Gå til innhold

Hvis du ikke hadde hatt bil...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor langt måtte du ha gått til nærmeste kollektivtransport og hvor ofte er det avganger dereifra?

For meg hadde det blitt frykelig kjedelig, men kanskje jeg hadde blitt sprek. Det er 2 km til nærmeste bussholdeplass, der går det bare skolebuss så ned om morgenen og opp om ettermiddagen i ukedagene, ingen i helgene.

Ellers så måtte jeg ha gått 7 km til nærmeste knutepunkt, der går det ca 15 busser om dagen.

Fritidsaktiviteter og besøke venner hadde utgått, 100% stilling kunne jeg også bare ha glemt.

Anonymous poster hash: 18533...819
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da måtte jeg gått 1,2 mil til nærmeste buss, som er eneste kollektivtransport her. Går 4 busser derfra om dagen.

Anonymous poster hash: f386a...8bb
Skrevet

har ikke bil :) Bussen går omtrent rett utenfor døra.

Anonymous poster hash: 165c1...9b6
Skrevet

Har ikke bil. Bor ca. 5 min gange fra nærmeste holdeplass.

Skrevet

Jeg har heller ikke bil. Bussen går hver halvtime rett utenfor døren :)

Skrevet

Ca 4 min å gå og avgang hver halvtime i begge rettninger.

Anonymous poster hash: e5941...b6d
Skrevet

Et minutt å gå. Det er flere forskjellige avganger i området og går vel noe i snitt hvert andre minutt.

Anonymous poster hash: 382ca...4c5

Skrevet

5 minutter til bussen, men den går ikke dit jeg skal. :P Jeg jobber hjemmefra, men åtte gått til barnehagen og butikken. Det er bare 2 km til hver av dem, men jeg hadde nok vært i litt bedre form enn jeg er nå. ;)

Anonymous poster hash: 02411...34a
Skrevet

åtte=måtte :P

Anonymous poster hash: 02411...34a
Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Jeg har ikke bil. Det går busser hver halvtime nærmest rett utenfor døren. Ellers er det 3 km til sentrum, og det klarer jeg fint å gå, barnehage og skole er rett ved, bruker ti min en vei til barnehagen og 15 min til skolen. Godt med frisk luft ;) Butikken likker kanskje 1 km unna, klarer å gå dit også :)

Skrevet

50 meter til holdeplassen, går buss en gang i timen på hverdager. Hver andre time lørdager og 2 ganger søndager.

Anonymous poster hash: 9e37b...5b2

Skrevet

måtte gått i 45 min for å komme til buss.

Anonymous poster hash: 47d27...dc8
Skrevet

Har ikke mer enn 100m til buss-stoppet, men for å komme meg på jobb måtte jeg ha tatt buss til tog, og t-banen et godt stykke når jeg kom inn til byen.
Det ville gitt meg en reise til på nesten 1,5 timer, og dersom jeg mister en buss eller et tog, så er det en time til neste, og med full arbeidsdag ville jeg fått problemer med å hente i barnehage og SFO.
Med bil bruker vi 35-40 minutter

Anonymous poster hash: 2d759...3b9
Skrevet

Regnet det ut her om dagen, jeg har tilgang til hele 12 buss tider i timen.

En som er 1 min unna, en som er 3 min unna og resten er 4 min unna. I tillegg kan man gå til byen uten å slite seg ut

Skrevet

Måtte gått ca en mil til bussholdeplassen, går ikke så mange busser forbi der i døgnet heller. Mest skolebusser. Måtte også funnet meg en annen jobb for det går ikke buss forbi der jeg jobber, er vel ca 5 km til nærmeste holdeplass derfra, og der går det kun skolebuss forbi som ikke passer med mine arbeidstider... trenger vel ikke å si at vi bor på landet og er helt avhebgig av bil i hverdagen!

Anonymous poster hash: 9330b...154

Skrevet

ca 50 meter og den går hvert 15 min :)

heldigvis, siden jeg ikke har bil :)

Skrevet

Ca 100 meter tror jeg? Bussen kjører forbi hvert 10 min. Men jeg skal ærlig innrømme at det er kun når jeg skal ned til byen på handletur o.l når jeg bruker buss. Skal jeg i barnehagen som ligger 3 km unna kjører jeg. Jeg har aldeles ikke lyst til å være uten bil :P

Skrevet

Det er litt over 2 mil til nærmeste bussholdeplass. Aner ikke hvor ofte det går busser der, for jeg har aldri tatt en.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Går hvert 20.minutt. tar 2 min å gå

Skrevet

Det er nesten 5 kilometer til togstasjonen. Går tog 1 gang i timen. Hver halvtime et par timer om morgenen og ettermiddagen. Kan følge skolebussen ned om morgenen.

Skrevet

Tar 1 min å gå, og bussene går ca. hvert 10. min på dagtid, og hver 30. min på kveldstid. Så her trenger jeg ikke tenke på noe bussrute, går akkurat når det passer, og vips så er bussen der :) Da kommer jeg meg dit jeg skal uansett.

Anonymous poster hash: 51edf...597
Skrevet

Har ikke bil. Går 1,5 km hver vei til og fra barnehagen, så tar jeg bussen ca 1 km hjemmefra til jobb.

Bruker pengene jeg sparer på reising:)

Bensin, avgifter, billån, parkering, det er et ganske greit reisebudsjett:)

Anonymous poster hash: 60b73...086

Skrevet

9 km til nærmeste busstopp, 2 avganger om dagen. Jeg har 40 km til jobb, mannen 20 - dette i hver sin retning. Vi er helt avhengig av 2 biler i hverdagen.

Anonymous poster hash: 3c509...c6c
Skrevet

Nesten rett utenfor døren og stopper nesten inne på selve jobben. Tok bussen før, men så skulle jentungen i barnehage og da kom tidsklemma... Kommer allerede forseint (fått lov av sjefen og flekse litt), hadde jeg tatt buss hadde jeg kommet enda senere på jobb og det kan jeg ikke.

Jobben starter kl.7 og barnehagen åpner kl 7, og jeg er alenemor :P

Skrevet

Bor fem minutter fra t-banen, og den går hvert 7. minutt! 20 minutter fra toget og ca 10 minutter fra buss. Vi har bil, men den står i garasjen mesteparten av tiden. Trenger den EGENTLIG ikke.

Anonymous poster hash: 61bb3...aca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...