Gå til innhold

Valgets kakekval (avstemning!)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm, valgets kval indeed! Treeren hørtes nydelig ut, og er sikkert kjempesaftig med den laken, allikevel så ble jeg veldig nysgjerrig på den med valmuefrø. så jeg tror nesten jeg ville ha testet ut den.

Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Jeg har smakt og liker veldig godt starbucks sin lemon & poppyseed muffins, så derfor stemmer jeg på nr 2 :)

Gjest Helle_Høygir
Skrevet

De så ikke dumme ut, men fra et bakestandpunkt, så er de noe mer teknisk vanskelige + det stod "helst over natten". Hvis det er mann og barn som skal bake til mor og de ikke er vant til å bake, så er det sånt som kan skremme livskiten ut av folk:)

Men så er melkesjokoladekrem ALDRI feil... !

Skrevet

De så ikke dumme ut, men fra et bakestandpunkt, så er de noe mer teknisk vanskelige + det stod "helst over natten". Hvis det er mann og barn som skal bake til mor og de ikke er vant til å bake, så er det sånt som kan skremme livskiten ut av folk:)

Men så er melkesjokoladekrem ALDRI feil... !

Er jeg som skal bake til mamman min :) Og jeg er selvfølgelig kjempeflink!

Skrevet

Tre eller fire.

Gjerne en liten begrunnelse også (hvis armen ikke er for vond i dag) :rolleyes:

Skrevet

Mmm, var flere som så gode ut der! Jeg er veldig glad i sitron da :) Liker tanken på komboen valmuefrø og sitron!

Selv går jeg å drømmer om å prøve meg på en lemon meringue pie. Sikle.

Skrevet

Tre eller fire.

Gjerne en liten begrunnelse også (hvis armen ikke er for vond i dag) :rolleyes:

Jeg liker tanken på havregryn, som smaker godt uansett, så den er nok favoritten.

Skrevet

Muffinsene så gode ut. Jeg synes det er godt med muffins med sitronsmak og valmuefrø, så Trines variant så også god ut. Selv liker jeg godt sitron- og marengspai godt. http://www.mat-og-drikke.com/kake-oppskrift/sitron_marengspai.html

Andre som går god for sitron&valmuefrø altså...

Sitron og marengspai står på skal prøve lista, men av div grunner ikke denne gang. Takker for forslag!

Skrevet

Ikke lett altså!

Tror det nå står mellom nr 2 (høres så utrolig sitronfrisk ut!) og nr 4(med litt jordbær på toppen så har man en festkake!). Meget mulig det blir BÅDE 2 (som muffins) og 4 :D

Skrevet

I dag kjøpte jeg et nytt (?) blad som heter Bake. Der er hovedoppslaget kaker med sitron. Tenker på deg når jeg blar i det, blomstre. Noen herlige sitronkakeboller bestående av sitronmuffins og lemon curd i små kuler og med mørk sjokolade utenpå. Dessuten en sitronpai med sjokoladebunn.

Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Iiiiik - det er relativt nytt - blad nr 2 ute nå:)

Og så klart du er bakeflink Blomstre - noe annet ville overraske meg stort!

Skrevet (endret)

Lemånnkørd!!!

Lagde forøvrig noen helt utrolig gode franske makroner med sitronfyll i.

Det var rett og slett helt latterlig. Mamma, stefar, stebror, mann og stebror II smattet, smulte og spiste den ene etter den andre og innimellom hørte jeg de mumla noe om at det smaker akkurat som Fox, bare bedre. Jeg ble stolt og glad og skal snart lage runde to.

Sitron og "poppyseeds" er veldig godt!

Endret av Mrs Smutt & Smilende
Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Mrs Smutt og Smilende - makroner med cøøøørd er jo bare en liten beta himmærn som oldemor sier! Og ja det er som smeltet fox :) de og lakrismakronene - jeg kan spise i timesvis!

Og du har du litt cøøøørd igjen, så kjøp slike halvstekte baguetter, varm en slik og smør på et passelig tykt lag med cøøøørd (du skal ikke se at det er baguette under - vi leiker ikke butikk her altså) og så gjerne en kopp te til - og så er det bare å nyte.

Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Mmm, var flere som så gode ut der! Jeg er veldig glad i sitron da :) Liker tanken på komboen valmuefrø og sitron!

Selv går jeg å drømmer om å prøve meg på en lemon meringue pie. Sikle.

De har slike på Hello Good Pie på Mathallen.. Eller så smeller man sammen en paideig evt kjøper mix/på boks, lager cøøøørd og smører marengs (eller leker med sprøytepose og en tip) , settes så litt høyt i ovnen under elementene, sett ovnen på grill og vokt nøyere enn juleribba. Burde ikke ta mange straksene før det er passe stekt. Eller bruk varmepistol - noe gøy må man jo ha!!

Skrevet

Setter varmepistol på ønskelista!

Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Setter varmepistol på ønskelista!

Clas ordner opp - http://www.clasohlson.com/no/Capere-gassbrenner/Pr30827400

Søkte på varmepistol, men det er litt drøyt har jeg skjønt - sånn spurv med hagle typen. Men google creme brulee brenner og tadaaaa det rant jo inn med forslag!

Morsdagsgave til seg selv? Helt innafor det!

Skrevet

Mrs Smutt og Smilende - makroner med cøøøørd er jo bare en liten beta himmærn som oldemor sier! Og ja det er som smeltet fox :) de og lakrismakronene - jeg kan spise i timesvis!

Og du har du litt cøøøørd igjen, så kjøp slike halvstekte baguetter, varm en slik og smør på et passelig tykt lag med cøøøørd (du skal ikke se at det er baguette under - vi leiker ikke butikk her altså) og så gjerne en kopp te til - og så er det bare å nyte.

Åh!!!

Må kjøpe siklesmekk.

Elsker lakris også.

Hvor skal dette ende?!?

Skrevet

"Siden finnes ikke...

Vi skal avbryte web-avdelingens kaffepause og be dem ta rede på hvor den har tatt veien."

Ha, ha! Clas har humor i allefall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...