Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #1 Skrevet 31. januar 2014 Eldstemann feira 13-årsdagen sin for noen uker siden og inviterte da 4 (av 10) gutter fra klassen med på kino. Nå har en av de guttene han ikke inviterte bedt alle guttene i klassen på bursdagsfeiring - med unntak av vår sønn. Er det greit nok, siden vi tross alt ikke inviterte han, eller er det smålig og barnslig å ekskludere én når man ellers inviterer alle? Anonymous poster hash: 1b3c0...7d4 Anonymous poster hash: 1b3c0...7d4
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #3 Skrevet 31. januar 2014 Det kunne aldri falt meg inn å ekskludere én på det grunnlaget. Fatter ikke hva foreldrene tenker med dersom de syns det er greit. Anonymous poster hash: c5de3...cdf
Gjest Eilicic Skrevet 31. januar 2014 #4 Skrevet 31. januar 2014 Men da må jeg nesten spørre deg, hvorfor inviterte dere bare 4 av 10 i klassen i din sønns feiring? Syns det bare er teit av deg og bli irritert fordi en unge som DERE ikke inviterte i bursdagen til deres sønn, ikke inviterer deres når det er hans bursdag....hadde du bedt alle i utgangspungtet så hadde du ikke hatt en trist sønn akkurat nå som undrer på hvorfor han ikke ble invitert.
LME1001 Skrevet 31. januar 2014 #5 Skrevet 31. januar 2014 Helt greit å velge 4 av 10. Da er jo majoriteten av guttene i klassen ikke bedt. Blir helt feil å svare med å utelate èn eneste gutt.
Gjest Sekretøsa Skrevet 31. januar 2014 #6 Skrevet 31. januar 2014 Hvis han ikke er bedt kun fordi han ikke ba denne gutten så er det dumt gjort. Når jeg var 13 hadde jeg ikke alle i bursdag, valgte kun de jeg var med. Hadde jeg skulle invitere mer enn halvparten hadde nok mamma bedt meg invitere alle.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #7 Skrevet 31. januar 2014 Det var smålig av de å utelate ett barn. Men dere lot 5 av 10 gutter feire bursdag, resten ble ekskludert. Syns ikke dere var så veldig mye bedre! Anonymous poster hash: 12892...dc0
Blubblubb Skrevet 31. januar 2014 #8 Skrevet 31. januar 2014 Det er ikke like vanlig å invitere alle nå når de er blitt så store som da de var små. Det har ellers vært en opplest og vedtatt norm (den har faktisk sirkulert skriftlig) siden første klasse at man enten inviterer alle eller under halvparten, noe vi også gjorde. Vår sønn inviterte dem han er mest sammen med og det handlet også litt om logistikk og kostnader. Jeg hadde ikke stusset i det hele tatt over at han ikke var invitert nå hvis det ikke var fordi han er den eneste som er utelatt... HI
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #9 Skrevet 31. januar 2014 Nå vet ikke jeg hva det koster å ha bursdag på kino, men gutten vår har vært der en del ganger, da sammen med hele klassen på 18 stk. Av familier i alle arbeidsklasser. Har man ikke råd, velger man noe annet. Anonymous poster hash: 66d1e...768
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #12 Skrevet 31. januar 2014 Som fortjent Anonymous poster hash: 6fc11...e70
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #13 Skrevet 31. januar 2014 hadde 4 venninner i min 13 årsdag... Hun ene gikk i klassen over... Delte ikke ut invitasjoner til dem heller akkurat, man var jo ikke 8 år lenger! Synes det var smålig å utelate 1, skikkelig dårlig gjort... Blir jo noe helt annet! Anonymous poster hash: e699f...dbb
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #14 Skrevet 31. januar 2014 Nå som de er så gamle vil jeg si det er som fortjent. Dumt av dere å ikke invitere alle om deres sønn vil bli invitert til alle andre. Anonymous poster hash: 58d88...4e5
overlord Skrevet 31. januar 2014 #15 Skrevet 31. januar 2014 Som fortjent. Denne gutten ble ikke invitert i din sønns bursdag. Din sønn ble ikke invitert i hans bursdag. Det er vel rettferdig?
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #16 Skrevet 31. januar 2014 Som fortjent, dersom man skal måle pinlig nøyaktig. Burdagsgutten ble ikke invitert til din gutt, og inviterer derfor heller ikke din gutt tilbake. Litt smålig, dersom man ser stort på det. I dette tilfellet ble bare en av guttene utelatt, mens i din gutts bursdag var det ca. halvparten som ble utelatt. Belastningen ved å være den eneste som ikke ble invitert er større, enn om du er en blant flere som ikke blir invitert. Jeg tror ikke jeg som forelder hadde gjort det på denne måten, som foreldrene til denne bursdagsgutten har gjort det. Anonymous poster hash: 62708...fe1
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #17 Skrevet 31. januar 2014 Hva med neste bursdag, skal du invitere alle bortsett fra denne gutten da? Det går jo ikke, blir en ond sirkel, om man kan kalle det det. Be the bigger person. Anonymous poster hash: c5de3...cdf
Lillababy Skrevet 31. januar 2014 #18 Skrevet 31. januar 2014 Det er ikkje smålig. er vel heller mobbing og slett ikkje sikkert foreldra veit om det. kjenner du til foreldra? er dei kjekke folk? då veit dei definitivt ikkje om det.
overlord Skrevet 31. januar 2014 #19 Skrevet 31. januar 2014 Det er ikkje smålig. er vel heller mobbing og slett ikkje sikkert foreldra veit om det. kjenner du til foreldra? er dei kjekke folk? då veit dei definitivt ikkje om det. Si at vi er 10 venninner. Jeg bestemmer meg for at jeg ikke vil invitere alle i bursdagen min fordi det da blir så trangt rundt bordet (av praktiske hensyn)og fordi jeg heller vil servere indrefilet enn pizza (kostnadshensynet). Jeg inviterer derfor 4 av dem (under halvparten). De andre venninnene mine bestemmer seg for at det er viktigere å inkludere alle enn å ha indrefilet og god plass rundt bordet. De 5 som ikke ble invitert til meg bestemmer seg likevel for at de ikke vil invitere meg fordi de tenker at siden de ikke ble invitert til meg så er vi vel ikke så gode venninner likevel. Og hvorfor skal de spandere mat og drikke på meg når jeg ikke gjorde det samme for dem? Vanskelig å forstå? Jeg syns ikke det. 13- åringer er så store at de godt kan få se at deres valg får konsekvenser.
Marsipanmor Skrevet 31. januar 2014 #20 Skrevet 31. januar 2014 Helt greit å velge 4 av 10. Da er jo majoriteten av guttene i klassen ikke bedt. Blir helt feil å svare med å utelate èn eneste gutt. enig
☆☆☆ Skrevet 31. januar 2014 #21 Skrevet 31. januar 2014 Som fortjent. Sønnen din har alt signalisert at det ikkje er nødvendig at dei feirar bursdagane til kvarandre.
Husbygger Skrevet 31. januar 2014 #22 Skrevet 31. januar 2014 Det er skikkelig dårlig gjort, man lar ikke en unge stå igjen uansett alder!! Men kan det være at foreldrene til denne gutten har sagt at han skal invitere alle, men at han ikke leverer invitasjon til din gutt siden han ikke ble invitert der? Sier ikke at det er tilfelle her, men vet at gutter ned i 11 års alderen har gjort det her hos oss. De er sure på hverandre akkurat den dagen invitasjonene leveres ut, så lar de bare være å levere til de de er sure på. Hadde sjekket med foreldrene her jeg, om det var meningen at det skulle være sånn eller om det har skjedd en glipp!
Elsker livet Skrevet 31. januar 2014 #23 Skrevet 31. januar 2014 Smålig, men på et vis er det som fortjent også. Men aldri i verden om jeg hadde fått meg til å gjøre det samme.
Gjest ronja røverdatter Skrevet 31. januar 2014 #24 Skrevet 31. januar 2014 Jeg hadde nok ikke gjort det. Men hvor dårlig gjort det er, kommer an på flere ting. Har alle de andre invitert alle og dere velger å ikke gjøre det fordi dere velger noe som er for dyrt til å ta alle med, så kan jeg til en viss grad skjønne at han ikke blir invitert for dere signalisere at det ikke er så viktig. De inviterer dem de selv har blitt invitert i bursdag til. Som sagt, jeg ville ikke ha gjort det sånn selv - og jeg hadde nok lært mine barn at man viser litt overbærenhet og at to gale ikke nødvendigvis blir rett.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #25 Skrevet 31. januar 2014 Hvor ble det av HI? Anonymous poster hash: 58d88...4e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå