Gå til innhold

noen får lov, andre ikke!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

På en måte yrkesfag. Økonomiskefag. Ska egentlig være blå. Skjønner dere sikter til fargene.. men alle i klassen hennes valgte svart untatt hun og en til som valgte rød. Han fikk lov men ikke hun.

Anonymous poster hash: 6c376...cfd

Hva heter linjen hun går på?
økonomiske fag. Som salg service og økonomi

Service og samferdsel? Det er et yrkesfag og da ville hun evnt blitt svartruss, og ikke rød

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår virkelig ikke at hun ønsker å ikke være sammen med de hun går i klasse sammen med, det er vel det som ville vært det naturlige? Hvis hun har gått en helt annen linje så kan hun ikke velge fritt at hun vil være en annen type russ. At de har godkjent én annen elev kan jo bero på at denne har mer fag enn hun har.

Slik du har fremstilt dette i nærmest kode og bare komme med litt og litt informasjon så er det nesten så jeg mistenker at dette er trolling. Og hvis det ikke er det, så håper jeg at datteren din bruker mer energi i sine evt søknader eller forklaringer enn det du har gjort her, HI.

Ikke stygt ment, men ment som et godt råd. Slik du legger frem ting her oppnår du å ikke bli forstått, bli misforstått og at folk gjør seg opp en mening før du har kommet med all informasjon.

Bli litt tydeligere, det gjør det så mye enklere :)

Anonymous poster hash: e03f7...cbd
Skrevet

Rødruss = studiespesialisende fag 3år

Blåruss/svartruss = yrkesfag 2 eller 3 år.

Kun rødruss og svartruss som gikk 3 år fikk feire sammen på min vgs for mange år siden.

Skrevet

Ikke så rart, hun ER jo ikke rødruss!

Skrevet

Jeg forstår virkelig ikke at hun ønsker å ikke være sammen med de hun går i klasse sammen med, det er vel det som ville vært det naturlige? Hvis hun har gått en helt annen linje så kan hun ikke velge fritt at hun vil være en annen type russ. At de har godkjent én annen elev kan jo bero på at denne har mer fag enn hun har.

Slik du har fremstilt dette i nærmest kode og bare komme med litt og litt informasjon så er det nesten så jeg mistenker at dette er trolling. Og hvis det ikke er det, så håper jeg at datteren din bruker mer energi i sine evt søknader eller forklaringer enn det du har gjort her, HI.

Ikke stygt ment, men ment som et godt råd. Slik du legger frem ting her oppnår du å ikke bli forstått, bli misforstått og at folk gjør seg opp en mening før du har kommet med all informasjon.

han andre tar ikke flere fag enn henne.. men hun valgte blå nå da for da fikk hun være med svartrussen..

Skrevet

Februarprins?

Jomfruer?

Etc?

Noen av dere er dette jallafall....! Skeivemåten er helt bak mål og litt til!

Anonymous poster hash: 612ba...b86
Skrevet

Hvor i landet er dette? Jeg var russ i 09, jeg var rødruss for gikk studiespesialisering. Men de som bare hadde fullført toårig vgs på yrkesfag fikk også være rødruss om de ville. Klærne bestilles jo av rissedress og de nekter seg ikke den fargen du vil ha, de vil jo bare selge klær. De fikk være med på alt bare de var over 18 år.

Anonymous poster hash: 89e6e...ecd

Skrevet

Hvor i landet er dette? Jeg var russ i 09, jeg var rødruss for gikk studiespesialisering. Men de som bare hadde fullført toårig vgs på yrkesfag fikk også være rødruss om de ville. Klærne bestilles jo av rissedress og de nekter seg ikke den fargen du vil ha, de vil jo bare selge klær. De fikk være med på alt bare de var over 18 år.

ja jeg vet om flere jeg . Kokkelinjer tilog med. Men denne skolen er det ikke greit. Bare for bekjente. Hun har ikke gått der alle skole år. Hun flyttet dit rett før skolestart og henger ikke med de i klassen og er noen år eldre enn dem. Er faktisk 20 år. Men hun er ikke populær nok.. alle eller ingen føler jeg. Blir virkelig provosert.

Skrevet

han andre tar ikke flere fag enn henne.. men hun valgte blå nå da for da fikk hun være med svartrussen..

Men hvorfor vil hun absolutt ikke være svartruss som de (fleste) andre i klassen hennes?

Skrevet

ja jeg vet om flere jeg . Kokkelinjer tilog med. Men denne skolen er det ikke greit. Bare for bekjente. Hun har ikke gått der alle skole år. Hun flyttet dit rett før skolestart og henger ikke med de i klassen og er noen år eldre enn dem. Er faktisk 20 år. Men hun er ikke populær nok.. alle eller ingen føler jeg. Blir virkelig provosert.

Driver du å ringer og maser for en tjueåring :o

Kanskje du skal la henne få ordne opp litt selv, hun er voksen, vet du.

Anonymous poster hash: 3426c...473

Skrevet

Kor skal eg begynne?

1. Sjølv om kven som helst (til og med bestemor) kan bestille seg russeklede i ein hvilken som helst farge er raudruss dei som feirar at dei no er klar for universitet/høgskule.

2. Om ein eller anna særing likevel skulle ønske å imitere dette kan eg ikkje forstå at russestyret gidd å bry seg om det, det ødelegger ikkje for andre at nokon leikar raudruss.

3. At nokon ønskar å distansere seg frå resten av klassa ved å ikkje ville feire med dei men heller velge "dei andre" finn eg direkte usympatisk.

Skrevet

Hun er ikke rødruss dermed kan hun ikke være det. Jeg blir flau på deg og din datters vegne her

Anonymous poster hash: 2e24c...e1c

Skrevet

Hun er svartruss...

Man blir desverre ikke poppulær av å prøve å være noe man ikke er. Er vel ingen grunn til å snike seg til en rødruss dress om man ikke har grunn til å være det.

1.man ER rødruss

2.man har venner som er rødruss og har et ønske om å feire skole"slutt" med vennene sine

Anonymous poster hash: 66a6c...532

Skrevet

Har du parkert bilen i feil garasje? Omg.

Anonymous poster hash: 1507c...955
Skrevet

Har du parkert bilen i feil garasje? Omg.

Anonymous poster hash: 1507c...955

ja

Skrevet

Men hvorfor kan hun ikke bare være svartruss da?????

Anonymous poster hash: 88f08...05b

Skrevet

Jeg var russ i 2012.

Rødruss: de som er avgangselever fra studiespesialisering (allmen) eller de som er avgangselever fra påbygg.

Svartruss: de som er avgangselever fra yrkesfag f.eks frisør, helse, elektro osv.

Grønnruss og blåruss har vi ikke der jeg kommer fra.

Det sier seg selv at en som er svartruss, ikke kan være rødrus... Sånn ER det bare. Sånn har det vel alltid vært?...

Anonymous poster hash: bc86c...185

Skrevet

Jeg støtter meg på hva flere har skrever her allerede. 
Datteren din er svartruss - ikke blåruss. Svartruss er for yrkesfag enten to eller tre år (salg og service er TO år), mens blåruss er de som har gått økonomi i TRE år (type handelsgymnaset)

Jeg vet at dette innlegget muligens er et trolleinnlegg, men svarer likevel. 
Vil din datter være russ kan hun vel være svartruss med resten av klassen? Det er jo det hun er! Hun er strengt tatt ikke ferdig på skolebenken, siden en toårig vgs ikke er fullkommen før læretiden er bestått. Altså har hun ingen studiekompetanse. 

Da jeg var russ for et par år siden lot vi likevel enkelte som skulle vært svartruss feire med oss. Det var noen få som var på vår alder, som egentlig skulle vært rødruss men som forskjøv skoleårene, som fikk være med på dåp, russekroer osv. Det var egentlig bare fordi vi kjente dem, og de hadde planlagt russetiden med oss helt siden vg1. Dette var en liten skole med kun tre rødrussklassen, så det sier seg vel selv at det blir litt annerledes enn med en stor byskole. 

Er hun på godfot med noen av rødrussene kan vel de fikse henne inn? Russeklær er noe alle kan bestille, selv om russepasset og russelegget kun kan kjøpet ett år. Viktig å vite, sånn at man ikke tenker at man kan være litt russ 2. året, men vil være med på alt 3. året også - der man da står uten pass og leg. 

Hilsen russepresidenten! :) 

Anonymous poster hash: ff3d8...4cf
Skrevet

Jeg har snakket med russ 2014 sin offesielle sides ansvarlige, de ansvarlige i russ.no og russestyrene. Det er ingen skrevne regler. Noen vanlige fargekoder men. Russestyret lar en i klassen hennes bli med fordi han kjenner alle mens hun ikke får lov fordi hun ikke kjenner noen av dem.

hun går sitt 3. Fullførte år på vgs. Men ikk studiespes. 2. Klasse. Men hvorfor slik forskjellsbehandling da?

Eneste hun ber om er å få være med på dåpen..

Forskjellsbehandlingen kan du ta opp med rektor, men så lenge hun ikke går studiespes tredje året, skal hun faktisk ikke være rødruss.

Russetid er ikke skolerelatert, og rektor kommer ikke til å løfte en finger. 

Skrevet

Jeg har snakket med russ 2014 sin offesielle sides ansvarlige, de ansvarlige i russ.no og russestyrene. Det er ingen skrevne regler. Noen vanlige fargekoder men. Russestyret lar en i klassen hennes bli med fordi han kjenner alle mens hun ikke får lov fordi hun ikke kjenner noen av dem.

hun går sitt 3. Fullførte år på vgs. Men ikk studiespes. 2. Klasse. Men hvorfor slik forskjellsbehandling da?

Forskjellsbehandlingen kan du ta opp med rektor, men så lenge hun ikke går studiespes tredje året, skal hun faktisk ikke være rødruss.

Kommer kanskje an på skolen, med da jeg var russepresident hadde vi en tett dialog med elevinspektør, og innimellom rektor, som "veiledet" oss. Samarbeidet ikke vi med dem, ville ikke de samarbeide med oss heller. 

Om vi ikke oppførte oss og fulgte de reglene som russestyret og skoleledelsen lagde, fikk vi heller ikke gjøre noe russerelatert på skolen (div. russeknuter, planlegging osv)

Skrevet

Kommer kanskje an på skolen, med da jeg var russepresident hadde vi en tett dialog med elevinspektør, og innimellom rektor, som "veiledet" oss. Samarbeidet ikke vi med dem, ville ikke de samarbeide med oss heller. 

Om vi ikke oppførte oss og fulgte de reglene som russestyret og skoleledelsen lagde, fikk vi heller ikke gjøre noe russerelatert på skolen (div. russeknuter, planlegging osv)

Jo det er sant, men at rektor blander seg opp i hvem som skal være rød eller svart har jeg ikke noe tro på. 

Skrevet

Javel, kanskje det er forskjellsbehandling at én person får leke rødruss på feil grunnlag, men det har i grunn lite med din datter å gjøre. Salg og service = svartruss.

Hvis hun har venner som er rødruss er det vennene og ikke russestyret det er noe galt med dersom de ikke vil feire med henne om hun har feil farge på dressen.

Skrevet

Jaja, da er de vel blå da. Men røde er de hvertfall ikke.

Skrevet

Herregud....hadde mamma blandet seg i sånt da jeg var 17-18-19 hadde det tiltet for meg. Hadde hun blandet inn rektor hadde jeg sikkert flyttet på dagen.

På tide å slutte å koste for curlingungdommen. La jenta ordne opp selv. Dette blir for dumt! 

(OG NEI, rødruss er ikke for 2.års elever. Det er jo ikke engang sikkert at hun er 18 år i mai....? Idiotisk)

Anonymous poster hash: e9de3...dd2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...