Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #1 Skrevet 28. januar 2014 Det er jo bevist at overvekt er like farlig som røyking. I tillegg risikerer barna å få samme livsstil som foreldrene som gjør at de også blir overvektige. Det kan gi barna mange sykdommer. I tillegg synes jeg det er leit at barna vokser opp med foreldre som ikke orker så mye. Uff.... Anonymous poster hash: 4e4b8...e94
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #2 Skrevet 28. januar 2014 Helt enig 😞 Anonymous poster hash: a9d14...e74
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #3 Skrevet 28. januar 2014 Jeg er overvektig og jeg er enig med deg. Jeg har ikke alltid vært overvektig, men har dessverre latt meg selv forfalle. Vet ikke engang hvordan det ble ssånn, men jeg har tatt grep nå og har så langt gått ned 5 kilo. Det er tungt å ikke kunne løpe så fort, ha mindre energi, være mer trøtt og sur, ikke passe inn i klærne og å føle meg uvel i egen kropp. Er også så klart redd for å bli syk eller å dø tidligere enn jeg må. Er glad jeg er på vei mot et bedre liv og en bedre hverdag. I tillegg er jeg alenemamma så jeg må bare se til å holde meg i god form og å ha en god helse. Jeg er den eneste barnet mitt har Anonymous poster hash: cdcef...77d
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #4 Skrevet 28. januar 2014 Utrolig egoistisk av foreldrene å ikke gå ned i vekt. De risikerer jo å dø fra barna sine. Anonymous poster hash: 4e4b8...e94
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #5 Skrevet 28. januar 2014 Jeg er overvektig og jeg er enig med deg. Jeg har ikke alltid vært overvektig, men har dessverre latt meg selv forfalle. Vet ikke engang hvordan det ble ssånn, men jeg har tatt grep nå og har så langt gått ned 5 kilo. Det er tungt å ikke kunne løpe så fort, ha mindre energi, være mer trøtt og sur, ikke passe inn i klærne og å føle meg uvel i egen kropp. Er også så klart redd for å bli syk eller å dø tidligere enn jeg må. Er glad jeg er på vei mot et bedre liv og en bedre hverdag. I tillegg er jeg alenemamma så jeg må bare se til å holde meg i god form og å ha en god helse. Jeg er den eneste barnet mitt har Anonymous poster hash: cdcef...77d Så utrolig flink du er!!!! Masse lykke til videre Du høres ut som en fornuftig og god dame:) Anonymous poster hash: 4e4b8...e94
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #6 Skrevet 28. januar 2014 Det er jo bevist at overvekt er like farlig som røyking. I tillegg risikerer barna å få samme livsstil som foreldrene som gjør at de også blir overvektige. Det kan gi barna mange sykdommer. I tillegg synes jeg det er leit at barna vokser opp med foreldre som ikke orker så mye. Uff.... Anonymous poster hash: 4e4b8...e94 Helt enig. Kvalmt å se. Men jeg synes også det er ille med dumme foreldre. Uopplyste mennesker som ikke vet hvordan de skal oppfører seg og dermed oppdrar barn uten empati og moral. Ta feks barn som mobber, ofte viser det seg at de har det hjemmefra. Mor og far snakker nedsettende om en gruppe mennesker, de som ser anderledes ut. Trøsten får bare være at de går glipp av så mye. Ingen vil ha noe med de eller barna. Anonymous poster hash: bef29...ead
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #7 Skrevet 28. januar 2014 Jeg er overvektig og jeg er enig med deg. Jeg har ikke alltid vært overvektig, men har dessverre latt meg selv forfalle. Vet ikke engang hvordan det ble ssånn, men jeg har tatt grep nå og har så langt gått ned 5 kilo. Det er tungt å ikke kunne løpe så fort, ha mindre energi, være mer trøtt og sur, ikke passe inn i klærne og å føle meg uvel i egen kropp. Er også så klart redd for å bli syk eller å dø tidligere enn jeg må. Er glad jeg er på vei mot et bedre liv og en bedre hverdag. I tillegg er jeg alenemamma så jeg må bare se til å holde meg i god form og å ha en god helse. Jeg er den eneste barnet mitt har Anonymous poster hash: cdcef...77d Så utrolig flink du er!!!! Masse lykke til videre Du høres ut som en fornuftig og god dame:) Anonymous poster hash: 4e4b8...e94 Tusen takk Skal ned 20 kilo totalt og er på god vei til en fornuftig livsstil. Det føles godt Anonymous poster hash: cdcef...77d
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #8 Skrevet 28. januar 2014 Det er jo bevist at overvekt er like farlig som røyking. I tillegg risikerer barna å få samme livsstil som foreldrene som gjør at de også blir overvektige. Det kan gi barna mange sykdommer. I tillegg synes jeg det er leit at barna vokser opp med foreldre som ikke orker så mye. Uff....Anonymous poster hash: 4e4b8...e94 Helt enig. Kvalmt å se. Men jeg synes også det er ille med dumme foreldre. Uopplyste mennesker som ikke vet hvordan de skal oppfører seg og dermed oppdrar barn uten empati og moral. Ta feks barn som mobber, ofte viser det seg at de har det hjemmefra. Mor og far snakker nedsettende om en gruppe mennesker, de som ser anderledes ut. Trøsten får bare være at de går glipp av så mye. Ingen vil ha noe med de eller barna. Anonymous poster hash: bef29...ead [/quote Men er jo det dere gjør her- snakker nedsettende om en gruppe mennesker som ser annerledes ut! Anonymous poster hash: cb439...f58
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #9 Skrevet 28. januar 2014 Ja overvekt er farlig, men kan ikke sammenlignes med røyking mener jeg. Overvekt har ofte sammenheng med (mis)trivsel og i tillegg utsetter man ikke ALLE andre i nærheten av deg sev for farlig giftstoffer man puster både inn- og ut som røyker. Gleder meg vilt til deg dagen røyking på gaten og totalforbud innendørs i blokker kommer Men klart, viktig å prøve å unngå de ekstra kiloene. Jeg tror likevel man kommer lengre med en utstrakt hånd enn pekefingeren! Anonymous poster hash: 01922...b03
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #10 Skrevet 28. januar 2014 Det er jo bevist at overvekt er like farlig som røyking. I tillegg risikerer barna å få samme livsstil som foreldrene som gjør at de også blir overvektige. Det kan gi barna mange sykdommer. I tillegg synes jeg det er leit at barna vokser opp med foreldre som ikke orker så mye. Uff.... Anonymous poster hash: 4e4b8...e94 Tenker du overvekt som i BMI 27-30? Eller mener du fedme grad I-III? Det er stor forskjell på å være overvektig og å være adipøs. En sterk og trent mor med BMI 28 er mye sunnere enn en utrent, undervektig mor. Du er klar over det, sant? Anonymous poster hash: 9f40f...18b
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #11 Skrevet 28. januar 2014 Jeg er overvektig. Dessverre hatt et problem til mat som dessverre min mor startet. JEG VAR TYNN. Min mor veide meg ukentlig fra jeg var fire år. Passet alltid på hva jeg fikk i meg. Sa ofte: nei nå ser du feit ut så spis mindre... Jeg flyttet ut som 18 åring. Spiste og spiste. Begynte på p-sprøyta og la på meg 20 kg bare pga den. Spiste mer. Veide så 110 kg. Gikk ned til 90. Gravid og sengeliggende hele graviditeten pga sykdom. Guttungen ett år veide jeg 125 kg. Nå er han 16 måneder og veier 82 kg Det rare oppi alt dette er at jeg har hatt en tung fysisk jobb (gåing og løfting i 9 timer), trent hele tiden, jeg går på ski og leker i snøen om vinteren med ungen, om sommeren var vi på turer og vi dro å badet hele tiden. Jeg har hvert mest aktiv av alle mine TYNNE venninner, men fortsatt overvektig pga maten. Ingen helseplager pga overvekt. IKKE DØM OSS FØR DERE VEIT HELE SANNHETEN Anonymous poster hash: a66f3...987
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #12 Skrevet 28. januar 2014 Synes denne var temmelig drøy. Skjønner godt du ikke tør stå fram med nicket ditt når du er så ufin som du er.Er selv overvektig, men BMI er under 30. Kunne godt vært tynnere, men prioriterer å være mye sammen med barnet mitt fremfor å ta meg tid til å trene.Kjenner flere som sender barna i barnehagen så fort den åpner, så drar dem å trener før jobb. Etter jobb henter de barna, lager middag og drar å trener igjen. Sånn at de selv skal føle seg vel.Er det liksom bedre med sånne foreldre? Anonymous poster hash: 2f415...724
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #13 Skrevet 28. januar 2014 Synes denne var temmelig drøy. Skjønner godt du ikke tør stå fram med nicket ditt når du er så ufin som du er. Er selv overvektig, men BMI er under 30. Kunne godt vært tynnere, men prioriterer å være mye sammen med barnet mitt fremfor å ta meg tid til å trene. Kjenner flere som sender barna i barnehagen så fort den åpner, så drar dem å trener før jobb. Etter jobb henter de barna, lager middag og drar å trener igjen. Sånn at de selv skal føle seg vel. Er det liksom bedre med sånne foreldre? Anonymous poster hash: 2f415...724 En ting til fra meg.... Mitt kolesterol og blodtrykk er langt bedre enn gjennomsnittet. Anonymous poster hash: 2f415...724
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #14 Skrevet 28. januar 2014 Synes denne var temmelig drøy. Skjønner godt du ikke tør stå fram med nicket ditt når du er så ufin som du er. Er selv overvektig, men BMI er under 30. Kunne godt vært tynnere, men prioriterer å være mye sammen med barnet mitt fremfor å ta meg tid til å trene. Kjenner flere som sender barna i barnehagen så fort den åpner, så drar dem å trener før jobb. Etter jobb henter de barna, lager middag og drar å trener igjen. Sånn at de selv skal føle seg vel. Er det liksom bedre med sånne foreldre? Anonymous poster hash: 2f415...724 Hva er drøyt med hovedinnlegget til TS? Hun skriver ikke noe som ikke er sant og jeg opplever det ikke som frekt. Det kan være helseskadelig å være overvektig (og undervektig, men det er ikke tema her). #3 Anonymous poster hash: cdcef...77d
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #15 Skrevet 28. januar 2014 Selv synes meg mer synd på barn som har foreldre uten intelligens og sosiale antenner. Vekt kan man ihvertfall gjøre noe med... Anonymous poster hash: 72c66...806
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #16 Skrevet 28. januar 2014 Synes denne var temmelig drøy. Skjønner godt du ikke tør stå fram med nicket ditt når du er så ufin som du er. Er selv overvektig, men BMI er under 30. Kunne godt vært tynnere, men prioriterer å være mye sammen med barnet mitt fremfor å ta meg tid til å trene. Kjenner flere som sender barna i barnehagen så fort den åpner, så drar dem å trener før jobb. Etter jobb henter de barna, lager middag og drar å trener igjen. Sånn at de selv skal føle seg vel. Er det liksom bedre med sånne foreldre? Anonymous poster hash: 2f415...724 Hva er drøyt med hovedinnlegget til TS? Hun skriver ikke noe som ikke er sant og jeg opplever det ikke som frekt. Det kan være helseskadelig å være overvektig (og undervektig, men det er ikke tema her). #3 Anonymous poster hash: cdcef...77d Ved å være overvektig forpester man ikke barna sine med stanken av røyk. Det er ikke nødvendigvis sånn at man ikke orker å holde på med barna sine. Og de fleste prakker ikke på barna sine dårlig kosthold selv om de selv er tykke. Anonymous poster hash: 2f415...724
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #17 Skrevet 28. januar 2014 Jeg synes ikke at psykisk syke, uføretrygdede eller fattige penger bør få barn. Anonymous poster hash: cb09a...eee
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #18 Skrevet 28. januar 2014 Det er jo bevist at overvekt er like farlig som røyking. I tillegg risikerer barna å få samme livsstil som foreldrene som gjør at de også blir overvektige. Det kan gi barna mange sykdommer. I tillegg synes jeg det er leit at barna vokser opp med foreldre som ikke orker så mye. Uff....Anonymous poster hash: 4e4b8...e94 Helt enig. Kvalmt å se. Men jeg synes også det er ille med dumme foreldre. Uopplyste mennesker som ikke vet hvordan de skal oppfører seg og dermed oppdrar barn uten empati og moral. Ta feks barn som mobber, ofte viser det seg at de har det hjemmefra. Mor og far snakker nedsettende om en gruppe mennesker, de som ser anderledes ut. Trøsten får bare være at de går glipp av så mye. Ingen vil ha noe med de eller barna. Anonymous poster hash: bef29...ead [/quote Men er jo det dere gjør her- snakker nedsettende om en gruppe mennesker som ser annerledes ut! Anonymous poster hash: cb439...f58 Sukk. Ironi er du ikke kjent med eller??? Anonymous poster hash: bef29...ead
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #19 Skrevet 28. januar 2014 Synes denne var temmelig drøy. Skjønner godt du ikke tør stå fram med nicket ditt når du er så ufin som du er. Er selv overvektig, men BMI er under 30. Kunne godt vært tynnere, men prioriterer å være mye sammen med barnet mitt fremfor å ta meg tid til å trene. Kjenner flere som sender barna i barnehagen så fort den åpner, så drar dem å trener før jobb. Etter jobb henter de barna, lager middag og drar å trener igjen. Sånn at de selv skal føle seg vel. Er det liksom bedre med sånne foreldre? Anonymous poster hash: 2f415...724 Hva er drøyt med hovedinnlegget til TS? Hun skriver ikke noe som ikke er sant og jeg opplever det ikke som frekt. Det kan være helseskadelig å være overvektig (og undervektig, men det er ikke tema her). #3 Anonymous poster hash: cdcef...77d Ved å være overvektig forpester man ikke barna sine med stanken av røyk. Det er ikke nødvendigvis sånn at man ikke orker å holde på med barna sine. Og de fleste prakker ikke på barna sine dårlig kosthold selv om de selv er tykke. Anonymous poster hash: 2f415...724 TS lyver fortsatt ikke http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=105365 http://www.dailymail.co.uk/money/news/article-1677699/Hesters-payoff-clause-scrapped-before-Fred-scandal.html http://www.side2.no/helse/article1400524.ece http://tidsskriftet.no/article/1290217/ Jeg er, som tidligere nevnt, også overvektih. Synd at man ikke kan diskutere dette uten å gå ned å skyttergraven med en gang. Fakta er at det er ikke sunt å være overvektig eller fet. Snakker ikke om BMI og muskelmasse, men om oss som har for mye fett på kroppen. #3 Anonymous poster hash: cdcef...77d
Siamese Hellhound Skrevet 28. januar 2014 #20 Skrevet 28. januar 2014 Ja, det er trist at noen barn har overvektige foreldre. Men jeg tenker at det kan være vel så skadelig med foreldre som hele tida maser om hva som er sunt og usunt.. Hva slags forhold får barn til sin egen kropp og kosthold hvis mor (eller far, men det er vel oftest mor) hele tida er på en diett og står foran speilet og med kritisk blikk? Og er manisk opptatt av hva som kan spises og ikke? Jeg tenker at det beste må jo være å ha et avslappet forhold til mat (altså spiser vanlig sunt, med noen utskeielser innimellom). Jo mer fokus og kostholdshysteri, jo mer forstyrret blir forholdet til kropp og hva som faktisk er sunt og normalt.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #21 Skrevet 28. januar 2014 Jeg synes ikke at psykisk syke, uføretrygdede eller fattige penger bør få barn. Anonymous poster hash: cb09a...eee Enig. Ingen burde få barn siden ingen er feilfrie. Anonymous poster hash: 0071f...293
mamma_til_verdens_beste Skrevet 28. januar 2014 #22 Skrevet 28. januar 2014 (endret) Jeg synes nå minst like synd på barn som vokser opp med foreldre med den type fordommer som flere av dere åpenbart har.Hva med de som er psykisk syke så det går utover barna? "Karriereforeldre" som ikke har tid til dem?Får jo ikke håpe ungene deres på noe tidspunkt blir overvektige, når foreldrene har sånne holdninger.Men for all del mosjon og et sunt kosthold er selvfølgelig det beste for kroppen.Jobbet engang på en barneskole der moren til et av barna var personlig trener, og derfor også opptatt av kosthold.Barnet var skremt i hjel om at det kom til å dø tidlig hvis det en gang i blant hadde nugatti på brødskiva. Altså, et sted må jo grensen gå. En skive med nugatti i løpet av helga er jo ikke akkurat livsfarlig! Endret 28. januar 2014 av mamma_til_verdens_beste
Gjest lillehi Skrevet 28. januar 2014 #23 Skrevet 28. januar 2014 Jeg synes ikke at psykisk syke, uføretrygdede eller fattige penger bør få barn. Anonymous poster hash: cb09a...eee Knis😃
furutre Skrevet 28. januar 2014 #24 Skrevet 28. januar 2014 Det er synd på barn som ikke får nok mat, omsorg og kjærlighet. Det er ikke synd på barn av overvektige. En kan fint ha en lykkelig barndom med overvektige foreldre. Eller med røykende foreldre for den del. Vi bor i et av verdens tryggeste og beste land, men vet dere hva? ingen er så trygge at de ikke skal dø en gang. Om en har verdens sunneste livsstil kommer til å dø en gang. kanskje til og med ung. Kanskje blir en overkjørt av en lastebil eller er uheldig og får en sykdom til tross for alle gode intensjoner og gode vaner. Jeg skulle ønske dere kunne slutte å snakke hverandre ned, rakke på hverandre og komme med slike kjipe avskyelige, dumme påstander og generaliseringer om andre mennesker, er det så moro å få andre til å føle seg mindre?
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #25 Skrevet 28. januar 2014 Jeg synes ikke at psykisk syke, uføretrygdede eller fattige penger bør få barn. Anonymous poster hash: cb09a...eee Heelt enig . Fattige penger skulle aaaldri hatt barn ;-) Anonymous poster hash: f88bc...dd7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå