Gå til innhold

"Er jeg urimelig" - innlegg


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er jeg urimelig som er litt lei meg og oppgitt pga at mannen min og jeg er invitrert i ett bryllupi utlandet. Hvor han skal være forlover. 

 

Vi hadde planlagt å gjøre dette til en ferietur, da bryllupet er lagt til siste uken i ferien vår i sommer. (vi har 3 uker ferie( Vi tenkte kjøre ned og ta oss god tid ++

 

Så kom invitasjonen hvor det står det er barnefritt.

Jeg tenker da at mannen er opptatt hele bryllupsdagen + dagen derpå.

Så nå vil mannen min reise alene.

Han ønsker å kjøre, men istedenfor å ta med meg og ungene - reiser han med en annen kompis som også er inv i bryllupet. kjøreturen er ca 150 mil en vei.

 

Også ble jeg sur på han for at han vil ta bilen, jeg blir da alene hjemme med barna våre (stk på 3,3 og 6 år)

 

Han vet heller ikke hvor lenge han blir borte.

 

Jeg kjenner ingen i den byen bryllupet skal være.

 

himmel og hav - hva skal jeg gjøre???

(prøvde å få han til å ta fly, men han vil kjøre)



Anonymous poster hash: 87777...2d5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dere kun har en bil og han vil ta den så er han urimelig.

 

Anonymous poster hash: 18b7c...2f0

Skrevet

Så du å barna skal ta fly nedover, eller "får" ikke du lov til å bli med lengre ? 

 

Mulig jeg er treg nå, men skjønte det ikke helt :P 

Skrevet

Vi ble vell mer eller mindre droppet ja, da barna ikke er invitert i bryllupet. 

 

Vi har kun 1 bil, og jeg hadde da planlagt å ta med ungene på hytta vår mens han er der. (noe han vet) Vi er avh av bil for å komme dit. 

 

Om vi blir med blir jeg alene i 2 dager, en plass jeg ikke kjenner noen ++ Ikke så koselig å dra når ungene ikke er inv synes jeg....



Anonymous poster hash: 5f2e2...38d
Skrevet

Her i huset hadde det vært helt uaktuelt at far hadde tatt med den eneste bilen i heimen, når det finnes andre transportmidler han kan bruke.

Skrevet

Han er urimelig ja. Hvorfor kan ikke de bruke kompisens bil? 

Jeg hadde uansett blitt snurt. Dere hadde fått en ferie sammen, men så kunne han gått i bryllupet alene. Slik ville jeg iallefall løst det.

Skrevet

Jah! om han har tenkt å dra uten dere, så får han la bilen bli igjen altså!! 

 

Du er IKKE urimelig, og jeg synes det er egoistisk av han og i det hele tatt tenke tanken. 

 

Da kan mannen din og han andre leie seg bil om de MÅ kjøre.. 

Skrevet

Jeg ville løst det på samme måte som BikkjeBisk. Familieferien kan jo gjennomføres uansett, du klarer deg vel alene med barna i et par dager? Hvis det er du som ikke gidder å dra når ikke barna er inviterte, må han allikevel sette igjen bilen. Han kan ikke både bruke opp store deler av ferien sin (det må han jo når det er 150 mil å kjøre) og etterlate deg hjemme uten særlig mulighet for å ha ferie med ungene. 

Skrevet

Kan dere ikke fortsatt reise på ferie sammen da, hele familien? Så klarer du deg jo fint alene med barna en dag eller to, når han er i bryllupet! Det er hvertfall helt urimelig av han å ta bilen om du må sitte hjemme med ungene. Da får han ordne annen transport, synes jeg!

Skrevet

Takk for støtten, vi er vel egentlig enige i at jeg og barna ikke blir da de ikke ble invitert.

Det føles så feil for meg å være på den plassen de er uten å være sammen med de. Både trist og flaut. 
hva om vi plutselig "dumper opp i de ved uhell??"

 

Kompisen til mannen bor ca 30 mil fra oss, på vei til dit bryllupet skal være.

