Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 6. februar 2014 #53 Skrevet 6. februar 2014 Både jeg og mannen har A+. Så da har vel begge ungene det også. det trenger de ikke å være. Mine foreldre er B+ og O+, og jeg er A- Faren til ungene mine er B, sønnen min er O.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2014 #54 Skrevet 6. februar 2014 Ab rhesus negativ Anonymous poster hash: 95ad8...131 Det er vel den mest sjeldne blodtypen? Anonymous poster hash: b47a4...d91 Ja, det stemmer. Leste en plass at det var 4% som var ab i norge. Anonymous poster hash: 95ad8...131 Og ca bare 15 % av de 4 % som er AB er rhesus negative..... så AB rhesus negativ er så sjeldent som det går an å bli Anonymous poster hash: d1d5e...6ea
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2014 #55 Skrevet 6. februar 2014 B+ heterozygot Anonymous poster hash: 6d70f...8cf
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2014 #56 Skrevet 6. februar 2014 Ingen andre med B her faktisk...? Hmmm.... #24 Anonymous poster hash: b6102...a0e Joda, jeg har - har B rhesus negativ. Ca 8 prosent av befolkningen som har blodtype B. Anonymous poster hash: d1d5e...6ea
Tjofsen Skrevet 6. februar 2014 #57 Skrevet 6. februar 2014 Både jeg og mannen har A+. Så da har vel begge ungene det også. det trenger de ikke å være. Mine foreldre er B+ og O+, og jeg er A- Faren til ungene mine er B, sønnen min er O. Man kan ikke få blodtype A hvis foreldrene er B og 0. Da får man enten B eller 0.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2014 #59 Skrevet 6. februar 2014 Både jeg og mannen har A+. Så da har vel begge ungene det også. det trenger de ikke å være. Mine foreldre er B+ og O+, og jeg er A- Faren til ungene mine er B, sønnen min er O. Man kan ikke få blodtype A hvis foreldrene er B og 0. Da får man enten B eller 0. Det kan man vel. Hvis mor og far er heteozygote. Da har de arvestoffet til andre blodtyper enn den man selv har. Det kommer da an på hvilket blodtypegen barna får. Anonymous poster hash: 6d70f...8cf
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 6. februar 2014 #60 Skrevet 6. februar 2014 Både jeg og mannen har A+. Så da har vel begge ungene det også.det trenger de ikke å være. Mine foreldre er B+ og O+, og jeg er A- Faren til ungene mine er B, sønnen min er O. Man kan ikke få blodtype A hvis foreldrene er B og 0. Da får man enten B eller 0. jo, det kan man.
Meg og alle gutta Skrevet 6. februar 2014 #62 Skrevet 6. februar 2014 ok så selvom både jeg og mannen har A+ så kan likevel ungene ha hvilken som helst annen blodtype? Dette kan jeg ingenting om så gikk vel bare utfra at de sikkert hadde det samme som oss.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2014 #63 Skrevet 6. februar 2014 rødt Anonymous poster hash: 13b99...d42
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #64 Skrevet 7. februar 2014 A+ Anonymous poster hash: ab3dc...7f7
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #65 Skrevet 7. februar 2014 A2+ Anonymous poster hash: ca406...aec
Kanutten83 Skrevet 7. februar 2014 #66 Skrevet 7. februar 2014 Jeg har B+, mannen har A-. Skulle likt å vite hva barna har også...
sug lut Skrevet 7. februar 2014 #67 Skrevet 7. februar 2014 Hva blir man inspirert av for å spørre om det? Og gidder noen å lese en hel tråd om andres blodtype?
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #68 Skrevet 7. februar 2014 B+ Det er visst 8% som har B-typen i Norge. Anonymous poster hash: f16b3...0bf
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #69 Skrevet 7. februar 2014 Både jeg og mannen har A+. Så da har vel begge ungene det også. det trenger de ikke å være. Mine foreldre er B+ og O+, og jeg er A- Faren til ungene mine er B, sønnen min er O. Man kan ikke få blodtype A hvis foreldrene er B og 0. Da får man enten B eller 0.Det kan man vel. Hvis mor og far er heteozygote. Da har de arvestoffet til andre blodtyper enn den man selv har. Det kommer da an på hvilket blodtypegen barna får. Anonymous poster hash: 6d70f...8cf Hvis foreldrene dine er B og 0, kan ikke du være A nei. En person med bloddryppende 0 vil ha både 0 som dominant og rescisivt gen, altså 0o, om du skjønner meg. En med blodtype B vil være Bb eller Bo. En Ba, altså med rescisiv A som jeg antar du mener du har arvet, vil være blodtype AB. Og med blodtype 0 vil man ikke kunne være rescisiv for andre blodtyper. Sikker på at dine foreldre og du har disse blodtypene?? Anonymous poster hash: 317c6...209
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #70 Skrevet 7. februar 2014 Både jeg og mannen har A+. Så da har vel begge ungene det også. det trenger de ikke å være. Mine foreldre er B+ og O+, og jeg er A- Faren til ungene mine er B, sønnen min er O. Man kan ikke få blodtype A hvis foreldrene er B og 0. Da får man enten B eller 0.Det kan man vel. Hvis mor og far er heteozygote. Da har de arvestoffet til andre blodtyper enn den man selv har. Det kommer da an på hvilket blodtypegen barna får. Anonymous poster hash: 6d70f...8cf Hvis foreldrene dine er B og 0, kan ikke du være A nei. En person med bloddryppende 0 vil ha både 0 som dominant og rescisivt gen, altså 0o, om du skjønner meg. En med blodtype B vil være Bb eller Bo. En Ba, altså med rescisiv A som jeg antar du mener du har arvet, vil være blodtype AB. Og med blodtype 0 vil man ikke kunne være rescisiv for andre blodtyper. Sikker på at dine foreldre og du har disse blodtypene?? Anonymous poster hash: 317c6...209
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #71 Skrevet 7. februar 2014 Både jeg og mannen har A+. Så da har vel begge ungene det også. det trenger de ikke å være. Mine foreldre er B+ og O+, og jeg er A- Faren til ungene mine er B, sønnen min er O. Man kan ikke få blodtype A hvis foreldrene er B og 0. Da får man enten B eller 0.Det kan man vel. Hvis mor og far er heteozygote. Da har de arvestoffet til andre blodtyper enn den man selv har. Det kommer da an på hvilket blodtypegen barna får. Anonymous poster hash: 6d70f...8cf Hvis foreldrene dine er B og 0, kan ikke du være A nei. En person med bloddryppende 0 vil ha både 0 som dominant og rescisivt gen, altså 0o, om du skjønner meg. En med blodtype B vil være Bb eller Bo. En Ba, altså med rescisiv A som jeg antar du mener du har arvet, vil være blodtype AB. Og med blodtype 0 vil man ikke kunne være rescisiv for andre blodtyper. Sikker på at dine foreldre og du har disse blodtypene?? Anonymous poster hash: 317c6...209 Bloddryppende=blodtype.... Djiizez... Anonymous poster hash: 317c6...209
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 7. februar 2014 #72 Skrevet 7. februar 2014 (endret) jeg vet med 100% sikkerhet at jeg er A-, men foreldrene mines blodtyper har jeg jo bare deres ord for. Jeg vet de er rh + begge to, for mamma laget et lite spetakkel da det viste seg at jeg var -, ho var sikker på at det måtte være feil, siden ikke hun kjente til andre i familien som var det. Endret 7. februar 2014 av den perfekte mor
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #73 Skrevet 7. februar 2014 Både jeg og mannen har A+. Så da har vel begge ungene det også. det trenger de ikke å være. Mine foreldre er B+ og O+, og jeg er A- Faren til ungene mine er B, sønnen min er O. Man kan ikke få blodtype A hvis foreldrene er B og 0. Da får man enten B eller 0.Det kan man vel. Hvis mor og far er heteozygote. Da har de arvestoffet til andre blodtyper enn den man selv har. Det kommer da an på hvilket blodtypegen barna får. Anonymous poster hash: 6d70f...8cf Hvis foreldrene dine er B og 0, kan ikke du være A nei. En person med bloddryppende 0 vil ha både 0 som dominant og rescisivt gen, altså 0o, om du skjønner meg. En med blodtype B vil være Bb eller Bo. En Ba, altså med rescisiv A som jeg antar du mener du har arvet, vil være blodtype AB. Og med blodtype 0 vil man ikke kunne være rescisiv for andre blodtyper. Sikker på at dine foreldre og du har disse blodtypene?? Anonymous poster hash: 317c6...209 Jeg svarte kun hun som mener at det ikke er mulig. Og etter min lære er det det. Mine foreldre er o+ og ab-. Jeg er B+. Anonymous poster hash: 6d70f...8cf
PrinsesseHengepupp Skrevet 7. februar 2014 #74 Skrevet 7. februar 2014 Jeg tror jeg er O rhesus negativ. Men jeg VET jeg har blodplatetype Hpa 1bb :-p Sønnen min har Hpa 1ab og mannen min har Hpa 1aa.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 7. februar 2014 #75 Skrevet 7. februar 2014 jeg vet ikke navnet på trombocyttene mine, men jeg er ihvertfall universalgiver av de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå