Gå til innhold

Datteren min er så utrolig vakker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Satte opp håret hennes i kveld for hun ville pynte seg og være prinsesse. Hun er et utrolig vakkert barn. Det er tydelig utseende kommer fra pappaen hennes, ikke fra meg :P

Jeg har aldri vært noen blomst, helt normal egentlig, og fikk aldri noe oppmerksomhet fra gutter før jeg var 20, da "blomstret" :D jeg litt.. Så møtte jeg samboeren min som elsket meg for den jeg er <3 Han er så god og snill og tilfeldigvis utrolig kjekk!

Så da fikk vi et vakkert barn. Jeg tenker på hvordan hennes oppvekst vil være. Helt motsatt fra min. Jeg ønsket alltid å se vakker ut da jeg var yngre, så på venninnene mine og ble lei meg når de fikk "vil du bli sammen med meg" forespørsler fra gutter i klassen. Eller når alle venninnene mine hadde kjærester når vi var 15-16 og de fikk sitte på med mopedene deres, mens jeg måtte gå ..

Jeg hadde gitt opp og få kjæreste egentlig, når jeg ble rundt 20 og menn kunne flørte med meg så forstod jeg det ikke. Jeg hadde det ikke i tankene en gang at noen kunne like meg ..

Så har jeg fått en så utrolig vakker jente at hun kan bli modell om hun ønsker (ikke noe jeg oppmuntrer til). Jeg har ikke fokus på utseende, og gir henne positiv respons på andre områder, selv om jeg kan si at hun er fin/søt når hun har pyntet seg.

Folk har alltid kommentert utseende hennes helt fra hun var baby. Jeg tror pappaen får seg en jobb med å jage bort gutter på døra når hun blir eldre :D

Anonymous poster hash: 0d336...829

Du liker utseendet på barnet ditt? Gratulerer, du er en mamma (eller pappa) :)

Anonymous poster hash: b4357...c2f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette tror jeg også kan være et problem for enkelte, derfor så utrolig viktig å jobbe med skolen for å komme seg frem i verden. Tror ofte jenter må jobbe hardere nettopp for å bevise at man kan være pen OG smart, men wow, så kult da, når man klarer det!

Anonymous poster hash: 7bd93...7af

Om jenter dytter seg frem, er de ofte bitchete, mens gutter er sterke og tøffe.

Spesielt når de er pene ;)

Skrevet

Forteller barna mine hver dag at de er pene og vakre. I mine øyne er de jo det, men for andre er de nok bare "normale" :)

Anonymous poster hash: b6139...007

Skrevet

Har ei datter som er veldig skjønn og har fått mange kommentarer på det. "Du har faktisk en nydelig unge, ikke noe jeg bare sier" har jeg hørt flere si.

Ikke like mange sa det om gutten, selv om han alltid har vært fin. Men gutten har uten tvil mer sjarm og er mye mer blid og smilende. Han er en skøyer og jeg ser folk blir helt bergtatt av dette. Han stråler! mens jenta er mer sjenert og vrang på en måte. Hun er selvsagt sjarmerende,,men fordi hun er sjenert kommer det ikke alltid frem. Så barn kan være vakre på hver sine måter. Og alle foreldre syns at sine barn er fine. De ønsker ihvertfall ikke å bytte unge fordi noen andre barn er mer billedskjønne.

Det verste spørsmålet jeg får er hvis foreldrene spør meg: er hun ikke nydelig??

Får nesten lyst til å svare nei uansett. Hvorfor ha bekreftelse på dette egentlig??

Anonymous poster hash: 4683e...04e

Skrevet

ALLE synes barnet sitt er det vakreste i verden. Har aldri hørt noe annet fra noen... De barna jeg synes er mindre pene har også foreldre som skryter av utseende til barnet. Det at en mor skriver et slikt innlegg som HI betyr ikke at barnet faktisk ER så pen.... men det betyr at hun er en veldig stolt mor som elsker barnet sitt veldig høyt - og slik skal det være!

Til orientering kan jeg også fortelle at min sønn selvsagt er den peneste gutten i verden :);)

Anonymous poster hash: 9818e...e37
Skrevet

Det synes jeg også dattera mi er:-) Både på innsiden og utsiden:-) Men ho kan også være en skikkelig pøbel.

Anonymous poster hash: 99bab...0b1

Skrevet

Dessverre tror jeg at å være for billedskjønn kan være en ulempe i samfunnet. At man surfer på skjønnheten, får fordeler i visse sammenhenger (slike ting er jo bevist!). Man blir fort dømt pga vakkert ytre.

Da ville jeg heller vært normalt utseende, med sjarm:)

Anonymous poster hash: 447ed...5b7

Skrevet

Ene dagen jeg kom inn porten for å hente sto hun der så søtt med en liten gjeng rundt seg, så sier hun :

Ska du hente den Jævla drittungen din nå?

Anonymous poster hash: 252cc...e3b

Et barnehagebarn altså?! :-o

Skrevet

Dette tror jeg også kan være et problem for enkelte, derfor så utrolig viktig å jobbe med skolen for å komme seg frem i verden. Tror ofte jenter må jobbe hardere nettopp for å bevise at man kan være pen OG smart, men wow, så kult da, når man klarer det!

Anonymous poster hash: 7bd93...7af

Om jenter dytter seg frem, er de ofte bitchete, mens gutter er sterke og tøffe.

Spesielt når de er pene ;)

Har du sett den reklamekampanjen fra Filllippinene (tror det er Pantene som står bak) som beskriver nettopp dette? En mann og en dame i samme rolle - mannen blir beskrevet med ord som "beslutningsdyktig" og "elegant", kvinnen som "sjefete" og "flashy".

Helt tragisk. Kvinner, kanskje spesielt de vakre, har noen hindre å komme over som menn ikke har.

Anonymous poster hash: 57e61...072

Skrevet

Du vet at mange vakre barn blir mindre vakre med årene, og motsatt, eller?

Ta eksempler fra ungdomsskolen. De som var pene og populære, er i dag mindre pene og mindre populære.

De som har helt normale, har i dag blomstret opp og blitt vakre mennesker.

Det at datteren din er spesielt vakker i dag, er ikke noe som nødvendigvis varer resten av livet.

Jeg var selv en populær jente på barne og ungdomsskolen, i dag er jeg helt normal. Pen på gode dager, ser ut som et troll på andre dager..

Vær stolt av jenten din, men ikke fokuser på utseende!

Anonymous poster hash: b4a05...6c9

Skrevet

Du vet at mange vakre barn blir mindre vakre med årene, og motsatt, eller?

Ta eksempler fra ungdomsskolen. De som var pene og populære, er i dag mindre pene og mindre populære.

De som har helt normale, har i dag blomstret opp og blitt vakre mennesker.

Det at datteren din er spesielt vakker i dag, er ikke noe som nødvendigvis varer resten av livet.

Jeg var selv en populær jente på barne og ungdomsskolen, i dag er jeg helt normal. Pen på gode dager, ser ut som et troll på andre dager..

Vær stolt av jenten din, men ikke fokuser på utseende!

Anonymous poster hash: b4a05...6c9

Dette har jeg også observert. Noen blomstrer tidlig, andre senere.

Anonymous poster hash: e3a8b...d9c

Skrevet

Hehe... de aller fleste foreldre synes at barna sine er nyyyydelige, og mange slenger på "er så mange som sier det og at de virkelig mener det".

Jeg så noen i denne tråden som skrev om sitt barn og jeg vet hvem denne personen og barnet er.. joda, barnet er søt og sjarmerende det, men vil si at det også er ganske "vanlig". Ikke sånn at jeg har tenkt at barnet er vakkert i forhold til andre barn. Dette sier jeg ikke for å skape noe negativitet eller for å være ondskapsfull.. det er bare for å få fram poenget mitt med at de fleste mener barna kanskje er finere enn hva andre synes ;)

Men uansett... synes det er viktig å lære barna sine at det innerste teller mest, uansett.

Anonymous poster hash: 55549...326
Skrevet

Jeg synes, helt ærlig, at jentungen min har...normalisert seg, om man kan si det? ;)

Hun er ennå estetisk vakker pga trekkene og symmetrien, men det var mer slående litt lengere bak i tid.

For MEG er hun uansett ett av de vakreste barna jeg har sett, det skulle jo bare mangle. Men det er også slik at det for noen av oss går an å være objektiv, og dermed se at joda, estetisk sett er barnet mitt vakkert sett fra vårt samfunns øyne. 

Skrevet

Håper du oppdrar datteren din til å være "vakker" på innsiden - enkelte med såkalt pent utseende er så høye på seg selv at det er direkte kvalmt.

En liten historie fra gutten min sin bhg :

En av jentene på hans gruppe utmerket seg veldig med et søtt utseende . Det var hun veldig bevisst på selv merket jeg fort.

Hun hadde en hale av jenter etter seg som hun sjefet rundt og utelot de hun ikke ville ha med.

Denne jenta skrek seg til goder som Lucia, opptre i hovedrollen osv.

Hørte hvor stygt hun snakket til andre som fikk oppmerksomhet eller hadde bedre leker med seg.

Ene dagen jeg kom inn porten for å hente sto hun der så søtt med en liten gjeng rundt seg, så sier hun :

Tok opp mye av dette med ped leder og ressurser ble satt inn, flere hadde reagert. Mye mobbing og hun var lederen :(

Så mitt råd : ikke la ungene flyte på skjønnhet og skryt dem opp i skyene - indre verdier betyr så uendelig mye mer :)

Så fælt med sånne barn!

Bare se på hun førskolelæreren som står bak bloggen Lidgelady. Hun sto frem i VG som tidligere mobber: pen og blond på utsiden, men fæl på innsiden.

Det var bilder av henne som barn og hun så ut som et liten engel, men tenk for et helvete hun lagde for ofrene sine. Jeg blir helt kvalm!!

Anonymous poster hash: a09c1...cc6

Skrevet

Jeg synes, helt ærlig, at jentungen min har...normalisert seg, om man kan si det? ;)

Hun er ennå estetisk vakker pga trekkene og symmetrien, men det var mer slående litt lengere bak i tid.

For MEG er hun uansett ett av de vakreste barna jeg har sett, det skulle jo bare mangle. Men det er også slik at det for noen av oss går an å være objektiv, og dermed se at joda, estetisk sett er barnet mitt vakkert sett fra vårt samfunns øyne. 

Jeg har tilfeldigvis sett bilder av jenta di, kanskje litt eldre bilder men uansett...hun var utrolig nydelig!!!

Er enig at noen barn blir regnet som vakrere ut i fra dagens skjønnhetsideal, akkurat som voksne.

Anonymous poster hash: 7f333...af3

Skrevet

Håper du oppdrar datteren din til å være "vakker" på innsiden - enkelte med såkalt pent utseende er så høye på seg selv at det er direkte kvalmt.

En av jentene på hans gruppe utmerket seg veldig med et søtt utseende . Det var hun veldig bevisst på selv merket jeg fort.

Hun hadde en hale av jenter etter seg som hun sjefet rundt og utelot de hun ikke ville ha med.

Hørte hvor stygt hun snakket til andre som fikk oppmerksomhet eller hadde bedre leker med seg.

Tok opp mye av dette med ped leder og ressurser ble satt inn, flere hadde reagert. Mye mobbing og hun var lederen :(

Så mitt råd : ikke la ungene flyte på skjønnhet og skryt dem opp i skyene - indre verdier betyr så uendelig mye mer :)

Så fælt med sånne barn!

Bare se på hun førskolelæreren som står bak bloggen Lidgelady. Hun sto frem i VG som tidligere mobber: pen og blond på utsiden, men fæl på innsiden.

Det var bilder av henne som barn og hun så ut som et liten engel, men tenk for et helvete hun lagde for ofrene sine. Jeg blir helt kvalm!!

* lodgelady

Skrevet

Så mitt råd : ikke la ungene flyte på skjønnhet og skryt dem opp i skyene - indre verdier betyr så uendelig mye mer :)Anonymous poster hash: 252cc...e3b

Jeg er så barnslig jeg, så jeg ville svart at nei, drittungen står ved porten, og blir hentet senere. Gi igjen med samme mynt, istedenfor for å fortså dem ihjel!

Anonymous poster hash: d16e5...534

Og hva hadde den lille jenta lært av det?

Anonymous poster hash: 6086e...315

Skrevet

Eh, bare sånn at du vet: å være vakker som barn betyr ikke at du kommer til å være vakker som voksen. Har sett mange tilfeller av barn som var så utrolig fine som barn og ble mindre pene voksne. Har også sett at minde pene barn ble til vakre voksne.

Anonymous poster hash: d7356...fca

Skrevet

Jeg kjenner meg også igjen i det du skriver, jeg var ett helt normalt barn og den eneste som fortalte meg at jeg var søt var pappaen min. Jeg var derimot flink i idrett så klarte meg helt fint, og hadde mange venner. Men, tenkte jo selvfølgelig på hvordan det hadde vært og være litt penere, kvise fri, ikke kommunebrunt hår o.l.

Å så har jeg fått kjempe pene barn, jeg er gift med en utenlandskmann som er litt mørkere enn meg, så de har fått en gyllen hudfarve og klare ansiktstrekk og mitt myke hår men, brunt. 

Å, ja jeg er glad for det, om de kan slippe mine tanker og følelser rundt sitt eget utseende er jeg jo selvfølgelig glad for det. Alle ønsker jo det beste for sine barn. 

Jeg snakker aldri om det, ikke med noen, jeg kaller dem søtingene mine men, det gjør jo alle mammaer. Jeg fokuserer på oppførsel, oppnåelse, mestring og empati. Men, mamma hjerte mitt er glad for at barna mine ser ut til å være heldige ang utseende. 

Anonymous poster hash: 35af9...9e1
Skrevet (endret)

Jeg har tilfeldigvis sett bilder av jenta di, kanskje litt eldre bilder men uansett...hun var utrolig nydelig!!!

Er enig at noen barn blir regnet som vakrere ut i fra dagens skjønnhetsideal, akkurat som voksne.

Anonymous poster hash: 7f333...af3

My point..og utfra skjønnhetsidealet, passer ikke jeg inn i samfunnet vårt. Og det er også helt ok.

Jeg er grisefornøyd så lenge ungen min utvikler seg til å bli et bra menneske.

Og: takk :)

Endret av Jallow B
Skrevet

Jeg kjenner meg også igjen i det du skriver, jeg var ett helt normalt barn og den eneste som fortalte meg at jeg var søt var pappaen min. Jeg var derimot flink i idrett så klarte meg helt fint, og hadde mange venner. Men, tenkte jo selvfølgelig på hvordan det hadde vært og være litt penere, kvise fri, ikke kommunebrunt hår o.l.

Å så har jeg fått kjempe pene barn, jeg er gift med en utenlandskmann som er litt mørkere enn meg, så de har fått en gyllen hudfarve og klare ansiktstrekk og mitt myke hår men, brunt.

Å, ja jeg er glad for det, om de kan slippe mine tanker og følelser rundt sitt eget utseende er jeg jo selvfølgelig glad for det. Alle ønsker jo det beste for sine barn.

Jeg snakker aldri om det, ikke med noen, jeg kaller dem søtingene mine men, det gjør jo alle mammaer. Jeg fokuserer på oppførsel, oppnåelse, mestring og empati. Men, mamma hjerte mitt er glad for at barna mine ser ut til å være heldige ang utseende.

Anonymous poster hash: 35af9...9e1

Man berger ikke barn fra ondskapsfulle kommentarer, selv om de er heldige med utseendet dessverre. Jeg var slank som barn, med langt mørkebrunt hår, hvite, rette tenner og hud som lett ble brun i solen. Folk i klassen kalte meg stygg likevel, og det var sånn jeg følte meg òg. Som voksen kan jeg se at jeg ikke var stygg (ikke den aller peneste heller), og nå får jeg jo heller høre at jeg er pen. Noen barn og ungdommer, derimot, trenger ingen spesielle grunner for å "ta deg".

Anonymous poster hash: a9bea...d8f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...