Anonym bruker Skrevet 6. februar 2014 #26 Skrevet 6. februar 2014 Du er ikke alene Hi. Dessverre. Det som er dumt er og at dette sprer seg til barna. Holdningen at mamma er tjener, og hvorfor skal de rydde opp etter selv selv når far ikke gjør det? Her er mannen borte en uke nå, og kjenner at jeg dessverre har det mye mer behagelig og lettvint alene med barnet. Er jo ikke sånn det skal være. En ektefelle skal jo være en ressurs. Men for meg iallfall føles det å prøve å få han til gjøre noe er som å flytte et fjell. Bare masse kjefting og null resultat. Forsøkt triks som skryt for å få resultat, men er drittlei, for han er ikke en hund, han er en voksen mann og burde gjøre ting uten å trenge å bli lurt. Så stemingen i hjemme blir drittdårlig de gangen jeg prøver å forandre han, få han til å gjøre noe. En annen ting med det er at det å ha en ikke-hjelpsom mann i hjemmet er blitt så tabu! At det er meg det er noe feil med siden han ikke virker, og at JEG burde skjerpe meg sånn at vi blir likestilt. Eller skille oss... men er ike så lett når en er glad i personen ellers og barna jo er glad i faren sin. Anonymous poster hash: 189f9...bb0
Hjertefru Skrevet 6. februar 2014 #27 Skrevet 6. februar 2014 Du er ikke alene Hi. Dessverre. Det som er dumt er og at dette sprer seg til barna. Holdningen at mamma er tjener, og hvorfor skal de rydde opp etter selv selv når far ikke gjør det? Her er mannen borte en uke nå, og kjenner at jeg dessverre har det mye mer behagelig og lettvint alene med barnet. Er jo ikke sånn det skal være. En ektefelle skal jo være en ressurs. Men for meg iallfall føles det å prøve å få han til gjøre noe er som å flytte et fjell. Bare masse kjefting og null resultat. Forsøkt triks som skryt for å få resultat, men er drittlei, for han er ikke en hund, han er en voksen mann og burde gjøre ting uten å trenge å bli lurt. Så stemingen i hjemme blir drittdårlig de gangen jeg prøver å forandre han, få han til å gjøre noe. En annen ting med det er at det å ha en ikke-hjelpsom mann i hjemmet er blitt så tabu! At det er meg det er noe feil med siden han ikke virker, og at JEG burde skjerpe meg sånn at vi blir likestilt. Eller skille oss... men er ike så lett når en er glad i personen ellers og barna jo er glad i faren sin. Anonymous poster hash: 189f9...bb0 Jeg tror du har rett i det du sier om at det er "tabu" å han mann som ikke fungerer i heimen. Det vises bla her inne når man se svarene på slike tråder som denne her. HI får ofte lite støtte, det er hennes feIl og hun må gjøre sånn og sånn for å bli "likestilt". Som om slike damer ikke har nok å bale med fra før.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2014 #28 Skrevet 6. februar 2014 Mannen din behandler deg dårlig fordi du tillater det. Slutt å sy puter, sett grenser og forlang at han tar sin del av ansvaret. Hvis ikke han klarere deg, så får du true med å hive han på ræv ut... Spør hvordan han skal organisere dagen sin den dagen du går fra han og han skal ha jentene 50%. Anonymous poster hash: 051e4...291
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå