Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #76 Skrevet 7. februar 2014 Både jeg og mannen har A+. Så da har vel begge ungene det også. det trenger de ikke å være. Mine foreldre er B+ og O+, og jeg er A- Faren til ungene mine er B, sønnen min er O. Man kan ikke få blodtype A hvis foreldrene er B og 0. Da får man enten B eller 0.Det kan man vel. Hvis mor og far er heteozygote. Da har de arvestoffet til andre blodtyper enn den man selv har. Det kommer da an på hvilket blodtypegen barna får. Anonymous poster hash: 6d70f...8cf Hvis foreldrene dine er B og 0, kan ikke du være A nei. En person med bloddryppende 0 vil ha både 0 som dominant og rescisivt gen, altså 0o, om du skjønner meg. En med blodtype B vil være Bb eller Bo. En Ba, altså med rescisiv A som jeg antar du mener du har arvet, vil være blodtype AB. Og med blodtype 0 vil man ikke kunne være rescisiv for andre blodtyper. Sikker på at dine foreldre og du har disse blodtypene?? Anonymous poster hash: 317c6...209 Jeg svarte kun hun som mener at det ikke er mulig. Og etter min lære er det det. Mine foreldre er o+ og ab-. Jeg er B+. Anonymous poster hash: 6d70f...8cf Ja klart, da kan du jo være B+. Du har da fått 0 fra den ene og B fra den andre. Hvor Den perfekte mor har fått A- fra, var det jeg ikke kan forstå... Anonymous poster hash: 317c6...209
PrinsesseHengepupp Skrevet 7. februar 2014 #77 Skrevet 7. februar 2014 jeg vet ikke navnet på trombocyttene mine, men jeg er ihvertfall universalgiver av de Gir du trombocytter da? Vil tro du har Hpa 1ab, men da må de filtreres før jeg kan få de, for jeg har antistoffer mot alle "a"ene Heldigvis er det i underkant av 2% av befolkningen som har "min" type, og av oss igjen er det i underkant av 5% som utvikler antistoffer.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #78 Skrevet 7. februar 2014 O- rhesus positiv Anonymous poster hash: 7493f...8b9
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 7. februar 2014 #79 Skrevet 7. februar 2014 jeg vet ikke navnet på trombocyttene mine, men jeg er ihvertfall universalgiver av de Gir du trombocytter da? Vil tro du har Hpa 1ab, men da må de filtreres før jeg kan få de, for jeg har antistoffer mot alle "a"ene Heldigvis er det i underkant av 2% av befolkningen som har "min" type, og av oss igjen er det i underkant av 5% som utvikler antistoffer. det gjør jeg Jeg har akkurat begynt med det da, har bare gjort det en gang, men er satt opp til ny time. Tar jo litt tid, men synes det var helt greit å sitte der og bli varta opp
PrinsesseHengepupp Skrevet 7. februar 2014 #80 Skrevet 7. februar 2014 jeg vet ikke navnet på trombocyttene mine, men jeg er ihvertfall universalgiver av de Gir du trombocytter da? Vil tro du har Hpa 1ab, men da må de filtreres før jeg kan få de, for jeg har antistoffer mot alle "a"ene Heldigvis er det i underkant av 2% av befolkningen som har "min" type, og av oss igjen er det i underkant av 5% som utvikler antistoffer. det gjør jeg Jeg har akkurat begynt med det da, har bare gjort det en gang, men er satt opp til ny time. Tar jo litt tid, men synes det var helt greit å sitte der og bli varta opp Så bra! Keep up the good work! Når guttungen kom til verden fikk han 400 ml av dette gule gullet for å komme seg over kneika, han var født uten trombocytter (NAITP). Selv kan jeg ikke donere noe blod pga antistoffene, men jeg kan donere til forskning for å utvikle en slags vaksine mot antistoffene (samme prinsipp som rhesus +/-).
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #81 Skrevet 7. februar 2014 B+ Anonymous poster hash: c868e...5d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå