Gå til innhold

Teller du kalorier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvor mye sånn ca satser du på å spise en dag?

Anonymous poster hash: 85a7a...e13

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Spiser sunt og variert mesteparten av tida, men nekter meg ikke sjokolade om jeg har lyst på.

Begrenser heller mengde enn å nekte meg mat.

Skrevet

Nei.

Spiser sunt og variert mesteparten av tida, men nekter meg ikke sjokolade om jeg har lyst på.

Man kan fint spise sjokolade selv om man teller kalorier vet du;) til og med deg som er på slankeren ;)

Hi

Skrevet

Jepp. Ligger på 1900 nå som jeg ammer. :-)

Skrevet

Tja teller sånt grovt hva det kommer på. Blir mellom 1300-1500 kcal per dag (unntatt lørdager)

Skrevet

Jepp bruker my fitness pal.enkelt og føre opp hva en spiser får også noen aha øyeblikk🙈

Skrevet

Jepp, bruker Lifesum appen og ligger på mellom 1200-1400 per dag.. 

Anonymous poster hash: a6a57...e9b
Skrevet

Bruker my fitness pal og den har regnet ut at jeg skal ligge på 1200 om dagen. Ble ganske overrasket over flere ting da jeg begynte å bruke programmet. Hadde aldri trodd det var så mye kalorier i f.eks melk!

Anonymous poster hash: be94b...033

Skrevet

Ligger på ca. 1600 kalorier, følger en Grete Roede-inspirert diett.

Anonymous poster hash: ed3c4...7e4

Skrevet

Nei.

Man kan fint spise sjokolade selv om man teller kalorier vet du;) til og med deg som er på slankeren ;)

Hi

Jeg er nok ikke på slankern :)

Skrevet

Ja, i følge myfitnesspal kan jeg spise 1790 kalorier i døgnet. Men jeg har stort sett holdt meg mellom 1200 og 1500.

Er det noen som har greie på sånt som kan si hvor mye minimum er?

Skrevet

Jeg og mannen er inne på en skikkelig matlaging og sunnhetsbølge nå, mikset med trang økonomi. Og da jeg begynte å gå ned i vekt, uten at jeg slanket meg, så sjekket jeg næringsinnholdet i mange av matvarene vi bruker, og i maten vi lager. Går inn på axa.no og sjekker dagen når det er noe jeg er nysgjerrig på, en gang eller to i uka/måneden. Og svært ofte, uten at jeg vet om det på forhånd, så har jeg fått i meg omkring halvparten av anbefalt inntak av kalorier og fett, og ofte mer enn nok av andre nyttige næringsstoffer som proteiner, jern og vitaminer. 

Så jeg har funnet ut at jeg roper hurra for blant annet tranebær, linser og kik-erter. :) Tips til andre som ønsker seg ned i vekt. :D

I dag lagde jeg spagettisaus med linser, kikerter og løk, og på fredag lagde jeg veggistaco med linser og aubergin. Fabelaktig!

Anonymous poster hash: e9c6c...a60
Skrevet

Minimum kommer an på hvilket program du følger. Noen har 1200, mens andre har 1400.

Jeg teller ikke akkurat nå. Har gjort og lå på ca 1100 i ukedagene, litt mer i helgene. Har en fullstendig stillesittende livsstil.

Skrevet

Så langt orker jeg ikke telle hver dag...

Anonymous poster hash: 3f3b7...aed
Skrevet

Minimum kommer an på hvilket program du følger. Noen har 1200, mens andre har 1400.

Jeg teller ikke akkurat nå. Har gjort og lå på ca 1100 i ukedagene, litt mer i helgene. Har en fullstendig stillesittende livsstil.

Kan jeg spørre hvor mye du gikk ned med det dagsinntaket?

Jeg er også fullstendig stillesittende, så da bør jeg vel kunne ligge på det samme.

Skrevet

Jeg er også fullstendig stillesittende, så da bør jeg vel kunne ligge på det samme.

Gikk ned 12,6 kilo på 10 uker. Etter har jeg vært så masse syk at jeg ikke kommer i gang. Ja etter at jeg la på meg halvparten av det i jula igjen da.. at jeg aldri lærer :S

Skrevet

Går på grete roede kurs fortiå veldigt motiverende ;) vis jeg er aktiv å har mer enn 3 trimpoeng i uka skal jeg har 1600 kcal i døgnet om jeg er stillesittende skal jeg gå ned til 1450. Flere jeg kjenner bruker appen lifesum som også kan hjelpe med å finne ut hvormye du skal spise i kcal :)

Men det viktigste er å spise hver tredje time pluss litt mellommåltider :)

Anonymous poster hash: 1980c...10e

Skrevet

Pga forbrenningen måtte jeg holde meg til 1100-1200 pr dag. Gikk da ned ca 3 kg i måneden.

Da jeg telte.

Jeg klarte ikke kombinere trening med kaloritelling. Derfor ble det en runde med streng kaloriteling, for så å spise normalt og trene etter noen måneder.

Skrevet

Brukte shapeup app. Kunne bare scanne inn strekkoden og legge inn vekt eller antall ;)

Skrevet

Gikk ned 12,6 kilo på 10 uker. Etter har jeg vært så masse syk at jeg ikke kommer i gang. Ja etter at jeg la på meg halvparten av det i jula igjen da.. at jeg aldri lærer :S

Kjipt med sykdom ja, krøller til det meste synes jeg... Håper du er på bedringens vei :)

Skrevet

Nei, det orker jeg ikke. Gjorde det en periode og ble bare deprimert av å se hvor mye jeg gaflet i meg. Istedefor å gjøre noe med det, så sluttet jeg :P
Skal sies at jeg er undervektig og sliter med å gå opp, så jeg trenger alle kaloriene jeg kan få. Var mest alt det usunne som skremte meg. Jeg lå på rundt 2.500 kcal om dag da jeg tellte, og regner med jeg ligger på det samme nå.

F.eks en vanlig hverdag:

Frokst: En stor bolle med havregrøt, masse smør, sukker, kanel og eple eller banan + melk og juice

Lunsj: 2-3 brødskiver med ost og syltetøy eller masse nugatti og gjerne et stor glass oboy, elsker det, men drikker det kun når jeg er alene for at ikke barna også skal få den samme uvanen som meg :P

Middag: Somregel 2 porsjoner middag, (f.eks 3 poteter, masse masse saus, 3-4 kjøttkaker, syltetøy, ketchup og en hau grønnsaker

Kvelds: Rester fra middagen hvis det er noe til overs, 2-3 brødskiver med nugatti eller frokostblanding eller noe annet godt som jeg fort kan slenge sammen (kleppmelk, fløyelsgrøt, egg og bacon…)

Pluss iløpet av dagen gomler jeg somregel i meg en del sjokolade, smågodt, potetgull og annet dritt og er veldig flink til å tømme skapene :D

Og enda går jeg ikke opp i vekt!! :(

Anonymous poster hash: 30095...97a
Skrevet

Kjipt med sykdom ja, krøller til det meste synes jeg... Håper du er på bedringens vei :)

Takk takk :D Ja trenger tiden til sommeren om jeg ikke skal måtte skjemmes i bikini i år også.. hehe :)

Skrevet

Nei, det orker jeg ikke. Gjorde det en periode og ble bare deprimert av å se hvor mye jeg gaflet i meg. Istedefor å gjøre noe med det, så sluttet jeg :P

Skal sies at jeg er undervektig og sliter med å gå opp, så jeg trenger alle kaloriene jeg kan få. Var mest alt det usunne som skremte meg. Jeg lå på rundt 2.500 kcal om dag da jeg tellte, og regner med jeg ligger på det samme nå.

F.eks en vanlig hverdag:

Frokst: En stor bolle med havregrøt, masse smør, sukker, kanel og eple eller banan + melk og juice

Lunsj: 2-3 brødskiver med ost og syltetøy eller masse nugatti og gjerne et stor glass oboy, elsker det, men drikker det kun når jeg er alene for at ikke barna også skal få den samme uvanen som meg :P

Middag: Somregel 2 porsjoner middag, (f.eks 3 poteter, masse masse saus, 3-4 kjøttkaker, syltetøy, ketchup og en hau grønnsaker

Kvelds: Rester fra middagen hvis det er noe til overs, 2-3 brødskiver med nugatti eller frokostblanding eller noe annet godt som jeg fort kan slenge sammen (kleppmelk, fløyelsgrøt, egg og bacon…)

Pluss iløpet av dagen gomler jeg somregel i meg en del sjokolade, smågodt, potetgull og annet dritt og er veldig flink til å tømme skapene :D

Ja det kan jo gå begge veier. Det er nok ikke lett uansett. Høres ut som masse god mat da :P Har vært kvalm i snart 2 uker og har lyst på kun restaurant pizza og frokost blanding :) Spiste frokost blanding til kvelds med barna idag, men det var honni korn og weetos, ikke mine favoritter :P

Skrevet

F.eks en vanlig hverdag:

Ja det kan jo gå begge veier. Det er nok ikke lett uansett. Høres ut som masse god mat da :P Har vært kvalm i snart 2 uker og har lyst på kun restaurant pizza og frokost blanding :) Spiste frokost blanding til kvelds med barna idag, men det var honni korn og weetos, ikke mine favoritter :P

Honni korn er det aller beste som fins, og choco pops da :P Der kan jeg fort spise en pakke på en dag :o

Uff, ikke noe særlig å med sykdom. Du får ha god bedring- sålenge det ikke er graviditet? :) (følger ikke så mye med her inne).

Skrevet

Nei, har aldri telt kalorier, og kommer vel heller aldri til å gjøre det. Spiser det jeg har lyst på, når jeg har lyst på det. Har alltid vært tynn.

Anonymous poster hash: 396ba...910

Anonymous poster hash: 396ba...910

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...