Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #1 Skrevet 30. januar 2014 Blir litt matt, for min egen mor er fryktelig travel, i relativt nytt forhold og har liksom aldri tid til meg. Slik har hun i grunnen alltid vært, og det er stort sett greit, men av og til skulle jeg ønske hun var litt mer... mamma.. Jeg vil ikke være slik overfor egne barn, men HVA konkret er det som gjør en omsorgsfull og hjelpsom/grei/støttende mor til nettopp det? Hva gjør DIN mor sånn at du opplever henne støttende og uunnværlig? Anonymous poster hash: a323e...6f0
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #2 Skrevet 30. januar 2014 Når jeg tenker meg godt om... Ingenting! Opptatt med seg selv og sitt eget er hun. Anonymous poster hash: be33f...600
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #3 Skrevet 30. januar 2014 Stiller opp i hverdagen. Hun henter i barnehagen, kommer med middag, sitter barnevakt om kvelden slik at jeg og mannen kan få på date, tar med eldste på kino/teater, legger sammen klær, rydder i skuffer, lager julekaker osv, osv... Jeg elsker henne!! Anonymous poster hash: d64f8...3f0
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #4 Skrevet 30. januar 2014 Setter pris på at min mor har begynt å vise et snev av omsorg og omtanke for oss. Anonymous poster hash: fcfcc...040
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #5 Skrevet 30. januar 2014 Stiller opp i hverdagen. Hun henter i barnehagen, kommer med middag, sitter barnevakt om kvelden slik at jeg og mannen kan få på date, tar med eldste på kino/teater, legger sammen klær, rydder i skuffer, lager julekaker osv, osv... Jeg elsker henne!! Anonymous poster hash: d64f8...3f0 Samme her! Elsker moren min, og vi har ett fantastisk godt forhold! Anonymous poster hash: a2c3d...879
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #6 Skrevet 30. januar 2014 Stiller opp i hverdagen. Hun henter i barnehagen, kommer med middag, sitter barnevakt om kvelden slik at jeg og mannen kan få på date, tar med eldste på kino/teater, legger sammen klær, rydder i skuffer, lager julekaker osv, osv...Jeg elsker henne!!Anonymous poster hash: d64f8...3f0 Samme her! Elsker moren min, og vi har ett fantastisk godt forhold! Anonymous poster hash: a2c3d...879 Det samme gjør moren min, samt at hun også vasker klærne mine i perioder. Anonymous poster hash: df59f...5e4
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #7 Skrevet 30. januar 2014 Ingenting, desverr Drar jeg hjem er jeg som en hushjelp, får beskjed om å gjøre alt av husarbeid ol som er mulig å komme over. Er hun her (som er ca. 1 gang i året) forventer hun å bli vartet opp osm en prinsesse og skal ikke løfte en finger. Ikke får jeg gaver itl bursdag, ikke bryr hun seg mye om barnebarna og ringer aldri for å høre hvordan vi har det. Kun om hun trenger hjelp til noe eller er nysgjerrig på hvordan vi har det- kun for å kunne oppdatere andre for å vise at hun har såååå god kontakt med oss. HUn har brent seg ett par ganger på at andre har fått vite store ting før henne (f.eks graviditet), og da har hun bare latet som hun visste det og kjeftet i ettertid. Men skal innrømme at det er litt morsomt å la andre fortelle slike ting, siden hun egentlig mest er nysgherrig på oss for å fortelle andre- ikke fordi hun faktisk bryr seg. Anonymous poster hash: 1109f...313
klg,2 boys now:) Skrevet 30. januar 2014 #8 Skrevet 30. januar 2014 De fleste jeg hører rundt meg snakker mye om at vår foreldre generasjon er ekstremt egoistisk.det er min erfaring også dessverre.hun er mere opptatt av seg og sitt eget enn oss andre.i grunnen alltid vært det,men synes det er ekstra ille nå når jeg har barn selv. Min mormor var alt for meg,hun gav omsorg og kjærlighet og ikke minst tiden sin til oss.hun var bare enestående uten tvil.savner henne dypt og inderlig.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #9 Skrevet 30. januar 2014 Mamma er psykisk syk, så jeg har veldig lite kontakt med henne. Savner å ha en mamma jeg... Anonymous poster hash: 0be82...b0c
Mamma4livet Skrevet 30. januar 2014 #10 Skrevet 30. januar 2014 De fleste jeg hører rundt meg snakker mye om at vår foreldre generasjon er ekstremt egoistisk.det er min erfaring også dessverre.hun er mere opptatt av seg og sitt eget enn oss andre.i grunnen alltid vært det,men synes det er ekstra ille nå når jeg har barn selv. Min mormor var alt for meg,hun gav omsorg og kjærlighet og ikke minst tiden sin til oss.hun var bare enestående uten tvil.savner henne dypt og inderlig. Jeg er faktisk litt enig med deg. Mine foreldre stiller opp, men de er av den generasjonen som "skal realisere seg selv". Jeg håper at vår generasjon blir litt mer som våre besteforeldre var, som bruker tid med barn og barnebarn. Etter at jeg selv har blitt eldre så tenker jeg mye på det. Jeg vil at mine barn skal huske meg som engasjert i deres liv og at de ønsker å tilbringe tid sammen med meg når jeg blir gammel.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #11 Skrevet 30. januar 2014 Huff, her er jeg jo i godt selskap, ser jeg.. Høres fantastisk ut å ha en slik mor noen av dere over beskriver.. Selv vil jeg gjerne bli en slik varm mor, men vet ikke helt om jeg vet hvordan jeg gjør det.. Anonymous poster hash: a323e...6f0
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #12 Skrevet 30. januar 2014 Huff, her er jeg jo i godt selskap, ser jeg.. Høres fantastisk ut å ha en slik mor noen av dere over beskriver.. Selv vil jeg gjerne bli en slik varm mor, men vet ikke helt om jeg vet hvordan jeg gjør det.. Anonymous poster hash: a323e...6f0 Jeg er altså HI. Anonymous poster hash: a323e...6f0
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #13 Skrevet 30. januar 2014 Hun strikker tøy... Anonymous poster hash: e3749...abb
annesmil Skrevet 30. januar 2014 #14 Skrevet 30. januar 2014 Når jeg tenker på min mor, blir det også min far de gjør det meste sammen. De bor 6 timer fra der vi bor, men de er flinke til å komme på besøk, og vi besøker dem når det er litt langfri (jul, påske, høstferie o.l.). Da står de opp med barna, er med dem hele dagen, faren min kan bygge lego eller snekre i times vis med dem. Han tar dem med ut, går i skogen, har bål, lager demninger +++ Moren min leser for dem, forteller eventyr, spiller gitar/piano... De har helt ok med penger (ikke rike, men grei pensjon) så de spanderer sydentur på oss sammen med dem 1 gang i året, slik at vi kan være lenge sammen (og vi er i etableringsfasen og har ikke så god råd). De sender små overraskelser i posten, ett kort til vert av barna, kanskje en liten sjokolade eller en 200 lapp med beskjed om at vi kan kose oss på cafe. Strikker klær og kjøper klær innimellom, kjøper brukte sykler, vogner, trampoline o.l. som de har hos seg slik at barna har masse utstyr der. +++ De gjør veldig mye, og jeg er veldig takknemlig for alt de gjør! Å håper at vi vil bli like tålmodige gode besteforeldre en dag
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #15 Skrevet 30. januar 2014 Når jeg tenker på min mor, blir det også min far de gjør det meste sammen. De bor 6 timer fra der vi bor, men de er flinke til å komme på besøk, og vi besøker dem når det er litt langfri (jul, påske, høstferie o.l.). Da står de opp med barna, er med dem hele dagen, faren min kan bygge lego eller snekre i times vis med dem. Han tar dem med ut, går i skogen, har bål, lager demninger +++ Moren min leser for dem, forteller eventyr, spiller gitar/piano... De har helt ok med penger (ikke rike, men grei pensjon) så de spanderer sydentur på oss sammen med dem 1 gang i året, slik at vi kan være lenge sammen (og vi er i etableringsfasen og har ikke så god råd). De sender små overraskelser i posten, ett kort til vert av barna, kanskje en liten sjokolade eller en 200 lapp med beskjed om at vi kan kose oss på cafe. Strikker klær og kjøper klær innimellom, kjøper brukte sykler, vogner, trampoline o.l. som de har hos seg slik at barna har masse utstyr der. +++ De gjør veldig mye, og jeg er veldig takknemlig for alt de gjør! Å håper at vi vil bli like tålmodige gode besteforeldre en dag Det høres ut som at de kjøper dere. Anonymous poster hash: e3749...abb
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #16 Skrevet 30. januar 2014 Når jeg tenker på min mor, blir det også min far de gjør det meste sammen. De bor 6 timer fra der vi bor, men de er flinke til å komme på besøk, og vi besøker dem når det er litt langfri (jul, påske, høstferie o.l.). Da står de opp med barna, er med dem hele dagen, faren min kan bygge lego eller snekre i times vis med dem. Han tar dem med ut, går i skogen, har bål, lager demninger +++ Moren min leser for dem, forteller eventyr, spiller gitar/piano... De har helt ok med penger (ikke rike, men grei pensjon) så de spanderer sydentur på oss sammen med dem 1 gang i året, slik at vi kan være lenge sammen (og vi er i etableringsfasen og har ikke så god råd). De sender små overraskelser i posten, ett kort til vert av barna, kanskje en liten sjokolade eller en 200 lapp med beskjed om at vi kan kose oss på cafe. Strikker klær og kjøper klær innimellom, kjøper brukte sykler, vogner, trampoline o.l. som de har hos seg slik at barna har masse utstyr der. +++ De gjør veldig mye, og jeg er veldig takknemlig for alt de gjør! Å håper at vi vil bli like tålmodige gode besteforeldre en dag Det høres ut som at de kjøper dere. Anonymous poster hash: e3749...abb Det høres ut som at du er misunnelig... Synes heller det høres ut som at annesmil sine foreldre liker å finne på ting og være sammen med familien, samtidig som de har mulighet til å hjelpe til litt økonomisk. Anonymous poster hash: 7542b...7cd
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #17 Skrevet 30. januar 2014 Når jeg tenker på min mor, blir det også min far de gjør det meste sammen. De bor 6 timer fra der vi bor, men de er flinke til å komme på besøk, og vi besøker dem når det er litt langfri (jul, påske, høstferie o.l.). Da står de opp med barna, er med dem hele dagen, faren min kan bygge lego eller snekre i times vis med dem. Han tar dem med ut, går i skogen, har bål, lager demninger +++ Moren min leser for dem, forteller eventyr, spiller gitar/piano... De har helt ok med penger (ikke rike, men grei pensjon) så de spanderer sydentur på oss sammen med dem 1 gang i året, slik at vi kan være lenge sammen (og vi er i etableringsfasen og har ikke så god råd). De sender små overraskelser i posten, ett kort til vert av barna, kanskje en liten sjokolade eller en 200 lapp med beskjed om at vi kan kose oss på cafe. Strikker klær og kjøper klær innimellom, kjøper brukte sykler, vogner, trampoline o.l. som de har hos seg slik at barna har masse utstyr der. +++ De gjør veldig mye, og jeg er veldig takknemlig for alt de gjør! Å håper at vi vil bli like tålmodige gode besteforeldre en dag Det høres ut som at de kjøper dere. Anonymous poster hash: e3749...abb Det høres ut som at du er misunnelig... Synes heller det høres ut som at annesmil sine foreldre liker å finne på ting og være sammen med familien, samtidig som de har mulighet til å hjelpe til litt økonomisk. Anonymous poster hash: 7542b...7cd Nei, jeg ønsker ikke å bli kjøpt. Hr hatt samme problemet tidligere (bare endel verre, så det var tydelig å se det) fra svigers Bare advarer. Noen bruker penger for å kjøpe seg venner. Anonymous poster hash: e3749...abb
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #18 Skrevet 30. januar 2014 Hun hjelper meg med mange praktiske oppgaver det går begge veier da. Henter gutten min på skolen , lager middag til ham og gjør lekser med ham når jeg er feks på møter. Ringer å sier hun har middag / kvelds til oss viss hun vet jeg er sliten. Kjører gutten min i selskap og henter ham fordi hun har lyst Spør alltid hvordan jeg har det og viser omsorg. Dette går også begge veier. Jeg hjelper også henne Anonymous poster hash: ce403...2d2
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #19 Skrevet 30. januar 2014 mammen min bor 5 min unna oss, så vi sees ofte. hu kommer ofte med mat eller inviterer meg & sambo på middag minst en gang i uka. hu passer hundene eller går turer med dem om jeg er syk osv. veldig greit med mor & stefar rett rundt gjørnet Anonymous poster hash: 990da...9c1
Tarssan Skrevet 30. januar 2014 #20 Skrevet 30. januar 2014 Stiller opp i hverdagen. Hun henter i barnehagen, kommer med middag, sitter barnevakt om kvelden slik at jeg og mannen kan få på date, tar med eldste på kino/teater, legger sammen klær, rydder i skuffer, lager julekaker osv, osv... Jeg elsker henne!! Anonymous poster hash: d64f8...3f0 Samme her, min mor er fantastisk! Heldige oss
midgard Skrevet 30. januar 2014 #21 Skrevet 30. januar 2014 Hun lever, er der, er mormor for datteren min og det setter jeg utrolig pris på Hun stiller opp så godt hun kan, men hun er syk (har vært det lenge) og går nok en gang på cellegift. Vi er på middag der (noen ganger 2 ganger i uka), hun støtter meg, viser omsorg, finner på småting med barnebarnet (som hun orker) - lakker negler, pusler, tegner, leker med dukker mm.. Men jeg er mest takknemlig for at hun fremdeles lever, og at datteren min vil huske henne:) Flotte fine mamma`n min <3
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #22 Skrevet 30. januar 2014 Holder seg borte? Nei, vet ikke egentlig, hun stiller jo opp om det er krise og vi spør, det gjør hun. Det er flott. Men å ha henne her hos oss funker ekstremt dårlig i lengden. (Mer enn en dag) Grunnen er helt manglende personlig hygiene, hun dusjer aldri, vasker seg nesten aldri, skifter ikke klær. Kan lett gå i et par tre uker uten vann på kroppen i de samme klærne.. Så om du legger til at hun er kraftig overvektig og svetter som en gris.. Ja, da forstår dere sikkert hvor landet ligger. Hun er psykisk ustabil, og er ikke mottagelige for noen hjelp eller omsorg. Anonymous poster hash: f558a...385
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #23 Skrevet 30. januar 2014 Holder seg borte? Nei, vet ikke egentlig, hun stiller jo opp om det er krise og vi spør, det gjør hun. Det er flott. Men å ha henne her hos oss funker ekstremt dårlig i lengden. (Mer enn en dag) Grunnen er helt manglende personlig hygiene, hun dusjer aldri, vasker seg nesten aldri, skifter ikke klær. Kan lett gå i et par tre uker uten vann på kroppen i de samme klærne.. Så om du legger til at hun er kraftig overvektig og svetter som en gris.. Ja, da forstår dere sikkert hvor landet ligger. Hun er psykisk ustabil, og er ikke mottagelige for noen hjelp eller omsorg.Anonymous poster hash: f558a...385 Glemte å legge til kald som en fisk og misliker sterkt barn som lager lyd eller bråker litt.. Anonymous poster hash: f558a...385
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #24 Skrevet 30. januar 2014 Mamma er psykisk syk, så jeg har veldig lite kontakt med henne. Savner å ha en mamma jeg... Anonymous poster hash: 0be82...b0c Samme her! Hun prøver i perioder, men så snur hun helt om. Og jeg kan ikke lenger forholde meg til det syke, så vi har ikke kontakt. Veldig trist, for hadde hun vært frisk ville hun vært en god mamma, har egentlig masse omsorg i seg. Min bestemor er den som var min trygge. Hun har vært død i 20 år og jeg savner henne fremdeles. Anonymous poster hash: da0e2...686
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #25 Skrevet 30. januar 2014 Mamman min er fantastisk! Jeg kan alltid ringe/sende sms om d er noe og hun er der for oss. Hun er ikke typen som bare tar seg til rette, maser og blander seg, noe jeg setter veldig stor pris på! Hun er ikke nysgjerrig, men bryr seg om oss, samtidig som at hun lever sitt eget liv <3 Noe annet med svigermor 😳 Anonymous poster hash: 2f33f...020
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå