Gå til innhold

Fredag jo!

Anbefalte innlegg

Gjest Fru Banderas
Skrevet

Også ble det plutselig fredag.

Jeg har med god samvittighet tatt meg fri, og skal gjøre kåken vakker.

På fredager kan jeg ikke hate, men jeg kan u-elske.

U-elsk:

• Kåken ser jævelig ut (derav formiddagens gjøremål)
  • Jeg må ut med søpla fordi den organiske bøtta lukter orangutangræv

Elsk:

• Jeg skal støvsuge, vaske og rydde til den beste musikklisten ever på Spotify; den som er sammensatt av mine venners favoritter. Høyt.
  • Det spirer og gror i kuvøsen min! Kanskje jeg tilogmed blogger om det?
  • Skal på Ikea senere med ei venninne.
  • Jeg har egentlig en veldig kul kåk, og det vakre i den kommer til å være synlig igjen om ca. to timer.
  • Jeg er faktisk for smart, for sterk og vellykket (grunnet eget innsats), samt for deilig, for pen og for kul til at han jævla dusten fortjener meg. Nei ærlig talt. Nok er nok.

Var usikker på om jeg skulle ta med det siste punktet der.

Valgte å ta det med. Sannheten skal opp og frem.

God fredag!

Videoannonse
Annonse
Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

Jeg kan hate litt på en fredag for her har jeg kink i nakken og føler meg overkjørt av en veivals...

Elsk-lista er dog lengre:

-kaffe

-det er fredag :)

- masse tid til å ake og bygge snøhule etter jobb og barnehage

- mannen forbarmer seg over meg og gjør husarbeidet i dag :)

- litt alkohol står klar til å nytes i kveld

- ferdig måket gårdstun og bilen er ryddet for snø

Skrevet (endret)

Jeg har litt småhat i dag jeg også:

- føler meg langt i fra klar til å avslutte sykemeldinga, noe som er dritt for jeg vil være i form og fungere som normalt igjen

- sovepiller legen lovte meg ville hjelpe på nattesøvnen funker ikke, og jeg våkner fortsatt 1-3 ganger hver natt.

- og selvsagt is. Is, is, is overalt. Og stakkars junior gikk på hodet på den og fikk digert horn i panna. 

Men heldigvis er det litt elsk også: 

- Junior får med bestevenninnen hjem til middag og barne-tv i dag, så da blir det stor stemning og stas i heimen

- Det er helg (selv om jeg ikke merker så stor forskjell på dagene for tiden), og mannen skal bort fra lørdag til søndag, så jeg får huset for meg selv og kan breie meg i senga. Vurderer til og med å ditche pillene jeg fikk av legen, siden de ikke funker likevel, og heller ta meg et glass vin. 

- Jeg har verdens beste familie som støtter og hjelper meg i en vanskelig tid med mye opp og ned i form og humør. 

Endret av mama foodie
Skrevet (endret)

Fredag er utelukkende elsk, alle ungene (dvs lille og venn og den voksne og vennene, de som jeg ifølge annie burde sendt hjem eller på rommet når vi skulle spise i alle år, samt selvsagt ut av huset før kveldsmat for da skal man ha huset for seg selv) kommer på giga-fredagstaco-lollapaloosa som de pleide når alle (mer eller mindre) bodde her. Og de  handler, lager maten og har med seg latter og liv, og skal dessuten måke og vaske før de drar igjen. Er nemlig sånn at det man investerer opp gjennom bærer frukter.

Og jeg har megasterk brasero og skal ikke foreta meg noe på minst en time.

Endret av sug lut
Skrevet

Fredag er utelukkende elsk, alle ungene (dvs lille og venn og den voksne og vennene, de som jeg ifølge annie burde sendt hjem eller på rommet når vi skulle spise i alle år, samt selvsagt ut av huset før kveldsmat for da skal man ha huset for seg selv) kommer på giga-fredagstaco-lollapaloosa som de pleide når alle (mer eller mindre) bodde her. Og de  handler, lager maten og har med seg latter og liv, og skal dessuten måke og vaske før de drar igjen. Er nemlig sånn at det man investerer opp gjennom bærer frukter.

(Pssst: sende over litt biscotti til brasero'n?)

Skrevet (endret)

Små uelskelige ting:

- bilen må på verksted

- vinden har stikki av med deler av taket på huset mitt!

Små elskelige ting:

- fredagspizza og vin

- bytur og kino med jentene mine

Endret av bIomstre
Skrevet

å ja <3 !!!!!

Skrevet

å ja <3 !!!!!

(adresse?)...

Skrevet

å ja <3 !!!!!

(adresse?)...

Hvis du mener det skal jeg hviske deg den på pm....

Skrevet

å ja <3 !!!!!

(adresse?)...

Hvis du mener det skal jeg hviske deg den på pm....

JA!

Skrevet

Litt hat:

Som kjent blir man alltid forkjøla etter omgangssjuken. Det gjelder hele familien.

ELSK:

Fredag!

Dritglad førsteklassing som skal være med kompis hjem i dag.

Bakehelg! (Terapi i ren form).

Kom ikke for sent på jobb.

Utrolig glad i mine nye Nesnalobber som jeg har fått gått skikkelig inn siste uka.

Ikke vondt i knærne etter måkingen i går. Tok på meg skateboardknebeskytterne til 6 åringen.

(Ikke spør hvordan jeg måker. Det funker).

Skrevet

Kun fryd og gammen i dag.

Liten skal ha med venninne hjem og taco er bestilt.

Stor har IKKE hjemmekontor i dag (kan bli for mye av det gode).

Kåken er skinnende ren og fylt av godlukt.

Når venninnen er levert så skal vi i bursdagsselskap til svoger`n.

Og ikke minst Sinnaplaketten har startet sin vandring til Saunaens hjemland.

Skrevet

Litt hat:

Som kjent blir man alltid forkjøla etter omgangssjuken. Det gjelder hele familien.

ELSK:

Fredag!

Utrolig glad i mine nye Nesnalobber som jeg har fått gått skikkelig inn siste uka.

Ikke vondt i knærne etter måkingen i går. Tok på meg skateboardknebeskytterne til 6 åringen.

Sorry, jeg MÅ spørre likevel, for jeg er så enkel at jeg ikke klarer å forestille meg hva man trenger knebeskyttere til - feel free til ikke å svare, haha!

Skrevet

Slappis på 8 på sofaen, som (bank i bordet) ikke kaster opp. Slapp mor som sitter på DIB og spiser seg jevnt igjennom det som kan spises i mangel på andre ting å gjøre.. 

Skrevet

Min fredag så langt:

Hat: Vet ikke hvorfor ungen er febesjuk, men det er hun, og trenger konstant oppmerksomhet.

Elsk: Trøtt og slapp snart toåring som snøfter i halskroken min, en glohet hånd som ikke slipper min, og som hvisker meg i øret: Mamma kos...

Og nå ligger hun og sover og klynker litt, og våkner forhåpentligvis snart med flere symptomer enn bare feber så jeg skjønner hvorfor hun er syk. Først da skal jeg planlegge resten av dagen. God helg! :)

Skrevet

Litt hat:

ELSK:

Fredag!

Sorry, jeg MÅ spørre likevel, for jeg er så enkel at jeg ikke klarer å forestille meg hva man trenger knebeskyttere til - feel free til ikke å svare, haha!

OK, greit!

Den store snøskuffa med håndtak blir så tung og full at når jeg skal vippe den over kanten så har jeg en tendens til å bruke kneet å dytte skuffa over kanten med. (Her skulle jeg ha tegnet litt, merker jeg).

Jeg har nemlig ikke spisse albuer men spisse knær. (Lekkert).

Jeg kryper altså ikke rundt på gårdsplassen på knærne og svømmer rundt i snøen i håp om at den bare forflytter seg etter mine kroppsbevegelser. (Umulig å vite hvordan man kan se det for seg egentlig, men noe a la Circe de soleil og rytmisk sportsgymnastikk kanskje).

Skrevet

Litt hat:

ELSK:

Fredag!

OK, greit!

Den store snøskuffa med håndtak blir så tung og full at når jeg skal vippe den over kanten så har jeg en tendens til å bruke kneet å dytte skuffa over kanten med. (Her skulle jeg ha tegnet litt, merker jeg).

Jeg har nemlig ikke spisse albuer men spisse knær. (Lekkert).

Jeg kryper altså ikke rundt på gårdsplassen på knærne og svømmer rundt i snøen i håp om at den bare forflytter seg etter mine kroppsbevegelser. (Umulig å vite hvordan man kan se det for seg egentlig, men noe a la Circe de soleil og rytmisk sportsgymnastikk kanskje).

Ay, hvorfor har jeg ikke tenkt på det!?! Det må jo se mye mer "elegant" ut enn meg som står febrilsk og sparker skuffa fremover i rykk og napp...

Skrevet

Ikke? Joho! Sånn ser i allefall vi snøløse for oss at dere gjør det ;)

Skrevet

Åååh, dere er baaaare misunnelige ;)

Skrevet

Åååh, dere er baaaare misunnelige ;)

Så klart vi er!

Skrevet

Jeg kjenner jeg er litt misunnelig... Og her kommer litt mer fredagshat etter en tur på butikken:

Vi som endelig kjøpte oss motorisert snøskuffe i desember for å få unna all snøen som pleier å dumpe ned kunne spart oss de penga. Den står fortsatt i kassen sin, og den helv***es vinden får alle til å gå rundt med høysåter a la blanding av 80-tallet og heftig pulesveis. Åpner du munnen når du er ute blir du gående og knase sand mellom tenna resten av dagen. Alle går med pigger, butikkene er utsolgt. Og alt av strøsand man har ut for å gå noenlunne trygt er blåst bort fem minutter senere (men det er som sagt stor sjanse for at du får det tilbake i form av tannslipemiddel).

Skiene til junior står i garasjen og forleden fant jeg akebrettet stående i en grønn gresstust bak huset. Denne vinteren har vært helt på trynet. Puh. 

Så jaaaa, send gjerne litt snø hitover! Nå har jeg jo lært meg en ny måketeknikk for trappa i tillegg ;) Juhu :D

Nå skal jeg ut på kjøkkenet og drukne meg i matlaging. Så litt elsk blir det også på en fredag :)

Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Jeg skal lese når jeg kommer hjem, men akkurat nå uelsker jeg SKIKKELIG hun foran meg som ikke evner å stå i ro med den forbanna sekken sin om hun så fikk penger for det.

Hvor sosialt akseptert er det å brøle litt i kollektivtransporten ? Jeg er så lei av å bli dælja av den sekken, så nå går jeg og kjøper godis!

Skrevet

Fredag er utelukkende elsk, alle ungene (dvs lille og venn og den voksne og vennene, de som jeg ifølge annie burde sendt hjem eller på rommet når vi skulle spise i alle år, samt selvsagt ut av huset før kveldsmat for da skal man ha huset for seg selv) kommer på giga-fredagstaco-lollapaloosa som de pleide når alle (mer eller mindre) bodde her. Og de handler, lager maten og har med seg latter og liv, og skal dessuten måke og vaske før de drar igjen. Er nemlig sånn at det man investerer opp gjennom bærer frukter.

å ja <3 !!!!!
Din bestilling er nå sendt fra vårt lager som B-post og leveres direkte i postkassen i løpet av 3-5 virkedager.

Mvh Blomstres Biscotti Bakeri

Skrevet

Har tørrmoppet og vasket gulver, og halvveis tørket støv. Dvs at det har blitt tørket der det synes mest :)

Har også forberedt en skikkelig fredagsmiddag som bare kan varmes opp senere. Har tenkt å være kjip å vente med den til barna har lagt seg (altså, de skal jo få mat de også, men ikke DEN). Mannen skal nemlig ikke spille i kveld og det er vel den første gangen siden minsten ble født i høst at vi har en fredag kveld sammen alene. (sammen alene hørtes rart ut.)

Jeg har fått sett to episoder Bones mens jeg har ligget på gulvet med baby, og akkurat nå koser jeg meg med en sjokolade - vi snakker HELE plata- og en voldsom selvkomponert karamellkaffe med krem.

Livet er helt greit nå.

Skrevet

Fredags uelsk:

Vind, vind og atter forbaska drittvind som gjør det umulig for lille å bevege seg ute uten å risikere å sveve over hustakene som en annen Bestemor Skogmus.

Sår hals og generelt uggen.

Mann som vasker og vasker selv om det er andre ting (les lille og mamma'n) som trenger oppmerksomhet.

Fredagselsk:

Rent hus (jorda, jeg setter pris på resultatet sånn etterhvert)

Store slamp kommer på helgebesøk.

Diger snopepose som venter på at jeg skal krype opp i sofakroken.

Det har faktisk vært sol i dag. Lille var svært overrasket over dette som lyste fra himmelen.

Fyr i ovnen, fleecejakke og ullsokker.

Varm te.

Sånn i det store og hele er det en goe fredag :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...