Gå til innhold

Er mors/farsdag virkelig en stor ting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får jo med oss, gjennom TV-reklame, sånn noenlunde når disse dagene er. Verken mannen eller jeg er vant med å "feire" disse dagene, har heller aldri gjort noe ut av det selv.

Så ser jeg her inne, og det virker som noe "alle" feirer?!? Er vi sære? Synes det ville vært unaturlig og plutselig begynt å markere disse dagene nå, samtidig lurer jeg på om vi frarøver ungene våre en positiv happening? Vi feirer jo jul, bursdager og tom Halloween, så er ikke mot fester;)! Føler bare at å lage til en fest for MEG fordi jeg er mor, blir så unaturlig på en måte:)!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får jo med oss, gjennom TV-reklame, sånn noenlunde når disse dagene er. Verken mannen eller jeg er vant med å "feire" disse dagene, har heller aldri gjort noe ut av det selv.

Så ser jeg her inne, og det virker som noe "alle" feirer?!? Er vi sære? Synes det ville vært unaturlig og plutselig begynt å markere disse dagene nå, samtidig lurer jeg på om vi frarøver ungene våre en positiv happening? Vi feirer jo jul, bursdager og tom Halloween, så er ikke mot fester;)! Føler bare at å lage til en fest for MEG fordi jeg er mor, blir så unaturlig på en måte:)!

Det må jo være veldig koslig for barna å gjøre koslige ting for mammaen/pappaen sin også :) Lage ting, og vise at denne dagen er mamma/pappa sin!

Anonymous poster hash: 6825c...251

Skrevet

Husker fra barndommen (er født i -75) at jeg elsket morsdag og farsdag. Vi lagde gavene selv og morsomst var det når pappa skulle bake kake til mamma :D

Det var frokost og kake på senga, blomster og gavene vi ungene hadde lagt. Og så var det morsdagsgave / fardsdagsgave til mamma eller pappa. Det var så spennende! Til middag hadde vi noe ekstra godt og jeg husker det som en urolig fin familiedag :)

Vi feirer på samme måte her hjemme. Ungene ser ut til å like det.

Anonymous poster hash: b7b66...91a
Skrevet

For oss er det ikke en stor ting, men en hyggelig liten ting som setter en ekstra spiss på et par søndager i året.

Jeg har gode minner fra mors- og farsdag fra egen barndom og ønsket å gi egne barn de samme minnene.

Nå er de eldste barna nesten voksne, men er fremdeles opptatt av å markere dagene med små oppmerksomheter.

Skrevet

Vi gjør det ikke til en stor ting her heller, man får et kort fra barna, kanskje en blomst, og får sove så lenge man vil. Ikke noe kake eller gave eller noe sånt.

Men inni meg er det en stor ting. Fordi jeg ventet i mange år på å få barn, og hver morsdag så var det så inderlig sårt... så det er så godt at den dagen endelig er for meg også. :)

Anonymous poster hash: e21ed...214
Skrevet

Man får nesten kjenne på selv om det er en dag man vil markere eller ikke.

Vi synes det er koselig, men gjør ikke noe stort ut av det. Her synes eldste jenta det er veldig stas, så vi har en liten markering,

På likt vis som jeg og søster selv hadde for våre foreldre da vi var små. De fikk sove lenge, vi ryddet, laget frokost og bakte kanskje ei kake, pluss kort.

Det blir det samme her imorgen. Jeg får sove litt lenger, mann og barn dekker til frokost, også lager vi noe godt sammen til middag og dessert,

Vil ikke kalle det en stor ting, men veldig koselig likevel. Trenger ikke en slik dag for å kose seg, men det er ikke alltid man er flink nok til å kose seg ekstra i hverdagen.

Jeg liker mors/farsdag mye bedre enn f.eks valentinsdagen og Halloween ol.

Anonymous poster hash: 32517...740

Skrevet

Eg er oppvaksen med å feire mors- og farsdagar, og synes det er ein koseleg tradisjon.  Vi teikna kort, kjøpte/bakte kake som vi (skrekk og gru) serverte på senga tidleg på morgonen. 

Etter at eg sjølv fekk barn har me fortsett å markere dagen.  Mannen tek med ungane på å servere frukost og blomar til meg på morsdagen, og vice versa.  Har gjerne ei kake til kaffien.  I år fryktar eg at mannen ikkje har fått med seg at det er morsdag, og har ikkje så lyst å hinte.

Skrevet

Er oppvokst med disse dagene:-) kake og kaffe på senga:-)

Anonymous poster hash: 53793...ad6

Skrevet

Nei, det er ikke noe stort, vi lager ikke noen svære greier ut av det.

Men det er en koselig liten happening, vi kjører som regel til min mamma på formiddagen og leverer en bukett tulipaner eller noe sånt også koser vi oss gjerne med noe godt til middag og dessert her hjemme på ettermiddagen. Mannen ordner gjerne en presang, noen blomster eller noe til meg fra ungene også tegner og skriver de kort. Det er koselig rett og slett, men ikke noen stor greie.

Anonymous poster hash: 7275c...6f7
Skrevet

Vi feiret aldri som barn, visste ikke at det fantes engang.

Anonymous poster hash: 234f2...73a

Skrevet

Vi har alltid feiret begge dagene.

En liten gave og blomster, frokost på senga, og kake etter middag.

Nå har vi blitt store, men er fortsatt hos foreldrene våre på dagen med blomster og kake. Syns det er en koselig tradisjon.

Anonymous poster hash: 04c4f...501

Skrevet

Nå feirer jo ikke jeg meg selv som mor, men jeg feirer min mor :)

Her får jeg en liten hilsen fra mine barn når det er morsdag, og så samles hele familien hos foreldrene mine og spiser mors- eller farsdagsmiddag. 

Anonymous poster hash: c5ba7...98e
Skrevet

Vi markerer dagen litt, men har ingen stor feiring.

Barnet tegner en tegning til oss, og vi kjøper en ting til maks 200kr.

Anonymous poster hash: ebe76...0c5

Skrevet

Jeg er så gammel at vi til og med fikk beskjed om dette på skolen, og vi laget alltid kort til morsdag/farsdag, vanligvis fredagen før. Da jeg var barn fikk mine foreldre da kort vi ungene hadde laget på skolen, og en liten gave. Som regel noe vil hadde laget selv.

Sånn gjør vi det nå også. Jeg (eller mannen) får hjemmelagde kort fra barna og en liten gave. Så gjør vi noe hyggelig sammen, hele familien. I morgen blir det skitur, for det har jeg ønsket meg. Med pølser og bål og kakao på termos.

*Gleder meg til morsdagen*

Skrevet

Eg er oppvaksen med å feire mors- og farsdagar, og synes det er ein koseleg tradisjon. Vi teikna kort, kjøpte/bakte kake som vi (skrekk og gru) serverte på senga tidleg på morgonen.

Etter at eg sjølv fekk barn har me fortsett å markere dagen. Mannen tek med ungane på å servere frukost og blomar til meg på morsdagen, og vice versa. Har gjerne ei kake til kaffien. I år fryktar eg at mannen ikkje har fått med seg at det er morsdag, og har ikkje så lyst å hinte.

Samme tradisjoner her. Her gav jeg mannen et lite hint tidligere i uka. Han er så travel og blir bare lei seg om han skulle glemme det :)

Anonymous poster hash: e1c6e...07b

Skrevet

Eg er oppvaksen med å feire mors- og farsdagar, og synes det er ein koseleg tradisjon. Vi teikna kort, kjøpte/bakte kake som vi (skrekk og gru) serverte på senga tidleg på morgonen.

Etter at eg sjølv fekk barn har me fortsett å markere dagen. Mannen tek med ungane på å servere frukost og blomar til meg på morsdagen, og vice versa. Har gjerne ei kake til kaffien. I år fryktar eg at mannen ikkje har fått med seg at det er morsdag, og har ikkje så lyst å hinte.

Samme tradisjoner her. Her gav jeg mannen et lite hint tidligere i uka. Han er så travel og blir bare lei seg om han skulle glemme det :)

Anonymous poster hash: e1c6e...07b

Skrevet

Vi pleier ikke gjøre så mye ut av det, men feirer sammen med min mor og mormor med kaker.Ungene gir gaver og kanskje mannen kjøper en blomst, ingen store gaver, men syns dette er veldig koselig.

Anonymous poster hash: abcd0...d94
Skrevet

Var aldri noko greie heime då vi var små, men det er stor stas i svigerfamilien.

Skrevet

Vi gjør stas på det her hjemme, men da jeg vokste opp så var den ingen big deal.

Skrevet

Ingen big deal her i huset, men om ungene har laget noe på skolen så tar vi jo imot det så klart. :) Lager ikke spesielle kaker/middag/frokost på senga. Synes heller ikke det skal kjøpes inn gaver, den tradisjonen der er jo skapt av handelsstanden..

Skrevet

Vi markerer ikke de dagene her i huset.

Skrevet

Her gjør vi ingenting ut av det. Kan ikke huske at vi feiret noe særlig da jeg var barn heller. Synes det blir nok gaver jul og bursdag, så hvis vi skulle markere dagen, ville det blitt med hjemmelaget kort fra jenta vår.

Skrevet

Nei tror ikke det er en stor ting. Min første morsdag gikk vi å spiste og jeg fikk blomster. Men hadde ikke blitt lei meg om vi ikke gjorde noen ting

Skrevet

Her er vi bevisste på å IKKE kjøpe gaver, men heller lage noe selv. Kruseduller fra 1-åringen er mye mere sjarmerende enn kjøpte gaver som handelsstanden tjener på.

Vi baker litt siden ungene elsker å bake.

Skrevet

Koselig dag det. Kjekt med "fester" i kvardagen. Vi har kake til kaffeen. Enten heime eller hos våre foreldre. Får en liten gave. Men det viktigste for meg; sørger for å ta fine bilder av mor eller far ilag med ungene. Både samla og med et og et barn. Så har vi iallfall noken bilder av oss sjølv ILAG med barna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...