aldri kunne glede seg over noe da, fordi folk kan oppfatte det som man "gleder seg til bowling" i stedet for å være på jobb? Skjønner virkelig ikke hva du mener er så negativt her? Anonymous poster hash: 3cb5b...c71
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #28 Skrevet 10. februar 2014 Eneste som er greit å dele er typiske Facebook-oppdateringer som "Endelig ferdig med nattevaktshelg" eller "deilig med skitur før kveldsvakt". Altså, det er greit å fortelle omverden hvor man jobber og til hvilke tider man jobber, men hva som skjer når man er på jobb har ikke noe på nettet å gjøre. Anonymous poster hash: 3ae93...d83 Den perfekte mor mener dette ikke er greit. . Anonymous poster hash: 3cb5b...c71
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2014 #29 Skrevet 11. februar 2014 Jeg synes ikke det er greit i det hele tatt, i hvert fall ikke særtilfeller som jo lett kan gjenkjennes. Og ikke som privatperson til venner der vedkommende vet hvor man jobber. Min fastlege er anerkjent. Er professor og forsker. En fantastisk klok og reflektert mann. Da han skulle holde seminar for andre leger rundt om både i Norge og i USA spurte han meg om han kunne "bruke" meg/sykdommen som et eksempel. Han skulle selvfølgelig anonymisere. Han kunne nok brukt meg som eksempel uten at jeg noensinne hadde blitt gjenkjent, men likevel spurte han meg om det var greit. SÅNN skal det gjøres. Anonymous poster hash: cac01...9f2
Josette Skrevet 11. februar 2014 #30 Skrevet 11. februar 2014 Jf en annen tråd jeg har engasjert meg i, lurer jeg på hva dere som er helsepersonell synes er greit å dele på nett og diverse prateforum. Er det greit å legge ut informasjon om pasienter med ca alder, kjønn og sosial bakgrunn, selv om man anonymiserer diagnose og hvor vedkommende er innlagt? Jeg vet hva jeg mener, men hva mener dere? Nei, det er brudd på taushetsplikten. Her er Helsedirektoratet sine anbefalinger, les særlig fra side 8 http://www.helsedirektoratet.no/lover-regler/norm-for-informasjonssikkerhet/dokumenter/veiledere/Documents/Veileder%20for%20sosiale%20medier.pdf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå