Gå til innhold

Hvor ugreit er dette?


Anbefalte innlegg

Skrevet

En bekjent lar 4-åringen sitte på fanget når bilen parkeres i garasjen. De få meterne hvor bilen kjøres inn i garasjen får barnet lov til å sitte på fanget og være med å styre bilen.

Far sier han har full kontroll, og han har nok kontroll. Jeg synes likevel det er skummelt, jeg kunne aldri gjort det selv.

Når jeg sier at barnet skal sitte på sin plass, da ler han det bort og sier at det er såvidt bilen beveger seg, han kunne jo gått fortere.



Anonymous poster hash: 47696...af2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat inn i ens private garasje ser jeg faktisk ikke helt problemet med. Og jeg er til vanlig fryktelig nazi på bilsikkerhet, og ville for eksempel aldri hatt barnet på fanget i bilen ellers. 

Men her er det vel evt bare bilen det vil gå utover, så lenge det snakkes sneglefart.

Skrevet

Ser ikke problemet.. Dette er jo da nødvendigvis i egen gårdsplass og ingen andre biler. Farten inn i en garasje begrenser seg jo selv.

 

Vi må ikke være hysteriske for alt!

 

Anonymous poster hash: edcc6...612

Skrevet

Slapp av a HI, du er hysterisk.



Anonymous poster hash: de96d...840
Skrevet

Det synes jeg er helt greit:) Det var det beste jeg visste når jeg var liten også!

Skrevet

Helt greit for noen få meter. Skjønner ikke helt hva du mener kan gå så veldig galt?

Skrevet

Så lenge det kun skjer på tunet og ved parkering i garasjen ser eg ikkje problemet.

Skrevet

Av alle ting, så syns jeg ikke dette er så ille.. Det er jo på egen gårdplass, inn i egen garasje. Verste som kan skje er at de kræsjer i egen vegg i sneglefart, og da vil bilen få skrap.. Det er ikke så ille.



Anonymous poster hash: 45984...a57
Skrevet

Helt greit hos oss. Jeg gjorde det selv når jeg var liten og det var stor stas.

Ungene kjører gressklipperen alene, så sitt på inn i garasjen syns jeg ikke er farlig. Når jeg rakk ned til pedalene og så over styre fikk jeg kjøre inn bilen til pappa alene, det var stort.

 

Men skal vel sies at jeg er nesten oppdratt i annleggsmaskiner og ulike andre kjøretøy. Det er nesten mine også, så de viser interesse for å vite hvordan ting fungerer.

 

Anonymous poster hash: 29ec7...288

Skrevet

Ok, ser her at jeg tydeligvis er helt på jordet. Da skal jeg ikke si noe mer.

 

Anonymous poster hash: 47696...af2

Skrevet

Det skumle vil være hvis airbaggen skulle aktiveres, da et lite barn ikke tåler kraften fra denne og kommer veldig nærme på fanget. Men denne skal vel i utgangspunktet ikke løses ut ved så lav fart.

Skrevet

Ser ikke problemet.

 

Anonymous poster hash: a7c84...e78

Skrevet

Hysteri å tenke hva som kan/kunne eventuelt muligens skje i sånne situasjoner, mener jeg! Jeg lar toåringen sitte på fanget mitt når jeg kjører bilen inn i garasjen (snakk om 3 meter i sneglefart). Han synes det er kjempestas! 

 

Men når naboen setter sin treåring i forsetet uten noen som helst form for barnesikring og kjører til barnehagen (neida, ikke langt), synes jeg det er hårreisende! 

Skrevet

Jeg hadde ikke godtatt det hvis min mann hadde latt vår datter sitte i fanget under parkering. Greit det er liten fart, men hva lærer du barnet? At det er greit å sitte usikret i bilen, at du som liten får lov til å kjøre bil "fordi pappa sier det".

Lykke til når den lille vokser til og begynner få mer egne meninger og slikt.

 

Barna har seter for en grunn, de skal sitte der til bilen er parkert,.. 



Anonymous poster hash: d4718...d10
Gjest deterbaremeg:):)
Skrevet

Jeg hadde ikke godtatt det hvis min mann hadde latt vår datter sitte i fanget under parkering. Greit det er liten fart, men hva lærer du barnet? At det er greit å sitte usikret i bilen, at du som liten får lov til å kjøre bil "fordi pappa sier det".Lykke til når den lille vokser til og begynner få mer egne meninger og slikt. Barna har seter for en grunn, de skal sitte der til bilen er parkert,..  Anonymous poster hash: d4718...d10

Så du kommer aldri noen sinne til å vike en cm på noe som helst i barneoppdragelsen din? ærlig talt, barn er ikke dumme, forsøk å prat med dem og forklare. Det er utrolig hva dem forstår altså... Bare prøv;-)

Skrevet

Hos oss er vi alltid fastspendte i bilen, og det er ingen unntak. Hva andre velger er deres valg, men vi velger sikkerhet hos oss.



Anonymous poster hash: 65ace...ce8
Gjest deterbaremeg:):)
Skrevet

Hos oss er vi alltid fastspendte i bilen, og det er ingen unntak. Hva andre velger er deres valg, men vi velger sikkerhet hos oss. Anonymous poster hash: 65ace...ce8

Hehe, unnskyld meg, men nå må jeg le:):):) Ja, alle kommer til å omkomme i den situasjonen. Synes nesten litt synd på dere som er så rigide.

Skrevet

Jeg hadde ikke godtatt det hvis min mann hadde latt vår datter sitte i fanget under parkering. Greit det er liten fart, men hva lærer du barnet? At det er greit å sitte usikret i bilen, at du som liten får lov til å kjøre bil "fordi pappa sier det".Lykke til når den lille vokser til og begynner få mer egne meninger og slikt. Barna har seter for en grunn, de skal sitte der til bilen er parkert,..  Anonymous poster hash: d4718...d10

Ikke noe problem det. Fikk ofte lov til det da jeg var liten og var på hytta selv. Mine foreldre har mange barn, og vi er alle blitt nøye på bilsikkerhet, på tross av at vi fikk lov til å sitte på fanget og "styre" bilen i 200 meter opp til hytta. Kan jeg fint gjøre med mitt barn selv, han er ikke dum ;)

 

Anonymous poster hash: 2ba09...cb0

Skrevet

Jeg synes ikke det er helt greit, men hadde ikke lagt meg opp i det hvis jeg så naboen gjøre det. Ser ofte en nabo ta med smårollingen sin på turer i traktor også. Det er vel sånt noe man må tåle å se på landet.

Skrevet

Hvis det er farlig lurer jeg på hva det jeg fikk lov til som liten var... Jeg satt på fanget og styrte fra jeg var 2-3 år gammel og så fort jeg var høy nok kjørte jeg selv innover hele gårdsveien her :) 

 

Men har skjønt at sånt er forskjellig i forhold til hvor man er fra, her er det helt vanlig at unger kjører traktor, bil, snøscooter, firhjuling osv :P

Skrevet

Jeg hadde ikke godtatt det hvis min mann hadde latt vår datter sitte i fanget under parkering. Greit det er liten fart, men hva lærer du barnet? At det er greit å sitte usikret i bilen, at du som liten får lov til å kjøre bil "fordi pappa sier det".Lykke til når den lille vokser til og begynner få mer egne meninger og slikt. Barna har seter for en grunn, de skal sitte der til bilen er parkert,..  Anonymous poster hash: d4718...d10

Det går faktisk an å lære barna at det er forskjell på situasjoner også.

 

Når vi går langs trafikkerte veier må barnet holde meg i hånden, mens når vi går på sykkelstier og andre lite trafikkerte steder får hn lov å løpe på egenhånd. Bare for å ta et eksempel.

 

De har godt av å lære at forskjellige situasjoner krever forskjellige regler. Om barna vokser opp med at en regel gjelder for alt vil de ihvertfall få problemer når de vokser til.

Skrevet

 

Jeg hadde ikke godtatt det hvis min mann hadde latt vår datter sitte i fanget under parkering. Greit det er liten fart, men hva lærer du barnet? At det er greit å sitte usikret i bilen, at du som liten får lov til å kjøre bil "fordi pappa sier det".

Lykke til når den lille vokser til og begynner få mer egne meninger og slikt.

 

Barna har seter for en grunn, de skal sitte der til bilen er parkert,..

 

Anonymous poster hash: d4718...d10

Hahaha, snakk om å føre unyansert og firkantet regime 😂

Skrevet

Er ikke snakk om å være verken firkantet i oppdragelsen eller noe i den duren, men det skal jo nevnes at det ikke er sikkerhetsmessig, og heller ikke lov.

Selvsagt firer jeg en cm her og der i oppdragelsen, er ikke ett monster heller, men det kan jo være lurt å bruke skjønn på hva som er greit og ikke. og jeg synes ikke det er greit å utsette barnet for fare ved å la det sitte på fanget i bilen osv.

du har airbag i rattet, du har "curtain airbag" på sidene og noen i bildørene .. hva skjer hvis en av de skulle gå av? Det er lov å bruke huet å tenke lengre enn nesa rekker.. Jeg tenker på barnet mitt, og den dagen barnet er stor nok til ikke å ta skade av å lære seg å kjøre bil så er det en helt annen sak. 



Anonymous poster hash: d4718...d10
Skrevet

Er ikke snakk om å være verken firkantet i oppdragelsen eller noe i den duren, men det skal jo nevnes at det ikke er sikkerhetsmessig, og heller ikke lov.Selvsagt firer jeg en cm her og der i oppdragelsen, er ikke ett monster heller, men det kan jo være lurt å bruke skjønn på hva som er greit og ikke. og jeg synes ikke det er greit å utsette barnet for fare ved å la det sitte på fanget i bilen osv.du har airbag i rattet, du har "curtain airbag" på sidene og noen i bildørene .. hva skjer hvis en av de skulle gå av? Det er lov å bruke huet å tenke lengre enn nesa rekker.. Jeg tenker på barnet mitt, og den dagen barnet er stor nok til ikke å ta skade av å lære seg å kjøre bil så er det en helt annen sak.  Anonymous poster hash: d4718...d10

Heheheeee, herremin, tørr du noen gang bevege deg utenfor husets 4 vegger? Får ungene være med og bake? Lage mat, gå tur - gå tur på glatta, sykle, klatre i trær?

 

Anonymous poster hash: 209bc...0dc

Skrevet

Ikke greit, spesielt ikke på fanget. Skal ikke mye til for et barn å bli most av en voksen selv med en fart på  3 km/t. Syns faktisk det er helt idiotisk og unødvendig. Gjør noe annet morsomt i stedet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...