Anonym bruker Skrevet 9. februar 2014 #26 Skrevet 9. februar 2014 og selvsagt ikke greit hvis det skal koste masse penger. Det holder med at alle har med den gaven de likevel hadde kommet til å gi til barsel. Også kan en person bake en kake, en lage noe annet og et par stykker kjøper inn litt brus. Fordel arbeidsoppgavene og billigst mulig. Da er det greit. Anonymous poster hash: ddc1d...00b
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2014 #27 Skrevet 9. februar 2014 har egentlig alltid sett på det som teit. men jeg var 25 og først i vennegjengen da jeg fikk førstemann. mine venner lagde surprise babyshower til meg- det var stas:-) Anonymous poster hash: 9a74e...6d5
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2014 #28 Skrevet 9. februar 2014 Man arrangerer ikke sin egen babyshower, det er en hyggelig oppmerksomhet fra venninnene. Man må heller ikke ha teite leker, bleiekaker eller store greier. Mine venninner overrasket meg med venninnekveld (de hadde laget tapas og bakt en kake) og hadde kjøpt litt gaver til bebisen. Disse var ikke i tillegg til barselgaver, men istedenfor. Det var utrolig hyggelig gjort spør du meg. Anonymous poster hash: c0b9a...51f
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2014 #29 Skrevet 9. februar 2014 Jeg synes det er helt greit så lenge man fornorsker det litt. En tro, amerikansk kopi av babyshower med bleiekake og voldsomme dekorasjoner og leker blir litt voldsomt og merkelig. Har selv vært med på å arrangere og bli arrangert for (og på ingen av disse har det vært bleiekake). Gaver har bare vært en liten ting (maks 100-150 kr), så store kostnader for å være med er det ikke. Alle deltagerne har bidratt med en liten rett eller kake, så det klarer vel de fleste. Det er det sosiale som er det viktigste og jeg satte iallefall enormt pris på overraskelsen mitt babyshower var. Anonymous poster hash: 7e4d5...d15
MrsMilla Skrevet 9. februar 2014 #30 Skrevet 9. februar 2014 Synes det ikke er direkte teit, sikkert helt fint for de som vil ha sånt. Jeg venter fjerde barnet og har aldri hatt babyshower, eller behov for det. Og halve familien min er amerikansk.... jeg og forsåvidt. Men forsåvidt enda en god grunn til kake og artigheter med venninnene.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2014 #31 Skrevet 9. februar 2014 med en gang svigers & sviger søster får høre at vi venter smått kommer de til å ordne med noe sånt det bare vet jeg ikke helt min greie, men de gjør det jo bare for å være hyggelige så jeg får smile pent & finne fram finstasen & gjøre det beste ut av det hadde aldri ordnet med noe sånt til andre selv, sviger søs kommer til å "forvente" det siden de gjør sånt for meg men hu har en gjeng med venninner som kommer til å sloss om å ordne selskap så da slipper jo jeg+ at jeg bor 4-5 timer unna så da er det letter for venninnene rett ned i gata. om du vet at din venninne blir glad for det så hjelp til med det du kan da vell det er litt fjollete men de mener jo bare godt så. Anonymous poster hash: 1c89a...6ba Sviger søster? Punkt én: Sammensatt ord skrives som ett ord. Punkt to: Skriv svigerinne, så vet vi hva du snakker om. Anonymous poster hash: 1a5e0...6a5
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2014 #32 Skrevet 9. februar 2014 Nei ikke direkte teit. Kommer an på hvordan festen lages. Vi hadde en uformel samling med en venninne med litt gaver og mat og kake og det var utrolig hyggelig. Men skal det styres for mye og gavene skal koste masse gidder jeg ikke delta. De får jo bare barselgaven på forskudd. Gave får de uansett. Anonymous poster hash: c4689...d89
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2014 #33 Skrevet 9. februar 2014 Konseptet høres ok ut, så lenge det ikke forventes barselgaver i tillegg. Men det virker jo nesten rart å komme på barselbesøk og hilse på den nyfødte uten en gave... Og rart å holde en fest og gi gaver til en som ikke er født ennå, for all del fødsel og alt går jo sikkert bra, men likevel.. Anonymous poster hash: 782dd...4ed
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2014 #35 Skrevet 9. februar 2014 Husker jeg også synes det var teit, men endret mening gitt Var deilig da det ble holdt babyfest for meg.. Var døds sliten etter fødsel så jeg orket ikke barselbesøk omtrent før barseltiden var over. Ser ikke hvorfor det er teit egentlig? Masse venner som uoppfordrett gjør stas på den gravide? Joda man får gaver til babyer og sånn, men det er jo den gravide kvinnen som er i fokus. Jo klart det kan alltids gå galt i etterpåkant med fødsel osv, men garantier får man jo aldri? I såfall så feiret man ihvertfall livet til babyen og gjorde stas på den vordende moren. Det er minner tilknyttet til sånt. Jeg har deltatt på en del sånne babyfester og synes det er kjempe koselig. Masse venninner som deler erfaringer, sorger og gleder rundt moderskapet Alt trengs jo ikke gjøres anonymt på dib Men hver sin smak, er jo lov å ikke like Da får man bare si klart i fra at sånne dustegreier, vil man ha seg frabedt, he he Anonymous poster hash: 933e9...b8c
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2014 #36 Skrevet 9. februar 2014 Helt klart teit, og totalt uaktuelt for meg å delta på noe slik. Det samme gjelder Halloween og Valentine, har aldri feiret disse dagene og kommer ikke til å feire disse dagene heller, USA kan få ha slike teite tradisjoner for seg selv. Hold dem iallefall langt unna meg! Anonymous poster hash: 26fbd...b37
Gjest Antarctica Skrevet 9. februar 2014 #37 Skrevet 9. februar 2014 Min 20 år gamle niese fikk barn i sommer. Hennes kusiner arrangerte babyshower like i forveien, der vi damene i familien var med, mor, bestemødre, tanter og kusiner. Den gravide selv syntes det var hyggelig, og gudskjelov besto arrangementet bare av litt frukt , et glass brus og en quiz. Men for voksne folk syns jeg det er merkelig. Og jeg er også så realistisk at jeg veit at ikke alle svangerskap går bra. Så for meg er det helt feil å komme med gaver før babyen er født.
Optatium Skrevet 9. februar 2014 #38 Skrevet 9. februar 2014 Auda.. Jeg har akkurat invitert til babyshower for min venninne :-P Men jeg har sagt at vi møtes for å spise og ha det hyggelig, og at gaver ikke trengs.. Håper det hjelper på motviljen :-P Dette er også venninner som hun sjelden ser fordi hun bor langt unna.. Prøvde å være hyggelig jeg :-)
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2014 #39 Skrevet 9. februar 2014 Jeg synes det er teit. Hadde ikke likt om noen arrangerte det for meg. Men jeg set det en blitt veldig "in" på bla Facebook. Anonymous poster hash: 358f0...1fa
Gjest meg&mini Skrevet 9. februar 2014 #40 Skrevet 9. februar 2014 (endret) Auda.. Jeg har akkurat invitert til babyshower for min venninne :-P Men jeg har sagt at vi møtes for å spise og ha det hyggelig, og at gaver ikke trengs.. Håper det hjelper på motviljen :-P Dette er også venninner som hun sjelden ser fordi hun bor langt unna.. Prøvde å være hyggelig jeg :-) Hun kommer helt sikkert til å synes det er veldig hyggelig gjort og vil mest sannsynlig storkose seg.Jeg elsket mine i hvertfall og ble glad for å se at så mange kom for min skyld! Jeg skjønner ikke hvorfor andre ikke liker det egentlig. Man trenger ikke å gjøre så mye ut av det. Man må ikke ha bleiekake (som betyr gratis bleier;)), masse leker osv. For meg og for de aller fleste så holder det med en god lunch/kaffe/ kake eller bare masse skravling. Babyshower er på en måte en "hverdagsfest" med dine aller beste venner og noe annerledes enn det man vanligvis gjør hver eneste dag. Endret 9. februar 2014 av meg&mini
Optatium Skrevet 10. februar 2014 #41 Skrevet 10. februar 2014 Auda.. Jeg har akkurat invitert til babyshower for min venninne :-P Men jeg har sagt at vi møtes for å spise og ha det hyggelig, og at gaver ikke trengs.. Håper det hjelper på motviljen :-P Dette er også venninner som hun sjelden ser fordi hun bor langt unna.. Prøvde å være hyggelig jeg :-) Hun kommer helt sikkert til å synes det er veldig hyggelig gjort og vil mest sannsynlig storkose seg.Jeg elsket mine i hvertfall og ble glad for å se at så mange kom for min skyld! Jeg skjønner ikke hvorfor andre ikke liker det egentlig. Man trenger ikke å gjøre så mye ut av det. Man må ikke ha bleiekake (som betyr gratis bleier;)), masse leker osv. For meg og for de aller fleste så holder det med en god lunch/kaffe/ kake eller bare masse skravling. Babyshower er på en måte en "hverdagsfest" med dine aller beste venner og noe annerledes enn det man vanligvis gjør hver eneste dag. Håper det ja.. Hadde ingen planer om bleiekake nei, litt fingermat og en kake, hyggelig prat og samvær. Jeg ville satt pris på om noen gjorde det for meg :-)
DramaMama Skrevet 10. februar 2014 #42 Skrevet 10. februar 2014 Min søster arrangerte babyshower for meg. Utrolig hyggelig, fikk for en sjelden gangs skyld samlet mine 8 beste venninner, spiste god mat og kake. De hadde også laget en flott bleiekake, og det var babytema på lys og servietter, men på ingen måte overdådig. Ingen teite leker heller. Det passet meg perfekt, for etter fødselen hadde jeg mistet så mye blod at jeg klarte knapt nok å skifte bleie på babyen den første uka. Har også arrangert en sånn type babyshower for en venninne - et hyggelig lag med de nærmeste venninnene, uten at det trenger å være noe amerikansk eller fjollete over det i det hele tatt.
Mamsemums Skrevet 10. februar 2014 #43 Skrevet 10. februar 2014 Auda.. Jeg har akkurat invitert til babyshower for min venninne :-P Men jeg har sagt at vi møtes for å spise og ha det hyggelig, og at gaver ikke trengs.. Håper det hjelper på motviljen :-P Dette er også venninner som hun sjelden ser fordi hun bor langt unna.. Prøvde å være hyggelig jeg :-) Hun kommer helt sikkert til å synes det er veldig hyggelig gjort og vil mest sannsynlig storkose seg.Jeg elsket mine i hvertfall og ble glad for å se at så mange kom for min skyld! Jeg skjønner ikke hvorfor andre ikke liker det egentlig. Man trenger ikke å gjøre så mye ut av det. Man må ikke ha bleiekake (som betyr gratis bleier;)), masse leker osv. For meg og for de aller fleste så holder det med en god lunch/kaffe/ kake eller bare masse skravling. Babyshower er på en måte en "hverdagsfest" med dine aller beste venner og noe annerledes enn det man vanligvis gjør hver eneste dag. Håper det ja.. Hadde ingen planer om bleiekake nei, litt fingermat og en kake, hyggelig prat og samvær. Jeg ville satt pris på om noen gjorde det for meg :-) Man kan jo ha en hyggelig venninnekveld uten at det må hete babyshower. Hadde noen samlet venninnegjengen før fødsel for hyggelig samvær UTEN gaver og uten for voldsom oppdekning hadde jeg satt pris på det (og absolutt uten leker!!!!). Type babyshower à la USA hadde jeg ikke likt.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #44 Skrevet 10. februar 2014 Auda.. Jeg har akkurat invitert til babyshower for min venninne :-P Men jeg har sagt at vi møtes for å spise og ha det hyggelig, og at gaver ikke trengs.. Håper det hjelper på motviljen :-P Dette er også venninner som hun sjelden ser fordi hun bor langt unna.. Prøvde å være hyggelig jeg :-) Hun kommer helt sikkert til å synes det er veldig hyggelig gjort og vil mest sannsynlig storkose seg.Jeg elsket mine i hvertfall og ble glad for å se at så mange kom for min skyld! Jeg skjønner ikke hvorfor andre ikke liker det egentlig. Man trenger ikke å gjøre så mye ut av det. Man må ikke ha bleiekake (som betyr gratis bleier;)), masse leker osv. For meg og for de aller fleste så holder det med en god lunch/kaffe/ kake eller bare masse skravling. Babyshower er på en måte en "hverdagsfest" med dine aller beste venner og noe annerledes enn det man vanligvis gjør hver eneste dag. Håper det ja.. Hadde ingen planer om bleiekake nei, litt fingermat og en kake, hyggelig prat og samvær. Jeg ville satt pris på om noen gjorde det for meg :-) Man kan jo ha en hyggelig venninnekveld uten at det må hete babyshower. Hadde noen samlet venninnegjengen før fødsel for hyggelig samvær UTEN gaver og uten for voldsom oppdekning hadde jeg satt pris på det (og absolutt uten leker!!!!). Type babyshower à la USA hadde jeg ikke likt. En fest med venninner før fødsel er hyggelig. Å forpeste hele selskapet med klamme og flaue selskapsleker er noe annet, hadde rett og slett gått fra hele selskapet hvis det var meg det ble arrangert for. Anonymous poster hash: 71bd2...693
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #45 Skrevet 10. februar 2014 Har vært på et par, men det var mer typen ha med en dukke opp overaskende, ha med en kake og gi gaver. Ingen leker eller rosa ballonger osv. Var helt greit det men ikke noe jeg selv ønsker. Virker som det er mer vanlig for de som er i begynnelsen av 20 årene enn de i 30 års alderen. Anonymous poster hash: 67c1a...012
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #46 Skrevet 10. februar 2014 Kan vi ikke kalle det noe annet enn babyshower da, hvis det innebærer å bare møte venninner til lunsj før babyen kommer, uten overdådige gaver, dekorasjoner, bleiekaker eller leker? Aner jeg starten på en ny tradisjon? Førbaby-treff? Gravidfest? Om noen hadde sagt at de ville ordne en lunsj med venninner siden jeg er gravid hadde jeg selvsagt hoppet i taket av glede, ordet babyshower gjør det derimot så.. flaut. Anonymous poster hash: 0450e...b05
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 10. februar 2014 #47 Skrevet 10. februar 2014 Teit ja, men det er jo likevel veldig hyggelig å samles noen venninner? Sosialt da :-)
Gunner Skrevet 10. februar 2014 #48 Skrevet 10. februar 2014 Jeg syns også det er litt teit. Wannabe-USA.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #49 Skrevet 10. februar 2014 Ser det er fler som er enig med meg, hadde ikke trodd at mesteparten skulle være enig Det er litt annerledes om det er ett venninnetreff med kaker og ikke noe overdådige amerikanske greier. Men det er nettopp det dette skal være. Denne svigerinnen som arrangerer ønsker å ha alle mulige fancy amerikanske leker og skikkelig fjortis-shower, og det vil ikke jeg være med på! Har sagt fra om at jeg ikke gidder å være med på det greiene der. Så får hun få med noen andre eller arrangere tullet selv. HI Anonymous poster hash: a3bf8...913
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå