Gå til innhold

Har sendt inn uføresøknad.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Si meg en ting....om du er uføretrygdet så får du minst 15000 i mnd, evt mer alt ettersom...menst jeg, som jobber i bhg 100% på 13.året nå, får 20000???

Så urettferdig!!!

Greit de som er uføretrygdet må ha å leve av, å det ikke er noe å trakte etter, men det høres så lettvint ut å bare "leve på NAV" for ja det er MANGE som kunne likeså godt ha jobbet som alle andre!

Kjente jeg ble irritert nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

?  Ikke lett å få uføretygd i dag.Etter 14 år kan jeg kanskje få innvilget uføretrygd.Kom ikke å si at det er lettvint å få innvilget uføretrygd.Du har ikke peiling på hva du prater om .

Anonymous poster hash: e977c...c17
Skrevet

Ok, usaklig, beklager!

Men der er tilfeller som har greid å lure systemet, som da sitter å mottar trygd som egentlig andre burde fått....det er vel det som irriterer meg...

Skrevet

Si meg en ting....om du er uføretrygdet så får du minst 15000 i mnd, evt mer alt ettersom...menst jeg, som jobber i bhg 100% på 13.året nå, får 20000???

Så urettferdig!!!

Greit de som er uføretrygdet må ha å leve av, å det ikke er noe å trakte etter, men det høres så lettvint ut å bare "leve på NAV" for ja det er MANGE som kunne likeså godt ha jobbet som alle andre!

For å si det sånn, så blir de ferreste "rike" på ufør. Kun om en har hatt en jobb med veldig god lønn før. Jeg går på aap nå og 66 % av lønna mi er ikke akkurat mye å juble for. I tillegg så synes jeg ikke satsene på aap øker i nærheten av det lønnsnivået gjør. Ofte får syke tilleggs utgifter i form av hyppigere lege besøk, medisiner og andre behandlinger. Hver glad du har helse til å jobbe. Å leve på aap/ufør er ikke noe å stå etter.

Anonymous poster hash: f69a3...086

Skrevet

Fra 2015 utgjør uførepensjon 66% av inntekt, definert som de tre beste årene av de 5 siste før uføretidspunkt opptil 6G (dvs, det blir utregnet av din tidligere inntekt, men hvis du har over 6 G får du ikke noe ekstra), maksimalt blir dermed litt over 300 000. Så skal det skattes, og der vet jeg ikke satsen. I linken fra regjeringen er det eksempler på hvordan det regnes ut.

http://www.siste.no/naringsliv/article7024004.ece

http://www.regjeringen.no/nb/dep/asd/dok/regpubl/prop/2010-2011/prop-130-l-2010--2011/12/2.html?id=645021

https://www.stortinget.no/no/Saker-og-publikasjoner/Saker/Sak/?p=49315

Anonymous poster hash: 59578...ed4
Skrevet

Så urettferdig!!!

Men du har et valg!

Du har valgt å jobbe i barnehage (uten særlig utdannelse ut fra lønnen å se). Du kan når som helst velge å ta videreutdannelse, annen utdannelse eller annen jobb for å få høyere inntekt.

At du som frisk i full stilling velger å ha et yrke der du får utbetalt 20 000 i mnd får du stå for selv. Du har fortsatt mange muligheter for å tjene mer om du gjør en innsats.

En som er varig syk og fått innvilget uføretrygd vil aldri få dette valget. Den trygden som blir innvilget vil bli fulgt vedkommende resten av livet, bortsette fra grunnbeløpsøkningen.

Dersom du synes livet er så urettferdig bør du også tenke på at de fleste som får uføretrygd faktisk er syke, og skulle gjort hva som helst for å være i dine sko - nemlig og ha mulighet til å gå på jobb hver dag.

Anonymous poster hash: 0b9f3...48a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...