Gå til innhold

Er jeg urettferdig nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen og jeg har en avtale om å få sove lenge hver sin dag i helgene. I går skulle jeg få sove lenge. Kl 10 blir mellomste sendt opp til meg med beskjed om at kl er 10 og nå må jeg stå opp. Var enda veldig trøtt, men stod selvfølgelig opp.

I natt var mannen min på fest og kommer ravende hjem kl 5. Når han kommer å legger seg så ønsker jeg han lykke til med å stå opp om 5 timer, altså kl 10. Han spør meg om han virkelig må stå opp kl 10 og jeg svarer at når jeg må det så skal han også. Er jeg skikkelig urettferdig? Kjenner bare at jeg blir litt irritert over at fordi han var på fest så skal han få sove så lenge han vil mens jeg må stå opp når han sier.

Anonymous poster hash: aebc5...6f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud, hvis han har muligheten til å sove lengre, så la han sove lengre?
Så sant det ikke er noe dere skal, er du ganske kjip hvis du skal tvinge han opp kl 10. Tviler på at du vil få en blid og fornøyd mann da:P

Skrevet

Jeg hadde latt han sovet litt lengre. Er ikke noe kjekt å ha en sur og trøtt mann gåendes rundt deg i hele dag. Hadde vekket han hvis han ikke var våken til kl 13, såklart hvis dere ikke har noe dere skal idag. Også hadde jeg gitt grei beskjed om at neste helg så skal du sove så lenge du vil

Skrevet

Like regler for begge to, og selv om han kommer til å være drittsur så bør han lære at det og stå opp når en er trøtt er ikke gøy.

Anonymous poster hash: 6d47e...18f

Skrevet

Å sove til 10 er å sove lenge normalt sett. Du skriver ikke noe om når dere pleier å legge dere eller om hvorfor du fortsatt var trøtt kl. 10 i går. Da regner jeg med at du ikke hadde noen spessiell grunn.

Hvis mannen din stadig er ute å rangler til langt på natt synes jeg godt du kan vekke ham klokka 10, men om det er noe som skjer bare noen ganger i året synes jeg du bør la ham få sove.

Anonymous poster hash: 23144...e4c

Skrevet

Vi alenemødre kan flire litt av hele problemstillingen :P

Anonymous poster hash: 2ae1c...7aa

Skrevet

Ja, vi har en baby, så jeg er i konstant underskudd på søvn. Jeg kommer nok til å la han sove litt lengre i dag. Han blir nok blid og fornøyd, men han kommer til å møte en kone som ikke er det.

HI

Skrevet

Jeg syns du er utrolig urettferdig og veldig smålig ja!

Å sove til 10 når man bare har vært hjemme kvelden før er faktisk veldig lenge. Når mam har vært ute derimot, er det unntakstilstand. Jeg syns definitivt at foreldre med små barn bør komme seg opp senest kl 10 i helgene, med mindre det er noe spesielt. I dag bør derimot mannen få sove liyt lenger. Jeg hadde vekket min hvis han ikke selv sto opp til 11.30.

Anonymous poster hash: 1a186...457

Skrevet

Å sove til 10 når man bare har vært hjemme kvelden før er faktisk veldig lenge. Når mam har vært ute derimot, er det unntakstilstand. Jeg syns definitivt at foreldre med små barn bør komme seg opp senest kl 10 i helgene, med mindre det er noe spesielt. I dag bør derimot mannen få sove liyt lenger. Jeg hadde vekket min hvis han ikke selv sto opp til 11.30.

Anonymous poster hash: 1a186...457 [/quote

Vi har forresten også en baby, i tillegg til to andre barn. Ser ikke helt hvorfor det skal ha noe med saken å gjøre. .]

Skrevet

La han få sove lengre, også gir du han eit blikk som kan skremme vatnet ut av dei tøffaste neste gong han skal ha deg opp kl. 10.

Skrevet

Akkurat slik er det hos oss også. Jeg blir vekt 9-10, med bekjed om at det ikke er bra å sove for lenge. Han blir sur når han ikke får sove så lenge han vil. Jeg sier bare; ta tilbake med samme mynt.

Anonymous poster hash: 8b922...633

Skrevet

Anonymous poster hash: 1a186...457 [/quote

Vi har forresten også en baby, i tillegg til to andre barn. Ser ikke helt hvorfor det skal ha noe med saken å gjøre. .]

Du spurte hvorfor jeg var trøtt. Det er vel høyst relevant da å nevne at vi har en baby som holder meg våken på natta? Og mannen var forresten ute forrige helg også, men det er vel heller ikke relevant.

HI

Skrevet

Hahahaha!

JEG hadde vekkt han kl 10, bare fordi jeg aldri i verden får sove lengre enn det når jeg skal sove lenge...

Anonymous poster hash: 26e8f...ded

Skrevet

Hadde latt han sove, fordi jeg ikke hadde orka å ha han rundt meg fyllesyk og fæl. Men han hadde nok fått hørt det når han sto opp at det var unødvendig å være ute å rangle til kl 5 om morgenen!

Finn på noe kjekt med ungene du, sånn at det ikke går utover dem så ljefter du på mannen når han er i stand til å ta det til seg!

Skrevet

Vi alenemødre kan flire litt av hele problemstillingen :P

Anonymous poster hash: 2ae1c...7aa

Og vi som alltid "må" stå opp selv (for å unngå sur gubbe)

Anonymous poster hash: 8d935...288

Skrevet

Ja, selvfølgelig må den stakkars mannen få sove. Du må jo forstå at han er sliten etter å ha festet hele natta. Du har jo bare koset deg hjemme med babyen.

Nei, ærlig talt! Har dere en avtale, så må han også holde sin del av den. Evt. at dere endrer den til å kunne sove så lenge dere vil. Hva er greia med å være ute til fem om morgenen når man har familie?

Kan du ikke sove litt når han står opp?

Anonymous poster hash: 92cbf...16d
Skrevet

Jeg haddet vekket han kl 10. Når han har overskudd til å fly ute 2 helger på rad,med en baby i hus som holder HI mye våken på natt, trenger han virkelig å kjenne på hva lite søvn betyr.Hadde min mann vekket meg på min "sovedag",ville det blitt riktig så månelyst for å si det mildt. I de verste våkenattperiodene kunne jeg fint sove til kl 12-13. Og mannen gjerne like lenge på sin sovedag. Har man en avtale så er det uhørt at den andre skal bestemme hvor lenge den andre skal få sove.

Anonymous poster hash: 2d238...d60

Skrevet

Ja, vi har en baby, så jeg er i konstant underskudd på søvn. Jeg kommer nok til å la han sove litt lengre i dag. Han blir nok blid og fornøyd, men han kommer til å møte en kone som ikke er det.

HIAnonymous poster hash: aebc5...6f5

Har tanken på å la han sove ut til lunsjtid, vekke han med kos og kyss og si at du har dekket lunsj/frokostbord til dere, slått deg?

I min verden hadde det i alle fall blitt en mye hyggeligere start på søndagen sammen, selv om mannen var redusert etter en kveld med gutta.

Slik du fremstiller deg selv, så syns jeg egentlig du høres ut som ei sur kjerring som er mer opptatt av hevn og det å ha rett enn å finne en løsning som kan snu dagen, selv om den kanskje begynner litt sent for enkelte, til noe positivt.

Anonymous poster hash: 830f7...db7

Skrevet

Her sover vi alltid til kl 10 alle mann :P

I dag er jeg oppe superturnering til å være helg, kan nesten ikke huske sist gang.

Anonymous poster hash: 0f898...f54

Skrevet

Vekk han kl 10.00. DET hadde jeg gjort!!

Anonymous poster hash: 8a53e...c86

Skrevet

Normalen bør være at man som foreldre bør være oppe kl.10 i helgene. Men du skriver at du er våken om natten med baby. I den korte småbarnsperioden dette varer så bør du kunne få sove ut på morgenene. Derfor synes jeg han var kjip som vekte deg kl. 10. OG spesielt med tanke på at han selv visste at han mest sannsynlig kom til å ha behov for å sove lengre dagen etter. (Selvinnsikt?)

Jeg hadde latt han sove ut i dag, men tatt en prat i kveld når barna er lagt.

Nr. 1 - det er ikke greit at mannen fester til kl. 05 når dere har små barn. OG ikke hver helg.

Nr. 2 - han bør enten bidra på natten med baby eller ha forståelse for ditt behov om å hente inn søvn på morgenen.

Skrevet

Jeg hadde vært rasende igår! Å stå opp kl 10 etter enda en våkennatt (var nok ikke den første) er slett ikke sent, og bli beordret opp er bare frekk. Med baby i hus har man gjerne permanent søvnunderskudd, ikke bare litt som etter en natt på byen.

Jeg hadde absolutt vekket han kl 10, fortalt sånn føles det når man er gørrtrøtt, og kanskje han lærer av det for neste helg.

Jeg syns dessuten at jeg syns det er meget rart at han fester til morgenkvisten 2 helger på rad med 2 barn og baby i hus, spesielt når han vet at babyen ikke sover natta gjennom. For en egoistisk drittsekk.

Skrevet

Jeg har Ingen sympati med de som er ute å raver. Det er frivillig. Han kan komme hjem tidligere hvis han vil.

Så her har jeg samme regel som deg.

Opp å hopp klokka 10. Dagen forsvinner ellers.

Jeg er tilogmed så smålig og sær at jeg nekter nærhet sålenge det er alkohol i bildet.

Skrevet

Jeg hadde vært rasende igår! Å stå opp kl 10 etter enda en våkennatt (var nok ikke den første) er slett ikke sent, og bli beordret opp er bare frekk. Med baby i hus har man gjerne permanent søvnunderskudd, ikke bare litt som etter en natt på byen.

Jeg hadde absolutt vekket han kl 10, fortalt sånn føles det når man er gørrtrøtt, og kanskje han lærer av det for neste helg.

Jeg syns dessuten at jeg syns det er meget rart at han fester til morgenkvisten 2 helger på rad med 2 barn og baby i hus, spesielt når han vet at babyen ikke sover natta gjennom. For en egoistisk drittsekk.

Nå vet du jo ikke grunnen da, det kan jo faktisk være en grunn til det: man er ikke automatisk en drittsekk om man fester to helger på rad!

Anonymous poster hash: 0f898...f54

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...