Gå til innhold

Er det flere som er sånn som meg???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke noen venner her nei :(

Hi

Anonymous poster hash: 20435...923

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan komme med noen konkrete råd som kanskje kan hjelpe deg, hvis du ikke allerede har alt på stell da... :-). Det er veldig tiltak til å begynne med, men blir bedre etterhvert.

-Kutt bort det som tar tid utover hjem, jobb, skole og evt. barnas organiserte aktiviteter for en stund. Unngå shopping etc. Planlegg handling av mat så du gjør det så sjeldent som mulig, og lag plan over hva dere skal spise (og hold deg til det). Gjerne sunn, enkel og "kjedelig" mat, f.eks er havregrøt med rosiner glimrende som frokost hver dag.

- Tving deg selv til ikke å sette deg i sofaen foran tvn på kvelden - gjør noe istedet. Eller gjør noe fornuftig mens du ser på tvn; som å rydde i gamle papirer, brette /sortere klær, trene (kan man godt gjøre mens man ser på tv), el.l

-Rydd rom for rom, og kvitt deg med ALT overflødig. Gjør alle småting du har utsatt (henge opp bilder, reparere det som er ødelagt)

-Ikke involver deg med noen nye på en stund, vennskapelig eller på annet følelsesmessig vis. Ha nok med deg selv og ditt en periode.

-La bilen stå mest mulig. 

-Legg vekk pc/internett en periode.

-Rydd i alle klær. Kvitt deg med det som er ødelagt/for lite/ikke blir brukt. Rydd i sokkene, ha bare par (jeg kjøper stort sett kun samme type, som kan "pares" med hverandre) Ingen single.

-Kjøp deg gjerne en yoga dvd, lær deg noen av de enkle øvelsene og PUST ordentlig.

-Hvis du har litt trang økonomi, ikke kjøp NOE unødvendig. Legg unna penger hvis mulig.

- Spis ofte, gjerne noe lite som en banan, eple eller et knekkebrød med ost. Ikke spis for å kose deg, men for at kroppen trenger det og for å hindre at du blir sulten. Drikk et glass vann ofte. Ikke kjøp inn annen drikke, hele familien kan venne seg til å drikke bare vann hvis dere ikke allerede gjør det :-).

-Gjør ting sammen barna. Lag noe. Tegn sammen. Sykle en tur og gå en tur i skogen. Teltovernatting i skogen. Rydd sammen.

-Hold deg i aktivitet/trening.

-Legg deg tidlig, og stå opp så tidlig at du har rikelig med tid til å få gjort alt uten å stresse om morgenen.

Vet dette høres veldig kjedelig, strengt og nesten fanatisk ut. Men når du har skrellet bort alt unødvendig og fått samlet deg selv og alle "løse tråder", vil det etterhvert bli mer klart for deg hva du ønsker å bruke din tid og energi på. Stress vil forsvinne fra kroppen din (jeg tror faktisk du kan være stressa uten at du kanskje vet det selv), og du vil føle deg bedre og tenke klarere. Bli mer glad i deg selv. Og så kan du fylle på litt etter litt med ting du har lyst til å drive med, hobbier og interesser. Men helsa, økonomi, hjemmemiljø og orden bør ligge i grunn, så du ikke ubevisst blir frustrert over alt du skulle ha gjort.

Du ville jo ha konkrete råd, så dette var dagens dose råd fra meg ;-) Lykke til videre!

Anonymous poster hash: f1202...0aa
Skrevet

Skaff deg en fast barnevakt, f.eks hver onsdag kveld eller noe sånt. Så kan du forlate huset og ha litt alenetid, det å gå en tur i frisk luft skal overhodet ikke undervurderes altså, eller ta en tur på kino, trene, melde deg på et kurs eller et eller annet som vil gi deg litt glede. Man skal ikke bare gjøre ting som tapper en for krefter, man må gjøre noe for å fylle på energi også. Latter er en av de tingene som virkelig fyller opp lagrene. Her holder en av de lokale blomsterbutikkene blomsterbinderkurs, en hobbybutikk holder kurs i scrapbooking og andre ting, finn noe som du kan glede deg over.

En fast barnevakt trenger ikke koste så mye, heng opp en lapp på nærmeste videregående skole og bruk litt tid på å bli kjent med en tenåring så du føler deg trygg. I barnehagen vi bruker tar de inn studenter som går på barne- og ungdomsarbeiderlinjen på videregående her, en av mammaene spurte den ene studenten som var der i fjor om hun eller kanskje noen av klassekameratene hennes var interessert i en barnevaktjobb, det viste seg at halve klassen veldig gjerne ville ha slike oppdrag. Om du ringer den lokale videregående skolen og snakker med læreren deres får du kanskje lov å henge opp en lapp i klasserommet, om de er flinke kan de jo bruke deg som referanse når de skal søke seg jobber etter endt studie, gull verdt for ungdommen, gull verdt for deg!

Anonymous poster hash: e22fa...648
Skrevet

Hvor bor du hi?

Anonymous poster hash: b36f6...5cc

Skrevet

Tusen hjertelig takk!!!

I Bergen :)

Hi

• 11 måneder senere...
Skrevet

Er myyye som har skjedd siden dette

Ting har faktisk snudd 180 grader

Er gift nå med verdens beste mann

Og har ordnet opp med familien min osv

Utrolig hvordan ting kan snu

Hi

Skrevet

Tusen takk for alle gode råd - og det hjelper p høre at det ikke er bare meg som syns ting er vanskelig.

Det verste er vell at jeg er låst til hjemmet her,

Jeg er helt alene med de yngste barna som er 1 og 3 år

Faren er ikke til stede - aldri tid for meg selv..

Når jeg har datet noen så har de gått på fest / byn uten meg

Jeg sitter å hører på livene til andre..

Det er utrolig trist og vanskelig

Har lyst å reise ja... Men helt alene? Med barna overalt??

Sitter å griner her og syns situasjonen er låst

Kan ikke flytte heller pga datteren som er ni (eldste - annen far)

Får bare inderlig håpe det snur en gang

Hi

Søke avlastning til minste barna hver 3 helg etc?

Anonymous poster hash: b5b79...bd8

Skrevet

Hi

Wow! :) Bare på ett år... så godt å høre at ting kan snu slik, det gir meg også håp! :)

Nyt det, det er deg vel unt! :)

Anonymous poster hash: 5e4b2...68e

Skrevet

Hi

Wow! :) Bare på ett år... så godt å høre at ting kan snu slik, det gir meg også håp! :)

Nyt det, det er deg vel unt! :)

Anonymous poster hash: 5e4b2...68e

Tusen Takk 😃 💖 💕 😃

Herlig er det. Lykke

Hi

Skrevet

Håndanalyse...å se inn i fremtiden?

Anonymous poster hash: ae30d...4c6

Skrevet

Håndanalyse...å se inn i fremtiden?

Tja.. Nei. .

Google det så ser du 😃😃

Skrevet

Googlet. Håndanalyse er spådom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...