Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #1 Skrevet 7. februar 2014 http://www.slankenett.no/artikler/art.php?id=71 Anonymous poster hash: ccacf...a70
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 7. februar 2014 #2 Skrevet 7. februar 2014 det stod at A hadde svakt immunforsvar, det kan umulig stemme på meg. Jeg er svært sjeldent syk. Jeg bør også unngå kjøtt, og det er totalt uaktuelt. Jeg går ned i vekt ved å spise mindre av alt, men det er spesielt ris/pasta jeg reduserer mest på, og desto mer kjøtt og grønnsaker.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #3 Skrevet 7. februar 2014 Jeg har blodtype b og skal visst ha sterkt immunforsvar og er ofte syk. Men jeg så at det med sykdommer stemmer. Har raumatisk sykdom og hjertesykdom. Begge medfødt. Har også lagt på meg masse når jeg begynte å være alene når barna er hos far, for da går det mye i brødskiver. HI Anonymous poster hash: ccacf...a70
Gemini77 Skrevet 7. februar 2014 #4 Skrevet 7. februar 2014 Stemmer bra for meg. Jeg er O og har både allergier og revmatiske sykdom. Og spiser mye kjøtt og legger ikke på meg. Likte ikke at jeg skal Holde meg unna kaffe for jeg er avhengig..
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #5 Skrevet 7. februar 2014 Har blodtype A+ og er så og si aldri syk. Da jeg gikk på skolen gjorde jeg alt for å bli syk så jeg kunne få litt fri. Men nei...jeg ble aldri syk. Har et sterkt immunforsvar. Litt frynsete i nervene derimot ;-) Anonymous poster hash: 7696f...9a1
L-8 Skrevet 7. februar 2014 #6 Skrevet 7. februar 2014 (endret) Stemmer ganske bra, blodtype 0. Sånn rent bortsett fra at jeg er helt frisk, dog lett for å få betennelsessymptomer ved inntak av stivelse... Men holde meg unna kaffe? Aldri! Og aerobic - neppe. Jegere er da sterke og utholdende. Endret 7. februar 2014 av L-8
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #7 Skrevet 7. februar 2014 Har blodtype A+ og er så og si aldri syk. Da jeg gikk på skolen gjorde jeg alt for å bli syk så jeg kunne få litt fri. Men nei...jeg ble aldri syk. Har et sterkt immunforsvar. Litt frynsete i nervene derimot ;-) Anonymous poster hash: 7696f...9a1 Har gått på yoga og yogakurs og ikke noe for meg. Så tregt og kjedelig. Har sikkert godt av tøying og bøying, men jeg syns det er morsommere med intensiv trening med høy og energisk musikk. Anonymous poster hash: 7696f...9a1
Ugl@ ruger... Skrevet 7. februar 2014 #8 Skrevet 7. februar 2014 Jeg har A og mye stemmer for meg. Merker helt klart at vegetarmat gir meg best energi og at kroppen min trivest best med det som basis i kostholdet. Spiser litt kjøtt, fugl og fisk, men det er alltid mest grønnsaker ol på min tallerken.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #9 Skrevet 7. februar 2014 http://www.slankenett.no/artikler/art.php?id=71 Anonymous poster hash: ccacf...a70 Jeg har O, stemte ikke helt... Anonymous poster hash: d4958...c26
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #10 Skrevet 7. februar 2014 A+ og aldri syk, tynn som en strek og ikke glad i kjøtt Anonymous poster hash: 13d4c...95a
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #11 Skrevet 7. februar 2014 det stod at A hadde svakt immunforsvar, det kan umulig stemme på meg. Jeg er svært sjeldent syk. Jeg bør også unngå kjøtt, og det er totalt uaktuelt. Jeg går ned i vekt ved å spise mindre av alt, men det er spesielt ris/pasta jeg reduserer mest på, og desto mer kjøtt og grønnsaker. Om jeg ikke husker helt feil så skrev du i den andre tråden at foreldrene dine har blodtype B og O. I så fall har du trolig en av undertypene av blodtype A som ligger nærmere en O eller en B, noe som forklarer at du tåler mer rødt kjøtt og at immunforsvaret ditt er sterkere Selv er jeg blodtype B, nesten erketypisk B bortsett fra at jeg ikke tåler melkeprodukter. Min mor er O og jeg vil tro det er fra henne jeg kan spise hummer og krabbe, men ikke andre skalldyr, uten å merke noe. Jeg har i utgangspunktet et sterkt immunforsvar, men kan trygt si at når jeg får noe, så er det stort sett bare sånne sykdommer som folk flest ikke får. Det er mitt grunnleggende gode immunforsvar som har gjort at jeg har kommet meg gjennom det jeg har gjort. Men må som det står her passe meg for "ubalanser", hvis ikke merker jeg fort at immunforsvaret svekkes. For de som er interessert så er blodtypedietten et kosthold som kan gi store helsegevinster. Dr Flytlie som praktiserer sier f.eks. at 80 % av hans pasienter blir friske eller har veldig gode resultater ved å holde et blodtypekosthold. Man skal huske at det er et utgangspunkt, ikke en fasit. For å ta meg selv - jeg skal etter blodtypedietten tåle melkeprodukter, men jeg tåler ikke melkeproteiner. Et annet eksempel fra denne listen: det står at blodtype A bør spise frukt tre ganger om dagen. Spiser man generelt for mye karbohydrater, er man insulinresistent eller har diabetes så bør man selvfølgelig ikke spise frukt tre ganger pr dag. Men det er et fantastisk redskap for de fleste. Men allergier og intoleranser må selvfølgelig tas hensyn til. Bare et tips - hvis man skal teste ut dette så er det beste å få hjelp av en terapeut som kan blodtypedietten. Eller lese sist oppdaterte bøkene fra D'Adamo. Disse listene som ligger på nettet inneholder ofte mange feil og/eller de tar ikke med de viktigste tingene man bør unngå - også listen i denne linken er bare en overfladisk liste som ikke har tatt med noen av de viktigste tingene for noen av blodtypene, samt at den har generalisert på enkelte matvarer, noe som kan gjøre at man holder seg unna mer enn man faktisk trenger. Hvis man forsøker seg, men lar være å plukke vekk de viktigste tingene så vil man jo tro at det ikke fungerer i det hele tatt, mens problemet er at man har gjort det feil. Anonymous poster hash: 894ec...0c0
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #12 Skrevet 7. februar 2014 Jeg har type 0 og ingen alergier, ingen form for reumatisme eller liknende, ikke magesår eller andre sykdomer utenom noen forkjølelser ol heller, og ingen problemer med hverken gluten, melk eller egg. Det eneste som stemte var at jeg har drevet med kampsport, men jeg har vært borti idretter fra de fleste andre gruppene også. Anonymous poster hash: 38e97...8d5
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #13 Skrevet 7. februar 2014 Dette er bare sprøyt. Du kan gå ned i vekt med alle diettene og alle kan være relativt sunne, men det har ingenting med hvilken blodtype du har å gjøre. De som selger denne dietten har ikke en gang gjort skikklige sammenliknende studier. De forholder seg bare til enkeltmennesker som har fått det bedre ved å begynne på den anbefalte dietten. Anonymous poster hash: 38e97...8d5
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #14 Skrevet 7. februar 2014 Jeg har B og mesteparten stemmer på meg Anonymous poster hash: 6dca2...427
magica fra tryll Skrevet 7. februar 2014 #15 Skrevet 7. februar 2014 Jeg har A og det stemmer på meg. Jeg spiser ikke kjøtt, og eeelsker kaffe;)
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #16 Skrevet 7. februar 2014 Dette er bare sprøyt. Du kan gå ned i vekt med alle diettene og alle kan være relativt sunne, men det har ingenting med hvilken blodtype du har å gjøre. De som selger denne dietten har ikke en gang gjort skikklige sammenliknende studier. De forholder seg bare til enkeltmennesker som har fått det bedre ved å begynne på den anbefalte dietten. Anonymous poster hash: 38e97...8d5 Du må gjerne mene at dettte bare er sprøyt, men det er det ikke. Langvarig erfaring viser at det er veldig effektivt for å holde seg frisk eller bli frisk av typiske livsstilsykdommer! Det er forferdelig synd at det blir kalt blodtypedietten på norsk. Jeg mener det ligger i en feil oversettelse. På engelsk/amerikansk kan diet brukes både om diett (som i slankediett) og om kosthold. Blodtypedietten er først og fremst kosthold, ikke et slankeprogram. Blodtypekostholdet har den "bivirkningen" at det som regel normaliserer vekten (opp eller ned), men det er i utgangspunktet ikke en slankekur! De som tror det kan ikke på langt nær nok om dette! Det er forferdelig synd at denne misforståelsen fortsetter å bestå. Dette er faktisk et kosthold som svært mange kronisk syke kan spise seg friske av, eller i hvert fall så bra at de kan leve smertefritt, gjerne komme ut i jobb igjen eller greie å holde seg i jobb. Så å avføye det som sprøyt viser at du ikke kan nok om dette og ikke har nok erfaring med det. Anonymous poster hash: 894ec...0c0
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #17 Skrevet 7. februar 2014 Dette er bare sprøyt. Du kan gå ned i vekt med alle diettene og alle kan være relativt sunne, men det har ingenting med hvilken blodtype du har å gjøre. De som selger denne dietten har ikke en gang gjort skikklige sammenliknende studier. De forholder seg bare til enkeltmennesker som har fått det bedre ved å begynne på den anbefalte dietten. Anonymous poster hash: 38e97...8d5 Du må gjerne mene at dettte bare er sprøyt, men det er det ikke. Langvarig erfaring viser at det er veldig effektivt for å holde seg frisk eller bli frisk av typiske livsstilsykdommer! Det er forferdelig synd at det blir kalt blodtypedietten på norsk. Jeg mener det ligger i en feil oversettelse. På engelsk/amerikansk kan diet brukes både om diett (som i slankediett) og om kosthold. Blodtypedietten er først og fremst kosthold, ikke et slankeprogram. Blodtypekostholdet har den "bivirkningen" at det som regel normaliserer vekten (opp eller ned), men det er i utgangspunktet ikke en slankekur! De som tror det kan ikke på langt nær nok om dette! Det er forferdelig synd at denne misforståelsen fortsetter å bestå. Dette er faktisk et kosthold som svært mange kronisk syke kan spise seg friske av, eller i hvert fall så bra at de kan leve smertefritt, gjerne komme ut i jobb igjen eller greie å holde seg i jobb. Så å avføye det som sprøyt viser at du ikke kan nok om dette og ikke har nok erfaring med det. Anonymous poster hash: 894ec...0c0 Prøv å finne noen skikklig dokumentasjon. http://tidsskriftet.no/article/551331/ http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=109607 http://tidsskriftet.no/article/258321/ http://www.dinside.no/348136/hva-er-blodtypedietten http://sml.snl.no/blodtypedietten http://sunnskepsis.wordpress.com/2014/02/02/fortsatt-ingen-stotte-til-blodtypedietten/ Anonymous poster hash: 38e97...8d5
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #18 Skrevet 7. februar 2014 Dette er bare sprøyt. Du kan gå ned i vekt med alle diettene og alle kan være relativt sunne, men det har ingenting med hvilken blodtype du har å gjøre. De som selger denne dietten har ikke en gang gjort skikklige sammenliknende studier. De forholder seg bare til enkeltmennesker som har fått det bedre ved å begynne på den anbefalte dietten. Anonymous poster hash: 38e97...8d5 Du må gjerne mene at dettte bare er sprøyt, men det er det ikke. Langvarig erfaring viser at det er veldig effektivt for å holde seg frisk eller bli frisk av typiske livsstilsykdommer! Det er forferdelig synd at det blir kalt blodtypedietten på norsk. Jeg mener det ligger i en feil oversettelse. På engelsk/amerikansk kan diet brukes både om diett (som i slankediett) og om kosthold. Blodtypedietten er først og fremst kosthold, ikke et slankeprogram. Blodtypekostholdet har den "bivirkningen" at det som regel normaliserer vekten (opp eller ned), men det er i utgangspunktet ikke en slankekur! De som tror det kan ikke på langt nær nok om dette! Det er forferdelig synd at denne misforståelsen fortsetter å bestå. Dette er faktisk et kosthold som svært mange kronisk syke kan spise seg friske av, eller i hvert fall så bra at de kan leve smertefritt, gjerne komme ut i jobb igjen eller greie å holde seg i jobb. Så å avføye det som sprøyt viser at du ikke kan nok om dette og ikke har nok erfaring med det. Anonymous poster hash: 894ec...0c0 Det kan godt hende en del kronisk syke kan spise seg friske, eller i hvertfall friskere, ved å følge en av diettene, men det har ingenting med blodtypen deres å gjøre. Anonymous poster hash: 38e97...8d5
Trimsi Skrevet 7. februar 2014 #19 Skrevet 7. februar 2014 Alt man har gjort av forskning på blodtypedietten viser st det ikke er sammenheng mellom blodtype og st man bør ha et spesielt kosthold. Dette blir litt som astrologi, man leser dette og finner ut at "dette passer jo til meg". Mennesker er eksperter på å årsaksforklare alt mulig, og vi er flinke til å underbygge personlige opplevelser vi tror på og avfeie ting som ikke stemmer med ideene. Hadde jeg prøvd homeopati mot en plage og jeg hadde forhåpninger om at det virket, ville jeg mest sansynlig føle en positiv virkning. Har jeg lest om at mobilstråling er farlig, og trodd på det, ville jeg sansynligvis føle et ubehag når jeg holdt telefonen mot øret...
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #20 Skrevet 7. februar 2014 Dette er rett og slett tull og tøys! Anonymous poster hash: 53cfa...af3
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #21 Skrevet 7. februar 2014 Jeg baserer det jeg skriver over baserer jeg på egne erfaringer gjennom ti år både i klinikk og personlig erfaring. Jeg baserer det dessuten på kollegaers erfaringer med enda lenger erfaring, samt disses gjennomgang av egne pasientdata av noen tusen pasienter. Dr Flytlie i Danmark med enda større erfaring hevder det hjelper 80 % uten tilpasninger, de resterende må tilpasses ift evt. intoleranser og allergier. Det stemmer med mine og kollegaers erfaringer også. Jeg vet det fungerer for de fleste som velger å gjøre det konsekvent. At det ikke kan "bevises" ordentlig enda, det er faktisk mindre viktig i praksis, når man ser at de aller fleste får hjelp av det. Noe av det kan faktisk vises til, ift de som sliter med ustabilt stoffskifte påvist med blodprøver, som greier å normalisere stoffskiftet sitt etter kostomlegging. Men, opp til hver enkelt hva man velger å gjøre Anonymous poster hash: 894ec...0c0
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #22 Skrevet 7. februar 2014 Jeg er blodtype 0, omtrent ingenting stemmer. Eneste som stemmer er at jeg har godt av grønne grønnsaker. Hvem har ikke det? Anonymous poster hash: 09974...c9a
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #23 Skrevet 7. februar 2014 Jeg baserer det jeg skriver over baserer jeg på egne erfaringer gjennom ti år både i klinikk og personlig erfaring. Jeg baserer det dessuten på kollegaers erfaringer med enda lenger erfaring, samt disses gjennomgang av egne pasientdata av noen tusen pasienter.Dr Flytlie i Danmark med enda større erfaring hevder det hjelper 80 % uten tilpasninger, de resterende må tilpasses ift evt. intoleranser og allergier. Det stemmer med mine og kollegaers erfaringer også. Jeg vet det fungerer for de fleste som velger å gjøre det konsekvent. At det ikke kan "bevises" ordentlig enda, det er faktisk mindre viktig i praksis, når man ser at de aller fleste får hjelp av det.Noe av det kan faktisk vises til, ift de som sliter med ustabilt stoffskifte påvist med blodprøver, som greier å normalisere stoffskiftet sitt etter kostomlegging. Men, opp til hver enkelt hva man velger å gjøre Anonymous poster hash: 894ec...0c0 sammenhengen mellom blodtype og hvem som får best effekt av hvilke dietter burde være enkel å sjekke, men det er ingen av dem som tjener på dietten som ønsker å gjøre skikkelige forsøk. Gjett hvorfor! Anonymous poster hash: 38e97...8d5
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #24 Skrevet 7. februar 2014 Jeg baserer det jeg skriver over baserer jeg på egne erfaringer gjennom ti år både i klinikk og personlig erfaring. Jeg baserer det dessuten på kollegaers erfaringer med enda lenger erfaring, samt disses gjennomgang av egne pasientdata av noen tusen pasienter.Dr Flytlie i Danmark med enda større erfaring hevder det hjelper 80 % uten tilpasninger, de resterende må tilpasses ift evt. intoleranser og allergier. Det stemmer med mine og kollegaers erfaringer også. Jeg vet det fungerer for de fleste som velger å gjøre det konsekvent. At det ikke kan "bevises" ordentlig enda, det er faktisk mindre viktig i praksis, når man ser at de aller fleste får hjelp av det.Noe av det kan faktisk vises til, ift de som sliter med ustabilt stoffskifte påvist med blodprøver, som greier å normalisere stoffskiftet sitt etter kostomlegging. Men, opp til hver enkelt hva man velger å gjøre Anonymous poster hash: 894ec...0c0 sammenhengen mellom blodtype og hvem som får best effekt av hvilke dietter burde være enkel å sjekke, men det er ingen av dem som tjener på dietten som ønsker å gjøre skikkelige forsøk. Gjett hvorfor! Anonymous poster hash: 38e97...8d5 Jeg vet ikke om dette stemmer, men poenget her er at man kan gå ned i vekt ved å legge om kosthold tilpasset blodtyper, ikke om man faktisk foretrekker det som er anbefalt for den enkelte blodtype. HI Anonymous poster hash: ccacf...a70
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #25 Skrevet 7. februar 2014 Jeg baserer det jeg skriver over baserer jeg på egne erfaringer gjennom ti år både i klinikk og personlig erfaring. Jeg baserer det dessuten på kollegaers erfaringer med enda lenger erfaring, samt disses gjennomgang av egne pasientdata av noen tusen pasienter.Dr Flytlie i Danmark med enda større erfaring hevder det hjelper 80 % uten tilpasninger, de resterende må tilpasses ift evt. intoleranser og allergier. Det stemmer med mine og kollegaers erfaringer også. Jeg vet det fungerer for de fleste som velger å gjøre det konsekvent. At det ikke kan "bevises" ordentlig enda, det er faktisk mindre viktig i praksis, når man ser at de aller fleste får hjelp av det.Noe av det kan faktisk vises til, ift de som sliter med ustabilt stoffskifte påvist med blodprøver, som greier å normalisere stoffskiftet sitt etter kostomlegging. Men, opp til hver enkelt hva man velger å gjøre Anonymous poster hash: 894ec...0c0 sammenhengen mellom blodtype og hvem som får best effekt av hvilke dietter burde være enkel å sjekke, men det er ingen av dem som tjener på dietten som ønsker å gjøre skikkelige forsøk. Gjett hvorfor! Anonymous poster hash: 38e97...8d5 Jeg vet ikke om dette stemmer, men poenget her er at man kan gå ned i vekt ved å legge om kosthold tilpasset blodtyper, ikke om man faktisk foretrekker det som er anbefalt for den enkelte blodtype. HI Anonymous poster hash: ccacf...a70 Og for så vidt om man har anlegg for div sykdommer ifht blodtype. Anonymous poster hash: ccacf...a70
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå