Gå til innhold

Leggetid for 13 åringer


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jar jente på 13 snart 14. Hun må legge seg mellom 21 og 21.30. Standard argument: de andre får være oppe til 22.

 

Så... Er jeg streng på leggetid?

 

Anonymous poster hash: f3210...fdf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nettopp fyllt 14, leggetid 21.30-21.45.

 

Anonymous poster hash: 966f6...98f

Skrevet

21.15

 

Anonymous poster hash: 5d5cd...4a0

Skrevet

Fikk ikke fullført :) Om din datter trenger den søvnen, spiller det ingen rolle når andre legger seg. Mitt barn trenger mye søvn, og foreløpig ingen kverulering på leggetid. I fjor i 7.klasse var leggetid 21.00.

 

Anonymous poster hash: 966f6...98f

Skrevet

Sønnen min har akkurat fylt 13 (7.klasse) og han må på badet kl 21 og lyset må av klokken 21.30. Hvor lang tid han har til å lese på sengen kommer da an på hvor lang tid han bruker på badet....

 

Han klager han også, men sovner som en stein så fort lyset er av og sover til 7 neste morgen, så han trenger søvnen.



Anonymous poster hash: 06cf8...78f
Skrevet (endret)

Når står hun opp og står hun opp uten problem?

Mine har lagt seg senere enn dette på samme alder, men har stått opp uten at vi trenger å vekke, så da har de selv fått bestemme leggetid innen rimelighetens grenser.

Endret av HvittHus
Skrevet

"Leggetid" på en 14 åring?????  :fnise:  :fnise:  :fnise:



Anonymous poster hash: 8f8fa...a41
Skrevet

min 11-åring går opp 21.30,dusjer og pusser osv,  er i seng 21.45 . Så snakker vi en ti min tid, før han sover som en stein 22. Han står opp 0745, vi bor rett ved skolen.



Anonymous poster hash: 5a548...411
Skrevet

"Leggetid" på en 14 åring?????  :fnise:  :fnise:  :fnise:Anonymous poster hash: 8f8fa...a41

Du vil måtte svelge den latteren når du selv kommer ut av tenårene og selv har en 14 åring.

 

 

 

Her følger vi denne game, gode regelen:

 

8år kl 20:00

9år kl 20:15

10år kl 20:30

11år kl 20:45

12år kl 21:00

13år kl 21:15

14år kl 21:30

15år kl 21:45

16år kl 22:00

 

 

 

Anonymous poster hash: ca03f...ba4

Skrevet

Hm, kan ikke huske at jeg hadde leggetid da jeg var 14 år. Men jeg var konstant trøtt på den tiden så jeg pleide stort sett å legge meg i rimelig tid alle dager bortsett fra tirsdagene. Da måtte jeg se friends og det begynte kl 22 30 ;)

Men nå hadde ikke vi internett og mobiler heller da. Mulig at det ville gjort meg søvnløs. Da hadde jeg nok hatt leggetid jeg også!

 

Jeg har en gutt som blir 11. Han legger seg ca 21 og spretter opp før vekkerklokken ringer :)

Skrevet

Når står hun opp og står hun opp uten problem?

Mine har lagt seg senere enn dette på samme alder, men har stått opp uten at vi trenger å vekke, så da har de selv fått bestemme leggetid innen rimelighetens grenser.

Vekker henne 06.30 så hun rekker skolebussen som går 07.30. Ikke store problemer med å stå opp. Men hun sovner sjelden før 22, blir ikke trøtt av å lese på senga, sniker seg opp for å hente tlf sin og spille på den når hun hører jeg legger meg. Har tatt henne inn sitte og spille klokken 23 uten at hun er det minste trøtt. Så nå må tlf sove på mitt rom i låst skuff. Data har hun ikke på rommet sitt.

 

Anonymous poster hash: f3210...fdf

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å være i seng mellom 22:00-23:00 da jeg var 13-14 år.

Var våken en del lengre enn dette, da jeg elsket å lese bøker og glemte av tiden. Men jeg hadde ikke så fryktelig stort søvnbehov. Fikk jeg 6 timer på øynene, var neste dag en god dag :-)

 

Anonymous poster hash: ce91b...6d4

Skrevet

 

Når står hun opp og står hun opp uten problem?

Mine har lagt seg senere enn dette på samme alder, men har stått opp uten at vi trenger å vekke, så da har de selv fått bestemme leggetid innen rimelighetens grenser.

Vekker henne 06.30 så hun rekker skolebussen som går 07.30. Ikke store problemer med å stå opp. Men hun sovner sjelden før 22, blir ikke trøtt av å lese på senga, sniker seg opp for å hente tlf sin og spille på den når hun hører jeg legger meg. Har tatt henne inn sitte og spille klokken 23 uten at hun er det minste trøtt. Så nå må tlf sove på mitt rom i låst skuff. Data har hun ikke på rommet sitt.

