Gå til innhold

Det er mulig barnet mitt må ha regulering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Feil bittstilling kan gi store plager med årene. Tror du tannlegen forslår inngrep som ikke er nødvendig?

Anonymous poster hash: 2ff29...3f6

Jeg ble anbefalt regulering da jeg var liten, fordi jeg hadde mellomrom mellom fortennene. Men mamma nektet. Og hun hadde helt rett. Når alle jekslene var på plass, var mellomrommet borte og jeg har veldig pene rette tenner. Så JA, tannleger kan ta feil de og!

Anonymous poster hash: 620b1...624

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har overbitt og var i grensen for om jeg burde ha eller ikke. Glad for at jeg ikke fikk det nå, ser hvordan venner sliter med tenner med mye hull etter de hadde regulering. Ville bedt om en vurdering som nevnt over her. Det har jo kommet frem at enkelte tannleger har vært litt ivrige på regulering og det har gjort mer skade enn nytte.

Anonymous poster hash: 1f538...d18

Skrevet

Pga noe overbitt. Jeg synes ikke det er nødvendig. Og det sier jeg ikke pfa pengene men fordi barnet har rette fine tenner og litt overbitt er vel ikkr grunn til å plage små barn med tortur. Noe jeg mener regulering er.

Noen her som har sagt nei til regulering på sine barn da dere mente det ikke var nødvendig?

Anonymous poster hash: 39010...5e1

Tenk langsiktig på barnets vel...

Skrevet

Tannlegen har vel forklart deg nøye hvorfor regulering blir foreslått?

Jeg slo ut mine to fortenner som liten. De ble satt inn igjen i håp om at de skulle feste seg igjen. De festet seg, men jeg fikk kronisk betennelse i tannkjøttet. Dermed var det ikke håp for dem, og de måtte trekkes. Som en slags forsøkskanin, ble det ikke satt inn nye tenner, men jeg fikk regulering for å stramme fram tennene, slik at de ved siden av fortennene ble fortennene osv. Ikke for å skryte, men om noen vet hvor jævlig det er å ta regulering, så er det meg! Samtlige tenner oppe (hadde "vanlig" regulering nede) ble presset sammen av regulering veldig mye! Allikevel-så vondt var det ikke!

At du ikke hører på tannlegen er for meg veldig rart! Overbitt er ikke bra, og jeg snakket ikke om det kosmetiske. Du kan faktisk være ansvarlig for at barnet ditt etter hvert utvikler mange plager senere i livet!

Anonymous poster hash: ee26d...63c
Skrevet

Feil bittstilling kan gi store plager med årene. Tror du tannlegen forslår inngrep som ikke er nødvendig?

Jeg ble anbefalt regulering da jeg var liten, fordi jeg hadde mellomrom mellom fortennene. Men mamma nektet. Og hun hadde helt rett. Når alle jekslene var på plass, var mellomrommet borte og jeg har veldig pene rette tenner. Så JA, tannleger kan ta feil de og!

Men tannlegen ville jo faktisk at du skulle få regulering av kosmetiske grunner. Det blir noe annet!

Anonymous poster hash: ee26d...63c

Skrevet

Jeg fikk også beskjed om at jeg burde ha regulering da jeg var liten, pga ett par skjeve tenner. Mine foreldre synes ikke det var nødvendig da, og det var riktig avgjørelse i vårt tilfelle. Det gjelder tennene ved siden av fortennene, og de er like skjeve, så det ser helt synmetrisk ut ;)

Anonymous poster hash: e357b...423

Skrevet

Mellomrom mellom fortenner kan ikke sammenlignes med overbitt. Mellomrom er oftest kosmetisk, mens overbitt kan gi helseplager pga feil bitt.

Anonymous poster hash: b4211...cce

Skrevet

Jeg har som sagt ikke snakket med tannlegen ennå. Det var tannpleier som var så bastant på dette. Barnet mitt er 8 år forresten. Jeg kommer uansett ikke til å være helt ukritisk hvis tannlegen mener hun bør ha regulering. H.i

Anonymous poster hash: 39010...5e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...