Gå til innhold

Datteren min er så utrolig vakker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Satte opp håret hennes i kveld for hun ville pynte seg og være prinsesse. Hun er et utrolig vakkert barn. Det er tydelig utseende kommer fra pappaen hennes, ikke fra meg :P

Jeg har aldri vært noen blomst, helt normal egentlig, og fikk aldri noe oppmerksomhet fra gutter før jeg var 20, da "blomstret" :D jeg litt.. Så møtte jeg samboeren min som elsket meg for den jeg er <3 Han er så god og snill og tilfeldigvis utrolig kjekk!

Så da fikk vi et vakkert barn. Jeg tenker på hvordan hennes oppvekst vil være. Helt motsatt fra min. Jeg ønsket alltid å se vakker ut da jeg var yngre, så på venninnene mine og ble lei meg når de fikk "vil du bli sammen med meg" forespørsler fra gutter i klassen. Eller når alle venninnene mine hadde kjærester når vi var 15-16 og de fikk sitte på med mopedene deres, mens jeg måtte gå ..

Jeg hadde gitt opp og få kjæreste egentlig, når jeg ble rundt 20 og menn kunne flørte med meg så forstod jeg det ikke. Jeg hadde det ikke i tankene en gang at noen kunne like meg ..

Så har jeg fått en så utrolig vakker jente at hun kan bli modell om hun ønsker (ikke noe jeg oppmuntrer til). Jeg har ikke fokus på utseende, og gir henne positiv respons på andre områder, selv om jeg kan si at hun er fin/søt når hun har pyntet seg.

Folk har alltid kommentert utseende hennes helt fra hun var baby. Jeg tror pappaen får seg en jobb med å jage bort gutter på døra når hun blir eldre :D

Anonymous poster hash: 0d336...829
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Javel?!? Alle syns vel de har verdens vakreste barn. Stakkars deg som har så store komplekser med deg selv. Tror du virkelig ikke at ditt barn vil ha komplekser i oppveksten fordi DU syns hun er den peneste jenta? Da tror jeg du må tenke om igjen. Det er samfunnets fokus på utseende som gjør til at stort sett alle har sitt de absolutt ikke er fornøyd med? Tenker at du er en smule naiv..

Vi har da alle de vakreste barna - i våre egne øyne. Men dessverre er det ikke slik at det vil redde de fra ytre påvirkninger...

Anonymous poster hash: 186c0...2b7

Skrevet

.. sa myrsnipa :)

Anonymous poster hash: 93cd5...52f
Skrevet

Å hele tiden få kommentarer på hvor søt/pen du er trenger ikke være udelt positivt.

Uansett hvor pen en er tror jeg alle har komplekser eller er misfornøyd med noe.

Trist at du har hatt tunge tider pga utseendet.

Anonymous poster hash: 6f89f...bc0

Skrevet

jeg har også en utrolig vakker datter. med store knallblå øyne og blondt hår nesten ned til rumpa. hun smiler så søtt <3

men er noen ganger et lite troll! ;)

jeg forteller henne at hun er vakker, men sier også at man må være vakker her inne (peker på hjertet) Og når man er snill med andre, bryr seg, passer på og tar vare på, da er man vakker der inne :)

Skrevet

Å hele tiden få kommentarer på hvor søt/pen du er trenger ikke være udelt positivt.

Uansett hvor pen en er tror jeg alle har komplekser eller er misfornøyd med noe.

Trist at du har hatt tunge tider pga utseendet.

Anonymous poster hash: 6f89f...bc0

Ja helt sikkert, hun kommer sikkert til å finne noe å klage på :D Nei, jeg vet ikke helt hva jeg ville med dette inlegget, bare noen tanker. Som hun over sier, alle barna er vakre i en mors øyne, det er sant :). Men jeg ser jo også at hun stikker seg ut.

Skrevet

Dattera mi er vakrere enn dattera di.

Bænkers :)

Anonymous poster hash: 57e61...072

Skrevet

jeg har også en utrolig vakker datter. med store knallblå øyne og blondt hår nesten ned til rumpa. hun smiler så søtt <3

men er noen ganger et lite troll! ;)

jeg forteller henne at hun er vakker, men sier også at man må være vakker her inne (peker på hjertet) Og når man er snill med andre, bryr seg, passer på og tar vare på, da er man vakker der inne :)

Jeg fokuserer også på de andre egenskapene, jeg vil ikke at hun skal tro at hun "bare er pen".

Skrevet

Jeg blir litt små kvalm av slik fokus på utseende. Fantastisk at hun er fornøyd med seg selv og du med henne- sånn skal det være, men er det å være pen en egenskap i det hele tatt er ikke det noe man bare blir sett på som utifra samfunnets skjønnhets idealer... Det er jo ingen refleksjon av hvilke menneskelige kvaliteter du har. For meg er alle barn vakre, noen er vakrere en andre i visse situasjoner, men selvsagt er det noe helt spesielt med mitt eget for hver gang jeg ser inn i det lille fjeset ser jeg på henne med min mors kjærlighet og ser mitt nyfødte lille barn som ligger på brystet mitt og piper og dier- for meg vil hun alltid være min bitte lille blomst. Jeg synes det er viktigere å fokusere på andre ting enn utseende - og prinsesse drømmen hva mer handler det om enn altfor trange sko - for min del ihvertfall........ Jeg er mer opptatt av å lære ungen min å bli sosialt inteligent og sporty.

Skrevet

Alle syns vi våre barn er vakkre. Aldri hørt noe annet.

Selv syns jeg mine barn er de nydeligste på jord, elsker dem så høyt at det ikke finnes ord. Passer på å fortelle dem dette vær dag:)

Syns det er fint at du skryter av jenta di, vi mødre må få lov til det. Den følelsen er ubeskrivelig .

Trist du har sliti opp igjennom tidene. Men du har nok alltid vært vakker på din måte. Det er vi alle kjære deg:)

Skrevet

Jeg kan fortelle deg at det ikke er er en dans på roser å ha utseendet med seg og derfor være attraktiv for gutta. Jenter kan virkelig være grusomme! Min barne-og ungdomstid ble ødelagt av sjalu jenter, og arrene i sjelen går aldri bort...

Som voksen opplever jeg å ikke bli tatt seriøst pga mitt utseende. (Ser ung ut for alderen i tillegg)

Anonymous poster hash: 030f7...7eb

Skrevet

Jeg skjønner hva du mener..

Jeg ble ikke ansett som "pen" før jeg var nærmere 18-19år. Estetisk sett var jeg en søt unge og tenåring, det ser jeg i etterkant, men ikke symmetrisk pen.

Datteren vår, derimot..i begynnelsen ble jeg utrolig brydd, vi ble stoppet opp til ti ganger DAGLIG, hver eneste dag, og fortalt hvor "eksepsjonelt vakkert barn" vi har. Jeg antok i begynnelsen at det var en "alle babyer er søte"-greie, men så reaksjonen til venner med barn, de ble nemlig aldri stoppet..

Jeg er litt usikker på hva jeg synes om det, for å være ærlig. Jeg ønsker ikke at barnet mitt skal oppleve at skjønnhet gir henne ting i livet, enkelt og greit fordi man ikke kan leve evig på det, og fordi det er andre ting jeg annser som viktigere i livet.

Vi forteller henne at hun er flott, snill, empatisk, vakker ( det gjør vel alle mødre.. ), og sier at det viktigste i livet er hvordan hun ER, ikke hvordan hun ser ut.

Og for all del; det kan hende hun ikke er "estetisk og symmetrisk vakker" senere i livet; at det går motsatt av meg. For meg, som mamma, er hun jo uansett vakker.

Skrevet

Jeg kan fortelle deg at det ikke er er en dans på roser å ha utseendet med seg og derfor være attraktiv for gutta. Jenter kan virkelig være grusomme! Min barne-og ungdomstid ble ødelagt av sjalu jenter, og arrene i sjelen går aldri bort...

Som voksen opplever jeg å ikke bli tatt seriøst pga mitt utseende. (Ser ung ut for alderen i tillegg)

Sånne ting bekymrer meg faktisk. At hun skal oppleve at folk ikke greier/gidder å se forbi utseende, og anta at fordi hun er pen, så er hun dum/uinteressant o.l..

Skrevet

Håper at du lærer henne om å være vakker på insiden også :) Hjelper ikke å ha et vakkert ytre, når en støgg som juling innvendig!

Men tviler ikke på at hun er pen altså :)

Skrevet

Vi har og altid fått oppmerksomhet pga utseende til datteren, og blir stoppa fordi dem forteller hvor pen hun er og ditt og datt. Og selvfølgelig syns vi henne er pen, men går ikke rundt og forteller det til folk av den grunn... Dessuten har alle det vakreste barnet ;)

Men trist og høre at du hadde sånn når du vokste opp :( god du har det bra nå ;)

Anonymous poster hash: 75af5...45c

Skrevet

Bra du er stolt, men må ærlig innrømme at jeg får litt fnatt av de som skryter sånn av utseende til barna. Hvis de er så vakre så trenger de vel ikke gå rundt å si det hele tiden.

Har selv vakre barn, men jeg snakker sjelden om det. Og jeg skryter heller av det de gjør og deres egenskaper fremfor hvordan de ser ut.

Jeg er stolt inni hjerterota over mine barn, men holder meg diskre og går ikke rundt å skryter for andre.

Anonymous poster hash: 4683e...04e

Skrevet

Forstår tankene dine jeg, det må være lov å kunne si at barnet er vakkert, selv om vi alle nok synes barna våre er vakre. Har selv en sønn som er veldig fin, han sjarmerer alle og har arvet endel heldige gener, nå er det kanskje enklere med en gutt da :-)

Synes det er flott at du gjør den viktige jobben det er med å sette fokus på viktigere ting enn utseendet hennes. Dette kommer til å være gull verdt!! At dattera di får selvtillit på at hun kan noe, betyr noe som den hun er, får til ting på skolen osv. er så viktig! Hvis ikke tror jeg det er lett for enkelte vakre jenter å legge alt i utseendet, og det er jo ikke noe givende liv.

Og vi vet jo alle at de som var vakre i ung alder, ikke alltid gjør det så bra siden. Og, de som ikke kanskje stakk seg så ut, er kanskje de som stikker av med de bedre utdannelsene og jobbene siden, og som faktisk blomstrer senere.

Og ikke tro at du ikke er vakker, du mamma! Det sitter i hodet vet du. Har sett utallige eksempler på jenter som går og tror at de ikke er noe, pga. noen dumme kommentarer i barndommen, ofte utløst av noen sjalu jenter kanskje?? Lykke til mor og datter :-)

Anonymous poster hash: 7bd93...7af
Skrevet

Håper du oppdrar datteren din til å være "vakker" på innsiden - enkelte med såkalt pent utseende er så høye på seg selv at det er direkte kvalmt.

En liten historie fra gutten min sin bhg :

En av jentene på hans gruppe utmerket seg veldig med et søtt utseende . Det var hun veldig bevisst på selv merket jeg fort.

Hun hadde en hale av jenter etter seg som hun sjefet rundt og utelot de hun ikke ville ha med.

Denne jenta skrek seg til goder som Lucia, opptre i hovedrollen osv.

Hørte hvor stygt hun snakket til andre som fikk oppmerksomhet eller hadde bedre leker med seg.

Ene dagen jeg kom inn porten for å hente sto hun der så søtt med en liten gjeng rundt seg, så sier hun :

Ska du hente den Jævla drittungen din nå?

Tok opp mye av dette med ped leder og ressurser ble satt inn, flere hadde reagert. Mye mobbing og hun var lederen :(

Så mitt råd : ikke la ungene flyte på skjønnhet og skryt dem opp i skyene - indre verdier betyr så uendelig mye mer :)

Anonymous poster hash: 252cc...e3b

Skrevet

Så flaks for henne da at hun har en mor som synes hun er vakker:) Hadde vært trasig om du ikke synes det.

Anonymous poster hash: ae8e6...a4e

Skrevet

Sånne ting bekymrer meg faktisk. At hun skal oppleve at folk ikke greier/gidder å se forbi utseende, og anta at fordi hun er pen, så er hun dum/uinteressant o.l..

Dette tror jeg også kan være et problem for enkelte, derfor så utrolig viktig å jobbe med skolen for å komme seg frem i verden. Tror ofte jenter må jobbe hardere nettopp for å bevise at man kan være pen OG smart, men wow, så kult da, når man klarer det!

Anonymous poster hash: 7bd93...7af

Skrevet

Det er klart at det er forskjell på barn i likhet med voksne. Noen er veldig pene, sånn er det bare. Alle barn er skjønne og nydelige, men noen er mer klassisk vakre enn andre.

Utfordringen blir jo som flere sier å både lære barnet at andre verdier teller mer og ikke minst prøve å gjøre det hardhudet nok til å møte sjalusiens grønnøyde monster, som man ikke minst møter her inne nærmest daglig.

Den største utfordringen må være når man har flere barn og den ene skiller seg ut som mer klassisk vakker. At voksne folk får seg til å kommentere utseende til den ene mens den andre står ved siden og ikke får en kommentar er utrolig! Å vokse opp som den stygge andungen kan sette permanente spor i et barnesinn.

Skrevet

Alltid så mange negative kommentarer hvis noen sier at ungen deres er pen eller flink. Kos deg med jenta di og nyt at hun er vakker, selvom det er klart at alle synes sine barn er "verdens vakreste" er det noen som utmerker seg med å være ekstra pene også i andres øyne og klart man har lov å synes det er fint!

Får ofte høre at jenta mi er veldig pen også, hun har fått noe mange jenter ønsker seg: Store øyne med lange, tette svarte øyevipper og et flott hår.Tror ikke hun bryr seg selv, hun er mer "sporty-girl" type og ikke interessert i å pynte seg i det hele tatt. Barn er forskjellige og vi elsker dem jo som de er uansett om de er vakre, flinke, tøffe, smarte, søte, store eller små. Blir litt lei den holdningen en del har om at man ikke har "lov" å skryte av barna sine uten å få masse negative kommentarer tilbake. Selvsagt er ikke utseende alt og selvsagt er det ikke ok å lære barna sine at de kan oppføre seg som de vil fordi de er pene, det tror jeg de fleste foreldre er klar over.Denne mammaen virker jo som hun reflekterer over både de positive og de mer vanskelige sidene ved å ha et vakkert ansikt.

Anonymous poster hash: b7dbb...b6e
Skrevet

Håper du oppdrar datteren din til å være "vakker" på innsiden - enkelte med såkalt pent utseende er så høye på seg selv at det er direkte kvalmt.

En liten historie fra gutten min sin bhg :

En av jentene på hans gruppe utmerket seg veldig med et søtt utseende . Det var hun veldig bevisst på selv merket jeg fort.

Hun hadde en hale av jenter etter seg som hun sjefet rundt og utelot de hun ikke ville ha med.

Denne jenta skrek seg til goder som Lucia, opptre i hovedrollen osv.

Hørte hvor stygt hun snakket til andre som fikk oppmerksomhet eller hadde bedre leker med seg.

Ene dagen jeg kom inn porten for å hente sto hun der så søtt med en liten gjeng rundt seg, så sier hun :

Ska du hente den Jævla drittungen din nå?

Tok opp mye av dette med ped leder og ressurser ble satt inn, flere hadde reagert. Mye mobbing og hun var lederen :(

Så mitt råd : ikke la ungene flyte på skjønnhet og skryt dem opp i skyene - indre verdier betyr så uendelig mye mer :)Anonymous poster hash: 252cc...e3b

Jeg er så barnslig jeg, så jeg ville svart at nei, drittungen står ved porten, og blir hentet senere. Gi igjen med samme mynt, istedenfor for å fortså dem ihjel!

Anonymous poster hash: d16e5...534

Skrevet

Jeg syns jo selvsagt mine sønner er nydelige, men herrefred, de har hatt perioder hvor de har sett ut som troll! Tjukkasfase med masse hår på toppen og avgnidd hår bak 😝 men de har vokst seg til etter det og har store klare blikk, sjarmerende smil, vakre trekk og milde og klare farger. Gylne i huden, tykt hår og pene tenner faktisk. De blir nok storsjamører på skolen etterhvert som kjærestestyret kommer.

Men, jeg håper de aldri aldri aldri setter utseende før personlighet! Vi snakker aldri om utseende med mindre de har pyntet seg i fintøy og jeg sier de er kjekke i penklær. Til gjengjeld snakker vi hver dag om hvor viktig det er å være snill og god 😄 Og det er de 💕

Alle syns best om sine barn, sånn ere bare, men å ha så overveldet fokus på utseende er ikke bra.

Anonymous poster hash: fb6b5...b83

Skrevet

Tenker at sjarm og utrålling er like viktig som utseende, om ikke mer.Hjelper ingenting å være pen hvis man mangler det  Har to barn som stadig blir stoppet opp og beundret, får høre hvor flotte de er. De er jo vakre med store blå øyne med lange øyevipper og flott lyst hår. Men de har sjarm  i bøtter og spann.  Og dette blir lagt merke til. Og de er også veldig empatiske, noe som for meg er det viktigste av alt. :)

Anonymous poster hash: a9a25...15a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...