Gå til innhold

Idiotiske regler i bhgen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hos oss kan vi legge innbydelser i hyllen, men bare hvis hele avd. Er inviteret, ellers skal de leveres ut privat og IKKE listes ned i sekken til de der inviteres

Sånn er det her også. Så lenge alle blir innvitert, så får man dele ut i bhg , da er personalet t.o.m behjelpelig med å¨dele ut innbydelsene til foreldre etterhvert som barna blir hentet :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regel nr 1 synes jeg er helt ok, men nr 2 skjønner jeg ikke poenget med, noen andre som kan forklare?

Nr 3 synes jeg også var veldig merkelig, man vil vel prøve å gjøre sin egen barnehage best mulig, ikke holde seg til andres standarder om disse er lave?

Anonymous poster hash: e29e9...185
Skrevet

Fra 8.15-9.00 kan barna ikke leveres for da er det frokost.

Utrolig irriterenes at jeg må levere han lenge før jeg må bare pga noen regler de har funnet på.Anonymous poster hash: 01574...868

De kan ikke nekte deg det, men ønske det. Normal regel er at det ikke er ønskelig at en leverer under frokosten, men at du kommer inn og ikke kan forvente at barnet blir tatt i mot i garderoben da, om en kommer under frokosten.v

Finnes der bhg hvor ungene tas imot i garderoben??

Anonymous poster hash: 63adb...6e6 [/yequote]

Vi tar alltid imot i garderoben før frokost. Men under frokost og etter må de komme in på avdeling med de.

Anonymous poster hash: d0df4...ddd

Skrevet

Det med levering var håpløst. MEN en regel om at man må levere før dagens aktiviteter (altså ikke frokost) er greit, f.eks. 9.30

Har ingen formening om det med gaver. Vi pleier ikke å gi noe, men er gode på å gi tilbakemeldinger. Som kommunalt ansatt selv, så ser jeg ikke poenget.

FAU er lovfestet og hos oss er faktisk FAU en viktig bidragsyter mht å ha f.eks. juletrefest (hvor de f.eks. sørger for å sette en pris som gir overskudd til bhg som da blir brukt til ekstrating. Vi har f.eks. fått lavvo på den måten etter noen års sparing), stå for deler av foreldremøtene osv.

Anonymous poster hash: fdd37...ee6
Skrevet

Utrolig irriterenes at jeg må levere han lenge før jeg må bare pga noen regler de har funnet på.Anonymous poster hash: 01574...868

De kan ikke nekte deg det, men ønske det. Normal regel er at det ikke er ønskelig at en leverer under frokosten, men at du kommer inn og ikke kan forvente at barnet blir tatt i mot i garderoben da, om en kommer under frokosten.v

Finnes der bhg hvor ungene tas imot i garderoben??

Anonymous poster hash: 63adb...6e6

Ja, vår barnehage! Der kommer det som regel et par unger og hilser på uti gangen også. Har fått meg et par kompiser jeg snakker med hver morgen ;)

Skrevet

Det med levering var håpløst. MEN en regel om at man må levere før dagens aktiviteter (altså ikke frokost) er greit, f.eks. 9.30

Har ingen formening om det med gaver. Vi pleier ikke å gi noe, men er gode på å gi tilbakemeldinger. Som kommunalt ansatt selv, så ser jeg ikke poenget.

FAU er lovfestet og hos oss er faktisk FAU en viktig bidragsyter mht å ha f.eks. juletrefest (hvor de f.eks. sørger for å sette en pris som gir overskudd til bhg som da blir brukt til ekstrating. Vi har f.eks. fått lavvo på den måten etter noen års sparing), stå for deler av foreldremøtene osv.

Ja vi leverer alltid før kjernetiden så det er ikke noe problem.

Men at det er nesten en hel time om morgenen der vi har omtrent forbud mot å levere,da blir det for dumt.

Anonymous poster hash: 01574...868

Skrevet

I bhg til barnet mitt har noen idiotiske regler!

1. Vi får ikke lov til å levere ut bursdagsinnvitasjoner i garderoben, dette må leveres privat til hver enkelt.

2. Det er ikke lov til å gi de ansatte gaver, ikke en gang en felles fruktkurv på pauserommet.

3. De vil ikke ha et aktivt FAU i bhg fordi det kan være urettferdig overfor de andre barnehagene i nærområdet..

Har dere noen teite regler i bhg til deres barn?

Anonymous poster hash: ca4e9...f65

1. Helt greit, og faktisk på sin plass. Er det virkelig såååååå vanskelig for foreldrene å øevere ut invitasjoner privat eller sende mail eller SMS. Det å IKKE levere invitasjoner i barnehagen er blant annet et got tiltak mot mobbing og ekskludering.

2. Greit nok. Selv kan jeg ikke helt forstå hvorfor men regner med at det er gitt en begrunnelse? Og hvis barnehagen vil ha det sånn, så ser jeg ingen grunn til å irritere meg grønn over dette. Hvis man vil "hedre" de ansatte så kan man jo si noen fine ord til de eller gi de et kort. Eller FAu kan kjøpe en felles oppmerksomhet hvis det er lov.

3. FAU er et lovpålagt orga med lovpålagte oppgaver. det må barnehagen forholde seg til. Utover det står barnehagen faktisk fritt til å si at de ikke vil at FAU som et barnehageorgan skal engasjere seg i andre ting. Hva legger man i et "aktivt FAU"da? FAu skal faktisk forholde seg til de oppgavene de er tillagt i barnehagen og ikke alle andre typer aktiviteter. Kanskje barnehagen her har opplevd at FAU har blandet seg opp i ting de som FAU-organ ikke har noe med, og at de derfor ønsker å sette noen begrensninger? Hvis man ønsker en foreldregruppe til å være aktiv på andre måter, så får man danne en slik gruppe utenfor barnehagen.

Anonymous poster hash: 78eb9...097

Skrevet

1. Vi får ikke lov til å levere ut bursdagsinnvitasjoner i garderoben, dette må leveres privat til hver enkelt.

2. Det er ikke lov til å gi de ansatte gaver, ikke en gang en felles fruktkurv på pauserommet.

3. De vil ikke ha et aktivt FAU i bhg fordi det kan være urettferdig overfor de andre barnehagene i nærområdet..

1. Helt greit, og faktisk på sin plass. Er det virkelig såååååå vanskelig for foreldrene å øevere ut invitasjoner privat eller sende mail eller SMS. Det å IKKE levere invitasjoner i barnehagen er blant annet et got tiltak mot mobbing og ekskludering.

2. Greit nok. Selv kan jeg ikke helt forstå hvorfor men regner med at det er gitt en begrunnelse? Og hvis barnehagen vil ha det sånn, så ser jeg ingen grunn til å irritere meg grønn over dette. Hvis man vil "hedre" de ansatte så kan man jo si noen fine ord til de eller gi de et kort. Eller FAu kan kjøpe en felles oppmerksomhet hvis det er lov.

3. FAU er et lovpålagt orga med lovpålagte oppgaver. det må barnehagen forholde seg til. Utover det står barnehagen faktisk fritt til å si at de ikke vil at FAU som et barnehageorgan skal engasjere seg i andre ting. Hva legger man i et "aktivt FAU"da? FAu skal faktisk forholde seg til de oppgavene de er tillagt i barnehagen og ikke alle andre typer aktiviteter. Kanskje barnehagen her har opplevd at FAU har blandet seg opp i ting de som FAU-organ ikke har noe med, og at de derfor ønsker å sette noen begrensninger? Hvis man ønsker en foreldregruppe til å være aktiv på andre måter, så får man danne en slik gruppe utenfor barnehagen.

Problemet er jo at man ikke får tak i adresser eller telefonnumre til andre foreldre i barnehagen. Skal man da stå en hel morgen og huke tak i foreldre som leverer ungene og spørre hver enkel om telefonnummer eller adresse hvor invitasjonen kan sendes? Det er veldig mange som ikke er registrert på gulesider eller 1881, og man vet ofte heller ikke hva foreldrene heter, altså fullt navn. Da kan det bli umulig å levere invitasjonene annet enn i barnehagen.

Anonymous poster hash: 3fe33...e2f

Skrevet

Problemet er jo at man ikke får tak i adresser eller telefonnumre til andre foreldre i barnehagen. Skal man da stå en hel morgen og huke tak i foreldre som leverer ungene og spørre hver enkel om telefonnummer eller adresse hvor invitasjonen kan sendes? Det er veldig mange som ikke er registrert på gulesider eller 1881, og man vet ofte heller ikke hva foreldrene heter, altså fullt navn. Da kan det bli umulig å levere invitasjonene annet enn i barnehagen.

Da spør du om å få utdelt en navneliste/adresseliste fra barnehagen.

Her blir vi spurt ved starten av hvert barnehageår om det er ok å dele ut adresseliste til alle på avdelingen

Skrevet

Her blir vi spurt ved starten av hvert barnehageår om det er ok å dele ut adresseliste til alle på avdelingen

det er ikke alle som samtykker i det, så hvis personale ikke vil gi ut adresser/etternavn på foreldrene så sitter man der i knipe.

Skrevet

HI her.

Nr 1 : barnehagen har ikke lov til å gi ut kontaktinfo til de andre foreldrene i bhg om de ikke har samtykket til det..  Det er ikke alle som vil at andre skal ha tilgang til tlfnr og mailadr. Vi vil heller at det skal være føringer som at man inviterer alle på samme avd eller bare alle jentene eller guttene. Dette funker bra i andre bhger og skole.

Jeg tror det blir mer utestengelse og flere som faller utenfor om dette blir gjort privat, det blir vanskeligere og oppdage at noen faller utenfor.

Nr 2 : fau får heller ikke lov til å gi de ansatte en oppmerksomhet på vegene av foreldrene.

Skrevet

Ja vi leverer alltid før kjernetiden så det er ikke noe problem.

Men at det er nesten en hel time om morgenen der vi har omtrent forbud mot å levere,da blir det for dumt.

Det er ikke et forbud mot å levere. Det har blitt henstilt å å ikke levere under måltidet. Noe som er veldig forståelig. Du kan jo selv prøve å spise middag mens det renner inn besøk. hvor rolig tror du det blir rundt middagsbordet ditt? Eller prøv ha lunchpause mens du stadig blir avbrutt......

Slike "regler" er jo ikke gitt for å være vanskeig ovenfor foreldrene, men for å gi ungene en så bra dag som mulig!!

Skrevet

I våres barnehage har de ansatte ikke lov å gi ut adresse eller tlfnr til de andre foreldrene.

Skrevet

det er ikke alle som samtykker i det, så hvis personale ikke vil gi ut adresser/etternavn på foreldrene så sitter man der i knipe.

Det er helt riktig. Det er derfor jeg skrev at vi blir spurt ved starten av hvert barnehageår. Det kan selvsagt være noen som ikke samtykker - og noen har veldig gode grunner til å ikke samtykke. I slike situasjoner kan sikekrt barnehagen være behjelpelig med å overlevere en eventuell invitasjon. Det gjelder jo gjerne de som lever på hemmelig/beskyttet adresse, barn i fosterhjem osv. Dette er ting som barnehagen har oversikt over.

Det er imidlertid veldig sjelden at det er veldig mange som ikke samtykker. Hvis det imidlertid skulle være slik at veldig mange ikke samtykker og dette faktisk var et reelt problem - at barn ikke kan inviteres i bursdag fordi man ikke har hverke telefonnummer eller mail og barnehagen nekter å være behjelpelig med å dele ut invitasjoner, er det en sak man kan ta opp på foreldremøte. Forhåpentligvis kan man da finne en løsning på problemet - HVIS det virkelig er et problem. Hvis det derimot ikke er et reelt problem så synes jeg ikke man skal lage en stor sak ut av at barnehagen ikke ønsker at bursdagsinvitasjoner skal deles ut i barnehagen!

Skrevet

Finnes der bhg hvor ungene tas imot i garderoben??Anonymous poster hash: 63adb...6e6

Her møter alltid en ansatt oss i garderoben og følger barna inn. Om de ikke får til pga hektisk tid inne med bleieskift/påkledning ol. Beklager de alltid. Forventer det ikke på noen måte, men synes det er veldig hyggelig. De har ringeklokke utenfor som barna kan ringe på når vi kommer,

Anonymous poster hash: 3bf6f...e9f

Skrevet

Synes ikke vi har noen sånne type særheter i barnehagen vår.

Vi må gi beskjed innen kl 9 om barnet kommer senere enn dette eller blir hjemme den dagen. Og det er jo helt greit.

Det serveres ikke kaker når barna har bursdag, noe jeg også synes er greit. (bursdagsbarnet får velge mellom frukt, yoghurt, pizza eller pølser).

Når det gjelder bursdagsinvitasjoner så skal man be alle jentene eller alle guttene om de skal leveres i barnehagen. Jeg har sett at det ikke overholdes selv, men da får de foreldrene ta det på sin kappe.

Hvis barnas fri skal bli registrert som ferie så skal det meldes inn skriftlig 2 uker i forveien.

Ingen av disse tingene er spesielt vanskelig for meg i alle fall.

Skrevet

I bhg til barnet mitt har noen idiotiske regler! 1. Vi får ikke lov til å levere ut bursdagsinnvitasjoner i garderoben, dette må leveres privat til hver enkelt.2. Det er ikke lov til å gi de ansatte gaver, ikke en gang en felles fruktkurv på pauserommet. 3. De vil ikke ha et aktivt FAU i bhg fordi det kan være urettferdig overfor de andre barnehagene i nærområdet.. Har dere noen teite regler i bhg til deres barn?Anonymous poster hash: ca4e9...f65

1. Helt greit, og faktisk på sin plass. Er det virkelig såååååå vanskelig for foreldrene å øevere ut invitasjoner privat eller sende mail eller SMS. Det å IKKE levere invitasjoner i barnehagen er blant annet et got tiltak mot mobbing og ekskludering. 2. Greit nok. Selv kan jeg ikke helt forstå hvorfor men regner med at det er gitt en begrunnelse? Og hvis barnehagen vil ha det sånn, så ser jeg ingen grunn til å irritere meg grønn over dette. Hvis man vil "hedre" de ansatte så kan man jo si noen fine ord til de eller gi de et kort. Eller FAu kan kjøpe en felles oppmerksomhet hvis det er lov. 3. FAU er et lovpålagt orga med lovpålagte oppgaver. det må barnehagen forholde seg til. Utover det står barnehagen faktisk fritt til å si at de ikke vil at FAU som et barnehageorgan skal engasjere seg i andre ting. Hva legger man i et "aktivt FAU"da? FAu skal faktisk forholde seg til de oppgavene de er tillagt i barnehagen og ikke alle andre typer aktiviteter. Kanskje barnehagen her har opplevd at FAU har blandet seg opp i ting de som FAU-organ ikke har noe med, og at de derfor ønsker å sette noen begrensninger? Hvis man ønsker en foreldregruppe til å være aktiv på andre måter, så får man danne en slik gruppe utenfor barnehagen.Anonymous poster hash: 78eb9...097

Problemet er jo at man ikke får tak i adresser eller telefonnumre til andre foreldre i barnehagen. Skal man da stå en hel morgen og huke tak i foreldre som leverer ungene og spørre hver enkel om telefonnummer eller adresse hvor invitasjonen kan sendes? Det er veldig mange som ikke er registrert på gulesider eller 1881, og man vet ofte heller ikke hva foreldrene heter, altså fullt navn. Da kan det bli umulig å levere invitasjonene annet enn i barnehagen. Anonymous poster hash: 3fe33...e2f

Spør ped lederen på avdelingen om hun kan lage en liste alle foreldre skriver seg på, adresse, navn og telefon.

Jeg laget en slik og sendte ut til alle de som valgte å skrive seg på. Det fungerer utmerket :)

Skrevet

Det med levering var håpløst. MEN en regel om at man må levere før dagens aktiviteter (altså ikke frokost) er greit, f.eks. 9.30 Har ingen formening om det med gaver. Vi pleier ikke å gi noe, men er gode på å gi tilbakemeldinger. Som kommunalt ansatt selv, så ser jeg ikke poenget. FAU er lovfestet og hos oss er faktisk FAU en viktig bidragsyter mht å ha f.eks. juletrefest (hvor de f.eks. sørger for å sette en pris som gir overskudd til bhg som da blir brukt til ekstrating. Vi har f.eks. fått lavvo på den måten etter noen års sparing), stå for deler av foreldremøtene osv.Anonymous poster hash: fdd37...ee6

Ja vi leverer alltid før kjernetiden så det er ikke noe problem.Men at det er nesten en hel time om morgenen der vi har omtrent forbud mot å levere,da blir det for dumt.Anonymous poster hash: 01574...868

Det er ikke et forbud mot å levere. Det har blitt henstilt å å ikke levere under måltidet. Noe som er veldig forståelig. Du kan jo selv prøve å spise middag mens det renner inn besøk. hvor rolig tror du det blir rundt middagsbordet ditt? Eller prøv ha lunchpause mens du stadig blir avbrutt...... Slike "regler" er jo ikke gitt for å være vanskeig ovenfor foreldrene, men for å gi ungene en så bra dag som mulig!! Anonymous poster hash: 78eb9...097

Jo, men det blir fort ikke en god dag for ungene nettopp pga denne regelen. Vår gutt vulle helst spise frokosten sin i fred og ro hjemme, men det var ikke nulig for da måtte jeg levere etter 09:00, og jeg skulle være på jobb kl. 09:00. Så det ble til at han ble levert i bhg 08:15. Mindre tid med oss ble det også, for jeg jobbet til kl. 17:00, han ble fratatt i hvert fall 30 min morgenfred. Og i stedet for å spise frokost med han spiste jeg den på jobb etter levering. Veldig stress.

Den andre tingen som irriterte meg med bhg vår var at de ga null støtte ved bleieslutt. Om barnet ikke var tilnærmet 100% avvent ble det satt på bleie med en gang. Gutten ble veldig lei seg og overbevist på at han aldri ville klare å slutte med bleier.

Ellers var de veødig flinke da.

Anonymous poster hash: 53c4b...f6c

Skrevet

Utrolig irriterenes at jeg må levere han lenge før jeg må bare pga noen regler de har funnet på.

Jeg kunne ikke akseptert en sånn regel. Hadde ikke levert barnet en halv time før nødvendig f.eks.

Spiser ungene på avdelingen, siden det er så forstyrrende når det kommer nye barn?

Hos oss er det 4 avdelinger, og frokosten foregår på kjøkkenet. Ingen går gjennom kjøkkenet når det leveres. De som vil spise kler av seg i garderoben på sin avdeling, også går de til kjøkkenet for å spise. Veldig behagelig på kjøkkenet i vår barnehage. De som ikke vil ha frokost går å leker på avdelingen sin, eller innimellom en annen avdeling om de ønsker det fram til kl 9.

Skrevet

I vår barnehage er det en regel jeg syns er litt rar og det er at på fredager er det sykkelfri.

Jeg bare skjønner ikke hvorfor barna ikke får sykle på fredager. De voksne kan heller ikke komme med en grunn for at barna ikke får sykle bare fordi det er fredag.

Ellers så syns jeg det er dumt at barna må vente til året de fyller 5 år for å få bli med på turer. Gutten min blir 4 år til sommeren og har aldri vært utenfor barnehagens gjerder i barnehagetiden.

De vil heller ikke ha votter med glidelås der?

Skrevet

I bhg til barnet mitt har noen idiotiske regler! 1. Vi får ikke lov til å levere ut bursdagsinnvitasjoner i garderoben, dette må leveres privat til hver enkelt.2. Det er ikke lov til å gi de ansatte gaver, ikke en gang en felles fruktkurv på pauserommet. 3. De vil ikke ha et aktivt FAU i bhg fordi det kan være urettferdig overfor de andre barnehagene i nærområdet.. Har dere noen teite regler i bhg til deres barn?Anonymous poster hash: ca4e9...f65

1. Helt greit, og faktisk på sin plass. Er det virkelig såååååå vanskelig for foreldrene å øevere ut invitasjoner privat eller sende mail eller SMS. Det å IKKE levere invitasjoner i barnehagen er blant annet et got tiltak mot mobbing og ekskludering. 2. Greit nok. Selv kan jeg ikke helt forstå hvorfor men regner med at det er gitt en begrunnelse? Og hvis barnehagen vil ha det sånn, så ser jeg ingen grunn til å irritere meg grønn over dette. Hvis man vil "hedre" de ansatte så kan man jo si noen fine ord til de eller gi de et kort. Eller FAu kan kjøpe en felles oppmerksomhet hvis det er lov. 3. FAU er et lovpålagt orga med lovpålagte oppgaver. det må barnehagen forholde seg til. Utover det står barnehagen faktisk fritt til å si at de ikke vil at FAU som et barnehageorgan skal engasjere seg i andre ting. Hva legger man i et "aktivt FAU"da? FAu skal faktisk forholde seg til de oppgavene de er tillagt i barnehagen og ikke alle andre typer aktiviteter. Kanskje barnehagen her har opplevd at FAU har blandet seg opp i ting de som FAU-organ ikke har noe med, og at de derfor ønsker å sette noen begrensninger? Hvis man ønsker en foreldregruppe til å være aktiv på andre måter, så får man danne en slik gruppe utenfor barnehagen.Anonymous poster hash: 78eb9...097
  Problemet er jo at man ikke får tak i adresser eller telefonnumre til andre foreldre i barnehagen. Skal man da stå en hel morgen og huke tak i foreldre som leverer ungene og spørre hver enkel om telefonnummer eller adresse hvor invitasjonen kan sendes? Det er veldig mange som ikke er registrert på gulesider eller 1881, og man vet ofte heller ikke hva foreldrene heter, altså fullt navn. Da kan det bli umulig å levere invitasjonene annet enn i barnehagen. Anonymous poster hash: 3fe33...e2f

Spør ped lederen på avdelingen om hun kan lage en liste alle foreldre skriver seg på, adresse, navn og telefon.

Jeg laget en slik og sendte ut til alle de som valgte å skrive seg på. Det fungerer utmerket :)

Det vil gjøre at barna som bor på hemmelig adresse eller har foreldre som av annen grunn ikke ønsker å gi ut opplysninger om adresse og telefonnummer aldri blir invitert noen plass fordi man ikke når frem til disse barna. Trist.

Skrevet

Å ikke kunne få levere mellom 08:15 og 09:00, hadde vært uakseptabelt! Jeg kan ikke forstå at barnehagen kan ha en så tåpelig regel.

Jeg forstår at de ønsker ro når de spiser, men her er barnehagen bare vanskelig!

Skrevet

I vår barnehage er det en regel jeg syns er litt rar og det er at på fredager er det sykkelfri.

Jeg bare skjønner ikke hvorfor barna ikke får sykle på fredager. De voksne kan heller ikke komme med en grunn for at barna ikke får sykle bare fordi det er fredag.

Ellers så syns jeg det er dumt at barna må vente til året de fyller 5 år for å få bli med på turer. Gutten min blir 4 år til sommeren og har aldri vært utenfor barnehagens gjerder i barnehagetiden.

De vil heller ikke ha votter med glidelås der?

Hææ, har han aldri vært utenfor barnehagens gjerder? Hvorfor får de ikke gå på tur før de er 5, hva begrunner de regelen med? Godtar virkelig hele foreldregruppen dette uten å mukke altså.

Jeg jobber med 1 - 2 åringer og vi går på tur hver uke

Anonymous poster hash: 07bf0...52d

Skrevet

De har en utegruppe som er på tur 2 dager i uka. De har egen grillhytte osv i skogen her. Det er kun de eldste barna som er på denne gruppa.

Det er evig lenge å vente for min 3 åring. Jeg tok det opp med pedleder og sa at gutten min vil så gjerne være med på utegruppa å få gå på tur osv han også. Da svarte hun at det var helt fullt på gruppa og at det kun var de eldste barna. Det var 20 barn og som oftest bare 2 voksne. Uforsvarlig sa hun selv, men jeg aner ikke hvorfor ikke hans avdeling med barn fra 2-4 også kan gå på tur.. De trenger jo ikke å gå langt. barna syns jo d er spennende å bare få gå utenfor gjerdet.

Får aldri noe ordentlig svar på det. det har vært tatt opp flere ganger på foreldremøter. For få voksne eller latskap. Aner ikke jeg.

Syns bare d er synd for barnehagen er en sliten kommunal barnehage fra tidlig på 70 tallet og uteområdet er veldig lite spennende.

1 sklie, 2 husker og ei sandkasse og et "skur" er alt barna har å boltre seg i.

Barna hadde hatt veldig godt av å få oppleve noe annet engang i blandt i d minste. syns det er veldig lenge å vente om de skal gå i flere år å vente og glede seg til d året de fyller 5 så de får lov å bli med på utegruppa to dager i uka.

Hva med å ha to utegrupper som begge får tur en dag i uka? en gruppe fra 2-4 år og en gruppe fra 5-6 år? syns d er idiotisk.

Gjest meg mamma?
Skrevet

De har en utegruppe som er på tur 2 dager i uka. De har egen grillhytte osv i skogen her. Det er kun de eldste barna som er på denne gruppa.

Det er evig lenge å vente for min 3 åring. Jeg tok det opp med pedleder og sa at gutten min vil så gjerne være med på utegruppa å få gå på tur osv han også. Da svarte hun at det var helt fullt på gruppa og at det kun var de eldste barna. Det var 20 barn og som oftest bare 2 voksne. Uforsvarlig sa hun selv, men jeg aner ikke hvorfor ikke hans avdeling med barn fra 2-4 også kan gå på tur.. De trenger jo ikke å gå langt. barna syns jo d er spennende å bare få gå utenfor gjerdet.

Får aldri noe ordentlig svar på det. det har vært tatt opp flere ganger på foreldremøter. For få voksne eller latskap. Aner ikke jeg.

Syns bare d er synd for barnehagen er en sliten kommunal barnehage fra tidlig på 70 tallet og uteområdet er veldig lite spennende.

1 sklie, 2 husker og ei sandkasse og et "skur" er alt barna har å boltre seg i.

Barna hadde hatt veldig godt av å få oppleve noe annet engang i blandt i d minste. syns det er veldig lenge å vente om de skal gå i flere år å vente og glede seg til d året de fyller 5 så de får lov å bli med på utegruppa to dager i uka.

Hva med å ha to utegrupper som begge får tur en dag i uka? en gruppe fra 2-4 år og en gruppe fra 5-6 år? syns d er idiotisk.

2 voksne og 20 unger på tur utenfor barnehagen er jo galskap

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...