Gå til innhold

Hvis du ikke hadde hatt bil...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da hadde jeg sørget for å bosette meg såpass sentralt at jeg kunne gå til butikker etc, eller i et område jeg veit det går ofte buss...

Jeg har ikke bil og ikke lappen, og for meg er det ikke noe problem. Er så vant med det at jeg ser ingen problemer med det..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen bruker bilen så jeg tar bussen hver dag til jobb + om jeg skal noe annet. Det tar 2-3 min til stoppet. Går hvert 15 min i kjernetiden og hver 30 min ellers.

Anonymous poster hash: 8ece6...91b
Skrevet

hvor langt måtte du ha gått til nærmeste kollektivtransport og hvor ofte er det avganger dereifra?

For meg hadde det blitt frykelig kjedelig, men kanskje jeg hadde blitt sprek. Det er 2 km til nærmeste bussholdeplass, der går det bare skolebuss så ned om morgenen og opp om ettermiddagen i ukedagene, ingen i helgene.

Ellers så måtte jeg ha gått 7 km til nærmeste knutepunkt, der går det ca 15 busser om dagen.

Fritidsaktiviteter og besøke venner hadde utgått, 100% stilling kunne jeg også bare ha glemt.

Anonymous poster hash: 18533...819

Vi har ikke bil. Til nærmeste busslomme tar det under 5 min å gå. Bussen går hver time, bortsett fra i rushtiden, da går den hver halvtime. 

Ti min gange til tog som går hver time.

Tar 10 min å gå til skolen

Anonymous poster hash: db03b...588

Skrevet

Seks minutter å gå til busstoppet. Buss hver time i hverdagen, noe hyppigere i rushen. Men jeg hadde brukt over to timer til jobb, helt uaktuelt mot 45 minutter i bil!

Anonymous poster hash: c8b29...a6f

Skrevet

har bil.. men tar heller toget! 6 minutter å gå til stasjonen! Tog hver 15. minutt i rushen

Anonymous poster hash: 166ab...d5a
Skrevet (endret)

1 km til buss, 5-6 avgangar i døgnet (trur eg).

Endret av ★
Skrevet

1 min å gå og det går buss 4 ganger i timen til sentrum. Kan også gå i 5 min og der går det 8 busser i timen til sentrum.

Skrevet

har ikke bil, & kan se toget fra stue vinduet. bor i blokk rett ved stasjonenen. der går det tog 2 ganger i timen noen ganger oftere + at det går masse busser til andre tog stasjoner om toget skulle stått stille. sambo har bil & kan nesten altid kjøre meg uten om jobben. & det er gang avstand til allt jeg trenger her vi bor. uten om en tur til oslo i ny å ne tar jeg ikke tog. 

Anonymous poster hash: 2b2b8...3b9
Skrevet

Vi har bil. To stykker faktisk, fordi selv om mannen og jeg ikke jobber så langt unna hverandre har vi ikke alltid samme arbeidstider.

Det er ca 700 meter å gå til nærmeste busslomme, men de eneste bussene er skolebussen. Da ville jeg kommet for sent på jobb og måttet slutte alt for tidlig de fleste dager, så det hadde ikke gått.

Skrevet

Tar 1 min å gå, og bussene går ca. hvert 10. min på dagtid, og hver 30. min på kveldstid. Så her trenger jeg ikke tenke på noe bussrute, går akkurat når det passer, og vips så er bussen der :) Da kommer jeg meg dit jeg skal uansett. Anonymous poster hash: 51edf...597

Har bil, men den brukes maks en gang i uka. Trenger den egentlig ikke, annet enn til ferieturer. T-banen stopper 100 meter unna, bussen 700 meter. Begge går en gang hvert kvarter og bruker 15 minutter til sentrum. Tar meg maks 25 min fra jeg går ut døra til jeg er framme på jobb hvis jeg tar banen (sykler om sommeren). Mannen min går til sin jobb, tar 5 min. 7-åringen går til skolen på 10 min. Stor matbutikk har vi 50 meter hjemmefra, En annen matbutikk med post i butikk er hele 200 meter unna. Barnehagen ligger rett bak huset vårt. Skiløyper starter rett rundt hjørnet, badeplass 10 min unna.

Faktisk ligger garasjen vår lenger unna enn T-banen, felles garasjeanlegg for alle rekkehusene ligger 300 meter oppi veien.

Anonymous poster hash: e888d...3f7

Skrevet

Tror det går skolebusser forbi der vi flytter, men det hadde jo ikke passa med arbeidstider uansett... Så jeg måtte gått 5-6 kilometer til busstasjonen. 

Skrevet

Bortsett fra skoletaxien som kommer om jeg gir beskjed, så er det ca. 2 mil til fungerende kollektiv transport. Der går det busser fra "sentrum", men det er ingen i bygda som kan bruke de i forbindelse med jobb eller pendling. De går i tilfeldige retninger og altfor sjelden.

Skrevet

Der er 10 min til bussen som går hvert kvarter, men med jobb går det ikke allikevel. Sist høst da bilen brøt sammen måtte jeg gå 2km til barnehage med to børn, så avlevert i barnehage, ta buss 1,5 km avlevere på skole, ta bus til tog, ta to forskjellige tog og gå 15 fra toget til jobben. Og så samme på vei hjem igjen. Det tok 2-3 timer å komme meg på jobb og med bil tar det 30-45 min. Heldigvis fikk jeg sitte på med snille kollegaer så jeg slapp å gjøre dette så mange ganger ;)

Anonymous poster hash: 66202...afe

Skrevet

50 m til busstopp, men det går kun 5 busser om dagen...

Byjente uten lappen som flytter til bygden... Jeg må få meg lappen fortere enn svint! Heldigvis har mannen lappen og bil, men det er utrolig kjipt og måtte vente 4 timer på neste buss når du skal et ærend som tar 10 min....

Anonymous poster hash: 76b40...a14
Skrevet

Her har jeg ikke bil og togstasjonen tar det ca 15 min å gå til (går tog hver 4 time på dagtid) og buss ca 20 min å gå til holdeplass og den går en gang i timen mellom 08.00 og 17.00 ellers ingenting.

+ at det er svindyrt å ta kollektivt her. En vei for voksen person til neste stopp koster 225 kr på tog, buss til nærmeste handlemulighet (utenom matvarer som vi har her) koster en vei for voksen 185kr.

Tid med tog ca 45 min og tid med buss ca 30 min.

Anonymous poster hash: d0d8f...cf7
Skrevet

2 km unna og går ca annenhver time. Tar meg 3-3,5 time om jeg skal hente i bhg med buss...

Anonymous poster hash: 9f9c8...6f3

Skrevet

45 min gåtur til nærmeste bussholdeplass, bussen kommer en gang i uken. Her er det helt uaktuelt å ikke ha bil!

Anonymous poster hash: 2c4da...e82

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...