Gå til innhold

Idiotiske regler i bhgen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

I bhg til barnet mitt har noen idiotiske regler!

1. Vi får ikke lov til å levere ut bursdagsinnvitasjoner i garderoben, dette må leveres privat til hver enkelt.

2. Det er ikke lov til å gi de ansatte gaver, ikke en gang en felles fruktkurv på pauserommet.

3. De vil ikke ha et aktivt FAU i bhg fordi det kan være urettferdig overfor de andre barnehagene i nærområdet..

Har dere noen teite regler i bhg til deres barn?

Anonymous poster hash: ca4e9...f65
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra 8.15-9.00 kan barna ikke leveres for da er det frokost.

Utrolig irriterenes at jeg må levere han lenge før jeg må bare pga noen regler de har funnet på.

Anonymous poster hash: 01574...868
Skrevet

Du må begrunne hvorfor du synes de er teite?

Jeg ser at barnehagen aktivit jobber mot mobbing, og det er kjempe viktig.

Skrevet

3. De vil ikke ha et aktivt FAU i bhg fordi det kan være urettferdig overfor de andre barnehagene i nærområdet..

FAU er nedfelt i barnehagelovens paragraf 4 så det kan de ikke nekte.

Anonymous poster hash: 84a7d...c81
Skrevet

1. Vi får ikke lov til å levere ut bursdagsinnvitasjoner i garderoben, dette må leveres privat til hver enkelt.

2. Det er ikke lov til å gi de ansatte gaver, ikke en gang en felles fruktkurv på pauserommet.

Eg likte godt dei første to punkta, og syntes dei var alt anna enn teite. Det 3. punktet vil eg ikkje ta stilling til.

Skrevet (endret)

nr 2 syns jeg var helt teit!

Jeg syns det var kjekt å gi barnehagen en liten oppmerksomhet til jul for å vise at jeg setter veldig pris på jobben de gjør.

Jeg er litt sjernert så blir ikke til at jeg sier sånt rett ut,så da er det bedre å vise det med å gi en gave også skrive ett kort der jeg forteller hvor mye jeg setter pris på de ansatte.

Endret av me_87
Skrevet

Utrolig irriterenes at jeg må levere han lenge før jeg må bare pga noen regler de har funnet på.

De kan ikke nekte deg det, men ønske det. Normal regel er at det ikke er ønskelig at en leverer under frokosten, men at du kommer inn og ikke kan forvente at barnet blir tatt i mot i garderoben da, om en kommer under frokosten.v

Skrevet

De kan ikke nekte deg det, men ønske det. Normal regel er at det ikke er ønskelig at en leverer under frokosten, men at du kommer inn og ikke kan forvente at barnet blir tatt i mot i garderoben da, om en kommer under frokosten.v

Her blir vi aldri tatt imot i garderoben uansett men inne på avdelingen.

Vi fikk ett eget skriv om at de ber instendig om at vi ikke leverer innen den tidsrammen så jeg tør jo nesten ikke å levere da.

Skrevet

Akkurat det med bursdagsinvitasjoner skjønner jeg godt, det kan fort bli misunnelse når noen får invitasjon på plassen sin og noen ikke. Men det hadde jo gått an med e-post...?

Det med FAU var jo helt idiotisk!

Skrevet

Husk at det er foreldrene som er brukeren av barnehagen. Hvis du vil levere rett før ni så, skal ikke barnehagen få deg til å føle deg dum for det. Si ifra, at det passer deg best og da bør de tilrettelegge.

Anonymous poster hash: 958a5...34c
Skrevet

Nr 1 har vi også, synes egentlig ikke den er så teit. Det gjør ting litt tungvindt for oss foreldre ja, men jeg forstår begrunnelsen bak det.

Nr 3 kan jeg ikke tenke meg at de har lov til...

Ellers er det ingen teite regler her, jeg synes de er ganske fornuftige. Sønnen min synes imidlertid regelen mot å hoppe i sofaen er ganske teit. ;)

Anonymous poster hash: e95c2...2f0
Skrevet

Men HI, har du virkelig ikke forståelse for regel nr.1?! Synes du det er teit å bidra til at små barn ikke skal bli fullt så lei seg over å ikke inviteres i selskap?

Anonymous poster hash: 427a3...76c
Gjest Julia1984
Skrevet

KJEMPEBRA at det ikke er lov til å levere bursdagsinvitasjoner i bhg. Årsaken til det er at bursdagsinvitasjoner faktisk kommer bort i bunken med klær ol på barnas hyller, misforståelser oppstår og det bli leit for den som ikke blir "bedt".

Kan ikke skjønne at det er så vanskelig å forstå.

Barn kan også være ganske stygge med hverandre og gjemme bort en invitasjon som ligger i hyllen til et barn. Har skjedd før.

Skrevet

<br />Her er det vel strengt tatt ikke barnehagen som er idiotisk, men du!<br /><br />Regel nr 3 er jeg uenig i, men nr 1 er jeg veldig ENIG i

Anonymous poster hash: 323d7...db9

Skrevet

Hos oss kan vi legge innbydelser i hyllen, men bare hvis hele avd. Er inviteret, ellers skal de leveres ut privat og IKKE listes ned i sekken til de der inviteres

Skrevet

Frei hvis man leverer innbydelser hjemme så det er det jo gitt at iiiingen av barna prater om det i barnehagen. For all del, jeg ser poenget, men de springer rundt å spør " er du bedt? Er du bedt? Skal du i bursdag?" Uansett hvor du leverer innbydelser....

Anonymous poster hash: 06546...4ce

Gjest Julia1984
Skrevet

Frei hvis man leverer innbydelser hjemme så det er det jo gitt at iiiingen av barna prater om det i barnehagen. For all del, jeg ser poenget, men de springer rundt å spør " er du bedt? Er du bedt? Skal du i bursdag?" Uansett hvor du leverer innbydelser....

Anonymous poster hash: 06546...4ce

Noe av problemstillingen er jo at innbydelser i hylla ofte blir borte. Det er leit med misforståelser og den som da tror den ikke blir bedt! Best å ta det på Mail eller sms!

Opplevde at dn ansatt fikk kjeft for å ha rotet bort en innbydelse som var lagt i hylla engang. Det var så drøyt at jeg ba denne mora skjerpe seg og ta seg sammen!

Skrevet

Jeg ville tatt opp det med at man ikke kan levere mellom 8.15 og ni. Barnehagen er der for foreldrene og barna, og da må det være mulig å levere når foreldrene trenger det. Jeg hadde protestert kraftig!! Aldri i verden om tidsklemma hadde blitt løst ved et slikt regime. Men hadde ikke forventet å bli møtt i gangen eller noe sånt, hadde fulgt barnet til bordet og sagt hadet.

Skrevet

Utrolig irriterenes at jeg må levere han lenge før jeg må bare pga noen regler de har funnet på.Anonymous poster hash: 01574...868

Finnes der bhg hvor ungene tas imot i garderoben??

Anonymous poster hash: 63adb...6e6

Skrevet

Utrolig irriterenes at jeg må levere han lenge før jeg må bare pga noen regler de har funnet på.Anonymous poster hash: 01574...868

Her ser man hvor forskjellig barnehagene er. I vår kommune er det vanlig i mange av bhg, og jeg vet ikke om noen hvor de ikke gjør det. Vi har diskutert dette mange ganger hvor viktig det er å møte foreldrene hver dag også.Det sparer oss for mye jobb mtp telefonsamtaler og mange/ofte foreldresamtaler.

Anonymous poster hash: 20b5f...8ef

Skrevet

1 syns jeg er helt grei!

2 syns jeg var litt spesiell.. er jo hyggelig med en liten hilsen til de ansatte innimellom, særlig før jul og sommer..

3 kan jeg ikke skjønne at de har lov til!

Anonymous poster hash: f92bd...5c9
Skrevet

Her ser man hvor forskjellig barnehagene er. I vår kommune er det vanlig i mange av bhg, og jeg vet ikke om noen hvor de ikke gjør det. Vi har diskutert dette mange ganger hvor viktig det er å møte foreldrene hver dag også.Det sparer oss for mye jobb mtp telefonsamtaler og mange/ofte foreldresamtaler.

Selv om vi ikke blir møtt i garderoben så blir jeg jo med sønnen inn på avdelingen  å blir der kanskje noen minutter for å snakke med de ansatte.

Skrevet

Selv om vi ikke blir møtt i garderoben så blir jeg jo med sønnen inn på avdelingen å blir der kanskje noen minutter for å snakke med de ansatte.

Det gjør vi også. Og jeg synes det er helt greit at de voksne er inne på avdelingen med de barna som allerede er i barnehagen i stedet for at en voksen skal bruke mye tid i garderoben. Men det kommer sikkert litt an på hvordan romløsningen er også. Er garderoben rett utenfor avdelingen, så er det sikkert lettere å følge litt med på det som skjer enn hvis den er lenger unna.

Anonymous poster hash: 60e5c...e85

Skrevet

Jeg har hatt barn i tre barnehager, i alle ble barna tatt imot i garderoben.

Anonymous poster hash: 044f5...ede

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...