 

Anonymous poster hash: f3210...fdf

 

Når hun står opp uten problem såpass tidlig, ville jeg latt henne få være oppe til 2200. Ser ikke hensikten i at hun skal legge seg kl 2100 når hun allikevel ikke er trøtt.

Skrevet

 

 

 

Når står hun opp og står hun opp uten problem?

Mine har lagt seg senere enn dette på samme alder, men har stått opp uten at vi trenger å vekke, så da har de selv fått bestemme leggetid innen rimelighetens grenser.

Vekker henne 06.30 så hun rekker skolebussen som går 07.30. Ikke store problemer med å stå opp. Men hun sovner sjelden før 22, blir ikke trøtt av å lese på senga, sniker seg opp for å hente tlf sin og spille på den når hun hører jeg legger meg. Har tatt henne inn sitte og spille klokken 23 uten at hun er det minste trøtt. Så nå må tlf sove på mitt rom i låst skuff. Data har hun ikke på rommet sitt.

 

Anonymous poster hash: f3210...fdf

Når hun står opp uten problem såpass tidlig, ville jeg latt henne få være oppe til 2200. Ser ikke hensikten i at hun skal legge seg kl 2100 når hun allikevel ikke er trøtt.

En del av problemet er at jeg er dødsstøtet klokken 22-22.30 og da må jeg legge meg. Liker å vite at hun sover når jeg tar kvelden..

 

Anonymous poster hash: f3210...fdf

Skrevet

 

 

 

 

Når står hun opp og står hun opp uten problem?

Mine har lagt seg senere enn dette på samme alder, men har stått opp uten at vi trenger å vekke, så da har de selv fått bestemme leggetid innen rimelighetens grenser.

Vekker henne 06.30 så hun rekker skolebussen som går 07.30. Ikke store problemer med å stå opp. Men hun sovner sjelden før 22, blir ikke trøtt av å lese på senga, sniker seg opp for å hente tlf sin og spille på den når hun hører jeg legger meg. Har tatt henne inn sitte og spille klokken 23 uten at hun er det minste trøtt. Så nå må tlf sove på mitt rom i låst skuff. Data har hun ikke på rommet sitt.

 

Anonymous poster hash: f3210...fdf

Når hun står opp uten problem såpass tidlig, ville jeg latt henne få være oppe til 2200. Ser ikke hensikten i at hun skal legge seg kl 2100 når hun allikevel ikke er trøtt.
En del av problemet er at jeg er dødsstøtet klokken 22-22.30 og da må jeg legge meg. Liker å vite at hun sover når jeg tar kvelden..

 

Anonymous poster hash: f3210...fdf

Sjekker du henne helt til hun har sovnet.....?

 

Anonymous poster hash: ce91b...6d4

Skrevet

 

 

 

Når står hun opp og står hun opp uten problem?

Mine har lagt seg senere enn dette på samme alder, men har stått opp uten at vi trenger å vekke, så da har de selv fått bestemme leggetid innen rimelighetens grenser.

Vekker henne 06.30 så hun rekker skolebussen som går 07.30. Ikke store problemer med å stå opp. Men hun sovner sjelden før 22, blir ikke trøtt av å lese på senga, sniker seg opp for å hente tlf sin og spille på den når hun hører jeg legger meg. Har tatt henne inn sitte og spille klokken 23 uten at hun er det minste trøtt. Så nå må tlf sove på mitt rom i låst skuff. Data har hun ikke på rommet sitt.

 

Anonymous poster hash: f3210...fdf

Når hun står opp uten problem såpass tidlig, ville jeg latt henne få være oppe til 2200. Ser ikke hensikten i at hun skal legge seg kl 2100 når hun allikevel ikke er trøtt.

En del av problemet er at jeg er dødsstøtet klokken 22-22.30 og da må jeg legge meg. Liker å vite at hun sover når jeg tar kvelden..

 

Anonymous poster hash: f3210...fdf

 

Jeg tror du må gi henne litt slækk. Det er helt vanlig at ungdommene på et tidspunkt er oppe lengre enn oss voksne. Her i huset sitter 18 åringen oppe lenge enn oss, og det er helt uproblematisk.

Ungdommen din har ikke mobil eller nett på rommet og da ser jeg ikke at hun kan gjøre de helt store sprellene etter at du har lagt deg.

Skrevet

 

 

 

 

 

Når står hun opp og står hun opp uten problem?

Mine har lagt seg senere enn dette på samme alder, men har stått opp uten at vi trenger å vekke, så da har de selv fått bestemme leggetid innen rimelighetens grenser.

Vekker henne 06.30 så hun rekker skolebussen som går 07.30. Ikke store problemer med å stå opp. Men hun sovner sjelden før 22, blir ikke trøtt av å lese på senga, sniker seg opp for å hente tlf sin og spille på den når hun hører jeg legger meg. Har tatt henne inn sitte og spille klokken 23 uten at hun er det minste trøtt. Så nå må tlf sove på mitt rom i låst skuff. Data har hun ikke på rommet sitt.

 

Anonymous poster hash: f3210...fdf

Når hun står opp uten problem såpass tidlig, ville jeg latt henne få være oppe til 2200. Ser ikke hensikten i at hun skal legge seg kl 2100 når hun allikevel ikke er trøtt.
En del av problemet er at jeg er dødsstøtet klokken 22-22.30 og da må jeg legge meg. Liker å vite at hun sover når jeg tar kvelden..

 

Anonymous poster hash: f3210...fdf

Sjekker du henne helt til hun har sovnet.....?

 

Anonymous poster hash: ce91b...6d4

Ja. Er redd hun skal stå opp og se tv e.l

 

Anonymous poster hash: f3210...fdf

Skrevet

Seriøst, har dere "leggetid" på så store barn? Da jeg begynte på ungdomsskolen bestemte jeg selv når jeg ville legge meg. Jeg la meg som regel frivillig rundt 22.00. Kanskje grunnen til de vil være oppe så lenge er for at dere ikke gir de noe rom? At de vil trasse.

En annen ting er at dere går inn til de etter de har lagt seg, er ikke det i denne alderen de begynner å utforske litt seksualitet o.l ....gi ungdommene deres rom sier nå jeg!

 

Anonymous poster hash: bbb38...1e3

Skrevet

Seriøst, har dere "leggetid" på så store barn? Da jeg begynte på ungdomsskolen bestemte jeg selv når jeg ville legge meg. Jeg la meg som regel frivillig rundt 22.00. Kanskje grunnen til de vil være oppe så lenge er for at dere ikke gir de noe rom? At de vil trasse.

En annen ting er at dere går inn til de etter de har lagt seg, er ikke det i denne alderen de begynner å utforske litt seksualitet o.l ....gi ungdommene deres rom sier nå jeg!

 

Anonymous poster hash: bbb38...1e3

Jeg bestemte ikke når jeg skulle legge meg før jeg var 16. Og jeg ble sjekket innimellom.

 

Anonymous poster hash: f3210...fdf

Skrevet

Hehe helt enig! Leggetider på en tenåring?

 

Anonymous poster hash: 86983...fe6

Skrevet

Hehe helt enig! Leggetider på en tenåring?

 

Anonymous poster hash: 86983...fe6

Ja, leggetid for tenåring. Hvis hun skulle lagt seg når hun ville, hadde det ikke blitt før klokken 24-01. Hun blir sjelden trøtt. Merker det godt i helgene. Så da må jeg ta ansvar.

 

Anonymous poster hash: f3210...fdf

Skrevet

 

"Leggetid" på en 14 åring?????  :fnise:  :fnise:  :fnise:Anonymous poster hash: 8f8fa...a41

Du vil måtte svelge den latteren når du selv kommer ut av tenårene og selv har en 14 åring.

 

 

 

Her følger vi denne game, gode regelen:

 

8år kl 20:00

9år kl 20:15

10år kl 20:30

11år kl 20:45

12år kl 21:00

13år kl 21:15

14år kl 21:30

15år kl 21:45

16år kl 22:00

 

 

 

Anonymous poster hash: ca03f...ba4

 

Forstår denne regelen til 12-13 års alderen, etter det er man vel litt lenger ute, på besøk hos venninner, på trening o.l.? Jeg husker at når vi var 13 år måtte vi komme inn til kl ca 21.30 på hverdager (var ikke så strengt) og så spiste vi kveldsmat så friends, Ally Mcbeal o.l. å så la vi oss.

 

Grunnen til at jeg skriver oss, var at "alle" i vennegjengen/klassen hadde ca samme regler. jeg kommer fra en liten plass, der alle var med alle.

 

Når jeg ar 16 kunne noen bare prøvd å legge meg kl 22... smiler av tanken, da går man jo på videregående skole og må kunne forvente at man da kan klare å styre legging selv : )

Skrevet

Leggetid for en 13 åring er helt ok, men at hun må sove før du legger deg tror jeg du snart må slakke litt på ;)

 

Syns kl 22 høres ok ut så lenge hun står greit opp og tilbakemeldingene fra skolen er bra på at hun er opplagt i timene.

Skrevet

Jar jente på 13 snart 14. Hun må legge seg mellom 21 og 21.30. Standard argument: de andre får være oppe til 22.

Så... Er jeg streng på leggetid?Anonymous poster hash: f3210...fdf

Kommer helt ann på hvor mye søvn din jente trenger.

22 er ikke uvanlig og flere 23 faktisk.

En kropp som trenger mye søvn, bør være i seng tidliggere!

Skrevet

Hvis flere foreldre hadde leggetid på sine fjortiser slapp jeg elever som sover på pultene sine:-P

De aller fleste åttendeklassinger legger seg før 21.30, niendeklassinger mellom 21.30 og 22.00.

Faktum er at selv om de er våkne når de vekkes blir de fryktelig trøtte når de kommer på skolen.

De færreste fjortiser går vel til senga frivillig, da er det bare fint med leggetid;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...