Gå til innhold

"Er jeg urimelig" - innlegg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jammen hvorfor kjører dere ikke alle sammen? Hvorfor lar du noen dagers ferie sammen bli uaktuelt pga ett par dager han skal noe alene? Ville mye heller vært sammen hele fam nesten en uke enn alene en hel uke. Dere får jo da en ferie alle sammen med mye kos innimellom .

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var dyre flybilletter ja, men det er altså ikke gratis å kjøre 150 mil heller. Er det en vei eller blir det 150 mil til sammen? Du kan jo sette opp et lite regnestykke for ham. Statens satser for kjøregodtgjørelse er i følge Google kr 4,05 pr kilometer. Ganget med 3000 km blir det kr 12150. Er det 150 mil til sammen, ender vi på kr 6075. Pluss at du da er henvist til å ta drosje dersom du skal noe.

En uke alene med barna uten bil hadde ikke jeg gått med på altså.

Det er 150 km en vei ja, så 3000 km tilsammen . 

Han har gitt etter på det med bilen, men er fremdeles sur og synes jeg er kjipern ...

HI

Anonymous poster hash: 5f2e2...38d

Skrevet

Jammen hvorfor kjører dere ikke alle sammen? Hvorfor lar du noen dagers ferie sammen bli uaktuelt pga ett par dager han skal noe alene? Ville mye heller vært sammen hele fam nesten en uke enn alene en hel uke. Dere får jo da en ferie alle sammen med mye kos innimellom .

Vet ikke, men føler vell at vi andre ikke har der noe å gjøre. og det blir jo da slik at han vil være med kompisene sine mens han er der. jeg skjønner faktisk det. han ser de veldig sjeldent pga avstand.

HI

Skrevet

Er jeg urimelig som er litt lei meg og oppgitt pga at mannen min og jeg er invitrert i ett bryllupi utlandet. Hvor han skal være forlover. 

Vi hadde planlagt å gjøre dette til en ferietur, da bryllupet er lagt til siste uken i ferien vår i sommer. (vi har 3 uker ferie( Vi tenkte kjøre ned og ta oss god tid ++

Så kom invitasjonen hvor det står det er barnefritt.

Jeg tenker da at mannen er opptatt hele bryllupsdagen + dagen derpå.

Så nå vil mannen min reise alene.

Han ønsker å kjøre, men istedenfor å ta med meg og ungene - reiser han med en annen kompis som også er inv i bryllupet. kjøreturen er ca 150 mil en vei.

Også ble jeg sur på han for at han vil ta bilen, jeg blir da alene hjemme med barna våre (stk på 3,3 og 6 år)

Han vet heller ikke hvor lenge han blir borte.

Jeg kjenner ingen i den byen bryllupet skal være.

himmel og hav - hva skal jeg gjøre???

(prøvde å få han til å ta fly, men han vil kjøre)

Anonymous poster hash: 87777...2d5

Illojalt;  og fra mitt ståsted: UTELUKKET. Alle skal vel få dra på ferie? Og den der "vet ikke helt når vi kommer tilbake" - hadde han akseptert å sitte hjemme, uten bil, med unger, på ubestemt tid mens DU kjørte rundt og festa sammen med Thelma&Louise???

Mannfolk, altså... dette er en litt forvokst russetur, høres det ut som, og jeg hadde blitt forbanna.

Takk, jeg sa hva jeg mente, og nå snakker han ikke med meg....

HI

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor dere begge to skal være så vanskelige? Som sagt, helt klart urimelig om han stikker av gårde i nesten en uke alene, men at ikke du viser litt velvilje til å ta med barn og bli med, skjønner jeg ikke. Dere kan jo få en super ferie selv om han bruker en dag eller to til bryllup!

Skrevet

Hadde jeg vært i din situasjon, ville jeg leid et feriehus el.der bryllupet skal være, sammen med venner eller familie som ikke skal i bryllupet. På den måten får dere vært sammen i ferien, og dere har barnevakt slik at dere kan dra i bryllupet og kose dere sammen.

Anonymous poster hash: c2bc1...10c
Skrevet

Hva med å allikevel ta ferien deres da og ha med barnevakt, eller noen som kommer med fly, så dere får reist i bryllupet sammen?

Skrevet

Vi har ingen som kan passe barna der nede og ingen vi kan fly inn som barnevakt heller. Hadde dessuten kostet for mye også :)

Ikke har jeg lyst til å dra fra barna heller. 

Nei ser svart på hele ferien nå + gubben som sitter med headset og overser meg.

HI

Skrevet

Her syns jeg dere begge er litt vanskelige. Hadde jeg vært deg ville jeg tatt med barna og blitt med, gjøre en deling ferie ut av det og så kan mannen være i bryllupet alene. At det vil føles rart hvis du skulle "dumpe inn i " de andre høres veldig spesielt ut, og burde ikke være et tema for voksne folk. Er jo ingenting som er pinlig eller rart med at dere velger å gjøre det på den måten.

Ellers så syns jeg mannen kan dra alene. Min mann ville absolutt fått min velsignelse til å dra, gode venner er for oss viktige å prioritere. Et bryllup er tross alt en once in a lifetime opplevelse (for de fleste av oss ;) ). Men at han skulle tatt bilen ville vært så helt uaktuelt at jeg tror jeg ville bare ledd hvis han kom med det forslaget. Han får rett og slett ta seg råd til en flybillett. Er tross alt ikke særlig mye billigere å kjøre så langt. Å bli sur for det syns jeg vitner om en lite reflektert og ganske så egoistisk mann.

Anonymous poster hash: d30a5...86d

Skrevet

Jeg foreslo for han å dra alene for jeg ville han skulle kunne ta seg av brudgommen, og vennene sine. Uten å tenke at jeg "satt i ei hytte" i nærhetene alene. Det er ikke bare bare å ta seg av tvillinger på 3alene + en 6-åring heller altså.

Så jeg tenkte det beste var at jeg og ungene dro på vår hytte i mens. Kunne fiske, bade, kose oss.

Foreldrene mine er antagelig i nærheten også da.

Men jeg kommer meg ikke på hytta uten bil.

Ja det med å dumpe inni dem er vell kanskje ikke det verste.

Men jeg følte meg litt utenfor på en måte. Ikke så inkluderende egenetlig ...

Og festing på han hver dag kommer det nok til å bli :) 

Han har gått med på å ta fly nå da. men men Livet blir ikke alltid slik man har tenkt seg.

HI

Gjest Frisk bris
Skrevet

Hvorfor kan dere ikke skaffe barnepass, så drar dere begge i bryllupet?

Skrevet

Vi har ingen som kan passe barna der nede og ingen vi kan fly inn som barnevakt heller. Hadde dessuten kostet for mye også :) Ikke har jeg lyst til å dra fra barna heller.  Nei ser svart på hele ferien nå + gubben som sitter med headset og overser meg. HI Anonymous poster hash: 5f2e2...38d

Han blir vel blid til sommeren igjen ;)

Hva med barnepass og så tar dere en tredagers tur og pleier kjerligheten i samme slengen. :):)

Det kan gjøre underverker for et forhold det!

Anonymous poster hash: a52c1...873

Skrevet

Hvor er det bryllupet skal være? Lettere å komme med tips osv dersom vi vet hvilket land osv! :-)

Anonymous poster hash: da54f...00d

Gjest Frisk bris
Skrevet

Han er forlovet og bryllup er viktig.

Hvorfor kan ikke dine foreldre passe tvillingene, svigermor 6 åringen mens du og mannen koser dere i brylllup i ett par dager?

Skrevet

Takk for alle fine svar her.

Har snakket sammen, og han sier han ikke følte det var nødvendig å si til meg at han syntes det var vanskelig gå dra fra oss alene i ferien, og at han syntes det var dumt at det kræsjet. Samtidig føler han at det er en "once in a time" - opplevelse og har veldig lyst til å støtte kompisen sin denne dagen. 

Så vi har falt på to alternativer her nå:

1 jeg og barna blir med.

Vi har fått forklart (idag) at det med at barn ikke er invitert er kun pga plassmangel i lokalet de har leid, og avh av hvor mange som kommer kan våre barn være med på middagen/festen.

Jeg og barna er velkommen under selve vielsen. (jeg trodde de ikke vil ha barn der heller)

2  jeg og mannen drar alene uten barna.

Tenker da at tvillingene kan være med mormor og morfar, og 6-åringen hos farmor.

3. mannen og kompisen kjører alene nedover til utdrikningslaget, og jeg flyr ned (uten barna ) til vielsen. Etterpå kjører vi sammen hjem...

Så takk for gode råd 

HI

Skrevet

Takk for svar, vi revurderer denne løsningen sterkt nå idag :)

HI

Skrevet

Hvorfor kan dere ikke skaffe barnepass, så drar dere begge i bryllupet?

Vi har ikke så mange som kan passe barna, men vurderer å dele opp nå. At tvillingene er hos mormor og morfar. Og 6-åringen hos Farmor. 

HI

Skrevet

Hvor er det bryllupet skal være? Lettere å komme med tips osv dersom vi vet hvilket land osv! :-)

Anonymous poster hash: da54f...00d

I fare for å bli gjenkjent sier jeg det som det er, ved Øland i Sverige. 

Farmor bor i Sverige. 

HI

Skrevet

Øland er jo kjempefint! Leie en hytte med ungene der høres fantastisk ut. Jeg hadde reist hele familien og så undersøkt om det er noen dere kan betale for barnevakt akkurat de timene bryllupet og/eller utdrikningslag. Da får dere i pose og sekk; Flott familieferie og deltakelse i bryllup uten de små.

Det blir helt sikkert en flott tur til slutt :-)

Anonymous poster hash: 475ad...eaf
Skrevet

Øland er jo kjempefint! Leie en hytte med ungene der høres fantastisk ut. Jeg hadde reist hele familien og så undersøkt om det er noen dere kan betale for barnevakt akkurat de timene bryllupet og/eller utdrikningslag. Da får dere i pose og sekk; Flott familieferie og deltakelse i bryllup uten de små.

Det blir helt sikkert en flott tur til slutt :-)

Anonymous poster hash: 475ad...eaf

Hvem tenker du vi kan betale for å passe barna?

Det er mest sannsynlig vi tar med barna nå :) <3

HI

Skrevet

Jeg syntes du i de første innleggene var ufattelig sær, selvom de fleste andre mente stikk motsatt. Selvfølgelig vil mannen dra i bryllup til en så god venn! Jeg hadde bitt rimelig irritert på mannen om jeg skulle få sure miner og skikkelig dårlig samvittighet for å prioritere min beste venns bryllup! Noe så egoistisk. Spesielt om grunnen er at han ikke ville dratt fra barna. Da hadde jeg syntes at det var bare tull. Jeg hadde nok til og med blitt skuffet om han valgte å ikke bli med i bryllupet, fordi han ikke ville være borte fra barna. Så i mine øyne hadde det bare vært en naturlig løsning - begge dro og tok det som en liten ferie uten barn. 

Skrevet

Jeg syntes du i de første innleggene var ufattelig sær, selvom de fleste andre mente stikk motsatt. Selvfølgelig vil mannen dra i bryllup til en så god venn! Jeg hadde bitt rimelig irritert på mannen om jeg skulle få sure miner og skikkelig dårlig samvittighet for å prioritere min beste venns bryllup! Noe så egoistisk. Spesielt om grunnen er at han ikke ville dratt fra barna. Da hadde jeg syntes at det var bare tull. Jeg hadde nok til og med blitt skuffet om han valgte å ikke bli med i bryllupet, fordi han ikke ville være borte fra barna. Så i mine øyne hadde det bare vært en naturlig løsning - begge dro og tok det som en liten ferie uten barn. 

Jo - men det er ikke alle som har mulighet / lyst til å reise fra barna sine.

Vi f.eks har problemer med å få barnevakt og har opplevd (for mange) ganger at vi er lovt barnevakt også trekker de seg i siste liten. Dette er både vondt og sårt for meg/oss.

Jeg har aldri sagt at han ikke får dra, men reagerte på at han ville kjøre 300 mil. Noe som ville gjort at han 1 måtte være lengre borte enn om han tok fly 2 jeg og barna hadde ikke kommet oss på hytta

Dette er da som sagt i vår 3 ukers sommerferie. Og jeg synes ærlig talt at vi er nok borte fra barna i hverdagen som det er, om ikke vi skal ha ferie i 1 uke vekk fra dem.

Men du har rett i at jeg er sær på dette punktet. Og mannen er ikke enig, så det skaper krangling mellom oss. han kunne sikkert vært uten barn hele ferien uten problem...neida det var å ta i litt :) :) : O 

HI

Skrevet

Så bra at det ser ut som det løser seg :)

Ja - er letta og glad nå

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...