Gå til innhold

Som fortjent eller litt smålig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jo være denne gutten som ikke inviterer din gutt ble lei seg da han ikke ble invitert? Kanskje denne gutten trodde han var en av din sønns nærmeste venner?

Når man driver med sånn utvelding så er det bare sånn at det er en fare for at noen blir såret og lei seg. 

Jeg synes ikke det var riktig at din sønn ikke ble invitert i bursdag. Men synes heller ikke det er så greit å bare velge ut "kremen" av venner, for å så forvente at de blir invitert til alle andres bursdager. 

Men... trist for din gutt. Skjønner det er dyrt med kinobursdag, men jeg hadde nok valgt noe annet så ingen ble eksludert. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig vanskelig det der. På den ene siden synes jeg ikke det er greit at alle unntatt én blir invitert, men på den andre siden så ble nok denne gutten snurt fordi han ikke ble invitert. Jeg hadde nok også kjent litt på den der at jeg ikke var god nok til å bli invitert, selv om det var flere i samme båt.

Anonymous poster hash: ba9e1...a19

Skrevet

Det hender HI gjør andre ting enn å sjekke dib ;-)

Takk for svar!

Vi forventer ikke at han blir invitert igjen, da hadde jeg ikke spurt om det var som fortjent ;-) Og kanskje har han lære noe av det.

Jeg kjenner foreldrene ganske godt og kanskje er det også derfor jeg reagerer. Tanken har slått meg at dette er bursdagsbarnets eget verk. Hadde de vært mindre hadde jeg kanskje spurt, men nå er det bare pinlig om mamma blander seg inn... Dessuten oppdaget vi det litt for sent.

De siste par årene har stadig flere invitert bare noen, så det er ikke vi som er sære. Det er heller ikke uvanlig at man ikke tar med alle når man gjør noe som koster litt. Men jeg har ikke hørt om noen som har invitert alle bortsett fra en. Vi har flere ganger invitert gutter som ikke har invitert vår gutt. Jeg holder ikke rede på det og inviterer alle eller noen få alt etter opplegg.

Til deg som sammenligner dette med 10 venninner - de er ikke det. De er 10 gutter som tilfeldigvis går i samme klasse og flere av dem er aldri sammen, selv ikke på skolen. Nettopp derfor er det litt snodig å velge bort bare en av dem du sjelden er sammen med.

Og til deg som sier han kanskje trodde de var bedre venner og ble lei seg - det kan nok hende du har et poeng...

Skrevet

når ein har blitt 13 år er det heilt normalt å velga færre. eit alternativ til å ha heile klassen,som blir mange. kor lenge skal ein måtte velga alle?ut grunnskulen? vidaregåande?

hi sin gutt valgte å ha ei lita gruppe,han andre valgte å ha stor-fest med heile klassen. men fraus ut ein. simpelt! overrasker meg at folk her syns det er greit.

syns dei voksne bør ta ein prat,dette er starten på ungdomsskulen. korleis skal resten bli??

forresten,kva har dei andre guttane i klassen gjort? viss din gutt utan å meina det har såra den andre gutten kan det jo vera greit å ta tak i det også?

viss eg som forelder hadde fått vite dette hadde eg ringt dei som inviterte og sagt i frå om at mitt barn ikkje går i solidaritet, viss det hadde vore ok for min gutt. og eg håpar eg lykkast i å oppdra han slik at han ikkje ville ønska å delta på utestenging.

Gjest Julia1984
Skrevet

Det er ikke like vanlig å invitere alle nå når de er blitt så store som da de var små. Det har ellers vært en opplest og vedtatt norm (den har faktisk sirkulert skriftlig) siden første klasse at man enten inviterer alle eller under halvparten, noe vi også gjorde.

Vår sønn inviterte dem han er mest sammen med og det handlet også litt om logistikk og kostnader. Jeg hadde ikke stusset i det hele tatt over at han ikke var invitert nå hvis det ikke var fordi han er den eneste som er utelatt...

HI

Kanskje foreldrene til denne gutten har blitt fortalt at alle ble bedt til din sønns bursdag!! Jeg er sikker på at en eller annen misforståelse er ute og går her....

Du vet ikke hva denne gutten kan ha fortalt hjemme. Han har neppe fortalt at kun 4 ble invitert

Skrevet

Hvis du og foreldrene er gode venner så er kanskje guttene deres endel sammen også? Høres ut son han hadde forventet å bli invitert, ble lei seg og nå ikke vil invitere tilbake. Forståelig for en unge på den alderen. Ikke helt kosher rent etisk. Men ungene setter jo også grenser for seg selv på sin egen måte. Tror isåfall kanskje at sønnen din fattet tegninga.

Anonymous poster hash: a0a36...075

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...