Gå til innhold

Gratulere med morsdagen! - ja, særlig! :/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde ikke store forventninger til min aller første morsdag. Det ble nevnt tidligere i uken, så mannen dro ut på fredager spurte hva jeg ønsket meg. Kom hjem med kake og gave.

I går var jeg ikke bare kraftig forkjøla, men følte det var litt feber, kroppsvondt og hadde vondt i halsen, ørene og bihulene. Sa til mannen at jeg nok begynner å bli syk, og han sa: men i morgen er det morsdag, du kan sove så lenge du vil, jeg skal ta babyen.

Babyen pleier å sove til ca 0715 og mannen sa han skulle opp å se OL rundt 8 uansett.

Men babyen våknet 0545, forkjølt å lei seg. Jeg trøstet alt jeg kunne, ammet, koste og gjorde det jeg kunne. Hun var stille i et minutt om gangen før hun gråt igjen.

Da jeg ammet på nytt etter nesten 15 lange minutter, brukte jeg pekefingeren inn mot øyenkroken min for å gni (slik man gjerne gjør når man er trøtt) og med nattlyse på skulle mannen ha sett det. Men han slo til meg og ba meg få babyen til å ti stille!! Hadde jeg ikke hadd fingeren mot nesen kunne det ha fått alvorlige konsekvenser. Og han var forbanna på at jeg ikke fikk roet ned babyen. Jeg var så lei meg og sint, men ville ikke at babyen skulle lide for den sinte faren, så jeg sto opp med babyen og ordnet grøt.

På kjøkkenet irriterte jeg meg over løfte han ga i går. Og hadde nesten lyst å ta meg et kakestykke for å demonstrere for oppførselen hans!

Jeg tok meg av babyen til 0815 før mannen sto opp å tok over. Ikke et gratulere med morsdagem å høre en gang ;(

Takk for det!!!!!

Anonymous poster hash: 99b61...8a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke noe morsdag her heller hvis det er noe trøst.

Anonymous poster hash: 34c29...991
Skrevet

Huff, ble skuffet og sint på dine vegner. Ikke fordi du ikke fikk sovet frampå på morsdagen (morsdag er en vanlig søndag her) men fordi du ikke er frisk og mannen din hadde sagt at han skulle stå opp med babyen. Og så i tillegg slo han til deg og var irritert?!! .....

Anonymous poster hash: e4d7f...343

Skrevet

Huff, ble skuffet og sint på dine vegner. Ikke fordi du ikke fikk sovet frampå på morsdagen (morsdag er en vanlig søndag her) men fordi du ikke er frisk og mannen din hadde sagt at han skulle stå opp med babyen. Og så i tillegg slo han til deg og var irritert?!! .....

Ja, det er de tankene jeg sitter igjen med også. Fra min barndom er jeg vant med å overraske mor på sengen med frokost/kaffe/kake også gaver selvfølgelig.

Vi har vært sammen i 10år, men min første morsdag.

Nå ligger jeg syk i sengen og får ikke sove uansett fordi jeg er så lei meg og skuffet ;(

Hi

Skrevet

Pleier han å slå deg? :(

Uff, nei dette var en lei start på morsdagen for deg.

Anonymous poster hash: 2b45a...fa2

Skrevet

Han slo deg? Til neste år ordner du morsdag alene- i din egen leilighet .

Anonymous poster hash: 662c1...d71

Skrevet

Nå kan du hvile litt og slappe av. Når du har fått roet deg og tenkt litt, tar du turen inn til mannen din og snakker med han ( helst uten tv på)Fortell rolig hvordan du opplevde dette og hvor skuffet du kjenner du er. Bruk "jeg" budskap.

Det ville jeg gjort. God bedring til deg:)

Skrevet

Det er aldri greit å slå! At du ammer babyen samtiden er absolutt ikke formildende omstendigheter.

Morsdag eller ei, en mann som slår vil du ikke ha noe av.

Anonymous poster hash: 4d6d6...5b6

Skrevet

Nå kan du hvile litt og slappe av. Når du har fått roet deg og tenkt litt, tar du turen inn til mannen din og snakker med han ( helst uten tv på)Fortell rolig hvordan du opplevde dette og hvor skuffet du kjenner du er. Bruk "jeg" budskap.

Det ville jeg gjort. God bedring til deg:)

Etter at han har hatt babyen i 45 min kommer han med henne til meg nå, og mener jeg må få henne til å sove!!!

HVA ER DETTE FOR EN MANN DA? Er tydelig OL på tv, ingenting annet som teller nå ;(

Jeg fikk et raskt kyss på kinnet i det han la babyen ved siden av meg, og han sa gratulerer med morsdagen!

Jeg kunne ikke noe for å være snurt og sa"ja, særlig!"

"Hva nå da? Jeg tok da babyen jeg!" Ja, først kl 0815 ja, svarte jeg. "Hmmmf" hørte jeg også gikk han på stua.

Hi

Skrevet

Han slo deg ???

Det er sånn som han mener er "å fike til", som tydeligvis er helt greit. Men det gjør meg enda mer forbanna. Var sint nok fordi han ikke kunne ta babyen som avtalt jeg, spesielt når formen er mye dårligere i dag enn i går, men den spør han ikke etter.

Hi

Skrevet

Det er jo ikke mannen som skal lage morsdag for deg, det er barna. Dersom du enda ammer og babyen er syk og lei så må du jo trøste og amme den - morsdag eller ei.

Tror mange har for store forventninger til morsdag. Her får jeg blomster (som jeg har kjøpt selv) av barna og de har tegnet kort.

Jeg har kjøpt blomster til min mor og vi samles alle der på kaker (som min mor har bakt selv).

Mannen sin mor får ingenting, da de ikke er vant med å feire mirsdagen.

MEN at mannen slo deg er ikke akseptabelt. Jeg ville vært mye mer bekymret for der enn for at du ikke fikk sove lenge på morsdagen. Dette er ikke greit å du må ta det opp med han.

Anonymous poster hash: 5da0c...341

Skrevet

Les innleggene du har skrevet. Lat som om det ikke er du som haar skrevet dem. Hvilket råd vil du da gi til forfatteren? Hadde du synes dette var greit om det ikke var deg selv?

Anonymous poster hash: 48635...9bc

Skrevet

Måtte stå opp med min lille idag , min første morsdag. Men når pappaen sto opp, kom de med gave til meg og pappaen tok opp kake fra fryseren:-)

Forventer ingenting (selv om jeg er vant til å feirr dagen) for da blir jeg ikke skuffet....

Anonymous poster hash: 3a8c4...a4f

Skrevet

Men i alle dager! 

Glem nå den dumme morsdagen! HAN SLO DEG! Kom deg vekk! Ungen din kan ikke vokse opp med en far som synes det er greit å slå!

Skrevet

Det er jo ikke mannen som skal lage morsdag for deg, det er barna. Dersom du enda ammer og babyen er syk og lei så må du jo trøste og amme den - morsdag eller ei.

Tror mange har for store forventninger til morsdag. Her får jeg blomster (som jeg har kjøpt selv) av barna og de har tegnet kort.

Jeg har kjøpt blomster til min mor og vi samles alle der på kaker (som min mor har bakt selv).

Mannen sin mor får ingenting, da de ikke er vant med å feire mirsdagen.

MEN at mannen slo deg er ikke akseptabelt. Jeg ville vært mye mer bekymret for der enn for at du ikke fikk sove lenge på morsdagen. Dette er ikke greit å du må ta det opp med han.

Anonymous poster hash: 5da0c...341

Synes du legger vekt på alt annet enn hva som er vesentlig her. Babyen er 8mnd og selvfølgelig ammer jeg! Jeg gjør med glede alt som babyen trenger.

Det jeg er skuffet og lei meg over er mannen min som ikke holdt hva han lovet:

- ta babyen fordi jeg er syk

Også ble jeg sint fordi han "slo"

Og fordi han var i grinete humør

Og fordi ikke han sto opp da han hørte jeg gikk på kjøkkenet og laget grøt

Også fordi det tok han 2 timer å stå opp, og fordi han sto opp pga OL og ikke for meg.

Morsdag mener jeg han kan ordne til meg mens babyen enda ikke kan ordne noe selv, å innføre tradisjon på det. I høst bakte jeg kake, kjøpte gave fra babyen og handlet roser til han jeg også!

Hi

Skrevet

Du er lei deg pga morsdagen, men bagatelliserer det at han slo deg? og det mens du hadde babyen sammen deg!

Morsdagen er det minste problemet her. 

Skrevet

Jeg burde ikke la meg overraske lenger men...Hvorfor i svarte h..... gidder dere være så forbaska dørmatter hele tia. Her sitter du å surver over en filleting som morsdag.Gubben din "slo" deg mens du ammet?! INGEN skikkelige menn og fedre gjør det. Få deg litt tæl og snakk med mann din.Hadde mannen min gjort noe sånt hadde han hatt store problemer.

Anonymous poster hash: 327f1...12f

Skrevet

Her fikk jeg tilbud om å sove lenge (men valgte å stå opp av samme grunner som din samboer...), fikk te på sofaen og en gave fra barna (en kokebok jeg ønsket meg). I går fikk jeg blomster. Nå har mannen tatt med de største barna ut for å ake (i delvis regnvær) mens jeg kan kose meg hjemme med babyen. 

En sånn mann kunne du også fått. Ikke en som slår!! 

Anonymous poster hash: 93a12...cc4
Skrevet

Du er lei deg pga morsdagen, men bagatelliserer det at han slo deg? og det mens du hadde babyen sammen deg!

Enig!

Nesten mer skremmende hva som vektlegges fra HI her enn at han faktisk slo og ba henne få babyen til å sti stille :huh:

Anonymous poster hash: 5c79c...2d9

Skrevet

Jeg er helt enig med dette!

Drit i morsdagen, han slo deg!?! Det er det du skal fokusere på..Du hadde også babyen der..Herlighet, opp med øynene!

Skrevet

Jeg er helt enig med de andre her. Morsdagen er en dråpe i havet i forhold til at mannen SLO deg. Og ikke bare det, men mens du ammet babyen! Dessuten virker det som dette ikke er første gangen! Dette kan du virkelig ikke akseptere, og hvis jeg var deg ville jeg heller konsentrert meg om det enn at han ikke stod opp som lovet. 

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Ser du hva folk skriver til deg? Fokuser på det som er viktig, ikke uviktige bagateller som morsdag. Han slo deg! Det er totalt uakseptabelt.

Skrevet

Ja, jeg ser hva dere skriver.

Jeg tok det opp på en fin måte senere på dagen nå om at han slo, men han driter i det. Og han fortsatte å kjefte og mener at den eneste som har oppført seg feil er meg?! (Ja, da han slo kalte jeg han syk i hodet)

Han sier jeg bare kan gjøre det slutt om jeg vil og påtar seg ikke noe ansvar for måten han behandler meg på ;(

Hi

Skrevet

Ja, jeg ser hva dere skriver.

Jeg tok det opp på en fin måte senere på dagen nå om at han slo, men han driter i det. Og han fortsatte å kjefte og mener at den eneste som har oppført seg feil er meg?! (Ja, da han slo kalte jeg han syk i hodet)

Han sier jeg bare kan gjøre det slutt om jeg vil og påtar seg ikke noe ansvar for måten han behandler meg på ;(

Hi

Vel, valget ditt burde ikke være vanskelig i det hele tatt! Han verken respekterer deg eller bryr seg om deg og dere som et par. Jeg hadde avsluttet på sekundet og vært lykkelig for valget mitt!

Du skjønner vel at du fortjener bedre enn dette? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...