Gå til innhold

Har sendt inn uføresøknad.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tar det før det fattes ett vedtak?Hvem bestemmer hvem som får uføretrygd? Saksbehandler på nav har skrevet sin vurdering .Hva skjer videre nå da?Noen som vet?

Anonymous poster hash: e977c...c17
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå vil du få et brev om at de har mottatt søknaden din, og om hvor lang saksbehandlingstid du kan regne med. Så er det bare å vente. 3-4 mnd er ikke uvanlig. 

Anonymous poster hash: cdfab...4c9
Skrevet

Forbred deg på å gå ned i inntekt, det gjorde jeg. Vurderer nesten å heller begynne å jobbe..

Anonymous poster hash: fc091...f8a

Skrevet

Forbred deg på å gå ned i inntekt, det gjorde jeg. Vurderer nesten å heller begynne å jobbe..

Jaha...? Og du er ufør fordi? Om du kan jobbe, hvorfor går du da på ufør? 

Anonymous poster hash: c5044...ac0

Skrevet

Sååå, når man venter på uførestønad, eller svar på den så får man ingenting?

Anonymous poster hash: 47baf...70e
Skrevet

For å svare på spørsmålet også....du vil som sagt over her motta et brev om at søknaden er mottatt. Jeg fikk innvilget søknaden etter 3 uker.

Skrevet

Om du går på AAP så vil du få dette frem til svar.

Skrevet

Hvis du får avslag får du ingenting.

Skrevet

Forbred deg på å gå ned i inntekt, det gjorde jeg. Vurderer nesten å heller begynne å jobbe..Anonymous poster hash: fc091...f8a

Jaha...? Og du er ufør fordi? Om du kan jobbe, hvorfor går du da på ufør?  Anonymous poster hash: c5044...ac0

Jeg har fibromyalgi, høysensetiv og mistenker ME light. Regnet med å få litt mer som ufør må jeg si..

Skrevet

Forbred deg på å gå ned i inntekt, det gjorde jeg. Vurderer nesten å heller begynne å jobbe..Anonymous poster hash: fc091...f8a

Jaha...? Og du er ufør fordi? Om du kan jobbe, hvorfor går du da på ufør? Anonymous poster hash: c5044...ac0
Jeg har fibromyalgi, høysensetiv og mistenker ME light. Regnet med å få litt mer som ufør må jeg si..

Høysensitiv? Er det en diagnose? Høres ut som en "tullediagnose"

Anonymous poster hash: c44dd...4fa

Skrevet

Sååå, når man venter på uførestønad, eller svar på den så får man ingenting?

Anonymous poster hash: 47baf...70e

Du får aap mens du venter på svar, får du avslag får du ingenting og må begynne jobbe igjen, får du innvilget uføretrygd må det regnes ut hva du skal ha i trygd.

Hva du får kommer an på hva du har tjent så langt i livet og hvor gammel du er (om du får ung ufør eller ikke). Men hele uføretrygdsystemet i Norge er under forandring så fra 2015 vil hele utregningssystemet forandres i tillegg til at skattefordelen uføre har i dag fjernes, så trygden din vil uansett blir regnet ut på nytt neste år.

Anonymous poster hash: 4e338...1b1

Skrevet

Er nok mange som må begynne å jobbe neste år..

Skrevet

Jaha...? Og du er ufør fordi? Om du kan jobbe, hvorfor går du da på ufør?  Anonymous poster hash: c5044...ac0

Med det nye trygdesystemet som innføres neste år vil iføretrygden være akkurat det samme som aap er i dag, 66% av gjennomsnittslønnen siste 3 årene før du ble syk. Uføre mister også skattefordelen "liten skattevne" som alle uføre får automatisk i dag, fra neste år skal uføretrygd beskattes som vanlig lønn.

Skrevet

Jaha...? Og du er ufør fordi? Om du kan jobbe, hvorfor går du da på ufør? Anonymous poster hash: c5044...ac0

Du og? Voldsomt så mange som får disse disgnosene om dagen. Noen burde forske på det.

Anonymous poster hash: fe4d6...692

Skrevet

Men er det noen her som vet saksbehandlings prosessen? Nå har nav saksbehandler skrevet sin vurdering.Men hva skjer videre nå? Hvem sendes den til nå?

Skrevet

Men er det noen her som vet saksbehandlings prosessen? Nå har nav saksbehandler skrevet sin vurdering.Men hva skjer videre nå? Hvem sendes den til nå? Anonymous poster hash: e977c...c17

den sendes rundt og rundt i systemet :D

Anonymous poster hash: 516af...3a7

Skrevet

Har du vært til utredning?

Sjekket restarbeidsevne?

Er allt dette gjort og er saksbehandleren din enig at du skal søke ufør? Hvis alt dette er gjort og litt til, så tar det ikke lange tiden. De sender dette til NAV forvaltning som tar den endelige avgjørelse :)

Skrevet

Ja saksbehandler er enig  uføretrygd.Hun har skrevet sin vurdering.Jeg vil få ung ufør sa hun.Hvor mye er det på i mnd? Hun håper for min skyld nav Forvaltning ville gi meg uføretrygd sa hun.

Skrevet

Har vært til arbeidsvurdering 

Skrevet

Minstepensjon hos vanlige ( ikke unge uføre) er vel på ca 15000 og så kommer det tillegg for barn under 18 år. Ung ufør er nok mere enn 15.000,- og hva skatten din blir aner jeg ikke. :)

Skrevet

Ok takk for informasjon:;

Skrevet

Ung ufør er 2,44 G.

Anonymous poster hash: 9c15b...9a9

Skrevet

Ung ufør er 2,44 G.

Anonymous poster hash: 9c15b...9a9

Det er vel bare enslige som har "så mye", om man har samboer eller er gift straffes man med lavere trygd....

Skrevet

Du får ikke mer i uføretrygd selv om du har flere diagnoser.... Som du ser ut til at du tror i et av innleggene dine. Vurderingen går på arbeidsevnen din totalt sett. Dessuten er det vel ingenting som heter ME light. Enten har du ME, eller så har du det ikke. Hvis saken din er ferdig utredet, med arbeidsevnevurdering, legeerklæring osv så tar det ikke så lang tid før du får svar.

Anonymous poster hash: 3e543...848

Skrevet

Du får ikke mer i uføretrygd selv om du har flere diagnoser.... Som du ser ut til at du tror i et av innleggene dine. Vurderingen går på arbeidsevnen din totalt sett. Dessuten er det vel ingenting som heter ME light. Enten har du ME, eller så har du det ikke. Hvis saken din er ferdig utredet, med arbeidsevnevurdering, legeerklæring osv så tar det ikke så lang tid før du får svar.

Les en tur til du.. For nå blander du HI og en annen anonym.

Anonymous poster hash: f0c8b...686

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...