Gå til innhold

Ser aldri tepper som dekker vognåpninger lenger!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde virkelig du trolla med at du ikke forstår problematikken rundt teppe over vogna, og svarte derfor i samme "gate". Men der dreit jeg meg visst ut.

Helseteppe med hull gir INGEN luft nei. De er sydd slik for å gi brukeren temperert og isolerende luft under pleddet. Et raskt googlesøk bekrefter dette. Barn tåler både luft, lys og vær. Vogner har som regel insektsnett, stormtrekk og solseil, eller man kan kjøpe til dette. Man kan snu vogna opp mot vind og vær og sol. Skjønner ikke hvorfor de små skal måtte sove i ei lita lufttett hule, ingen voksne hadde godtatt det. Synes det er umenneskelig rett og slett. Er det dårlig vær kan barna for guds skyld sove inne!

Anonymous poster hash: 83859...97f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så det forrige uke på babyshop. En utenlandsk familie. Et TYKT teppe som dekket hele vogna..

Folk hvisket og tisket og til slutt gikk hun ene ansatte bort til de og sa at her i Norge gjør vi ikke sånn, at det kan være farlig for babyen.

De mumlet på sitt språk og forsvant ut av butikken. Det var virkelig en tildekt vogn :(

Skrevet

Har sett det i en familiebhg...

Anonymous poster hash: c1159...5fe

Hvor ligger denne familiebarnehagen?

Vet også om en fam.bhg som gjør det :(

Anonymous poster hash: 80022...fa7

Trondheim

Anonymous poster hash: c1159...5fe

Skrevet

ang. barnehager: der jeg jobbet tok vi også tepper foran vognene til barna hadde sovnet, men dA gikk vi rundt og tok dem av.  Var lettere å få barna til å sovne når de ikke kunne se på hverandre og hva som skjedde rundt. Men med én gang et barn sov, tok vi av teppet

Anonymous poster hash: 0ec29...10d
Skrevet

Husker jeg satt på bussen og så en utenlandsk dame med et tykt pledd over åpningen på vogna. Varmt og vindstille ute. Hadde jeg gått ute hadde jeg sagt noe og håper noen gjorde det!

Anonymous poster hash: 17857...d33

Skrevet

Ser det stadig vekk desverre. Jeg jobber i en barnehage og der er det noen ansatte som legger teppe forran åpningen på vognene. Prøver stadig vekk å ta det opp med dem, men dem gir seg ikke. Så hver eneste dag går jeg på runde og fjerner pledd!

Anonymous poster hash: 80022...fa7

Skriv ut en artikkel om tema og legg i postkassa?

Skrevet

Og hvilke skader kan det liksom gi? Noen eksempler på faktiske skadevirkninger av dette?

Anonymous poster hash: d2e1c...952

Gjest Julia1984
Skrevet

Er det NOEN her inne som NOENSINNE har erfart eller hørt om at dette har skadet en baby? Jeg har lest og hørt om hvor farlig dette er i årevis, men har aldri hørt om konkrete saker? Et helseteppe... Hallo, hvor tett blir nå egentlig det? Syns det er så rart at så mange er så opptatt av dette! Jeg fikk kommentarer fra helsesøster fordi jeg brukte myggnetting. HALLO!!!

Anonymous poster hash: e66fa...95e

Aldri hørt om dødsfall, men man trenger vel ikke være rakettforsker for å skjønne at det blir DÅRLIG luft når man stenger all frisk luft ute????

Skrevet

Men dere teppefanatikere...Hvorfor er det ingen som svarer på sammenligninigen mellom teppe og regntrekk? Forstår dere virkelig ikke hvor på jordet dere er når dere kan sitte og skrive at teppe er livsfarlig...det kan man tydeligvis dø av, men regntrekk, nei det trenger man jo!

Anonymous poster hash: 912cf...a7d
Skrevet

Jeg så det i fjor sommer, i en fornøyelsespark. Ungen satt i bilstolen, på sånn understell, så det ble en vogn. Et teppe var dekket rundt hele åpningen, og til og med "stappet" ned i sidene, for å ikke slippe inn luft. Grusomt!

Anonymous poster hash: 93646...22d
Skrevet

Jeg tok det opp da mitt barn gikk der, det resulterte bare i at de nok syntes jeg var vanskelig og at de satte opp lapp i gangen om at mitt barn ikke skulle ha teppe over vogna. Men de andre hadde det likevel og det ser jeg at de har fremdeles de gangene jeg går forbi. Nå går ikke barnet mitt der lenger, så nå får noen andre overta jobben med å si i fra om at dette ikke er bra. De gjorde det til og med om sommeren da det var så varmt at ungene var gjennomsvette etter soving. Synes det er dumt, de bør heller finne en plass i skyggene eller sette de under en parasoll.

Skrevet

Veldig bra det

Anonymous poster hash: d6c77...af2
Skrevet

Men dere teppefanatikere...Hvorfor er det ingen som svarer på sammenligninigen mellom teppe og regntrekk? Forstår dere virkelig ikke hvor på jordet dere er når dere kan sitte og skrive at teppe er livsfarlig...det kan man tydeligvis dø av, men regntrekk, nei det trenger man jo!

Anonymous poster hash: 912cf...a7d

Jeg brukte ikke teppe over vogna. Og jeg er også motstander av regntrekkene som er helt tette, med noen små hull. Jeg skjønner veldig godt at de er praktiske! Men da tar jeg heller på barnet ei regnjakke (sportsvogn) + vindtrekk.

Når jeg brukte citybag til citycross, var det aldri noe problem å bruke regntrekket som fulgte med. Babyen lå godt nede i vogna. Og jeg hadde på vindtrekket som fulgte med.

Anonymous poster hash: 137b6...302

Skrevet

Ser det stadig vekk i Oslo. Og nå alltid av utenlandsk opprinnelse. Tror ikke helsestasjonene er så flinke til å formidle informasjonen om dette, akkurat.

Anonymous poster hash: 89f83...d9d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...