Turtelduen Skrevet 2. februar 2014 #26 Skrevet 2. februar 2014 Jeg syns du er utrolig urettferdig og veldig smålig ja! Å sove til 10 når man bare har vært hjemme kvelden før er faktisk veldig lenge. Når mam har vært ute derimot, er det unntakstilstand. Jeg syns definitivt at foreldre med små barn bør komme seg opp senest kl 10 i helgene, med mindre det er noe spesielt. I dag bør derimot mannen få sove liyt lenger. Jeg hadde vekket min hvis han ikke selv sto opp til 11.30. Anonymous poster hash: 1a186...457 [/quote Vi har forresten også en baby, i tillegg til to andre barn. Ser ikke helt hvorfor det skal ha noe med saken å gjøre. .] Anonymous poster hash: 1a186...457 Vi har en stor baby og 5 andre barn. Baby tar mye energi fra moren om faren er av den veldig normale typen som ikke bidrar så mye på pappafronten. De dagene den ene sover så får aldri pappaen sove lengre enn til 10. Av den grunn at dagene går. Om han velger å være lenge oppe og i tillegg drukket så erdet hans problem. Sån har han lært her i huset med små barn at en drikker seg ikke snydens.
Turtelduen Skrevet 2. februar 2014 #27 Skrevet 2. februar 2014 Vi alenemødre kan flire litt av hele problemstillingen Anonymous poster hash: 2ae1c...7aa Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine på deres vegne Jeg ville ikke valgt bort mannen likevel. Ikke for å dømme, kun for å svare litt på kommentaren...
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #28 Skrevet 2. februar 2014 Litt smålig, men ikke spesielt urettferdig! Hadde gjort det sammme selv om det skjedde ofte. Er det en sjelden gang la han sove til 12. Anonymous poster hash: 0cbd6...b45
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #29 Skrevet 2. februar 2014 Ja, vi har en baby, så jeg er i konstant underskudd på søvn. Jeg kommer nok til å la han sove litt lengre i dag. Han blir nok blid og fornøyd, men han kommer til å møte en kone som ikke er det. HIAnonymous poster hash: aebc5...6f5 Har tanken på å la han sove ut til lunsjtid, vekke han med kos og kyss og si at du har dekket lunsj/frokostbord til dere, slått deg? I min verden hadde det i alle fall blitt en mye hyggeligere start på søndagen sammen, selv om mannen var redusert etter en kveld med gutta. Slik du fremstiller deg selv, så syns jeg egentlig du høres ut som ei sur kjerring som er mer opptatt av hevn og det å ha rett enn å finne en løsning som kan snu dagen, selv om den kanskje begynner litt sent for enkelte, til noe positivt. Anonymous poster hash: 830f7...db7 Hvor selvutslettende mener du HI skal være? HI er våken hver natt pga baby, og har konstant underskudd på søvn. Presis klokken 10:00 blir hun vekt på sin sovedag selvom hun er stuptrett og hadde trengt å sove mer. Så har vi HI sin mann som faktisk har overskudd til å være ute på byen to helger på rad, og ikke minst komme sjanglende hjem klokka 05:00, og som faktisk er så frekk at han blir sur fordi 10:00 regel gjelder for han også. Her er det ikke HI som skal varte opp mannen, her er det mannen som bør legge seg flat og varte opp HI i hele dag. Makan til møkkamann! Anonymous poster hash: c592d...0b9
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 2. februar 2014 #30 Skrevet 2. februar 2014 Prøv å svelge i deg noen kameler innimellom, så får dere en mye hyggeligere stemning hjemme! Her er mannen heldigvis flink til å stå opp med barna, særlig nå som jeg nattammer. Sjelden vi vekker hverandre når den ene sover lenger, men jeg sendte opp en av ungene til å vekke mannen etter at han var ute sist, klokka var 11, og da er dagen godt i gang her, det er greit med en ekstra voksen for å finne på noe med de eldste samtidig som noen skal passe de minste. Når det er sagt, sover jeg aldri lenger enn til 10 (vanligvis 9) selv om jeg nattammer og samsover med baby. Vi har en mye hyggeligere stemning i huset nå som vi ikke "teller" timer så alt skal være så "rettferdig".
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #31 Skrevet 2. februar 2014 Jager han deg opp kl10, så jager du ham opp kl.10 Er ikke noen smålig det, bare rettferdig. For en dust! Blir irritert. Anonymous poster hash: 84120...58b
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #32 Skrevet 2. februar 2014 Jeg syns du er utrolig urettferdig og veldig smålig ja! Å sove til 10 når man bare har vært hjemme kvelden før er faktisk veldig lenge. Når mam har vært ute derimot, er det unntakstilstand. Jeg syns definitivt at foreldre med små barn bør komme seg opp senest kl 10 i helgene, med mindre det er noe spesielt. I dag bør derimot mannen få sove liyt lenger. Jeg hadde vekket min hvis han ikke selv sto opp til 11.30. Anonymous poster hash: 1a186...457 [/quote Vi har forresten også en baby, i tillegg til to andre barn. Ser ikke helt hvorfor det skal ha noe med saken å gjøre. .] Anonymous poster hash: 1a186...457 Du spurte hvorfor jeg var trøtt. Det er vel høyst relevant da å nevne at vi har en baby som holder meg våken på natta? Og mannen var forresten ute forrige helg også, men det er vel heller ikke relevant. HI Anonymous poster hash: aebc5...6f5 [/ acronym] Det var ikke jeg som spurte hvorfor du var sliten.. Men det jeg mente var at jeg ikke så at det var relevant for hvor lenge han skulle få sove i dag, at dere har en baby. Anonymous poster hash: 1a186...457
magica fra tryll Skrevet 2. februar 2014 #33 Skrevet 2. februar 2014 Å så glad jeg er for at vi står opp sammen og koser oss med barn og frokost i helgene. Er jeg veldig trøtt pga baby på natta, går jeg og legger meg tidlig. Sove til 10 har jeg ikke gjort de siste 7 åra ihvertfall. Synes dere er skikkelig barnslige....Skulle noen vært borte(vi går ikke på byen eller drikker, så det er ikke en relevant problemstilling) og kommet hjem kl 5, hadde denne personen selvfølgelig trengt å sove litt lenger...
Englenemine Skrevet 2. februar 2014 #34 Skrevet 2. februar 2014 Hadde vekket han 10. Raver man rundt til 5 med 3 små barn og ikke gir mor ekstra sovetid når hun er oppe med baby så er regler regler! Ærlig talt , han valgte å være på fest/ byen så lenge mens hun må pga baby. Rare forskjellsbehandlinger her inne med tanke på mor og far. Virker som visse fedre kun er fedre på fritida mens mødrene er det 24/7.
Gjest Hercule Poirot Skrevet 2. februar 2014 #35 Skrevet 2. februar 2014 Jeg ville helt klart latt ham sove til 12 i dag, men her er det helt tydelig klart for en ganske alvorlig prat. Det er helt klart at han ikke kan "jage" deg opp kl 10 én dag, og så forvente at han selv skal få sove så lenge han vil den neste. Dette må han jo forstå, og hvis han ikke gjør det, så er alternativet at du rett og slett reiser bort, uten barn, ei helg eller en langweekend, så kan han få kjenne på hvordan det er å stå opp tidlig hver dag.
ma(G)ma med to små :) Skrevet 2. februar 2014 #36 Skrevet 2. februar 2014 Jeg hadde blitt irritert, så godt kjenner jeg meg selv, men jeg hadde nok ikke vekt mannen. Jeg har mer tro på å gå foran som et godt eksempel, enn å ta igjen med samme mynt. Du synes det er for tidlig å bli vekt klokken 10 på sovedagen din? Vel, da bør du ikke gjøre det samme mot ham. La ham sove til han våkner, og når barna har lagt seg i kveld, spør du ham om det ikke var godt å få sove skikkelig lenge? Så kan du forklare ham at i denne perioden, hvor du har konstant underskudd på søvn, synes du det hadde vært fint å få sove skikkelig lenge en dag i uka, så du får hentet inn litt tapt søvn. Enig i at det egentlig er på tide å stå opp når klokka er 10 og man har små barn, men både nattevåk og fest er unntakstilstand her i huset i det minste. Da ungene våre var små og ikke sov om natta, gjorde vi det slik at den ene stod opp med ungene når de våknet (gjerne rundt 6), og så fikk den andre sove til rundt 9 før vi byttet. På den måten fikk begge sove skikkelig begge dagene i helgen, og begge fikk vært sammen med ungene begge dagene. Når det bare var for noen timer var det lettere å finne overskudd til å gjøre noe skikkelig hyggelig, selv om man egentlig var så trøtt at man hadde mest lyst til å grine Be the bigger person, og oppfordre mannen din til å være det mot deg også. Da får dere det nok mye bedre sammen
Salomine Skrevet 2. februar 2014 #37 Skrevet 2. februar 2014 Få han opp kl 10. Han er selv ansvarlig for å ha festet til kl 5, og han vet han har små barn hjemme som han skal ta seg av dagen etter. En avtale er en avtale, og gjelder kl 10 for deg så gjelder det for han og.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #38 Skrevet 2. februar 2014 Hvordan gikk det i dag, HI? Anonymous poster hash: 830f7...db7
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #39 Skrevet 2. februar 2014 Jo nå skal dere høre:) Svigermor kom innom og laget dårlig stemning, så jeg ble bare enda mer gretten. Tok med meg unger og hund, og gikk ut en tur etterpå mens jeg ventet at han skulle våkne. Kl 12 fikk jeg melding om at han hadde stått opp. Da jeg kom hjem tok jeg meg en prat med han. Han sa at grunnen til at jeg hadde blitt vekket kl 10 var i tilfelle jeg hadde planer. Jeg tror egentlig ikke på det;) Jeg sa til han at da hadde jeg satt klokka på vekking. Men han takket for at han fikk sove så lenge. Har vært ganske sur i dag egentlig og er enda det, men det er fordi jeg føler meg utrolig sliten. Nå venter en uke som gressenke, men får se frem til å sove neste helg. Tjohei! HI Anonymous poster hash: aebc5...6f5
mams87 Skrevet 2. februar 2014 #40 Skrevet 2. februar 2014 Her har vi en avtale. Om det er min tur å sove neste dag og mannen velger å gå ut dagen før, minner jeg han om at kl 10 må han opp uansett når han kommer hjem. Så han får velge om hanvil sove i 7 ell er 5 timer selv
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #41 Skrevet 2. februar 2014 Her har vi en avtale. Om det er min tur å sove neste dag og mannen velger å gå ut dagen før, minner jeg han om at kl 10 må han opp uansett når han kommer hjem. Så han får velge om hanvil sove i 7 ell er 5 timer selv Sover barna deres til kl. 10?! For det er vel ikke slik at når du skal sove neste dag, står opp med barna og så legger deg kl. 10 når mannen må opp? Jeg skjønte ikke det du beskriver. Anonymous poster hash: 2df4f...a25
rytme Skrevet 2. februar 2014 #42 Skrevet 2. februar 2014 Jeg synes ikke du er urettferdig, men jeg syner at dere må finpusse litt på avtalen deres. Enten skal dere begge få sove så lenge dere orker, eller så kan dere ha et tidspunkt det er greit å vekke den andre Om det skal være annerledes for en person som er ute på kvelden eller ikke får dere også bli enige om. Så slipper dere i alle fall å ha den samme krangelen neste helg.
mams87 Skrevet 2. februar 2014 #43 Skrevet 2. februar 2014 Her har vi en avtale. Om det er min tur å sove neste dag og mannen velger å gå ut dagen før, minner jeg han om at kl 10 må han opp uansett når han kommer hjem. Så han får velge om hanvil sove i 7 ell er 5 timer selv Sover barna deres til kl. 10?! For det er vel ikke slik at når du skal sove neste dag, står opp med barna og så legger deg kl. 10 når mannen må opp? Jeg skjønte ikke det du beskriver. Anonymous poster hash: 2df4f...a25 Oi, jeg mente HANS TUR. Ikke rart du ikke forsto hav jeg mente...
mams87 Skrevet 2. februar 2014 #44 Skrevet 2. februar 2014 Her har vi en avtale. Om det er min tur å sove neste dag og mannen velger å gå ut dagen før, minner jeg han om at kl 10 må han opp uansett når han kommer hjem. Så han får velge om hanvil sove i 7 ell er 5 timer selv Sover barna deres til kl. 10?! For det er vel ikke slik at når du skal sove neste dag, står opp med barna og så legger deg kl. 10 når mannen må opp? Jeg skjønte ikke det du beskriver. Anonymous poster hash: 2df4f...a25 Oi, jeg mente HANS TUR. Ikke rart du ikke forsto hav jeg mente... hva*
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #45 Skrevet 2. februar 2014 Fint at mannen din takket deg. OM det skulle skje igjen, hadde jeg gått og lagt meg i noen timer igjen når mannen har stått opp og sagt at han kan ta ungene noen timer for de timene du ikke fikk sove i går. Er ikke alltid man orker det ansvaret alene dagen derpå, selv om man har fått sove noen ekstra timer Anonymous poster hash: 51438...7e4
Gjest ronja røverdatter Skrevet 2. februar 2014 #46 Skrevet 2. februar 2014 Her i huset hadde gubben blitt vekt klokka ti. Pedagog kan jeg være på jobb, det gidder jeg ikke å være med min voksne mann. Har forresten aldri trengt å være det heller, for han har vett nok til å skjønne at han ikke vekker meg når jeg har sovedag, i alle fall ikke tidligere enn vi har avtalt.
Superdolly Skrevet 2. februar 2014 #47 Skrevet 2. februar 2014 Jeg synes ikke du er urettferdig, men jeg syner at dere må finpusse litt på avtalen deres. Enten skal dere begge få sove så lenge dere orker, eller så kan dere ha et tidspunkt det er greit å vekke den andre Om det skal være annerledes for en person som er ute på kvelden eller ikke får dere også bli enige om. Så slipper dere i alle fall å ha den samme krangelen neste helg. Godt sagt. Jeg er helt enig i dette.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #48 Skrevet 2. februar 2014 Ja, vi har en baby, så jeg er i konstant underskudd på søvn. Jeg kommer nok til å la han sove litt lengre i dag. Han blir nok blid og fornøyd, men han kommer til å møte en kone som ikke er det. HIAnonymous poster hash: aebc5...6f5 Har tanken på å la han sove ut til lunsjtid, vekke han med kos og kyss og si at du har dekket lunsj/frokostbord til dere, slått deg? I min verden hadde det i alle fall blitt en mye hyggeligere start på søndagen sammen, selv om mannen var redusert etter en kveld med gutta. Slik du fremstiller deg selv, så syns jeg egentlig du høres ut som ei sur kjerring som er mer opptatt av hevn og det å ha rett enn å finne en løsning som kan snu dagen, selv om den kanskje begynner litt sent for enkelte, til noe positivt. Anonymous poster hash: 830f7...db7 I min verden er det ikke normalt for familiefedre med baby å dra på fylla hver helg, slik mannen til HI ifølge henne har gjort. Og nei, jeg hadde ikke støttet alkoholisme hos mannen med kos, kyss og frokost. Helt vanvittig hvordan enkelte damer neglisjerer seg selv og gjør alt for mannen, med den konsekvens at de blir syke og utslitte, mens mannfolka bytter dem ut med noe freshere og yngre senere. For sånne menn som prioriterer alkohol og byturer foran familien har ikke så stor respekt for kone og barn. Anonymous poster hash: c2309...ab5
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #49 Skrevet 2. februar 2014 Jeg er tydeligvis veldig smålig av meg. Jeg hadde nemlig blitt irritert om mannen hadde reist på fylla to helger etter hverandre! Slike ting kan man gjøre FØR man får barn og etter barna er større! Uka går til jobb på de voksne og barnehage/skole på barna, og da er helgene til for å kose seg som familie. Ikke hangle på byen (da tenker jeg på f. eks to helger etter hverandre) og være fyllesyk og sliten neste dag. Når jeg kommer til saken din HI; jeg er såpass enkelt skrudd sammen at jeg hadde tenkt: What goes around, comes around! Skal han forvente å få sove til 12 når du dagen før ble vekket kl 10? Damene her som sier du er smålig, kan ikke være annet enn dørmatter! Anonymous poster hash: 9e018...47d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå