Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #26 Skrevet 3. februar 2014 Jeg har giftet meg for ikke så lenge siden og synes å invitere en så nær slektning som kusine til bare kaffen er frekt og sært. Enten inviterer du gjestene til selskapet, ellers gjør du ikke det. Du kan ikke forvente at gjestene gidder å vente i mange timer i annen by, betale fly/bilreise, gave, kjøpe pene klær, skaffe barnevakt for å gidde å være "annensortering" i bryllupet ditt. Jeg hadde ikke dratt og forklart at det var upraktisk. I kirken hadde jeg kommet, der skal alle være velkomne uten noe sortering. Anonymous poster hash: 08916...9ed Hvor mange søskenbarn har du? Jeg har 33 - kunne ikke be alle dem + partner i bryllupet. Vi hadde råd til ca 100 middagsgjester... Er vi i slekt? Tror vi har like mange søskenbarn Anonymous poster hash: 50bf6...9eb eller.. jeg har 33 fra ene siden + 7 på andre siden.. Anonymous poster hash: 50bf6...9eb
n74 Skrevet 3. februar 2014 #27 Skrevet 3. februar 2014 Jeg har giftet meg for ikke så lenge siden og synes å invitere en så nær slektning som kusine til bare kaffen er frekt og sært. Enten inviterer du gjestene til selskapet, ellers gjør du ikke det. Du kan ikke forvente at gjestene gidder å vente i mange timer i annen by, betale fly/bilreise, gave, kjøpe pene klær, skaffe barnevakt for å gidde å være "annensortering" i bryllupet ditt. Jeg hadde ikke dratt og forklart at det var upraktisk. I kirken hadde jeg kommet, der skal alle være velkomne uten noe sortering. Anonymous poster hash: 08916...9ed Hvor mange søskenbarn har du?Jeg har 33 - kunne ikke be alle dem + partner i bryllupet. Vi hadde råd til ca 100 middagsgjester... Er vi i slekt? Tror vi har like mange søskenbarn Anonymous poster hash: 50bf6...9eb eller.. jeg har 33 fra ene siden + 7 på andre siden.. Anonymous poster hash: 50bf6...9eb Nei da har du sju for mange. 33 på en side er ganske heftig da!
n74 Skrevet 3. februar 2014 #28 Skrevet 3. februar 2014 Jeg har giftet meg for ikke så lenge siden og synes å invitere en så nær slektning som kusine til bare kaffen er frekt og sært. Enten inviterer du gjestene til selskapet, ellers gjør du ikke det. Du kan ikke forvente at gjestene gidder å vente i mange timer i annen by, betale fly/bilreise, gave, kjøpe pene klær, skaffe barnevakt for å gidde å være "annensortering" i bryllupet ditt. Jeg hadde ikke dratt og forklart at det var upraktisk. I kirken hadde jeg kommet, der skal alle være velkomne uten noe sortering. Anonymous poster hash: 08916...9ed Hvor mange søskenbarn har du?Jeg har 33 - kunne ikke be alle dem + partner i bryllupet. Vi hadde råd til ca 100 middagsgjester... Vel, de fleste har ikke 33 søskenbarn, men mange færre. Jeg har ingen, men mannen har en del, og alle var med. Anonymous poster hash: 08916...9ed Å det er nok flere av oss enn du tror :-D Men når du ikke vet hvor stor slektene til HIs kusine eller mannen hennes er, og ikke vet noe om budsjettet for bryllupet, så er det litt rart å påstå at det er sært.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #29 Skrevet 3. februar 2014 Ser det er mange her som ikke hadde kommet i mitt bryllup Vi giftet oss da vi var studenter, og hadde ikke så god råd, og de fleste var invitert til kaffe. Mannen har også over 50 søskenbarn, så det ville blitt over hundre gjester om alle dem skulle inviteres med partner. Vi inviterte foreldre, søsken m/ fam og forlovere med partner til middag og resten til kaffen. Men vi tok da også alle taler og slikt til kaffen, var kun middag på restaurant før dette. Her jeg bor er det forresten helt normalt å invitere gjester bare til kaffe og fest, har aldri tenkt at dette skal være en fornærmelse! HI, tror alle skjønner om du takker nei, høygravid og uten barnevakt. Men dere klarer ikke å finne noen til å ha barnet, så kanskje dere kunne funnet noen å gå ut spise middag med der bryllupet er mellom vielse og kaffe? Anonymous poster hash: cd352...33b
♥Nemi♥ Skrevet 3. februar 2014 #30 Skrevet 3. februar 2014 Er bare på dib jeg har sett det er uhøflig å bli invitert til "bare" kaffe og fest. Her jeg kommer fra er det dette som er normen. Vi har svær slekt, så et bryllup hvor alle hadde kommet til middag, går virkelig ikke an økonimisk sett.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #31 Skrevet 3. februar 2014 Kusiner og fettere er ikke så nært for alle. Jeg har 30 av dem, så skulle jeg ha invitert de med følge og i tillegg mannen sine, så hadde det blitt en formue. Enig i at det er en uting å invitere folk bare til kaffe. Enten alt eller ingenting. Jeg har giftet meg for ikke så lenge siden og synes å invitere en så nær slektning som kusine til bare kaffen er frekt og sært. Enten inviterer du gjestene til selskapet, ellers gjør du ikke det. Du kan ikke forvente at gjestene gidder å vente i mange timer i annen by, betale fly/bilreise, gave, kjøpe pene klær, skaffe barnevakt for å gidde å være "annensortering" i bryllupet ditt. Jeg hadde ikke dratt og forklart at det var upraktisk. I kirken hadde jeg kommet, der skal alle være velkomne uten noe sortering. Anonymous poster hash: 08916...9ed Anonymous poster hash: cbe59...fb3
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #32 Skrevet 3. februar 2014 Jeg har giftet meg for ikke så lenge siden og synes å invitere en så nær slektning som kusine til bare kaffen er frekt og sært. Enten inviterer du gjestene til selskapet, ellers gjør du ikke det. Du kan ikke forvente at gjestene gidder å vente i mange timer i annen by, betale fly/bilreise, gave, kjøpe pene klær, skaffe barnevakt for å gidde å være "annensortering" i bryllupet ditt.Jeg hadde ikke dratt og forklart at det var upraktisk. I kirken hadde jeg kommet, der skal alle være velkomne uten noe sortering.Anonymous poster hash: 08916...9ed Hvor mange søskenbarn har du?Jeg har 33 - kunne ikke be alle dem + partner i bryllupet. Vi hadde råd til ca 100 middagsgjester... Er vi i slekt? Tror vi har like mange søskenbarn Anonymous poster hash: 50bf6...9eb Jeg har også 33 søskenbarn! Kanskje vi alle er i slekt? Anonymous poster hash: b7ac2...76d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå