Anonym bruker Skrevet 11. februar 2014 #26 Skrevet 11. februar 2014 Har du skrevet i leiekontrakten at kun en person kan bo der? Hvis ikke så tror jeg ikke du har så mye du kan få gjort med det... Hun kan uansett ikke nekte noen å ta opp familiemedlemmer i husstand, jf husleieloven. Uansett hva man velger å skrive i kontrakten. Hvis leieboer fikk barn med noen, eller man leier ut til en dame som blir gravid, skal personen da enten flytte eller gi fra seg barnet siden det står "en person" i kontrakten? Anonymous poster hash: c90e6...0e3
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2014 #27 Skrevet 11. februar 2014 Men hvor lang varighet har kontrakten hi? Husk å legge inn punkt om parkering osv ved fornuelse. Kanskje sette inn strømmåler også? Også ville jeg satt opp husleien, men sagt ifra først og sagt hvorfor, så gitt varsel:) Anonymous poster hash: 64500...768 Den er tidsubestemt. "Problemet" er jo vennskapsforholdet oppi alt her Anonymous poster hash: 04132...beb Men dere begge må jo sette vennskapet til side når det er snakk på utleieforholdet. Da er du utleier og han leier. Dette snakket dere vel om på forhånd? Hvis ikke er det på tide og ta den praten. Jeg hadde en god venn som sjef gjennom flere år, men på jobb var vi kollegaer uansett vennskapet på siden. Vi hadde en rask prat om det men vi var jo begge innforstått med det når han ansatte meg. Anonymous poster hash: 64500...768
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2014 #28 Skrevet 11. februar 2014 Vi snakket om det på forhånd, men jeg vet at han kan være litt hårsår Får vel bare hoppe i det - jeg tenker det er HAN som er frekk her og tar seg til rette som det passer. Å leie ut et rom til han her såpass rimelig mens han studerer var jo for å være snill (og fordi jeg trengte penger så klart). Men det er ikke verdt det for meg det her om de er to som skal bo der. Da tar jeg heller en ekstrajobb en kveld i uka Og for å si det igjen: hun har en egen leilighet bare ti minutter unna her som står tom de ukene hun ikke har barna. Da har hun vel funnet det for godt å bo gratis her. Men hvor lang varighet har kontrakten hi? Husk å legge inn punkt om parkering osv ved fornuelse. Kanskje sette inn strømmåler også? Også ville jeg satt opp husleien, men sagt ifra først og sagt hvorfor, så gitt varsel:) Anonymous poster hash: 64500...768 Den er tidsubestemt. "Problemet" er jo vennskapsforholdet oppi alt her Anonymous poster hash: 04132...beb Men dere begge må jo sette vennskapet til side når det er snakk på utleieforholdet. Da er du utleier og han leier. Dette snakket dere vel om på forhånd? Hvis ikke er det på tide og ta den praten. Jeg hadde en god venn som sjef gjennom flere år, men på jobb var vi kollegaer uansett vennskapet på siden. Vi hadde en rask prat om det men vi var jo begge innforstått med det når han ansatte meg. Anonymous poster hash: 64500...768 Anonymous poster hash: 04132...beb
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2014 #29 Skrevet 11. februar 2014 Vi snakket om det på forhånd, men jeg vet at han kan være litt hårsår Får vel bare hoppe i det - jeg tenker det er HAN som er frekk her og tar seg til rette som det passer. Å leie ut et rom til han her såpass rimelig mens han studerer var jo for å være snill (og fordi jeg trengte penger så klart). Men det er ikke verdt det for meg det her om de er to som skal bo der. Da tar jeg heller en ekstrajobb en kveld i uka Og for å si det igjen: hun har en egen leilighet bare ti minutter unna her som står tom de ukene hun ikke har barna. Da har hun vel funnet det for godt å bo gratis her. Men hvor lang varighet har kontrakten hi? Husk å legge inn punkt om parkering osv ved fornuelse. Kanskje sette inn strømmåler også? Også ville jeg satt opp husleien, men sagt ifra først og sagt hvorfor, så gitt varsel:) Anonymous poster hash: 64500...768 Den er tidsubestemt. "Problemet" er jo vennskapsforholdet oppi alt her Anonymous poster hash: 04132...beb Men dere begge må jo sette vennskapet til side når det er snakk på utleieforholdet. Da er du utleier og han leier. Dette snakket dere vel om på forhånd? Hvis ikke er det på tide og ta den praten. Jeg hadde en god venn som sjef gjennom flere år, men på jobb var vi kollegaer uansett vennskapet på siden. Vi hadde en rask prat om det men vi var jo begge innforstått med det når han ansatte meg. Anonymous poster hash: 64500...768 Anonymous poster hash: 04132...beb Men da du inngikk leiekontrakt med ham regnet du med at han forble singel resten av leieforholdet eller at du som huseier kunne legge restriksjoner for besøk av kjæresten hans? Og eventuelt hvorfor? Det er ingen med vettet i behold som ønsker å detaljstyre privatlivet til andre mennesker på den måten. Måtte han da spørre først hvis han fikk lyst til å ha sex med noen, siden det skulle foregå i din bolig? Anonymous poster hash: c90e6...0e3
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2014 #30 Skrevet 11. februar 2014 Regner med at du er leieboer selv og ikke har noe særlig peiling på hus og økonomi :-) Men for å svare deg: når noen kjentfolk leier et rimelig rom i et hus hvor det bor en familie så er det normal folkeskikk å ikke dra med seg andre mennesker inn i huset og forvente at huseier skal sponse dusjing og strøm for en kjæreste. Jeg har også leieboere med egen inngang hvor de betaler egen strøm - de lever sitt eget liv med besøk og kjærester etc, men der utgjør ikke det noen kostnad for meg og de betaler en normal pris for området rundt her. Vi snakket om det på forhånd, men jeg vet at han kan være litt hårsår Får vel bare hoppe i det - jeg tenker det er HAN som er frekk her og tar seg til rette som det passer. Å leie ut et rom til han her såpass rimelig mens han studerer var jo for å være snill (og fordi jeg trengte penger så klart). Men det er ikke verdt det for meg det her om de er to som skal bo der. Da tar jeg heller en ekstrajobb en kveld i uka Og for å si det igjen: hun har en egen leilighet bare ti minutter unna her som står tom de ukene hun ikke har barna. Da har hun vel funnet det for godt å bo gratis her. Men hvor lang varighet har kontrakten hi? Husk å legge inn punkt om parkering osv ved fornuelse. Kanskje sette inn strømmåler også? Også ville jeg satt opp husleien, men sagt ifra først og sagt hvorfor, så gitt varsel:) Anonymous poster hash: 64500...768 Den er tidsubestemt. "Problemet" er jo vennskapsforholdet oppi alt her Anonymous poster hash: 04132...beb Men dere begge må jo sette vennskapet til side når det er snakk på utleieforholdet. Da er du utleier og han leier. Dette snakket dere vel om på forhånd? Hvis ikke er det på tide og ta den praten. Jeg hadde en god venn som sjef gjennom flere år, men på jobb var vi kollegaer uansett vennskapet på siden. Vi hadde en rask prat om det men vi var jo begge innforstått med det når han ansatte meg. Anonymous poster hash: 64500...768 Anonymous poster hash: 04132...beb Men da du inngikk leiekontrakt med ham regnet du med at han forble singel resten av leieforholdet eller at du som huseier kunne legge restriksjoner for besøk av kjæresten hans? Og eventuelt hvorfor? Det er ingen med vettet i behold som ønsker å detaljstyre privatlivet til andre mennesker på den måten. Måtte han da spørre først hvis han fikk lyst til å ha sex med noen, siden det skulle foregå i din bolig? Anonymous poster hash: c90e6...0e3 Anonymous poster hash: 04132...beb
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2014 #31 Skrevet 11. februar 2014 Han har heldigvis bare noen måneder igjen av studiet og jeg regner med at han da ikke vil bli boende på 10kvm, men hvis det ikke blir tatt godt imot at hun ikke kan bo her fast annenhver uke så får jeg heller levere inn en oppsigelse fordi jeg skal bruke rommet selv. Jeg driver ikke(og har ingen interesse av å drive) herberge i eget hus. Det var ikke det som var forutsetningen for å få bo her. Nå våkner ungene hver morgen halv seks av at hun drar på jobb. Anonymous poster hash: 04132...beb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå