Gå til innhold

Herregud jeg er sjokk! :(


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hentet min 1 klassing på sfo idag. Vi har hatt problemer med han siden han startet på skolen og fikk fastlegen til å henvise oss til bup men fikk avslag.. Han har hatt en litt roligere periode nå i det siste men idag når jeg hentet han på sfo så fikk jeg sjokk når jeg spurte om hvordan det hadde gått. Han hadde kallt en sfo ansattbfor fitte, FITTE!! + masse annet stygt men fikk helt bakoversveis når hun fortalte dette! Ble så skamfull og flau. Hun hadde snakket bestemt til han på skolen.Nå har vi pratet om det hjemme og han har snart bursdag og har fått beskjed om at det ikke blir noen barnebursdag pgadden oppførselen. Skjønner ikke hvor han har det ifra for vi har ikke et sånt språkbruk her hjemme og han vet at det ikke er akseptabelt! Så jeg valgte den konsekvensen fordi jeg vet at han har gledet seg stort til en bursdagsfeiring med guttene i klassen, men dette må bli slått hardt ned på sånn at det ikke gjentar seg!

 

Anonymous poster hash: c43ad...550

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager mange skrivefeil, skriver fra mobil..

 

Anonymous poster hash: c43ad...550

Skrevet

Huff

Vet ikke hva jeg skal si :(

Annet enn lykke til

 

Anonymous poster hash: 43c5c...f10

Gjest Gullguttene
Skrevet

Syns du virkelig det var en passende straff? Hjerterått, spør du meg...

Skrevet

Enig i at det bør få konsekvenser - men må du virkelig ta bursdagen hans??

 

 



Anonymous poster hash: 5f22e...4f7
Skrevet

Enig med de andre her. Ikke ta fra ham bursdagen, det blir helt feil, men skjønner frustrasjonen din altså.

Hva har dere gjort tidligere for å løse dette?

Skrevet

Kunne ha valgt enn annen konsekvens. Bursdag er jo barnas høydepunkt under oppveksten, kjære deg!

Skrevet

Det var en drøy straff. Tror du oppførselen blir bedre av det? Helt ærlig? Da er det bedre med null barnetv i 3 dager eller noe i den duren. Men å ta fra han bursdagen?? Da er du drøy, og jeg tror ikke et øyeblikk at det blir å hjelpe.

Skrevet

Altfor tøff straff, men bra at du slår ned på det. Jeg hadde sagt til ham at jeg ble så skuffet og lei meg at jeg nok ga en litt for streng straff. At han skal få ha bursdag, men at .... også ett eller annet passende som er nær forestående. Husk at du skal gi advarsel før du straffer som en hovedregel.

 



Anonymous poster hash: dae26...f80
Skrevet

Fitte, kuk, pule, sex osv. var ord vi fort lærte av eldre barn. Det er galt å si det, men vi skjønte ikke det før vi fikk tilsnakk hjemme. Fikk beskjed at det var ord jeg kunne si når jeg var alene på rommet. Da var det ikke like morsomt (reaksjonen er jo det morsomste) og jeg sluttet kjapt.

Å ta fra ham bursdagen er bare slemt og ondskapsfullt.

Skrevet

Synes straffen er fin.

De har hatt problemer med barnet i lengre tid som jeg har skjønt. Dette er altså dråpen. Tenker han lærer av dette.

 

Anonymous poster hash: e006d...2b4

Skrevet

Drøy straff!



Anonymous poster hash: 12f3f...972
Skrevet

Da mine begynte i 1.klasse ble de litt tøffe i trynet i starten, men det roet seg etter en stund. Tror det er ganske vanlig. De prøver å markere seg, lærer av medelever som har lært av eldre søsken osv.. Hører venner og bekjente forteller om diverse "fjortisnykker" fra deres barn i 1.klasse også :P

 

Supert at du reagerer, og flott at du gir konsekvenser. Men jeg er enig i at å fjerne bursdagsfeiringen blir litt for strengt. Syns ikke straffa står til ugjerningen, om du forstår?

 

 

Anonymous poster hash: b4817...72e

Skrevet

Nei vet du, dette er en straff som kan sette DYPE spor i ett menneske. Dette gjør du ikke. 

 

Han vet jo sikkert ikke hva fitte betyr engang!

Skrevet

Om straffen r drøy eller ikke er vanskelig å si ettersom vi ikke kjenner historien. Nå er det jo viktig at hi gjennomfører. Sier man a må man si b for ikke å undergrave seg selv.

 

Anonymous poster hash: ab87c...181

Skrevet

Synes straffen er fin.

De har hatt problemer med barnet i lengre tid som jeg har skjønt. Dette er altså dråpen. Tenker han lærer av dette.

 

Anonymous poster hash: e006d...2b4

Hva tror du han lærer av dette? Mener du at dette kommer til gjøre at an aldri viser antisosial atferd igjen?

 

Anonymous poster hash: 6b9a7...c8f

Skrevet

Om straffen r drøy eller ikke er vanskelig å si ettersom vi ikke kjenner historien. Nå er det jo viktig at hi gjennomfører. Sier man a må man si b for ikke å undergrave seg selv.

 

Anonymous poster hash: ab87c...181

Hva slags straff tenker du han kan få neste gang da? Ingen julegaver, kanskje?

 

Anonymous poster hash: 6b9a7...c8f

Skrevet

 

Synes straffen er fin.

De har hatt problemer med barnet i lengre tid som jeg har skjønt. Dette er altså dråpen. Tenker han lærer av dette.

 

Anonymous poster hash: e006d...2b4

Hva tror du han lærer av dette? Mener du at dette kommer til gjøre at an aldri viser antisosial atferd igjen?

 

Anonymous poster hash: 6b9a7...c8f

Forhåpentligvis lærer han ja. ;-)

 

Hva slags straff ville DU gitt?

 

Anonymous poster hash: e006d...2b4

Skrevet

Synest at det var topp gjort fra din sønn. Kanskje skulen burde vere med på detta med bup og hjelp dokke med problemet.

 

Anonymous poster hash: eebc1...a96

Skrevet

Om straffen r drøy eller ikke er vanskelig å si ettersom vi ikke kjenner historien. Nå er det jo viktig at hi gjennomfører. Sier man a må man si b for ikke å undergrave seg selv.

 

Anonymous poster hash: ab87c...181

Det går faktisk an å si at man var så sint at man ikke tenkte klart. Det forstår en 1. klassing godt. Men trenger ikke gjennomføre en ren maktdemonstrasjon bare fordi man har sagt det. Det er forskjell på å være konsekvent og å være ond. Det er en stor overreaksjon. 

 

Om du synes det er bedre får du si at dersom han feks rydde av bordet, støvsuger og rydder rommet sitt hver dag i en uke, så skal han få feire bursdagen sin med gutta i klassa. 

Skrevet

 

 

Synes straffen er fin.

De har hatt problemer med barnet i lengre tid som jeg har skjønt. Dette er altså dråpen. Tenker han lærer av dette.

 

Anonymous poster hash: e006d...2b4

Hva tror du han lærer av dette? Mener du at dette kommer til gjøre at an aldri viser antisosial atferd igjen?

 

Anonymous poster hash: 6b9a7...c8f

Forhåpentligvis lærer han ja. ;-)

 

Hva slags straff ville DU gitt?

 

Anonymous poster hash: e006d...2b4

 

 

Jeg ville gitt en straff kan kunne fått tjene tilbake igjen ved å oppføre seg pent. Det er 1 år til neste bursdag og 1 år er LANG tid for et barn å skulle inntjene belønningen om å få feire barnebursdag.

Jeg ville feks. tatt bort ipad eller tv for en periode. Og når oppførselen bedret seg kunne han tjent det tilbake.

 

Å ta bort ting som skjer bare en gang i året (julefeiring, bursdag, 17.mai etc.) for et så lite barn synes jeg er ondskapsfullt.

Skrevet

Synes det er helt greit hvis det er sånn at de har hatt mange problemer i tillegg på toppen av dette her, hadde det vært et engangstilfelle hadde jeg vært helt enig med dere som sier straffen er drøy. 

 

Men guttungen har oppført seg som en dritt flere ganger slik jeg leser det, og da får han jaggu få konsekvenser.



Anonymous poster hash: 2fa63...2f3
Skrevet

Du tar ikke i fra noen en bursdag! Blir sjokka over den konsekvensen. Håper du innrømmer til ham at du også kan si ting du ikke mener.

Skrevet

Huff jeg ser jo nå at straffen er altfor drøy, reagerte med så sjokk og skuffelse at det bare datt utav meg! Nå har vi hatt en lenger prat og han visste ikke hva ordet betydde, har forklart hva det betyr og at det er veldig sårede. Har også fortalt at jeg ble veldig skuffet og lei meg når jeg hørte det. Han må be personen om skikkelig unnskyldning i morgen og si at han aldri mer skal kalle hun eller noen for det igjen. Har fortalt han at mamma reagerte litt fort og at han får feire barnebursdagen sin men at han må stå over skøyteskolen i morgen. Hi

 

Anonymous poster hash: c43ad...550

Skrevet

Og i tillegg til at du mener gutten har adferdsvansker, så tror du virkelig dette hjelper? Han er liten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...