Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #1 Skrevet 7. februar 2014 http://eksfruer.blogg.no/1391776758_mitt_strste_irritasjo.html ?? Jeg ler meg blå av disse damene, og her kunne jeg fallt av stolen, hahaha Anonymous poster hash: 46ceb...d9c
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #2 Skrevet 7. februar 2014 Snakk om folk som kaller seg alenemødre fordi mannen jobber sent eller er på ferie ja... Har irritert meg over det selv. Bra at det finnes noen som minner de på at de IKKE er alenemødre av den grunn Anonymous poster hash: 46ceb...d9c
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #3 Skrevet 7. februar 2014 Hva med disse "alenemødrene" som har barna 50/50 da? Anonymous poster hash: e9115...4f4
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #4 Skrevet 7. februar 2014 Det er vel helst de som er godt gift som alikavel kaller seg alenemødre når mannen er borte som blir siktet på. du for spørre Anonymous poster hash: 46ceb...d9c
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #5 Skrevet 7. februar 2014 Tja truffet og truffet... Jeg pleier å kalle meg alenemor med hushjelp, fordi mannen ikke gjør en dritt med barnet, men bidrar med husarbeidet. Så det er ikke fordi han er bortreist, han er jo fysisk til stede, men det hjelper jo ikke så mye. Ikke får jeg frokost på sengen på morsdagen (eller noen annen dag) heller... Men jeg får vel slutte med det, visste ikke at noen ble fornærmet av det. Beklager så mye. Anonymous poster hash: 2f871...553
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #6 Skrevet 7. februar 2014 Knis. Pga mannens arbeidstider har nok jeg barna alene mer enn den gjennomsnittlige alenemor. Forstår ikke alt sytet rundt å være alene med barna. Anonymous poster hash: 98f8b...0f9
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #7 Skrevet 7. februar 2014 Knis. Pga mannens arbeidstider har nok jeg barna alene mer enn den gjennomsnittlige alenemor. Forstår ikke alt sytet rundt å være alene med barna. Anonymous poster hash: 98f8b...0f9 riiight, tenker du hadde fått et nytt perspektiv på ting dersom du faktisk var alene... Og alenemødre har ikke den inntekter dere to får nettopp pga mannens arbeidstid Anonymous poster hash: 46ceb...d9c
Iiiiik Skrevet 7. februar 2014 #8 Skrevet 7. februar 2014 Knis. Pga mannens arbeidstider har nok jeg barna alene mer enn den gjennomsnittlige alenemor. Forstår ikke alt sytet rundt å være alene med barna. Anonymous poster hash: 98f8b...0f9 Jeg har en venninne som hevder det samme og synes det er temmelig lite innsiktsfullt. Selv om du gjør det meste selv, så er dere jo to når livet butter, du vet at du kan lene deg på noen. Og ikke minst - du har en du kan drøfte utfordringer og gleder med.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #9 Skrevet 7. februar 2014 Men de aller, aller fleste alenemødre er jo heller ikke helt alene med ansvaret for barna. Samvær med far på mellom 30-50% er jo normalen. Videre er det vel vanlig å dele på ansvaret og på å ta avgjørelser som gjelder barnet, selv om man ikke er sammen som par...? At det går an å bli fornærmet over at noen som ikke egentlig er alenemødre, kaller seg alenemødre i perioder de er alene, forundrer meg. Det kan uansett være slitsomt for mødre som er alene i lengre perioder. Disse har heller ikke barna borte annenhver helg. De er alene med barna i perioder og de har barn sammen med far i perioder. Anonymous poster hash: 9da85...f25
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #10 Skrevet 7. februar 2014 Jeg er alenemor, har barnet 100% Der hvor far har samvær så er de vel deltidsmødre? Anonymous poster hash: 95847...3d8
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #11 Skrevet 7. februar 2014 Men det å virkelig være alenemamma, er det så veldig negativt? Man har jo verdens beste menneske i livet sitt, et lite barn man har valgt å ha. Blir det å være alenemamma sett på som veldig strevsomt, vil ikke det være det samme som å si at det er strevsomt å ha det barnet? Jeg skjønner selvfølgelig at det kan være slitsomt til tider å være forelder uten at det betyr at det er noe feil på barnet, men hvorfor stemple uttrykket "alenemamma" som noe fryktelig negativt?! Anonymous poster hash: aaa96...50b
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #12 Skrevet 7. februar 2014 Knis. Pga mannens arbeidstider har nok jeg barna alene mer enn den gjennomsnittlige alenemor. Forstår ikke alt sytet rundt å være alene med barna. Anonymous poster hash: 98f8b...0f9 riiight, tenker du hadde fått et nytt perspektiv på ting dersom du faktisk var alene... Og alenemødre har ikke den inntekter dere to får nettopp pga mannens arbeidstid Anonymous poster hash: 46ceb...d9c De fleste alenemødre har vel en barnefar som deltar i barneomsorgen også? Dessuten har de masse egentid å hente seg inn igjen på, som regel minimum annenhver helg og en dag i uka. Syt så mye dere vil, meg får dere ingen sympati fra Anonymous poster hash: 98f8b...0f9
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #13 Skrevet 7. februar 2014 Knis. Pga mannens arbeidstider har nok jeg barna alene mer enn den gjennomsnittlige alenemor. Forstår ikke alt sytet rundt å være alene med barna. Anonymous poster hash: 98f8b...0f9 Jeg har en venninne som hevder det samme og synes det er temmelig lite innsiktsfullt. Selv om du gjør det meste selv, så er dere jo to når livet butter, du vet at du kan lene deg på noen. Og ikke minst - du har en du kan drøfte utfordringer og gleder med. Det er ikke alltid noen automatikk i at man har det, selv om man er gift eller samboer med barnas far. Anonymous poster hash: 2f871...553
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #14 Skrevet 7. februar 2014 Knis. Pga mannens arbeidstider har nok jeg barna alene mer enn den gjennomsnittlige alenemor. Forstår ikke alt sytet rundt å være alene med barna. Anonymous poster hash: 98f8b...0f9 Jeg er alene 100%, 365 dager i året, 7 dager i uka, 24 timer i døgnet *knis knis* Anonymous poster hash: 346c1...c1e
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #15 Skrevet 7. februar 2014 Jeg er alenemor, har barnet 100%Der hvor far har samvær så er de vel deltidsmødre? Anonymous poster hash: 95847...3d8 Det kan du si, men det er per i dag ikke et begrep som er i bruk. Alle som lever alene med barn kaller seg alenemødre - uavhengig av om barnet har samvær med barn eller ikke. Alenemødre som virkelig er alenemødre (har barnet 100%), er ikke de alenemødrene der er flest av. Skjønner jo selvsagt at det er mer strevsomt å være 100% alene, enn om man har barnet borte hos far eller har ansvaret for barnet alene i perioder. Mange av disse har, however, ofte hjelp av egne foreldre + de bruker barnevakt når de vil ut på noe. Det er faktisk ikke så mange som er komplett, hundre prosent alene med omsorgen for barnet sitt/barna sine, og definisjonen på en alenemor blir veldig snever dersom det er dette som skal være definisjonskravet. Anonymous poster hash: 9da85...f25
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #16 Skrevet 7. februar 2014 får ikke alenemødre mye penger fra staten? siden det argumenteres med at de som har menn offshore har to inntekter. Anonymous poster hash: 9df5c...2dc
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #17 Skrevet 7. februar 2014 år ikke alenemødre mye penger fra staten? siden det argumenteres med at de som har menn offshore har to inntekter.Anonymous poster hash: 9df5c...2dc Ja da, kjempemye penger av staten. 970,- kr ekstra barnetrygd i året. Skulle helst ha vært sammen med BF jeg da, med inntekt på 25-30 tusen i mnd. Anonymous poster hash: 95847...3d8
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #18 Skrevet 7. februar 2014 år ikke alenemødre mye penger fra staten? siden det argumenteres med at de som har menn offshore har to inntekter. Anonymous poster hash: 9df5c...2dc Ja da, kjempemye penger av staten. 970,- kr ekstra barnetrygd i året. Skulle helst ha vært sammen med BF jeg da, med inntekt på 25-30 tusen i mnd. Anonymous poster hash: 95847...3d8 970,- kr i måneden skulle det stå, IKKE året. Anonymous poster hash: 95847...3d8
Mandala Skrevet 7. februar 2014 #19 Skrevet 7. februar 2014 De fleste alenemødre har vel en barnefar som deltar i barneomsorgen også? Dessuten har de masse egentid å hente seg inn igjen på, som regel minimum annenhver helg og en dag i uka. Syt så mye dere vil, meg får dere ingen sympati fra Anonymous poster hash: 98f8b...0f9 Det er ikke bare når det gjelder ting med barna at det er godt være to. Når livet butter imot på andre måter (som igjen får konsekvenser for barna) så hjelper det lite å ha en eks som deltar i barneomsorgen. Så er det selvsagt stor forskjell på en og to inntekter både når det gjelder bolig, bekymringer, bil og livet generelt. De gangene jeg ikke har barna, jobber jeg kveld eller helg. Men joda, jeg har to helger på tolv uker der jeg har verken barn eller jobb. Da kan jeg hente meg inn. Vil ikke si at livet som alenemor (som jeg velger å kalle det) er så fælt likevel. Det er tvert imot veldig bra men ekstra utfordrende, det er det uansett hvordan man vrir og vender på det.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #20 Skrevet 7. februar 2014 Å være fulltids alenemor betyr: - Være låst til hjemmet hver kveld i årevis - Ingen fritidsaktiviteter - Forsørge sine barn på en inntekt - Ingen å dele sykt barn dager og planleggingsdager med ---> Irritert sjef - Ingen å dele hverdagens sorger og gleder med. - Konstant følelse av ensomhet og isolasjon "Min mann er på forretningsreise denne uken og jeg er alenemor" my ass Anonymous poster hash: d079f...899
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #21 Skrevet 7. februar 2014 år ikke alenemødre mye penger fra staten? siden det argumenteres med at de som har menn offshore har to inntekter. Anonymous poster hash: 9df5c...2dc Ja da, kjempemye penger av staten. 970,- kr ekstra barnetrygd i året. Skulle helst ha vært sammen med BF jeg da, med inntekt på 25-30 tusen i mnd. Anonymous poster hash: 95847...3d8 970,- kr i måneden skulle det stå, IKKE året. Anonymous poster hash: 95847...3d8 tenkte på OS. men sikkert mange som ikke får så mye ja.. Anonymous poster hash: 9df5c...2dc
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #22 Skrevet 7. februar 2014 år ikke alenemødre mye penger fra staten? siden det argumenteres med at de som har menn offshore har to inntekter. Anonymous poster hash: 9df5c...2dc Ja da, kjempemye penger av staten. 970,- kr ekstra barnetrygd i året. Skulle helst ha vært sammen med BF jeg da, med inntekt på 25-30 tusen i mnd. Anonymous poster hash: 95847...3d8 970,- kr i måneden skulle det stå, IKKE året. Anonymous poster hash: 95847...3d8 De fleste alenemødre får da langt mer enn det, blandt annet bidrag, billigere barnehage osv. Finnes masse støtteordninger. Anonymous poster hash: 98f8b...0f9
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2014 #23 Skrevet 8. februar 2014 De fleste alenemødre får da langt mer enn det, blandt annet bidrag, billigere barnehage osv. Finnes masse støtteordninger. Anonymous poster hash: 98f8b...0f9 Og veldig mange får det ikke. Jeg får 970 ekstra i mnd og 1050 eller hva det er i forskuddsbidrag. To barn. Da det ble slutt med pappaen gikk barna på privatskole, og siden det er uaktuelt å bytte skole for dem pga en situasjon som veltet livet om for dem på hjemmebane, så bruker jeg de 2000 kr på å dekke nesten hele skoleregningen. Et fritt valg å ha dem på den skolen ja, men likevel er det ikke så enkelt. Så jeg sitter vel ikke fett i det akkurat. Selvom barna syns vi er veldig rike Anonymous poster hash: cf936...a7e
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2014 #24 Skrevet 8. februar 2014 Alenemor er jo helt feil betegnelse. Gressenke blir den rette. Anonymous poster hash: c742f...ad4
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2014 #25 Skrevet 8. februar 2014 Jeg er alenemor til to, hverken jobber eller studerer, bare koser oss. Med alle stønader har jeg 24 000 netto i mnd, mer en de fleste jeg kjenner som jobber fullt har utbetalt :-) Anonymous poster hash: 1964e...4ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå