Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #27 Skrevet 3. februar 2014 Ja vet du, barnet mitt har vært aktivt med på matlaging fra hun var 1,5 år gammel. Lager både varm og kald mat sammen med meg. Vi har hunder som hun leker med. Er veldig aktiv i barnehagen, og ellers ute i naturen både høyt og lavt. Dette er snakk om å ikke ta unødvendige risikoer,.. Er en ting å ikke pakke barna inn i bobleplast fordi "verden er farlig" (siden det virker som om det er det du insinuerer at jeg mener, noe som ei heller er tilfelle) en annen ting er å ta forsvarlige valg for ett barn som faktisk ikke er gammelt nok til å ta slike valg selv.. Anonymous poster hash: d4718...d10
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #28 Skrevet 3. februar 2014 Da skal du se naboene våre. Det går en smal vei på ca 200 meter opp til fire hus her. Han har ungen på fanget, hvor ungen liksom skal styre bilen fra starten av veien, og helt opp til deres oppkjørsel. Av og til i bilen, andre ganger i lastebilen. Han kjører FORT. Jeg kjører selv i maks 30 her, fordi det er smalt og uoversiktlig, men jeg er sikker på at han kjører nærmere 50-60. Det gjør han til vanlig også, men er kanskje derfor det er han vi må taue opp fra grøfta om vinteren hvert år også... Anonymous poster hash: d204e...09c
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #29 Skrevet 3. februar 2014 Er det også greit at f.eks en alkoholpåvirket person (uten barn i bilen) kjører sin egen bil fra egen gårdsplass og inn i sin egen garasje? Det er jo bare snakk om noen få meter, og farten begrenser seg jo automatisk... Jeg mener at å gi åpning for at det er greit for barn å sitte usikret på fanget under kjøring er tøvete og fullstendig unødvendig. Selv om det bare er snakk om noen meter, og at det neppe skjer noen skade. Det handler om prinsipper og holdninger til bilsikkerhet generelt, og at disse overføres til barna. Anonymous poster hash: 272c8...177
ma(G)ma med to små :) Skrevet 3. februar 2014 #30 Skrevet 3. februar 2014 Med tanke på de enorme skadene en airbag kan forårsake, hadde jeg ikke gjort det med mine egne barn, men jeg hadde nok heller ikke lagt meg oppi det om naboen gjorde det med sine barn.
DaenerysStorm Skrevet 3. februar 2014 #31 Skrevet 3. februar 2014 Ikke greit, spesielt ikke på fanget. Skal ikke mye til for et barn å bli most av en voksen selv med en fart på 3 km/t. Syns faktisk det er helt idiotisk og unødvendig. Gjør noe annet morsomt i stedet. Hva kan liksom skje om man "krasjer" i 3 km/t? Er dere ikke klar over at airbagene ikke utløses før det smeller ganske godt?
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #32 Skrevet 3. februar 2014 Hjælpes.... Hvor hysterisk er det mulig å bli???? Anonymous poster hash: b15ca...dfd
Elsker livet Skrevet 4. februar 2014 #33 Skrevet 4. februar 2014 Ikke greit, spesielt ikke på fanget. Skal ikke mye til for et barn å bli most av en voksen selv med en fart på 3 km/t. Syns faktisk det er helt idiotisk og unødvendig. Gjør noe annet morsomt i stedet. Hva kan liksom skje om man "krasjer" i 3 km/t? Er dere ikke klar over at airbagene ikke utløses før det smeller ganske godt? Det skal ikke store kreftene til før en blir kastet fremover, og med et barn foran seg kan tyngden til en voksen person skade det eller i verste drepe det.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #34 Skrevet 4. februar 2014 Jeg hadde ikke godtatt det hvis min mann hadde latt vår datter sitte i fanget under parkering. Greit det er liten fart, men hva lærer du barnet? At det er greit å sitte usikret i bilen, at du som liten får lov til å kjøre bil "fordi pappa sier det". Lykke til når den lille vokser til og begynner få mer egne meninger og slikt. Barna har seter for en grunn, de skal sitte der til bilen er parkert,.. Anonymous poster hash: d4718...d10 Du kan ikke ha så smarte barn du, hvis de ikke skjønner at det er unntaket. Anonymous poster hash: 97eb7...b9f
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #35 Skrevet 4. februar 2014 Uff, skulle ønske folk heller fokuserte på ting som virkelig var risikable enn å lage tullball ut av noe så uskyldig. Og nei, airbagen utløses ikke ved så lav fart. Ingen voksne blir heller "kastet rundt i bilen" ved så lav fart. Anonymous poster hash: d9ea8...01b
Elsker livet Skrevet 4. februar 2014 #36 Skrevet 4. februar 2014 Uff, skulle ønske folk heller fokuserte på ting som virkelig var risikable enn å lage tullball ut av noe så uskyldig. Og nei, airbagen utløses ikke ved så lav fart. Ingen voksne blir heller "kastet rundt i bilen" ved så lav fart. Anonymous poster hash: d9ea8...01b De kastes ikke rundt, men prøv å kjøre i 5 km/t og bråbrems, gjerne uten bilbelte.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #37 Skrevet 4. februar 2014 Uff, skulle ønske folk heller fokuserte på ting som virkelig var risikable enn å lage tullball ut av noe så uskyldig. Og nei, airbagen utløses ikke ved så lav fart. Ingen voksne blir heller "kastet rundt i bilen" ved så lav fart. Anonymous poster hash: d9ea8...01b De kastes ikke rundt, men prøv å kjøre i 5 km/t og bråbrems, gjerne uten bilbelte. Det er ikke noe behagelig MED bilbelte heller. Mannen gjør dette til stadighet for å sjekke om det er glatt, og han mener det er jo ikke noe problem når han bremser så godt ned først. Og det er jo faktisk ikke verre enn at han, som vet akkurat når dette skjer, klarer å holde imot selv. Verre for meg som aner fred og ingen fare. Anonymous poster hash: fdc5a...a06
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #38 Skrevet 4. februar 2014 Ser heller ikke problemet. Lar barna på tur sitte på fanget og styre bilen inn på gårdsplassen eller i garasjen. Anonymous poster hash: 9c1bd...06e
DaenerysStorm Skrevet 4. februar 2014 #39 Skrevet 4. februar 2014 Ikke greit, spesielt ikke på fanget. Skal ikke mye til for et barn å bli most av en voksen selv med en fart på 3 km/t. Syns faktisk det er helt idiotisk og unødvendig. Gjør noe annet morsomt i stedet. Hva kan liksom skje om man "krasjer" i 3 km/t? Er dere ikke klar over at airbagene ikke utløses før det smeller ganske godt? Det skal ikke store kreftene til før en blir kastet fremover, og med et barn foran seg kan tyngden til en voksen person skade det eller i verste drepe det. Du er klar over at vanlig gangfart er 5-6 km/t eller?
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #40 Skrevet 5. februar 2014 Det finnes ikke greit, men er greit! Anonymous poster hash: 7104c...6a8
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #41 Skrevet 5. februar 2014 Man klarer ikke holde seg selv fast om bilen kræsjer i 5 km eller mer. En airbag kan løses ut i lav fart. Jeg kjenner til en episode der dette skjedde nettopp når et barn satt på fanget i førersetet, tror ungen overlevde men det var såvidt. Selvfølelig kan man ikke gjemme seg for alle farer her i livet, men drt går jo an å tenke seg om en ekstra gang før man setter barn i fare! Anonymous poster hash: b0e9b...e0d
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #42 Skrevet 5. februar 2014 Sammen det er jo morro! Ungen er ikke lagd av porsjelen!!! Anonymous poster hash: 65ace...ce8
DaenerysStorm Skrevet 5. februar 2014 #43 Skrevet 5. februar 2014 Synse det er greit og ser ikke problemet helt til jeg tenker worstcadescenario at var et setter seg inn i bilen selv uten tilsyn, vet hvordan man vrir om nøkkelen og gasser, tenk om søsken er rundt bilen og bli nedi ned av en 5 åring som ikke har oversikt og gasse på, eller at barnet selv triller bilen utfor et stup, en kant osv Da kan jeg fortelle om det motsatte... Jeg har siden jeg var liten fått sitte på fanget, kjøre bilen selv bortover gårdsveier, kjørt traktor og jeg ble også sendt ut for å starte bilen fra jeg var ca. 4 år gammel. Jeg gjorde aldri noe av det du sier her. En gang jeg satt i bilen alene som den sto i en nedoverbakke med et hus bak begynte den å trille. Andre førskoleunger hadde skriki til bilen traff huset bak og enda litt til, jeg tråkka inn bremsen
*tingeling* Skrevet 5. februar 2014 #44 Skrevet 5. februar 2014 Å ta barne med seg på fange og kjøre bilen inn i garasjen tror jeg er tryggere enn å la barne leke utforbi mens du parkerer...du kan jo kjøre på barnet ditt. Mange hysteriske folk her!!haha!!
Elsker livet Skrevet 5. februar 2014 #45 Skrevet 5. februar 2014 Ikke greit, spesielt ikke på fanget. Skal ikke mye til for et barn å bli most av en voksen selv med en fart på 3 km/t. Syns faktisk det er helt idiotisk og unødvendig. Gjør noe annet morsomt i stedet. Hva kan liksom skje om man "krasjer" i 3 km/t? Er dere ikke klar over at airbagene ikke utløses før det smeller ganske godt? Det skal ikke store kreftene til før en blir kastet fremover, og med et barn foran seg kan tyngden til en voksen person skade det eller i verste drepe det. Du er klar over at vanlig gangfart er 5-6 km/t eller? Det er forskjell på en ting på 1500 kg som er i bevegelse og en person.
DaenerysStorm Skrevet 5. februar 2014 #46 Skrevet 5. februar 2014 Ikke greit, spesielt ikke på fanget. Skal ikke mye til for et barn å bli most av en voksen selv med en fart på 3 km/t. Syns faktisk det er helt idiotisk og unødvendig. Gjør noe annet morsomt i stedet. Hva kan liksom skje om man "krasjer" i 3 km/t? Er dere ikke klar over at airbagene ikke utløses før det smeller ganske godt? Det skal ikke store kreftene til før en blir kastet fremover, og med et barn foran seg kan tyngden til en voksen person skade det eller i verste drepe det. Du er klar over at vanlig gangfart er 5-6 km/t eller? Det er forskjell på en ting på 1500 kg som er i bevegelse og en person. Ja sant, man sitter vel tryggere inni bilen som bumper borti en vegg i 3km/t enn om en voksen tryner over en unge
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #47 Skrevet 12. februar 2014 Tror foreldrene til denne karen ville tenkt seg om to ganger da de lot sønnen sitte på fanget under kjøring, dersom de hadde visst utfallet. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10129413 Anonymous poster hash: 272c8...177
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #48 Skrevet 12. februar 2014 Jeg er nazi når det gjelder sikkerhet i bilen, men å sitte på fanget når man parkerer bilen og lignene, ser jeg ikke problemet. Jeg selv gjør det ikke fordi jeg ikke føler jeg har god nok plass eller oversikt, men far gjør det er ikke noe problem. Anonymous poster hash: c0d67...91a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå