Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #1 Skrevet 28. januar 2014 Ser så mange skolebarn uten noe refleks på skoleveien om morgenen! Jeg bor like ved en barneskole og går alltid tur med hundene mine når det kommer unger gående. Ser på hjemmesiden til skolen at de har oppfordringer at barna bør ha refleksvest e.l Noen har bitte små reflekser på jakker eller senker, noen skikkelige vester, men MANGE går langs veien med mørke vinterklær både i mørket og skumring før 8.30. Dårlig brøyta veier, biler i fart og unger i veikanten. Er folk så naive? Eller er foreldre så travle at de ikke har tid til å sørge for barnas sikkerhet? Anonymous poster hash: 2fafb...dd1
Gjest Julia1984 Skrevet 28. januar 2014 #2 Skrevet 28. januar 2014 Ser det samme på skoleveien her dessverre!
Gjest 5 andre Skrevet 28. januar 2014 #3 Skrevet 28. januar 2014 Sløvskap. Hvis de ikke bruker refleks selv, glemmer de det sikkert på barnas vegne også, dessverre...
SophiesMum<3 Skrevet 28. januar 2014 #4 Skrevet 28. januar 2014 Det er et problem her også dessverre. Både jeg og jenta har refleksvester på når vi går til barnehagen om morgenen.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #5 Skrevet 28. januar 2014 Her er stort sett ungene flinke. De voksne derimot, er særdeles lite flinke. Anonymous poster hash: 50725...486
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #6 Skrevet 28. januar 2014 Ser så mange skolebarn uten noe refleks på skoleveien om morgenen! Jeg bor like ved en barneskole og går alltid tur med hundene mine når det kommer unger gående. Ser på hjemmesiden til skolen at de har oppfordringer at barna bør ha refleksvest e.l Noen har bitte små reflekser på jakker eller senker, noen skikkelige vester, men MANGE går langs veien med mørke vinterklær både i mørket og skumring før 8.30. Dårlig brøyta veier, biler i fart og unger i veikanten. Er folk så naive? Eller er foreldre så travle at de ikke har tid til å sørge for barnas sikkerhet? Anonymous poster hash: 2fafb...dd1 Ser det samme her- desverre. Her er mørkt når de går og mørkt når de går hjem. Heldigvis begynner det lysne litt nå da! Tror mange er sløve rett og slett. Tar ikke sikkerhet på alvor. Ser jo det samme her. Hver gang noe med sikkerhet diskuteres, viser det seg at veldig mange brukes argument om hvordan ting vr før i tiden. Merkelig når de lever i fornektelse for ny kunnskap at de overhodet har Internett! Veldig mange er rett og slett dumme. Anonymous poster hash: 22eea...aa5
Serepta Skrevet 28. januar 2014 #7 Skrevet 28. januar 2014 Signere anonym over. Ungene her har gode reflekser - det finnes vel knapt noe barneplagg å få kjøpt som ikke har påsydde reflekser ??? Sekkene har også trekk over seg med refleks på, som jeg ser de aller aller fleste bruker. Vokse deriomot er det verre med. Holdt forleden på å kjøre ned en dame som gikk i gata her, i svart jakke med hetten på - og fullstendig uten refleks. Det er fortau på den ene siden, men hun valgte å gå i kjærebanen på motsatt side av fortauet. Er det mulig ?
Gjest Sekretøsa Skrevet 28. januar 2014 #8 Skrevet 28. januar 2014 Her og! Mine bruker refleks hver eneste dag. Har et lager, for det er jo nesten forbruksvare. Ikke alltid lett å huske det på veien hjem :-P
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #9 Skrevet 28. januar 2014 Her og dessverre. Spurte noe søte små (ca 4. klassinger) om de hadde glemt refleks. Da svarer de at det bare var dustene som gikk med det. Hahaha. Det er altså ikke kult å bruke refleks. Anonymous poster hash: 7f49b...aad
Elsker livet Skrevet 28. januar 2014 #10 Skrevet 28. januar 2014 Jeg har ikke den erfaringen. De fleste både barn og voksne her er godt opplyst. Ser bare mine egne barn, de har knapt noe yttertøy som ikke kommer med masse reflekser.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #11 Skrevet 28. januar 2014 Både jeg og ungen glemte det i dag Han har påsydde reflekser på klærne da, men glemte de ekstra til å ha rundt armene. Går sammen med han til skolen da. Anonymous poster hash: 818ee...d56
Hjertefru Skrevet 28. januar 2014 #12 Skrevet 28. januar 2014 Kjøp klær/sekk med "innebygde" reflekser! Når barna kommer i en viss alder kan det bli vanskelig å få på dem "løse" reflekser....:/
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #13 Skrevet 28. januar 2014 Mange uten refleks og med mørke klær her også, både voksne og barn. Men de voksne er absolutt best, de som burde vite bedre. Til og med gjennom en tunnel uten belysning og uten fortau går de uten refleks, de er jo så godt som usynlige helt til man treffer dem. Anonymous poster hash: d21dc...431
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #14 Skrevet 28. januar 2014 Mange uten refleks og med mørke klær her også, både voksne og barn. Men de voksne er absolutt best, de som burde vite bedre. Til og med gjennom en tunnel uten belysning og uten fortau går de uten refleks, de er jo så godt som usynlige helt til man treffer dem. Anonymous poster hash: d21dc...431 Verst skulle det stå selvsagt... Anonymous poster hash: d21dc...431
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #15 Skrevet 28. januar 2014 Kjøp klær/sekk med "innebygde" reflekser! Når barna kommer i en viss alder kan det bli vanskelig å få på dem "løse" reflekser....:/ Jeg ser masse førsteklassinger gå til skolen uten refleks også så det handler ikke bare om at det er ukult, men om foreldre som ikke lærer barna å bruke vettet! Men sekker og klær med refleks er selvfølgelig lurt, men ikke alle som går for det heller. Anonymous poster hash: 22eea...aa5
Iiiiik Skrevet 28. januar 2014 #16 Skrevet 28. januar 2014 Hos oss er småbarna nokså flinke. Alle får refleksvest når de begynner på skolen og de aller fleste bruker dem. Dessuten er det jo reflekser på mye av klærne og skolesekkene. Det er langt verre med ungdom og voksne, skjer rett som det er at jeg skvetter til av at det plutselig er en mørkkledd rett foran eller ved siden av bilen.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 28. januar 2014 #17 Skrevet 28. januar 2014 Her vet jeg ikke hvordan det er, bor på andre siden av "byen" i forhold til skolene.. Men er ute å går på morgen/efta med ungene her, og vogna deres er utstyrt (av meg) med mye reflekser, kjøpte refleks tape samt noe Albert Åberg merker å festet på vogna deres, selv bruker jeg refleks vest og slik man henger på jakkelommen.. Ser kanskje kopete ut, eller "for mye", men hva så om hvordan andre ser det? Jeg vet at bilistene ser oss når vi går langs veien, vi er trygge, DET er hele poenget Vest og båndene ligger fast i egen lomme på vogna, tilfelle vi skulle være lengre ute på noe enn vi planla, eller vi reiser bort for en helg, og skal ut en efta/kveld der De få jeg ser her omkring som er ute å går samtidig som oss, har kanskje en refleks som henger fra lomma, eller et rundt armen, men pga store vinterjakker, så dekkes jo nesten de på armene til av stoff :/ Som regel møter jeg på unge som bruker mobilen til å lyse opp rundt seg, eller noen unggutter med hodelykt.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #18 Skrevet 28. januar 2014 Spørs hvor gamle de er da. Er de 13-16 så kan jeg skjønne at det kan være "flaut" om man ikke er av den populære barnet på skolen. Men ja, har sett mange her i området. Skjønner ikke helt at de tør. Her er det refleksvest for alle penga på unga, vet at jeg burde være flinkere med det selv :/ Anonymous poster hash: 20a1f...04b
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #19 Skrevet 28. januar 2014 VELDIG mange sløve foreldre der ute desverre! Anonymous poster hash: 458ab...7cd
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #20 Skrevet 28. januar 2014 Er nok en del barn som tar av refleksen også når foreldrene ikke ser det.... Jeg og mine venner var verdensmestere i å ta av refleks, hjelm osv så fort foreldre ikke så oss mer fordi det ikke var "kult" å ha på. Trenger ikke alltid være foreldrenes skyld..... Anonymous poster hash: 5e4b3...ba5
Mamma_til_2 Skrevet 28. januar 2014 #21 Skrevet 28. januar 2014 Her fikk alle førsteklassinger utdelt refleksvest i begynnelsen av skoleåret, den brukes daglig.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #22 Skrevet 28. januar 2014 Husker når jeg gikk på barneskolen hadde vi reflekskonkurranse hver høst/vinter. Da var det flaut å stille seg opp uten refleksvesten på morgenen, så vi glemte den sjelden! Anonymous poster hash: d3651...531
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #23 Skrevet 28. januar 2014 Spørs hvor gamle de er da. Er de 13-16 så kan jeg skjønne at det kan være "flaut" om man ikke er av den populære barnet på skolen. Men ja, har sett mange her i området. Skjønner ikke helt at de tør. Her er det refleksvest for alle penga på unga, vet at jeg burde være flinkere med det selv :/ Anonymous poster hash: 20a1f...04b Du skjønner at det er flaut? Virkelig? Anonymous poster hash: 2fafb...dd1
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #24 Skrevet 28. januar 2014 Samme her . Værste er alle ungene som må gå et stykke langs 60 sone uten trafikklys og uten fortau. Mange som ikke har refleks... De er fra 1 klasse til 10 klasse. Anonymous poster hash: 3b334...300
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #25 Skrevet 28. januar 2014 Spørs hvor gamle de er da. Er de 13-16 så kan jeg skjønne at det kan være "flaut" om man ikke er av den populære barnet på skolen. Men ja, har sett mange her i området. Skjønner ikke helt at de tør. Her er det refleksvest for alle penga på unga, vet at jeg burde være flinkere med det selv :/ Anonymous poster hash: 20a1f...04b Du skjønner at det er flaut? Virkelig? Anonymous poster hash: 2fafb...dd1 Du skjønner ikke at fjortiser kan mene at det er flaut? Virkelig? Klassisk eksempel av at kua har glemt at den var kalv. Anonymous poster hash: bc339...e08
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå