Gå til innhold

Må helsemakten være med oss

Anbefalte innlegg

Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Imorgen er det tid for knøttets foreløpig siste undersøkelse på hospitalet. Vi venter på en innkalling fra nevrologen, men der tar det både vinter og vår og jeg tror ikke det er i hodet dette sitter. Eller hvertfall ikke den delen av hodet :)

Jeg sier til meg selv -ikke ha for høye forventninger og håp til denne undersøkelsen, men det er ikke lett.

Selv i en liten alder er det en plaget sjel vi har og det river rimelig hardt i hjerterota å se en liten sak slite så veldig særlig med noe så essensielt som søvn.

Så selv om det skremmer livskiten ut av meg at et utfall imorgen er operasjon og da narkose, så må det stålsettes hardt og gjøres.

For blir det slik - da trenger jeg å flytte inn på Cafe krangle og få drikk med valium og store doser kosemose tror jeg. Vet ikke helt om mammahjertet her tåler å se lille knøttet slik.. Ståsett stålsett ikke tenk, ikke tenk for da begynner du bare å grine og det er dumt før du skal legge deg før da blir du tett i nesa...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sender deg en klem og krysser fingrene. du klarer dette. og det er nødvendig å gråte noen ganger.

Skrevet

Tvi tvi! Måtte undersøkelsene gi klare svar og en konklusjon som muliggjør rask handling. 

Skrevet

Stiller med vin, valium og otrivin!

Lykke til  :klem:

Skrevet

Lykke til!!

Skrevet

Lykke til!

Jeg har selv vert gjennom runder med sykehusbesök for å få en diagnose, og hjelp, til min datter. Det er lett å si at en ikke skal ha forventninger, men likevel bygger de seg opp på innsiden. Og tror meg...i blant er det å gråte det beste du kan gjöre.

Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Valium, vin og otrivin - da blir man så fiiiin :)

Tusen takk - det hjelper ! Har knøttet i fanget nå og ordner kveldsmaten - la inn søknad om å få slutte med ammingen, men det ble blankt avslått etterfulgt av en hånende latter :)

Det er ikke store handa, men du verden for et grep om hjertet mitt den har!

Skrevet

Lykke til og stor klem. Kan bare forsøke å forestille meg hvordan det føles. 

Skrevet

Stor klem og lykke til! 

Av egen erfaring kan jeg bare si at å stenge for gråten ikke er bra. Det er både viktig og godt (selv om det er forferdelig vondt) å føle, og å få ut følelsene. 

Stiller med støtte der jeg kan!

Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

Stor kosemoseklem sendes, og jeg skal tenke på dere i dag. Lykke til! :hug:

Og kranglekafeen er her når du måtte trenge det :)

Skrevet

Masse lykke til i dag! Stå på og lytt til magefølelsen.

Har noen bekjente hvor datteren har epilepsi. Hun slet masse med søvn som spedbarn. Inntil de fant ut av diagnose var løsningen i en periode at foreldrene byttet på å ta sovemedisin for ikke å gå opp i liminga...

Men må dere virkelig vente på nevrolog med en så liten en? Ring og mas! Det hjelper dessverre...

Gjest Helle_Høygir
Skrevet

For å si det sånn - hvis de sier at det ikke er noe som helst med denne ungen, så er vi nødt til å enten få profesjonell sovehjelp eller kjemikalier. Ingen kan fungere over lengre tid på denne måten. Jeg kan ikke fatte og begripe at det er teknisk mulig å holde seg våken når du er så liten og i teorien skal ha rundt 16 timer søvn per døgn.

Det er snakk om å sove (og jeg overdriver ikke) i ca 3-5 min for å så være våken i 5-6 timer til..

Man kan bli mannevond av mindre. Trenger ikke avanserte torturmetoder - hold tilbake søvn hos meg og du kan få både atomkoder og det som er!

Nevrologen er koblet inn fordi når dette vesenet endelig sover så stopper pusten i korte strekk, men svært hyppig. Det tilsier søvnapne, men legen ville ha en EEG for å utelukke at det er noe feil lengre oppi hodet.

Og feilkobling oppi hodet - det tør jeg ikke tenke på en gang - da går jeg rett i rugg som tusvik og tønne sier

Skrevet

Uff, dette hørtes fryktelig slitsomt og leit ut, for barn og foreldre… Jeg skjønner jo nå at det styret vi har med mini bare er en bagatell.

Krysser fingrene for dere idag, for at dere finner ut av det og at det er noe som forholdsvis enkelt kan fikses på!

Lykke-til-klem <3

Skrevet

En veldig stor lykke-til-klem!

Håper dagen går bra og at resultatene gir svar som fører til god løsning og søvn hos lille.

Husk å puste.

Vi står her på rad og rekke med alt fra Kleenex, kaffe, sjokolade, nesespray og en liten "nubbe" for en skål.

Skrevet

Lykke til! Håper de finner ut noe som gjør ting bedre for dere alle!

Skrevet

Lykke til. Måtte alt ordne seg. 

Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Bare smil når vi kom - kun forakt i blikket når vi dro! Men når du får en kameraslange oppi nesa helt uten forvarsel så hadde jeg også blitt litt sur :) Det ligger an til operasjon til sommeren - de vil helst ikke gi narkose før ungen runder året - da går risikoen markant ned. Og sånt liker jo både mor og far å høre! Så enn så lenge får vi ta til takke med en 3-5 timers søvn per natt og ta livet deretter. Det viktigste for meg er at ungen ikke har det vondt.

Så nå føler jeg egentlig for en liten feiring på Cafe Krangle - vi har fått et slags svar - en bekreftelse på at dette ikke er noe vi innbiller oss. Nesten så du ønsker at det skal være noe galt, men samtidig da kan man som regel fikse og det er bedre enn "må vokse det av seg" eller "vi ser an"..

Så jeg er egentlig lettet jeg nå - ikke antydning til rugg :)

Gjest Fru Banderas
Skrevet

Jeg er glad for at du er lettet, og skåler herved i te!

Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

Så bra dere fikk litt svar og har en plan å forholde dere til.

Skåler forøvrig med et glass saft :)

Skrevet

Skåler med pepsi max og slenger over en virtuell muffin. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...