Gå til innhold

" Det blir jo barn av MME barn også"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forstår at folk sier det for å trøste meg for at jeg ikke kan amme. Men jeg synes det er så spesielt å si. Skulle liksom MME-barn ikke bli like bra som andre barn, hehe..

Anonymous poster hash: 01f51...685
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri kunnet amme- sånn er det..

Anonymous poster hash: 00345...30f

Skrevet

Morsmelk er og blir best, så jeg synes ikke det er rart å si. Det er jo bevist at flaskebarn får mer allergier og er oftere syke.

Anonymous poster hash: 182cd...f6e

Skrevet

Morsmelk er og blir best, så jeg synes ikke det er rart å si. Det er jo bevist at flaskebarn får mer allergier og er oftere syke.

Så det blir ikke folk av mennesker med allergier?...mehehe ;-)

Anonymous poster hash: d9fdf...26e

Skrevet

Jeg har to barn. Gutten fikk mm og jenta fikk MME. Jenta er frisk som en fisk, og gutten har allergier og er oftere syk enn jenta mi. Så hmm, den med allergier stemmer ikke her hvertfall.

Anonymous poster hash: df7d5...550

Skrevet

Har du kilder til denne påstanden? Nyere forskning viser jo heller at barn som fullammes i 6 mnd har større sjanse for f eks cøliaki.

Anonymous poster hash: 836f6...030

Skrevet

Jeg har to barn. Gutten fikk mm og jenta fikk MME. Jenta er frisk som en fisk, og gutten har allergier og er oftere syk enn jenta mi. Så hmm, den med allergier stemmer ikke her hvertfall.

Anonymous poster hash: df7d5...550

Jeg har akkurat samme erfaring:)

Gjest Julia1984
Skrevet

Mine 3 barn fikk mme. Sjelden eller aldri syke, selv de første 1-2 åra i bhg var de ikke syke. Ingen allergier har de heller ikke.

Skrevet

Har du kilder til denne påstanden? Nyere forskning viser jo heller at barn som fullammes i 6 mnd har større sjanse for f eks cøliaki.

Det har lite med morsmelken å gjøre, og mer med at barna ikke blir introdusert for fast føde før de er 6 mnd. Heldigvis skal de anbefalingene revideres!

Anonymous poster hash: 9cea6...442

Skrevet

Morsmelk er førstevalg, det er best. All forskning viser det, selv om det finnes noen få gode eksempler. Om man ikke kan amme, går det bra. Ingen grunn til å plage de mødre som ikke får til det beste.

Anonymous poster hash: 4df41...971

Gjest MammaTilKidsa
Skrevet

Morsmelk er og blir best, så jeg synes ikke det er rart å si. Det er jo bevist at flaskebarn får mer allergier og er oftere syke.Anonymous poster hash: 182cd...f6e

Det er ikke bevist. Forskning kan aldri bevise noe, kun avsløre en viss tendens. Det som avgjør barnas framtidsutsikter er foreldrenes ressurser, omgivelser og genetikk.

Skrevet

Er så lei av disse hårsåre mme-mammaene...Djises!

Dersom du eller barnet ditt ikke fikk til ammingen, er det vel ikke et spørsmål å gnukke så mye om! Kunne du ikke, så kunne du ikke - så går det sikkert helt fint, det og!

Har selv ammet to barn - det ene gikk jeg over til flaske med rett før hun var 6 mnd, den andre ammet jeg til hun var 1 år. Det var sånn det ordnet seg for oss. Brukte virkelig ikke noe energi på å rettferdiggjøre dette, verken for meg selv eller andre.

...og forskning rundt amming spriker noe, så ulike studier viser ulike resultat. Men å vise til sitt ene mme-barns gode helse gir ikke vitenskaplig belegg for å si noe om fordelene ved amming er reelle eller ikke.

Anonymous poster hash: f41e3...b18

Skrevet

Dere som er så skråsikre på at barn av barn som har fått morsmelk er mye sunnere, kan dere ikke hoste opp noen linker? Enig med Eljis, tror ressurser, utdannelse og helse hos foreldre er viktigere for hvorvidt barna blir sunne enn morsmelk i seg selv..

Anonymous poster hash: 2a025...c3c
Skrevet

Dere som er så skråsikre på at barn av barn som har fått morsmelk er mye sunnere, kan dere ikke hoste opp noen linker? Enig med Eljis, tror ressurser, utdannelse og helse hos foreldre er viktigere for hvorvidt barna blir sunne enn morsmelk i seg selv..

Anonymous poster hash: 2a025...c3c

Signerer denne:)

Skrevet

Jeg har to barn. Gutten fikk mm og jenta fikk MME. Jenta er frisk som en fisk, og gutten har allergier og er oftere syk enn jenta mi. Så hmm, den med allergier stemmer ikke her hvertfall. Anonymous poster hash: df7d5...550

Jeg har akkurat samme erfaring:) Anonymous poster hash: 836f6...030

jeg også :)

Anonymous poster hash: 88d12...1e0

Skrevet

igjen? Samler du nå på alle DIB-MME-barna som er frisk? de prøver jo å trøste når de sier det blir barn ut av MME barn. Hva ville det bli det rette å si når du ikke ammer? Morsmelk er det beste. rent kjemisk, når de analyserer innhold så er det slik. vi kan jo snakke statistikk også men hvem gir faen? De som ammer, gir faen og er fornøyd, så vær fornøyd du også med MME!

Skrevet

For noe tull.

Ble fullammet jeg som baby, men fikk likevel allergier..

Ikke tro på disse hysteriske helsesøstrene:)

Jeg ammet min baby, helt til jeg mistet melken på mystisk vis..

Jeg måtte derfor gå over til mme.

Likevel vokste barnet mitt seg til å bli mye lengre enn 2 andre eldre babyer i barselgruppa;) Og begge disse barna levde på morsmelk. Knis!

Anonymous poster hash: f14c5...01f

Skrevet

For noe tull.

Likevel vokste barnet mitt seg til å bli mye lengre enn 2 andre eldre babyer i barselgruppa;) Og begge disse barna levde på morsmelk. Knis!

Selvfølgelig ble ungen din større enn de to som ble ammet. Brystbarn får næring tilpasset deres behov, men barn som får erstatning får en tilmålt mengde med noe som ikke er optimalt. De blir tykkere og det er en grunn til at de ikke skal ha mer enn en liter mme i døgnet.

Det er lett å se på babyer om de ammes eller får erstatning. Flaskebarn blir tykke på en annen måte enn brystbarn.

Skrevet

For noe tull.

Selvfølgelig ble ungen din større enn de to som ble ammet. Brystbarn får næring tilpasset deres behov, men barn som får erstatning får en tilmålt mengde med noe som ikke er optimalt. De blir tykkere og det er en grunn til at de ikke skal ha mer enn en liter mme i døgnet.

Det er lett å se på babyer om de ammes eller får erstatning. Flaskebarn blir tykke på en annen måte enn brystbarn.

Så du mener at du kan se hva jeg forer barna mine med? Da lurer jeg veldig på hva du mener jeg forer gutten min på 10mnd og 12kg med?

Anonymous poster hash: d9388...673

Skrevet

Flaskebarn blir feite,og det verdsettes jo. Å, så fin og tjukk og god han er. Les om MME og overvekt i barneårene. MME er en gedigen bjørnetjeneste for barn, noen kan selvsagt ikke velge, mens andre gir opp for lett. Slik er det, noen tenker mer på eget velbefinnende enn barnets.

Skrevet

Flaskebarn blir feite,og det verdsettes jo. Å, så fin og tjukk og god han er. Les om MME og overvekt i barneårene. MME er en gedigen bjørnetjeneste for barn, noen kan selvsagt ikke velge, mens andre gir opp for lett. Slik er det, noen tenker mer på eget velbefinnende enn barnets.

Å gi barna mat er å gjøre dem en bjørnetjeneste? Haha nå har jeg hørt det også!

Anonymous poster hash: d9388...673

Skrevet

For noe tull.

For det første: det heter ikke "flaskebarn". Det heter barn.

For det andre: det er ikke lenger restriksjoner på mengde MME per døgn.

For det tredje: hvordan føles det å være hjernevasket og uselvstendig?

For det fjerde: hvordan føles det å være så kunnskapsløs?

Hilsen ernæringsfysiolog

Anonymous poster hash: 3ce16...3f8

Skrevet

For noe tull.

For det første: det heter ikke "flaskebarn". Det heter barn.

For det andre: det er ikke lenger restriksjoner på mengde MME per døgn.

For det tredje: hvordan føles det å være hjernevasket og uselvstendig?

For det fjerde: hvordan føles det å være så kunnskapsløs?

Hilsen ernæringsfysiolog

Anonymous poster hash: 3ce16...3f8

Nettstudie ? ;-) Festlig at en som liksom skal ha peiling på ernæring forherliger mme..

Anonymous poster hash: 36081...aea

Skrevet

Her er gutten kun fått MME. Ikke fordi jeg ville men måtte

Guttungen har nå gått 3,5 år i bhg og har vært hjemme 5(!) dager til sammen pga sykdom.

Bare i vinter har det vært 2 runder med omgangsyke, vannkopper, mye forkjølelse med feber og mange syke barn. Guttungen har enda ikke vært syk i vinter.

Så dette med at "flaskebarn" blir mer syke enn andre barn er nok helt tilfeldig tror jeg.

Og ikke er eller har han vært tykk og rund som noen sier her.

Jeg forherliger ikke MME, og skulle så klart ønksket jeg kunne ammet. Men jeg synes det snart får bli stopp på å rakke ned på de som kun har gitt MME. Noe har faktisk ikke noe valg!

Og dere som sier "flaskebarn", kaller dere barn som har fått pupp for "puppebarn"?

Anonymous poster hash: 22171...3b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...