 

Mannnen snakker om å spørre moren om å låne hennes bil, men da må han ta tog 2,5 time til henne, for å kjøre videre...

 

Ser for meg han blir borte hele uken ...

 

HI



Anonymous poster hash: 5f2e2...38d
Skrevet

Han kan jo leie en bil da... På avis, butget, rentawreck etc...

Skrevet

Slik jeg ser det har han 3.valg

 

1. Dere drar alle sammen og du klarer deg helt fint en eller to dager alene der nede.

2. Alle dropper bryllupet og drar på annen ferie.

3. Han tar fly og kommer hjem så fort som mulig og tilbringer ferien med familien sin

 

Jeg ville gått for en eller to



Anonymous poster hash: 4b8cf...7b6
Skrevet

Bare topper seg her, nå kom mannen hjem og sa at bruden har invitet til utdrikningslag , 3 dager før bryllupet..... han vil enda kjøre. Men har gått med på å ta fly nå.

 

Regner da med at han blir borte 1 uke i ferien. Sånn ca fra torsdag - onsdag. (Bryllupet er mandag) 

 

HI



Anonymous poster hash: 5f2e2...38d
Skrevet

 

Bare topper seg her, nå kom mannen hjem og sa at bruden har invitet til utdrikningslag , 3 dager før bryllupet..... han vil enda kjøre. Men har gått med på å ta fly nå.

 

Regner da med at han blir borte 1 uke i ferien. Sånn ca fra torsdag - onsdag. (Bryllupet er mandag) 

 

HI

 

Anonymous poster hash: 5f2e2...38d

 

Han skal vel ikke i Brudens utdrikningslag  :huh:

 

Hvem er det dere egentlig er invitert til?

 

En familiefar bruker ikke 1 uke av ferien uten familien.

 

Anonymous poster hash: 4b8cf...7b6

Skrevet

At mannen drar på guttetur en liten uke for å feire en kompis sitt bryllup hadde jeg ikke sagt noe på, det hadde jeg med glede unnet han. Men jeg hadde ikke funnet meg i å bli sittende uten bil, så han fikk sørge for annen transport.

 

Mannen min er veldig sjelden vekk, nå er det vel et par år siden sist han var på noe med kompisene sine, så det hadde vært uproblematisk at han koste seg en langhelg eller kort uke sammen med kompiser. Men mannen din er kanskje en som farter veldig mye så du ofte blir "dumpet" alene hjemme, da skjønner jeg at du reagerer negativt på å igjen bli alene med ungene...



Anonymous poster hash: 867d1...2ed
Skrevet

Er han brudens forlover? Ellers skal han neppe i hennes utdrikkningslag? Jeg synes du og barna skal være med. Dere må klare dere uten ham bittelitt, men ikke så mye som om dere blir hjemme.

Skrevet

 

 

Bare topper seg her, nå kom mannen hjem og sa at bruden har invitet til utdrikningslag , 3 dager før bryllupet..... han vil enda kjøre. Men har gått med på å ta fly nå.

 

Regner da med at han blir borte 1 uke i ferien. Sånn ca fra torsdag - onsdag. (Bryllupet er mandag) 

 

HI

 

Anonymous poster hash: 5f2e2...38d

 

Han skal vel ikke i Brudens utdrikningslag  :huh:

 

Hvem er det dere egentlig er invitert til?

 

En familiefar bruker ikke 1 uke av ferien uten familien.

 

Anonymous poster hash: 4b8cf...7b6

 

 

De skal tydeligvis ha utdrikningslagene samme dagen, altså bruden og brudgommen. Mannen min skal være forlover til brudgommen. Beklager at jeg var utydlig. 

Føler jo at det "ødelegger" litt av 2 uker i ferien da. dersom vi evt skal noe annet......så blir jo det også litt dumt...

 

HI

 

Anonymous poster hash: 5f2e2...38d

Skrevet

Er han brudens forlover? Ellers skal han neppe i hennes utdrikkningslag? Jeg synes du og barna skal være med. Dere må klare dere uten ham bittelitt, men ikke så mye som om dere blir hjemme.

 

Nei, beklager han er brudgommens forlover, men de skal vist ha utdrikningslaget samme dag. 

Hun som arrangerer det virket det som.

Hun hadde iallefall sagt at de planlegger det slik til mannen min i dag. 

 

HI

 

Anonymous poster hash: 5f2e2...38d

Skrevet

 

At mannen drar på guttetur en liten uke for å feire en kompis sitt bryllup hadde jeg ikke sagt noe på, det hadde jeg med glede unnet han. Men jeg hadde ikke funnet meg i å bli sittende uten bil, så han fikk sørge for annen transport.

 

Mannen min er veldig sjelden vekk, nå er det vel et par år siden sist han var på noe med kompisene sine, så det hadde vært uproblematisk at han koste seg en langhelg eller kort uke sammen med kompiser. Men mannen din er kanskje en som farter veldig mye så du ofte blir "dumpet" alene hjemme, da skjønner jeg at du reagerer negativt på å igjen bli alene med ungene...

 

Anonymous poster hash: 867d1...2ed

 

 

Problemet mitt er at det er midt i ferien min/vår. Og jeg føler ikke vi har så mye tid sammen fra før akkurat. Og ja han er en del borte. men ikke unormalt mye nei. men er både jobbturer og kompisturer. 

 

HI

 

Anonymous poster hash: 5f2e2...38d

Skrevet

Takk for støtten, vi er vel egentlig enige i at jeg og barna ikke blir da de ikke ble invitert.Det føles så feil for meg å være på den plassen de er uten å være sammen med de. Både trist og flaut. hva om vi plutselig "dumper opp i de ved uhell??" Kompisen til mannen bor ca 30 mil fra oss, på vei til dit bryllupet skal være. Mannnen snakker om å spørre moren om å låne hennes bil, men da må han ta tog 2,5 time til henne, for å kjøre videre... Ser for meg han blir borte hele uken ... HI Anonymous poster hash: 5f2e2...38d

Jeg var i bryllup i utlandet. Det var flere som hadde med seg barn, som ikke skulle i bryllupet, og tok det som en familieferie. Ikke noe rart i det. De var der alle dagene, men deltok ikke i seremonien og bryllupsfesten.

Resten av tiden blir vel familietid...

 

Skjønner ikke hvorfor du syns det blir så vanskelig. Les deg opp på plassen og planlegg barnevennlige aktiviteter du kan finne på med ungene når bryllupet blir avholdt.

Blir du hjemme og mannen drar, så får du eller han leie bil de dagene.

 

Anonymous poster hash: a52c1...873

Skrevet

Da blir du og barna med på ferieturen og finner på noe den dagen mannen er i bryllup! Du har bil og kan kose deg skikkelig med barna. Så kan dere være sammen alle 4 resten av ferien.

 

Hva med å høre med brudgommen om de har noe barnevakt for barn?

 

Ellers får dere gå begge i bryllup og fly inn en bestemor/tante eller Moe som kan være barnevakt!

 

 

 

Anonymous poster hash: da54f...00d

Skrevet

 

Takk for støtten, vi er vel egentlig enige i at jeg og barna ikke blir da de ikke ble invitert.Det føles så feil for meg å være på den plassen de er uten å være sammen med de. Både trist og flaut. hva om vi plutselig "dumper opp i de ved uhell??" Kompisen til mannen bor ca 30 mil fra oss, på vei til dit bryllupet skal være. Mannnen snakker om å spørre moren om å låne hennes bil, men da må han ta tog 2,5 time til henne, for å kjøre videre... Ser for meg han blir borte hele uken ... HI Anonymous poster hash: 5f2e2...38d

Jeg var i bryllup i utlandet. Det var flere som hadde med seg barn, som ikke skulle i bryllupet, og tok det som en familieferie. Ikke noe rart i det. De var der alle dagene, men deltok ikke i seremonien og bryllupsfesten.

Resten av tiden blir vel familietid...

 

Skjønner ikke hvorfor du syns det blir så vanskelig. Les deg opp på plassen og planlegg barnevennlige aktiviteter du kan finne på med ungene når bryllupet blir avholdt.

Blir du hjemme og mannen drar, så får du eller han leie bil de dagene.

 

Anonymous poster hash: a52c1...873

Jeg skjønner godt HI. Her må hele familieferien bygges rundt et bryllup som skal vare over flere dager. Dette er problemet med utenlandsbryllup, hadde aldri giddet! Dyrt er det også.

Neivetduhva, her synes jeg mannen er KJEMPEURIMELIG som vil bruke så mye av ferien på en kompis sitt bryllup! Og attpåtil ta med seg bilen!

 

Hvis jeg hadde blitt med og gjort det til en familieferie ville jeg gitt ham 1,5 dag MAX, stort mer enn det bruker man vel ikke på andres bryllup?!

 

Anonymous poster hash: 7e402...77a

Skrevet

Mannen er fast bestemt på at han skal stille opp for kompisen sin, som også var forlover til han i vårt bryllup.

 

Rett skal være rett, de som gifter seg er bosatt der bryllupet skal være. Så skjønner jo hvorfor de skal gifte seg der. De kom også i vårt bryllup derfra. (de har ikke barn selv) 

 

Det er nok mye pga prisen på flybillettene (3 000 kr) + overnatting (ca 600 kr pr natt) som gjør at han vil kjøre også....

 

Har hatt en skikkelig stor krangel nå i dag pga dette og nå er han sint siden han ga etter på det med bilen og skal bestille de * * * * * flybillettene og snakker ikke med meg .... :/

 

HI

 

HI 



Anonymous poster hash: 5f2e2...38d
Skrevet

Det var dyre flybilletter ja, men det er altså ikke gratis å kjøre 150 mil heller. Er det en vei eller blir det 150 mil til sammen? Du kan jo sette opp et lite regnestykke for ham. Statens satser for kjøregodtgjørelse er i følge Google kr 4,05 pr kilometer. Ganget med 3000 km blir det kr 12150. Er det 150 mil til sammen, ender vi på kr 6075. Pluss at du da er henvist til å ta drosje dersom du skal noe.

 

En uke alene med barna uten bil hadde ikke jeg gått med på altså.

Gjest Antarctica
Skrevet

 

Er jeg urimelig som er litt lei meg og oppgitt pga at mannen min og jeg er invitrert i ett bryllupi utlandet. Hvor han skal være forlover. 

 

Vi hadde planlagt å gjøre dette til en ferietur, da bryllupet er lagt til siste uken i ferien vår i sommer. (vi har 3 uker ferie( Vi tenkte kjøre ned og ta oss god tid ++

 

Så kom invitasjonen hvor det står det er barnefritt.

Jeg tenker da at mannen er opptatt hele bryllupsdagen + dagen derpå.

Så nå vil mannen min reise alene.

Han ønsker å kjøre, men istedenfor å ta med meg og ungene - reiser han med en annen kompis som også er inv i bryllupet. kjøreturen er ca 150 mil en vei.

 

Også ble jeg sur på han for at han vil ta bilen, jeg blir da alene hjemme med barna våre (stk på 3,3 og 6 år)

 

Han vet heller ikke hvor lenge han blir borte.

 

Jeg kjenner ingen i den byen bryllupet skal være.

 

himmel og hav - hva skal jeg gjøre???

(prøvde å få han til å ta fly, men han vil kjøre)

 

Anonymous poster hash: 87777...2d5

 

Illojalt;  og fra mitt ståsted: UTELUKKET. Alle skal vel få dra på ferie? Og den der "vet ikke helt når vi kommer tilbake" - hadde han akseptert å sitte hjemme, uten bil, med unger, på ubestemt tid mens DU kjørte rundt og festa sammen med Thelma&Louise???

 

Mannfolk, altså... dette er en litt forvokst russetur, høres det ut som, og jeg hadde blitt forbanna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...