Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #1 Skrevet 31. januar 2014 Jeg har snakket om en kul på innsiden av låret. Den gjør skikkelig vondt nå og den hovner opp i løpet av dagen. Ikke noe sexliv heller Pga den. Skulle bestille meg en time og dama på tlf,litt eldre mente at dette gikk da over av seg selv. Tørker ut selv, men nå er det snart to mnd siden jeg oppdaget den og viser ikke tegn til å forsvinne. Hva hadde dere gjort ? Anonymous poster hash: fa8e2...829
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #2 Skrevet 31. januar 2014 Ringt opp igjen og sagt at du vil ha en leges vurdering av det! Anonymous poster hash: 69235...8ef
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #3 Skrevet 31. januar 2014 Bytte lege og legekontor Evt ikke si hva det gjelder Anonymous poster hash: e1065...387
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 31. januar 2014 #4 Skrevet 31. januar 2014 Stå på ditt. Noen av meggene i tlf på legekontor tror jobben deres er å beskytte legen mot pasienter.
ærlig talt Skrevet 31. januar 2014 #5 Skrevet 31. januar 2014 Har du gått så lenge med denne kulen? Du må presse deg til legetime, kan ikke gå rundt sånn Lykke til og god bedring!
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #6 Skrevet 31. januar 2014 Stå på ditt. Noen av meggene i tlf på legekontor tror jobben deres er å beskytte legen mot pasienter. Tusen takk for hyggelig karakteristikk av en hel yrkesgruppe. Setter veldig pris på det kjenner jeg. Og faktisk så ER det slik at jobben til en helsesekretær er både å betjene telefon OG beskytte legene slik at de faktisk for tid til å gjøre jobben sin mellom alle henvendelser. Til HI: Så lenge du ikke indisterte på en Ø-hjelpstime, synes jeg denne sekretæren var rimelig på bærtur. Selvsagt har du rett på en ordinær time for å få sjekket dette ut. Jeg tolker det slik at du også fikk det til slutt (?), så bra at du ikle gav deg. Jeg ville også gitt tilbakemelding om dette til legen når du kommer til time. Lykke til! Håper de finner ut av det raskt. Mvh Helsesekretær/megge som jobber på sykehus. Anonymous poster hash: b277e...6b6
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #7 Skrevet 31. januar 2014 Stå på ditt. Noen av meggene i tlf på legekontor tror jobben deres er å beskytte legen mot pasienter. Tusen takk for hyggelig karakteristikk av en hel yrkesgruppe. Setter veldig pris på det kjenner jeg. Og faktisk så ER det slik at jobben til en helsesekretær er både å betjene telefon OG beskytte legene slik at de faktisk for tid til å gjøre jobben sin mellom alle henvendelser. Til HI: Så lenge du ikke indisterte på en Ø-hjelpstime, synes jeg denne sekretæren var rimelig på bærtur. Selvsagt har du rett på en ordinær time for å få sjekket dette ut. Jeg tolker det slik at du også fikk det til slutt (?), så bra at du ikle gav deg. Jeg ville også gitt tilbakemelding om dette til legen når du kommer til time. Lykke til! Håper de finner ut av det raskt. Mvh Helsesekretær/megge som jobber på sykehus. Anonymous poster hash: b277e...6b6 Mener selvsagt 'insisterte' ikke 'indiserte'. Autocorrect. 😒 Anonymous poster hash: b277e...6b6
Turtelduen Skrevet 31. januar 2014 #8 Skrevet 31. januar 2014 Kontordamen/legesekretæren har ingenting med å nekte deg time. Mange tror riktignok de er leger og kan vurdere over tlf. Jeg ringer alltid og sier jeg skal ha time. Sekretæren spør hva det gjelder. Og jeg sier grunnen. Jeg får time. Så enkelt skal det være. Får du ikke time så enkelt er det grunn til å sjekke andre alternativer til fastlege. Hvis legen din har telefonens kan du og evnt ringe da og forklare hele greia. Om du ikke fikk time. Evnt hvertfall ta det opp med legen din på time om du fikk. Er ikke sikkert han vet hvordan sekretæren er i tlf...
Turtelduen Skrevet 31. januar 2014 #9 Skrevet 31. januar 2014 Stå på ditt. Noen av meggene i tlf på legekontor tror jobben deres er å beskytte legen mot pasienter. Tusen takk for hyggelig karakteristikk av en hel yrkesgruppe. Setter veldig pris på det kjenner jeg. Og faktisk så ER det slik at jobben til en helsesekretær er både å betjene telefon OG beskytte legene slik at de faktisk for tid til å gjøre jobben sin mellom alle henvendelser. Til HI: Så lenge du ikke indisterte på en Ø-hjelpstime, synes jeg denne sekretæren var rimelig på bærtur. Selvsagt har du rett på en ordinær time for å få sjekket dette ut. Jeg tolker det slik at du også fikk det til slutt (?), så bra at du ikle gav deg. Jeg ville også gitt tilbakemelding om dette til legen når du kommer til time. Lykke til! Håper de finner ut av det raskt. Mvh Helsesekretær/megge som jobber på sykehus. Anonymous poster hash: b277e...6b6 Må ikke være så hårsår! Innleggshaveren skrev "noen". Noen er faktisk "leger" i dems forstand. Jeg ble gravid en gang mens jeg hadde en på 4 mnd. Det første sekretæren spurte om var om jeg trengte abort. Nygravid og hormonell ble jeg skikkelig sjokkert. Så ja noen er megger. Til tider utenksomme.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #10 Skrevet 31. januar 2014 Stå på ditt. Noen av meggene i tlf på legekontor tror jobben deres er å beskytte legen mot pasienter. Tusen takk for hyggelig karakteristikk av en hel yrkesgruppe. Setter veldig pris på det kjenner jeg. Og faktisk så ER det slik at jobben til en helsesekretær er både å betjene telefon OG beskytte legene slik at de faktisk for tid til å gjøre jobben sin mellom alle henvendelser. Til HI: Så lenge du ikke indisterte på en Ø-hjelpstime, synes jeg denne sekretæren var rimelig på bærtur. Selvsagt har du rett på en ordinær time for å få sjekket dette ut. Jeg tolker det slik at du også fikk det til slutt (?), så bra at du ikle gav deg. Jeg ville også gitt tilbakemelding om dette til legen når du kommer til time. Lykke til! Håper de finner ut av det raskt. Mvh Helsesekretær/megge som jobber på sykehus. Anonymous poster hash: b277e...6b6 Hun skrev "noen" og du tolket det som alle?? Takk for dagens overreaksjon. Litt nærtagende eller? Anonymous poster hash: 928f6...cec
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #11 Skrevet 31. januar 2014 Stå på ditt. Noen av meggene i tlf på legekontor tror jobben deres er å beskytte legen mot pasienter. Tusen takk for hyggelig karakteristikk av en hel yrkesgruppe. Setter veldig pris på det kjenner jeg. Og faktisk så ER det slik at jobben til en helsesekretær er både å betjene telefon OG beskytte legene slik at de faktisk for tid til å gjøre jobben sin mellom alle henvendelser. Til HI: Så lenge du ikke indisterte på en Ø-hjelpstime, synes jeg denne sekretæren var rimelig på bærtur. Selvsagt har du rett på en ordinær time for å få sjekket dette ut. Jeg tolker det slik at du også fikk det til slutt (?), så bra at du ikle gav deg. Jeg ville også gitt tilbakemelding om dette til legen når du kommer til time. Lykke til! Håper de finner ut av det raskt. Mvh Helsesekretær/megge som jobber på sykehus. Anonymous poster hash: b277e...6b6 Hun skrev "noen" og du tolket det som alle?? Takk for dagens overreaksjon. Litt nærtagende eller? Anonymous poster hash: 928f6...cec
Gjest 5 andre Skrevet 31. januar 2014 #12 Skrevet 31. januar 2014 Stå på ditt. Noen av meggene i tlf på legekontor tror jobben deres er å beskytte legen mot pasienter. Tusen takk for hyggelig karakteristikk av en hel yrkesgruppe. Setter veldig pris på det kjenner jeg. Og faktisk så ER det slik at jobben til en helsesekretær er både å betjene telefon OG beskytte legene slik at de faktisk for tid til å gjøre jobben sin mellom alle henvendelser. Til HI: Så lenge du ikke indisterte på en Ø-hjelpstime, synes jeg denne sekretæren var rimelig på bærtur. Selvsagt har du rett på en ordinær time for å få sjekket dette ut. Jeg tolker det slik at du også fikk det til slutt (?), så bra at du ikle gav deg. Jeg ville også gitt tilbakemelding om dette til legen når du kommer til time. Lykke til! Håper de finner ut av det raskt. Mvh Helsesekretær/megge som jobber på sykehus. Anonymous poster hash: b277e...6b6 Mener selvsagt 'insisterte' ikke 'indiserte'. Autocorrect. Anonymous poster hash: b277e...6b6 Hun sa NOEN og du svarer med "Tusen takk for hyggelig karakteristikk av en hel yrkesgruppe". Snakke på å hisse seg opp unødvendig. Det finnes NOEN i alle yrkesgrupper som ikke skjøtter jobben sin godt, men det betyr ikke at man har slaktet ALLE ved å kritisere de det gjelder.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #13 Skrevet 31. januar 2014 Stå på ditt. Noen av meggene i tlf på legekontor tror jobben deres er å beskytte legen mot pasienter. Haha, jeg byttet faktisk fastlegekontor en gang før jeg i det hele tatt hadde møtt legen, nettopp pga en slik helsesekretær. Anonymous poster hash: d07fa...4c9
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #14 Skrevet 31. januar 2014 Stå på ditt. Noen av meggene i tlf på legekontor tror jobben deres er å beskytte legen mot pasienter.Tusen takk for hyggelig karakteristikk av en hel yrkesgruppe. Setter veldig pris på det kjenner jeg. Og faktisk så ER det slik at jobben til en helsesekretær er både å betjene telefon OG beskytte legene slik at de faktisk for tid til å gjøre jobben sin mellom alle henvendelser. Til HI: Så lenge du ikke indisterte på en Ø-hjelpstime, synes jeg denne sekretæren var rimelig på bærtur. Selvsagt har du rett på en ordinær time for å få sjekket dette ut. Jeg tolker det slik at du også fikk det til slutt (?), så bra at du ikle gav deg. Jeg ville også gitt tilbakemelding om dette til legen når du kommer til time. Lykke til! Håper de finner ut av det raskt. Mvh Helsesekretær/megge som jobber på sykehus. Anonymous poster hash: b277e...6b6 Hun skrev "noen" og du tolket det som alle?? Takk for dagens overreaksjon. Litt nærtagende eller? Anonymous poster hash: 928f6...cec 'Noen' som bør lære seg å lese også i denne tråden. Hun skrev faktisk 'noen av meggene'. Hvis hun mener at noen sekretærer er legger burde hun skrevet: 'noen sekretærer er megger'. Slik hun formulerte seg kalte hun faktisk alle som tar telefonen på et legekontor for megger. Grunnen til at jeg kommenterte det er fordi det ALLTID er flere som omtaler sekretærer som yrkesgruppe på den måten der i slike tråder som dette. Det er ikke veldig hyggelig. Men de gangene jeg påpeker dette i andre tråder her inne (feks når folk søker råd ift at de vurderer å utdanne seg som helsesekretær), så er det plutselig INGEN som noensinne tenker sånn om helsesekretærer og mener at jeg må da ha vært svært uheldig. Men dessverre. Hverdagen består av å bli kjeftet huden full av flere i telefonen hver eneste dag på telefonen. Så ja, jeg reagerer på at noen kaller andre for megge basert på et innlegg på anonymforum på nett, etter å ha hørt saken fra en side. Anonymous poster hash: b277e...6b6
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #15 Skrevet 31. januar 2014 Jo jeg fikk legetime . Men hun var veldig bestemt på at dette ordnet da kroppen opp i selv. Men når det verker sånn og ikke forsvinner, er d så dumt å få d sjekket da ? Anonymous poster hash: fa8e2...829
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #16 Skrevet 31. januar 2014 Ringt opp og sagt at hun ikke kan nekte deg legehjelp om du har behov for det, og at du kommer til å anmelde om di nekter å ta deg inn til time. Hun kan ikke vite noe uten å ha sett.Bare dra frem alt du finner i helsepersonelloven. Jeg var på ferie i sommer i en annen by, og der nekta de først og ta meg inn på legekontoret siden jeg ikke hadde fastlege der. Så begynte jeg å prate om alle rettighetene jeg har som pasient, og da ble hun stille og ga meg time 45 min senere. Jeg er sikkert litt brå og direkte, men det skal ikke være slik at man blir avvist når man ber om legehjelp. Man gjør det jo ikke for morroskyld! Anonymous poster hash: 93e98...cd9
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #17 Skrevet 31. januar 2014 Jo jeg fikk legetime . Men hun var veldig bestemt på at dette ordnet da kroppen opp i selv. Men når det verker sånn og ikke forsvinner, er d så dumt å få d sjekket da ? Anonymous poster hash: fa8e2...829 Bedre å få sjekket en gang for mye enn en gang for lite Anonymous poster hash: 93e98...cd9
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #18 Skrevet 31. januar 2014 Jeg skal også illustrere for dere, med et par selvopplevde eksempler, hvorfor jeg reagerer på det er så mange i slike tråder som dette som er utrolig raskt ute med å stemple sekretæren som vanskelig/kjip/megge/tror hun er lege osv, Jeg sier ingenting om hvor i landet (siden jeg har jobbet flere steder i landet) eller hva slags medisin legekontorene omhandler pga taushetsplikten. Det er også eksempler fra lang tid tilbake, men som jeg husker godt fordi jeg var relativt nyutdannet på den tiden. Jeg har veldig mange lignende eksempler fra mitt over 15 år lange yrkesaktive liv som helsesekretær, men nøyer meg med to: Eksempel på at en sak ofte har to sider: Jeg jobbet på et privat legekontor i hjembyen min for en del år siden. Dette var et relativt nyoppstartet privat legekontor og vi hadde således god anledning til å gi så godt som alle pasienter time på dagen om de ønsket det. Denne spesifikke dagen var absolutt alle legene og de andre faggruppene som jobbet der på et heldagsseminar og den eneste som var på jobb var meg. Jeg skulle være der for å svare telefonen, gi pasienter time til neste dag og evt ta imot pasienter som skulle på laboratoriet for å ta blodprøve, sjekke urinen eller lignende. Helt greit det. Deilig med en rolig dag hvor man kan få anledning til å komme ajour med alt som hoper seg opp. Så ringte det en jente som ville ha time samme dag, og jeg sa at det kunne hun dessverre ikke få, og før jeg fikk forklart at det var fordi vi rett og slett ikke hadde noen lege til stede den dagen ble hun kjempesint og sa at "jeg måtte da forstå at hun var svært syk og trengte time snarest" (husker jo selvsagt ikke ordrett hva hun sa, og det er også omskrevet svært mye da jeg er nordfra og hun definitivt lot sin indre "nordlending" komme frem). Det tok lang tid før jeg fikk komme til orde og forklare henne årsaken til at hun måtte vente til dagen etter for å få time hos oss. Da ropte hun noe om elendig service og slang på røret uten forvarsel, og jeg fikk heller ikke anledning til å informere henne om gode alternativer hvis hun ikke kunne vente til dagen etter. Det viste seg at denne jenta og jeg hadde en felles venninne (det visste jo selvsagt ikke pasienten), som hun traff senere på dagen. Hun fortalte vår felles venninne om hvor dårlig service hun hadde fått på dette legekontoret, at sekretæren/jeg hadde nektet å gi henne time og at hun i alle fall aldri skulle bruke dette legekontoret noe mer. Siden min venninne visste at det var kun jeg som jobbet som sekretær der, fortalte hun meg hva venninnen hadde sagt og spurte om jeg hadde en dårlig dag... Eksempel på at det ikke er alltid sekretæren sin feil at man ikke får time når man selv mener man bør ha det og at vår oppgave også er beskytte legen slik at han får unna dagens pasienter uten for lang ventetid: På et annet legekontor jeg jobbet på i den byen jeg bor nå, var det en dame som ringte og forklarte sin situasjon og ba om time. Dette var et populært sted med til tider opptil en måned ventetid (privat spesial-legekontor innenfor et spesifikt medisinsk område) på ordinær time. Jeg vurderte damens situasjon som "medium hastesak" og tilbød henne en time om 2 uker. Hun ble kjempefornærmet og forlangte å snakke med legen selv. Jeg sa at jeg kunne ta imot navn og nummer, og be legen ringe tilbake når han var ledig da han satt med pasient. Hun ble kjempesint fordi hun ikke kunne få snakke med han snarest, men gav seg og gikk med på å at han ringte tilbake senere på dagen. Det gjorde han, han snakket med pasienten og endte opp med å gi henne time 4 uker senere, altså dobbelt så lang ventetid som det hun hadde fått om hun hadde tatt den timen jeg tilbød henne. Deretter kom han ut og gav meg reprimande fordi han var nødt til å snakke med pasienter som ikke hadde akutte problemer når han hadde full timeliste. Anonymous poster hash: b277e...6b6
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #19 Skrevet 31. januar 2014 Jo jeg fikk legetime . Men hun var veldig bestemt på at dette ordnet da kroppen opp i selv. Men når det verker sånn og ikke forsvinner, er d så dumt å få d sjekket da ? Anonymous poster hash: fa8e2...829 Overhodet ikke dumt å få det sjekket. Bedre å være på den sikre siden. Og jeg mener seriøst at du bør fortelle om din opplevelse ang legens sekretær når du komme til time, som jeg nevnte i et svar lenger opp. Hilsen Helsesekretæren som har fått mye pepper for å være nærtagende i denne tråden. =) Anonymous poster hash: b277e...6b6
Mamsen<3 Skrevet 31. januar 2014 #20 Skrevet 31. januar 2014 Ring opp igjen og håp på at det er en annen som tar telefonen. Om det er hun, så sier du igjen at du har hatt den så og så lenge og prøvd og trykke ut selv osv. Om hun fortsatt nekter så spør du om hun er lege og kan avgjøre dette over telefonen. Overdriv smerte og størrelse. Man må liksom alltid legge på for og bli trodd av de neka som sitter i skranken
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #21 Skrevet 31. januar 2014 Er dette samme HI som hadde en annen tråd her for en stund siden? Var ikke du hos legen for en måned siden og fikk beskjed om at det skulle gå over av seg selv? I så fall så burde du si når du ringer at legen sa det kom til å gå over av seg selv, men at det i steden for er blitt verre og stadig gjør vondt og at legen må se på det igjen siden hans første vurdering ikke stemte. Hvis ikke må du gå til en annen lege for å få en vurdering. Anonymous poster hash: 69235...8ef
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #22 Skrevet 31. januar 2014 Ring opp igjen og håp på at det er en annen som tar telefonen. Om det er hun, så sier du igjen at du har hatt den så og så lenge og prøvd og trykke ut selv osv. Om hun fortsatt nekter så spør du om hun er lege og kan avgjøre dette over telefonen. Overdriv smerte og størrelse. Man må liksom alltid legge på for og bli trodd av de neka som sitter i skranken Nok en gang: Er det virkelig nødvendig å karakterisere folk du ikke kjenner på den måten? Hva er greia med at så mange her inne synes det er helt greit å kalle folk for nek og megger og jeg vet ikke hva? Og hva tror du skjer når mange ringer og alltid overdriver symptomene sine for å få time så raskt som de selv mener er betimelig? Dere tar tiden fra andre som kanskje trenger det mer. OG i tillegg er det årsaken til at man da får beskjed av legene om å spørre inngående om problemet (noe som også i følge mange er utrolig frekt og slett ikke noe sekretærene har noe med), for å klare å sile ut de som faktisk trenger time raskt og de som kan vente litt lengre. Merkelig at folk ikke ser denne sammenhengen synes jeg. Dessuten, vil jeg også anbefale å faktisk lese det som står i tråden: Hun HAR fått time. Anonymous poster hash: b277e...6b6
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #23 Skrevet 31. januar 2014 Ring opp igjen og håp på at det er en annen som tar telefonen. Om det er hun, så sier du igjen at du har hatt den så og så lenge og prøvd og trykke ut selv osv. Om hun fortsatt nekter så spør du om hun er lege og kan avgjøre dette over telefonen. Overdriv smerte og størrelse. Man må liksom alltid legge på for og bli trodd av de neka som sitter i skranken Nok en gang: Er det virkelig nødvendig å karakterisere folk du ikke kjenner på den måten? Hva er greia med at så mange her inne synes det er helt greit å kalle folk for nek og megger og jeg vet ikke hva? Og hva tror du skjer når mange ringer og alltid overdriver symptomene sine for å få time så raskt som de selv mener er betimelig? Dere tar tiden fra andre som kanskje trenger det mer. OG i tillegg er det årsaken til at man da får beskjed av legene om å spørre inngående om problemet (noe som også i følge mange er utrolig frekt og slett ikke noe sekretærene har noe med), for å klare å sile ut de som faktisk trenger time raskt og de som kan vente litt lengre. Merkelig at folk ikke ser denne sammenhengen synes jeg. Dessuten, vil jeg også anbefale å faktisk lese det som står i tråden: Hun HAR fått time. Anonymous poster hash: b277e...6b6 Vet du. Jeg forstår at mange skriver mye dritt her inne. Men og kalle de damene (ikek alle, men mange) for neka er bare et mildt ord. Jeg har selv måttet klage flere ganger på legekontoret mitt pga oppførselen til de som sitter i skranken. Og jeg er ikke en som klager mye på ting som dette. Men når man gang på gang får en frekk dame på telefonen, da er det ikke snakk om hva det gjelder, men hvor frekke svar man får. Også når man skal betale eller bestille ny time i skranken. Jeg har måtte si at jeg ønsker meg frabedt å bli snakket til på denne måten. Der jeg går, er det mange bekjente av meg, og alle mener det samme. Så jeg synes faktisk i dette tilfelle at det er berettiget. En ting er om man skal ha hastetime, da siler de ut hva som er viktigst eller hvem som haster og ikke. Men om man ønsker en time, kan ikke de over telefon si at dette kan du fikse selv. bare klem på den du. så går det bort. De er ikke leger. Og da om man ønsker en time kan de ikke si at du ikke får en, men man må forvente 1uke ventetid eller så. Hvor står det konkret at hun har fått seg legetime? Det står at hun måtte nesten krangle seg til en time, videre står det at hun kunne fikse dette selv, men så står det også hva hadde dere gjort? Sånn jeg forsto det ved første lesning er at hun ikke fikk time, men det kan gå begge veier. Men hvorfor spørre oss om hva vi hadde gjort om hun ikke har fått time? Anonymous poster hash: f38e4...038
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #24 Skrevet 31. januar 2014 Bare ikke kjenn etter på kulen hele tiden. Da kan man opprettholde hevelse/irritasjon. Anonymous poster hash: d74f8...cf0
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #25 Skrevet 31. januar 2014 Vet du. Jeg forstår at mange skriver mye dritt her inne. Men og kalle de damene (ikek alle, men mange) for neka er bare et mildt ord. Jeg har selv måttet klage flere ganger på legekontoret mitt pga oppførselen til de som sitter i skranken. Og jeg er ikke en som klager mye på ting som dette. Men når man gang på gang får en frekk dame på telefonen, da er det ikke snakk om hva det gjelder, men hvor frekke svar man får. Også når man skal betale eller bestille ny time i skranken. Jeg har måtte si at jeg ønsker meg frabedt å bli snakket til på denne måten. Der jeg går, er det mange bekjente av meg, og alle mener det samme. Så jeg synes faktisk i dette tilfelle at det er berettiget. En ting er om man skal ha hastetime, da siler de ut hva som er viktigst eller hvem som haster og ikke. Men om man ønsker en time, kan ikke de over telefon si at dette kan du fikse selv. bare klem på den du. så går det bort. De er ikke leger. Og da om man ønsker en time kan de ikke si at du ikke får en, men man må forvente 1uke ventetid eller så. Hvor står det konkret at hun har fått seg legetime? Det står at hun måtte nesten krangle seg til en time, videre står det at hun kunne fikse dette selv, men så står det også hva hadde dere gjort? Sånn jeg forsto det ved første lesning er at hun ikke fikk time, men det kan gå begge veier. Men hvorfor spørre oss om hva vi hadde gjort om hun ikke har fått time? Anonymous poster hash: f38e4...038 Jo jeg fikk legetime . Men hun var veldig bestemt på at dette ordnet da kroppen opp i selv. Men når det verker sånn og ikke forsvinner, er d så dumt å få d sjekket da ? Anonymous poster hash: fa8e2...829 Du spør hvor konkret det står at hun har fått time? Jeg har sitert inn HI svar på det rett over her. Jeg vet utmerket godt at det finnes en del sekretærer som aldri skulle ha jobbet med mennesker generelt, jeg har hatt mange slike kolleger i alle de årene jeg har jobbet som helsesekretær (som jeg nevnte i en annen tråd så er det snakk om over 15 år). Jeg er til og med så "heldig" at jeg har en fastlege som har to sekretærer og hvor begge to ikke kan sies å være noen solstråler akkurat. Jeg vet med andre ord utmerket godt at folk er forskjellig, også blant helsesekretærer. Det er ikke det at jeg ikke vet hva dere snakker om, men mitt poeng (gjennom flere innlegg her, og også illustrert med konkrete eksempler fra min egen helsesekretærkarriere) er at dere som uttaler dere så friskt om denne helsesekretæren KUN har fått HI sin versjon av hva som foregikk, ikke helsesekretæren sin versjon. Det er ikke gitt at helsesekretæren var frekk selv om hun sa det hun sa. Det er ikke en gang gitt at hun sa det som HI sier at hun sa, ref den ene historien min i et tidligere innlegg. Det å kalle noen nek og megge på et slikt grunnlag, bare fordi man selv har dårlig erfaring med en sekretær eller to, og dermed bare går ut fra at også denne sekretæren har vært frekk. Jeg så også at noen mente dette var en sak de kjente igjen fra en annen tråd for en kort stund siden, hvor HI i den andre tråden hadde vært hos lege og fått beskjed om å la det hele bero fordi det kom til å gi seg av seg selv. Hvis så er tilfelle, og dette er samme person, og HI ikke fortalte at hun hadde vært hos legen tidligere for dette, men at det dessverre ikke hadde gitt seg, så er det heller ikke unaturlig at sekretæren svarer slik hun gjør ift at slikt normalt sett gir seg av seg selv. Det er ikke slik at en pasients fulle sykehistorie åpenbarer seg for sekretæren når man henter opp en pasient for evt å gi en time, vi har heller ikke lov å sjekke journal, så vi er prisgitt den informasjonen som gis over telefon, og er instruert til å gi enkelte råd over telefon på ordre fra legen/sjefen. Ser du poenget mitt? Anonymous poster hash: b277e...6b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå