Gå til innhold

Fler som synes babyshower er teit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min bestevenninne er gravid, og hennes svigerinne vil arrangere babyshower. Siden jeg er bestevenninnen vil hun da ha hjelp fra meg med planlegging, baking, leker og invitering. Men jeg får helt mark.

Men jeg synes bare babyshower er så.....utrolig.....teit.. Alle de teite lekene og sånn. Huff, jeg vil ikke!

Men jeg tror min venninne hadde satt pris på det, så jeg får vel bare bite tenna sammen og bli med vel?

Anonymous poster hash: a3bf8...913

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er teit. Hadde aldri kommet til å arrangert eller gått i noe sånt. Noen skikker kan USA få ha for seg selv.

Anonymous poster hash: 63154...4c7
Skrevet

Enig, nok en fjasete greie vi har plukket opp fra USA...

Anonymous poster hash: 59c3e...500

Skrevet

Vet kke om jeg vil kalle det teit, men jeg ønsker meg ikke noe sånt. Jeg er litt mer tilhenger av å feire etter babyen er trygt ute, mulug det har noe med st både i familien og bekjentskapskretsen så har det skjedd tragiske ting som at babyer har død før, under og rett etter fødsel. Å da site med masse gaver til babyen osv ville blitt ekstra vond.

Anonymous poster hash: 020a8...945

Skrevet

Jepp. Tåpelig, kleint og tankeløst. Kommer aldri til å arrangere eller gå i babyshower.

Anonymous poster hash: d47be...06f
Skrevet

Det kommer an på hvordan man gjør det. Fra gammelt av var det vanlig i Norge også å samle venner for å gjøre klar babyutstyr, skravle og kanskje spise litt (hvis du var rik nok til å ha noe å servere). Dumme leker og rosa ballonger kan dere jo bare droppe.

Anonymous poster hash: 8597c...2ec

Skrevet

Jeg syns det er gøy, skulle ønske noen arrangerte et slikt selskap for meg :-)

Anonymous poster hash: 30660...c07

Skrevet

Ja helt enig.

Liker ikke babyshower.

Har sagt ifra til mannen min at denne gang får han si ifra om noen nevner det for han. At det er noe jeg absolutt ikke ønsker.

Jeg blir med ut når jeg blir invitert for andre, men vil ikke ha det selv.

Jeg er mer i form etter fødsel og vil heller ha besøk da.

Skrevet

syns det er en koselig ting av venninnene å gjøre for den gravide så dan, men personlig vil jeg IKKE ha det.. hadde mye heller satt pris på at man kunne samles med litt god mat og moderate mengder alkohol fra dems side f.eks.bare kose oss å slappe av før babyperioden. ;p.. uten slike leker og fjas med bleiekake osv...

Skrevet

Ville aldri ha arrangert eller deltatt på noe slikt. Holder meg til barselbesøk.

Skrevet

Syns ikke det er teit og alle må få gjøre som de vil, men det er ikke noe jeg hadde ønsket for meg selv.

Men om en venninne hadde ønsket det, så hadde jeg ikke hatt noe imot å delta. Man trenger jo ikke å elske noe for å være med?

Gjest meg&mini
Skrevet (endret)

Jeg synes i hvertfall det er utrolig koslig.

Venninnene møtes, spiser god mat, skravler, spiser kake, ler og vi koser oss så masse.

Jeg synes det er ekstra stas at noen tenker på meg og arrangerer alt dette pga meg og babyen:) Har hatt det utrolig gøy på de showerne som jeg har fått og i de som jeg har deltatt i.

Eneste er at jeg ikke skjønner hvorfor det skal være hemmelig, men hver sin smak:)

Endret av meg&mini
Skrevet

Lag babyshower og så håver du inn gaver både før og etter fødsel var det ei som sa. Jeg syntes det virker grådig. Samle venner kan man gjøre uansett.

Hva om barnet blir dødfødt eller om de tar feil kjønn.

Anonymous poster hash: b59c3...e53

Skrevet

Latterlig opplegg.

Anonymous poster hash: 1a5e0...6a5
Skrevet

Jeg skjønner ikke poenget!

Det er vel greit å møtes uten å skulle kalle det noe spesielt vel?

Hadde sansen for henne som ga alle beskjed om kontonummer de skulle føre inn penger på til et godt formål i stedet for en haug med gaver.

Anonymous poster hash: add1f...430
Skrevet

jeg liker det IKKE! :P synes det virker rart… akkurat som halloween og valentine, har ingen forhold til disse greierne :P

Anonymous poster hash: 389a8...fc6
Skrevet

Jeg har ikke sansen for det, og heldigvis har det ikke vært aktuelt i min omgangskrets. Hvis det hadde blitt snakk om det, så hadde jeg nok blitt ned, men jeg ville ikke vært med å arrangere det.

Anonymous poster hash: b6b6c...e47

Skrevet

Jeg er så glad for at ingen av mine venner kom på en slik idee når jeg gikk gravid. Heldigvis har jeg aldri vært i noen heller, og håper ikke jeg skal heller noen gang.

Jeg mener en heller skal gi gaver og komme på besøk når ungen har kommet ut. (Må ikke komme på besøk den første uka heller, kommer jo ann på hvor nær en er.)

Anonymous poster hash: c5603...9ec

Skrevet

Jepp. Tåpelig, kleint og tankeløst. Kommer aldri til å arrangere eller gå i babyshower.

Anonymous poster hash: d47be...06f

Som jeg skulle oppsummert det selv!

Anonymous poster hash: 14ceb...ee2

Skrevet

Jeg synes det. Mye koseligere og mer jordnært med barselbesøk der gjestene tar med kake selv. Og da mener jeg ikke bleiekake.. 

Anonymous poster hash: 0450e...b05
Skrevet

Jeg synes det. Mye koseligere og mer jordnært med barselbesøk der gjestene tar med kake selv. Og da mener jeg ikke bleiekake.. 

Anonymous poster hash: 0450e...b05

Nei, HVA er greia med bleiekake?? Hva har bleier med kaker å gjøre? Urk ...

Skrevet

med en gang svigers & sviger søster får høre at vi venter smått kommer de til å ordne med noe sånt det bare vet jeg :P ikke helt min greie, men de gjør det jo bare for å være hyggelige så jeg får smile pent & finne fram finstasen & gjøre det beste ut av det :) hadde aldri ordnet med noe sånt til andre selv, sviger søs kommer til å "forvente" det siden de gjør sånt for meg men hu har en gjeng med venninner som kommer til å sloss om å ordne selskap så da slipper jo jeg+ at jeg bor 4-5 timer unna så da er det letter for venninnene rett ned i gata. om du vet at din venninne blir glad for det så hjelp til med det du kan da vell :) det er litt fjollete men de mener jo bare godt så. 

Anonymous poster hash: 1c89a...6ba
Skrevet

Første gang jeg hørte om bleiekake måtte jeg grøsse litt. Æsj! For et navn, liksom. Og hva er greia?

Jeg er glad jeg er så gammel at jeg slapp unna babyshower for min egen del. Hadde en venninne bedt meg om det, hadde jeg nok stilt opp. Men jeg kan absolutt ikke reglene, så det er ikke garantert at dette hadde blitt bra nok.

Skrevet

Jeg mener at folk må gjøre som de vil. Alltid noen som har en mening om alt.

Så min personlige mening. Jeg syns ikke det er noe galt i å ha et lite gavedryss. Altså at man samles en vennegjeng for å gi gaven på forhånd (istedet for i barselperioden når man kanskje trenger litt ro og ikke enser gavene man får). Så har man en vennekveld med god mat og skravling.

Men når det blir overdådig, med et overflod av pynt og masse leker så er ikke det mine stil. Men skjønner jo at det også kan være gøy.  

Hva er galt med å gjøre noe gøy sammen?? De fleste sitter bare og trykker på facebook og er usosiale ellers uansett.   Men hvis det er fordi man vil legge ut bilder på sosiale medier for å vise at man har babyshower og er med i tiden og faktisk har venner, så er det helt meningsløst.

Anonymous poster hash: ddc1d...00b
Skrevet

Jeg håper jeg slipper det hvis jeg skulle bli gravid. Har vært i ett og det var

kleint, kjedelig og dyrt.

Anonymous poster hash: e5ac3...527

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...